Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 16

2014-07-29 20:47:05

Zdar Mazďáci, prosím znalé o drobnou konzultaci - nechal jsem u své M6 2.3 2003 183 tkm měnit olej. Jelikož Mazda původní (a doporučený) 5W-30 spec. A3 poměrně papkala, dohodli jsme se s mechanikem na aplikaci 10W-40, nakonec mi však byl nalit (z důvodu údajně výborných zkušeností u notně jetých motorů) olej viskozity 10W-60. Výkonnostní třída pochopitelně stejná, A3. Když jsem se probral ze mdlob, rozhodl jsem se tedy olej v motoru ponechat a vyzkoušet. Motor se trochu ztišil, trochu se zvýšila spotřeba a trochu (ale opravdu trochu) přestal olej ubývat, takže celkem spokojenost. Najezdil jsem s ním zatím cca 10 tkm a pomalu se chystám na jeho výměnu - mám ale dilema, zda-li v používání viskozity 10W-60 pokračovat. Jedná se mi samozřejmě zejména o to, zda-li olejem 10W-60 motor příliš netrápím, zda-li se vše promazává tak jak má apod. Oproti 5W-30 se totiž jedná o med... Díky za Vaše názory a zkušenosti.

2014-07-29 20:54:01

Za mě jedině 5W-40. 10W-60 už je zbytečně hustý na zimu i na léto. Určitě ho ,,trápíš" hned po startu,hustému oleji déle trvá, než se dostane do míst, kde by měl mazat. Btw. 183 tis. km není u tohoto motoru notně jetý stav. Pokud je spotřeba oleje velká, tak mu někdo dával za uši za studena. Kolik to třeba vycházelo předtím u té 5W-30 a teď?

http://www.oleje-cz.cz/mo...-3000-x1-5w-40-5l-14.html

Mám dobré zkušenosti s tímto olejem. Nikoliv za účelem snížení spotřeby oleje, ale kvůli jeho vlastnostem.

2014-07-29 21:23:39

milan123: Snažím se motoru od trápení trochu pomoci tím, že nikdy ihned po nastartování nevyjedu, alespoň 30 sekund nechám motor na volnoběh promazat, v zimě déle (spolujezdci se vždy diví, zejména koncerňáci). Označení "notně jetý" motor se mne samozřejmě také dotklo... Tuším, že jsou v háji kroužky, žere 0,5 l oleje na 1 tkm, předtím dejme tomu oněch "normovaných" 0,7 l / 1 tkm. S dolíváním oleje jsem se ale dávno smířil, neřeším, do GO se mi zatím nechce. Hrozilo by u přechodu na 5W-40 nebezpečí uvolnění usazenin, nebo jiný nějaký jiný zádrhel? Díky.

2014-07-29 21:29:27

Já taky do nedávna používal 5w30, ale dost mi ubejval, takže vzhledem i k mému stylu ježdění, kdy tomu občas zatopim pod kotlem (5w30 se přepaluje při větší zátěži) jsem přešel na 5w40 (jak píše Milan123, tak také teď používám Mobil Super 3000) a spotřeba oleje ze dost snížila (tipnul bych to teď tak max 0,15 litru na 1000km)

2014-07-30 13:55:12

Ano, 5W-40 se zda byt rozumny kompromis, jak jsem ale psal vyse, nevim, zda-li je na tuto viskozitu prechod z 10W-60 bezpecny...

2014-07-31 09:46:16

Ahoj,

pokud je pravdou že oleje Dexelia vyrábí společnost TOTAL, pak bych se těchto olejů rozhodně nebál.

Já dávám do své M6 2002 olej TOTAL QUARTZ 9000 5W-40

V prodejně v Krči je za 690,- Kč

http://shop.autodilykrc.c...5l-5w-40-quartz-9000.html

Martin

2014-07-31 10:30:24

10W-60 syntetika je olej vyloženě pro závodní použití, motor je v zimě potřeba dlouho zahřívat. Pokud chceš olej pro celoroční provoz, 5W-40 je osvědčený, pro větší zátěž pak 5W-50 (dělá třeba Mobil, Valvoline tuším).

2014-07-31 10:55:39

Z vykonnostnich duvodu pro mne tento olej nema zadny smysl, ale v mem servise jej pouzivaji do starych (starsich) motoru, moznost takovehoto pouziti je uvedena i na etikete oleje (vyrobce MOBIL). Jak jsem psal, 5W-40 mi prijde idealni, jen mam obavy z prechodu.

2014-07-31 12:44:55

Jsi mladej kluk - prechodu se neboj

A neboj se ani toho olejoveho... Pokud ty oleje maji srovnatelnou vykonostni specifikaci (API SL, SM, SN - tyhle 3 jsou pro tento ucel srovnatelne) a pokud jsi ten 10W60 menil poctive a pravidlene v nejakem rozumnem intervalu, nemusis se bat. Jde jen o zmenu viskozni tridy.

Samozrejme pocitej s tim, ze pokud prvni vymenu neprovedes se sundanim vany, nebude v motoru 5w40, ale nejaky mix mezi 5w40 a 10w60, ale toho se take neboj.

2014-08-01 14:09:25

Fajn, mockrat diky za info. Snad jsem tou sedesatkou motor nejak nanacal...

2014-08-01 14:44:47

To jiste v zadnem pripade ne. Neboj.

Nase auta jsou uz stara, a tak predpis vyrobce bude (tipuji) API SG - maximalne API SJ. To predpokladam ta 10W60 splnovala.

Vyrobce predepisuje vykonnostni tridu oleje (typicky API, ACEA a nebo interni normy typu VW). Viskozni trida oleje se urcuje podle podnebi a zbusobu provozu auta.

Jinak receno: prvni cislo (pred W) je tzv. zimni a urcuje viskozitu oleje v motoru za studena. Pro nase klima "staci" 15W, ale lepsi je 10W (preci jen obcas v zime je min nez -20). Druhe cislo je letni. U nas zase opet bohate staci 30, ale treba kdyz jezdis sportovneji a nebo v lete nekam do tepla, tak radeji 40, s karavanem v lete a nebo pro megazavodniky pak 50 nebo 60.

Takze neboj. 10w60 bylo v poho (ta 60 mozna az zbytecna) a 5w40 bude taky (navic za tepla bude mensi viskozita a mohla by ti klesnou tak o par deci spotreba).

Druha stranka mince je, ze se muze stat, ze se ti mirne zvysi spotreba oleje, protoze 5w40 je "ridsi" jak za tepla, tak za studena... Zkratka zkusis a uvidis, ale nemas co pokazit.

2014-08-01 19:54:59

Doporučený olej 5W-30 i momentálně používaný 10W-60 splňují výkonnostní normu ACEA A3. Takže v tomto ohledu mám svědomí čisté, viskozity bych se také tolik nebál, spíše např. časů ohřevu hustšího oleje - údajně má mít hustý nezahřátý olej negativní vliv na VVT - proměnlivé časování ventilů apod. No to už je ale jedno, teď dostane Majda 5W-40 A3, snad si pošmákne. Díky moc všem!

MAX6  
J.
2014-08-01 23:52:14

Klucí nechci nic říkat,ale ohledně olejů a záměny olejovejch viskozitníh tříd už je tu napsáno asi tak 100 postů v různejch tématech. Hodně tohleešili třeba u 626 (ty motory mají pořád písty,takže je jedno kam kouknete).

Kdybych to schrnul: Pokud nemáš megózně zas blok motoru usazenimama oleje,tak tam klidně prdni i 0W-30 až 0W-60. Jestli máš pocit,že když otevřeš víčko oleje a vidíš tam nějaký přilepený usazeniny,tak udělej při výměně oleje výplach. Opravdu se nemusíš bát nějakejch katastrofickejch scénářů o ucpání kanálků. Jen použij kvalitní výplachy bez chlóru jako Motul Engine Clean nebo BG109 (ten je hodně dobrej).

Jestli jsi delší dobu,hlavně v zimě jezdil na vyšší vyskozitu (to je to číslo před W),tak čekej,že se v motoru mohli vybrousit nějaký vůle a s novym olejem nižší zimní vyskozní kategorie ho to bude žrát než se vnitřní díly motoru ohřejou (roztáhnou) a vymezej se ty vůle.

Prostě kdybych to schrnul,tak z tý 10W-60 klidně přejdi na třeba 0W-40 nebo 5W-40 (a podobně),klidně udělej i výplach. Jen pak hlídej spotřebu oleje.

2014-08-02 07:00:18

max6: Ahoj, ano, olejům tu bylo opravdu věnováno mnoho prostoru, jen jsem nikde nenašel, že by někdo používal právě olej 10W-60 a k tomu směřoval můj původní dotaz - zda-li má smysl (nebo je vůbec vhodné) v jeho používání pokračovat. Olejovou teorii mám myslím zmáklou (viskozita, startovatelnost, výkonnostní třídy apod.), ale vzhledem k tomu, že nejsem mechanik, zajímal mne právě případný negativní vliv takto hustého oleje na motor a případná úskalí jeho výměny. Každopádně díky za info!

2014-08-04 18:43:35

Zdravím

Do benzínový mazdy (motory Ford 1.8-2.0) patří motorový olej se specifikací pro tyto motory.

Na značce oleje až tak nezáleží (Shel,Castrol atp)

Tyto motory jsou náchylné na olej. Pak odcházej. A interval výměny jednou ročně nebo max 15000 km.

Dle mýho se nevyplatí šetřit na krvi. Možná to zde někdo psal. Tak se omlouvám jestli jsem to psal znovu.

2014-08-04 19:48:34

Nejsou to motory FORD. Je to japonská konstrukce, nanejvýš jsou pak společné některé věci. Ford si ty motory pak ,,upravil" .

2014-08-04 21:53:12

Pravda, Milane.

Hlavne doufam, ze tomu postu nikdo tupe neuveri a nekoupi olej s fordackou specifikaci, jelikoz ty maji vetsinou snizenou HTHS viskozitu (ACEA A1 nebo A5) - tj. velice tenky olejovy film pri provozni teplote a u na toto neuzpusobenych motoru risk potrhani tohoto filmu a pridreni motoru

2014-08-05 15:22:20

Hlavně se držet norem, které požaduje MAZDA a né Ford, jak pravíš.

2014-08-05 23:37:52

milan123: To máš pravdu. Ale opravdu se jedná o motory Ford (Ford motor Duratec He).

http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MZR_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine

Tedy spíš o spolupráci při vývoji. Tyto motory používají nebo používali i jiní výrobci např. Ford, Mazda, Aston Martin, Volvo..

Ano dodržet požadavky Mazdy na specifikaci atd.

Toto všechno jej jen diskuse. Důležitý je nekašlat na výměnu.

A pro po od čeho by byla diskuse že?

ps. nikomu nic nevnucuji a nedoporučuji jen píši co jsem se dozvěděl.

Já tam mám tenhle olej.

Castrol EDGE 5W-30

2014-08-06 06:36:36

kocour89: Ahoj, to už se tu také řešilo, o tom, že tyto motory používal Ford nikdo nepochybuje, ale i v odkazech, které jsi poslal, se např. u motoru L jasně uvádí, že jej zkonstruovala Mazda a že Ford tento motor také používal pod názvem Duratec. A naopak v odkaze na motory Duratec se uvádí, že se jedná o variantu Mazda L motoru.


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 16