Fórum - Téma


Olej do M6benzin


Fórum 6 GG / GY Olej do M6benzin

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 16

2009-07-03 15:08:14

Ahoj tady Lada. Chci se zeptat mam m6 2 roky. Třikrát jsem už měnil olej a vždy jsem dával 10w 40. tedy polosyntetiku. Takhle mi to řekl původní majitel že to tam dával a i opravář. Vím ale že správně se má dávat 5w30 syntetika. Nemám žádný problém ale přejít zpátky na syntetiku se nedá. Co dáváte vy a je velkej rozdíl v těch olejích?

2009-07-03 15:30:36

dej tam klidně 5w -40 plnou syntetiku, ale ne lehkoběžný oleje typu CASTROL SOFTEC a pod. ( nesmí to být tekutý jak voda), lepší je klasicky hustej 5W - 40

Mara

doris  
Doris
2009-07-03 16:01:10

My máme nyní v motoru origo olej Dexelia 10W-40, doporučeno zkušeným mechanikem z Mazdy a opravdu jsme spokojeni, chod motoru je tichoučký a hladký, spotřeba paliva nízká a konzumace oleje zatím nulová. Dle specifikací a technického listu je tento olej velice kvalitní a má dokonce lepší parametry než třeba Shell či Castrol. Takže vřele doporučuji. 5W-40 je pro naše klima zbytečný.

2009-07-03 16:53:35

Také jsem měl 5W-40 a nyní tam mám 10W-40 Schell. Nemá cenu kupovat za každou cenu nějaký drahý "řídký" olej v našich podmínkách, to ho raději vyměním čatěji. Má zkušenost z dřívějška byla taková, že po přechodu už jen z 10W-40 na 5W-30 nastal problém s konzumací oleje, není to ale pravidlem! - jen je dobré to dobře zvážit a řídit se spíše najetými km, které má motor za sebou a také v jakém je vůbec stavu... Mohl by totiž začít konzumovat olej. Platí spíše to, že do starých motorů "řídký" olej nedávat. Pokud máš motor v pořádku, tak bys nemusel mít problémy... Ale pokud někomu motor papá i "hustej" olej, tak tím "řídkým" to akorát dorazí...

Jinak výrobce do M6 doporučuje v Evropě pro benziny olej výkonostní třídy ACEA A3 (API SL) o viskozitě 10W-40, 5W-30, či dokonce 5W-20. Olej zkrátka musí splňovat normu ACEA A3 ! (popřípadě jinou dle výrobce, třeba A2 atd.) On se každý řídí jen viskozitou, ale ACEA je důležitější pro výběr oleje a každý výrobce doporučuje jinou třídu, jsou jiné pro diesely a pro benziny. Jestli si tam někdo dá 10W-40 nebo 5W-30 to už záleží na každým - když se někomu chce utrácet, tak ať si koupí tu největší syntetiku z nejsyntetičtějších syntetik ale každej olej má jednu společnou vlastnost - prostě maže Samozřejmě Mazda doporučuje "jejich" oleje Dexelia, ale pokud vím, tak ty pro Mazdu vyrábí firma Total - ááá, že by starý známý výrobce olejů? Takže možná by nebylo od věci koupit nějakého Totálka

2009-07-04 11:58:30

Mě teď čeká první výměna oleje. Určil jsem si interval 15 000 km, těch 20 000 km co doroporučuje servis je tak na odrovnání motoru po 100 000 km. Nyní mám najeto cca 53 000 km a mám tam olej ještě z autorizáku - Castrol Magnatec 5W-30 A1. Nevím jestli zachovat značku a typ nebo přejít na 10W-40. Jaké značky koupit filtr zatím taky nevím. Poradíte/doporučite někdo něco konkrétního?

Zároveň se Vás zeptám jestli si někdo měníte olej sám v "domácích" podmínkách, jaký je přístup k výpustnému šroubu a hlavně k olejovému filtru u M6? Musí jít dolů ten krycí plast pod motorem předpokládám?

Díky.

doris  
Doris
2009-07-04 14:28:07

Ten krycí plast musí jít dolů, drží na několika vrutech a jednom plastovém šroubu - nácvaku. Filtr je krásně přístupný je úplně dola a vzhledem k jeho ceně bych šla do originálu. My jsme naposledy použili Mann filter a není vyloučeno, že byl jednou z příčin následných problémů.Výměnu svépomocí jsme si prováděli dvakrát, je to snadná práce, přístup k výpustnímu šroubu je taktéž v poho ale bez montážní jámy si člověk pěkně ušoupe záda.... Příští rok necháme doplnit kapalinu do klimy a auto opětovně zkontrolovat autorizovaným servisem, kde si asi nechám vyměnit i motorový olej. Jinak olej bych v motoru nenechávala déle jak 10.000-12.000km, což je ale jen můj osobní názor vzhledem k výsledkům složení olejů po x-kilometrech, jaké sleduji v laborce. My jsme dosud měnili co 8000km a u Nissanu dokonce co 6000km, ale to je diesel.

2009-07-04 19:20:06

Na M6 se mění olej v pohodě, je ke všemu dobrý přístup. Já ho měnil po 10 tis. km. Tim se nic nezkazí, navíc tam byl interval 20tis. a to je moc, olej byl černej jak bota.

2009-07-04 20:20:30

já když 6 kupoval tak tam byl olej od předchozího majitele už 28000 a to už je podle mě extrém i když tam byla plná syntetika s prodlouženým servisním intervalem ale tomu moc nevěřím,takže příští výměna bude po 10k

2009-07-04 21:18:11

Jaky tedy pouzivate olej? Plnou syntetiku nebo polo?

2009-07-05 00:07:58

Do mé nafty dávám Castrol Magnatec Diesel B3 10W40

2009-07-05 08:18:25

pokud možno plnou - cenově to není takovej rozdíl a bez diskuze má plná syntetika lepší vlastnosti

Mara

2009-07-05 11:00:04

Mno, asi takhle, "syntetika" nemusí být lepší než "polosyntetika". Jsou to jen docela dobrý reklamní tahy, páč na to lidi slyšej a často se ničim jiným ani neřídí než "polo nebo plná". Ono totiž i kvalitní "syntetický" olej se mnohdy vyrábí ze základového minerálního oleje! nebo alespoň z velké části obsahuje minerální olej! - pak už jde jeno to to, jak moc je kvalitní ten základový olej že...? A to Vám moc výrobců neodhalí z čeho že vlastně vyrábí... Jelikož je cena výroby opravdu čistého syntetického oleje někde jinde, tak pochybuju, že většina "syntetických" olejů na trhu je opravdu syntetických...!

To, že třeba jeden olej může mít "lepší vlastnosti" než druhý, je dáno spíše tím, že výrobci do olejů přidávají různá aditiva a přísady - každý má samozřejmě svá "kouzla" jak dosáhnout "lepšího výkonu"...

Zkrátka kolem olejů panuje spousta zažitých nesmyslů

A výrazy na obalu jako "plná syntetika" jsou jen bobrá reklama pro běžného spotřebitele... za opravdovou nefalšovanou "plnou" syntetiku by jste dali opravdu víc peněz než za "polo"

Osobně se řídím výkonnostní třídou, kterou doporučuje výrobce pro daný motor - protože oleje pro motory testuje a tudíž ví a zná... snad

Na značku tak nějak kašlu - ovšem přiznávám, že značku, o které vůbec nic nevím, si také nekoupím.

Mno a co se týče viskozity, tak tu si každý musí zvolit dle svého - třeba podle toho, jestli jezdí spíše krátké trasy s častými studenými starty, či dlouhé dálniční trasy atd.

Osobně mám Schell 10W-40 ACEA A3/B3, na obalu psáno: vyroben syntetickou technologií - ne však, že je syntetický! Schell jen proto, že jsem ho měl tehdy levně za skvělou cenu, jinak netvrdím, že je to nejlepší z nejlepších (většina stáčených olejů by mohla nadělat stejnou parádu) A 10W-40 proto, že v našich klimatických podmínkách to stačí. Jedinej rozdíl mezi 5W a 10W je jen ten, že 5W bude "tekutější" i ve větších mrazech. No jestliže je obojí 40, tak v tom už není žádnej rozdíl. Takže připlácet za ono "5W" se mi fakt nechce a 0W už vůbec ne (takový mrazy tady opravdu nejsou).

Navíc ono 0W, 5W, 10W neříká nic o kvalitě oleje... Je to jen a pouze viskozita.

doris  
Doris
2009-07-05 12:17:07

Přesně jak píše Pepa, mám na to naprosto stejný názor. Navíc 5W nemusí vůbec označovat "plnou" syntetiku. Plně syntetický olej může mít i označení 10W aj. Velice důležitou a hlavně drahou složkou v olejích jsou aditiva, ta se u různých značek olejů liší. Třeba takové oleje od Liqui Moly mají bohatě aditivované oleje a vysoký poměr syntetické složky u semisyntetických olejů. U řídkých olejů s označením 0W případně 5W bych se navíc obávala větší konzumace, kterou mnoho motorů Mazdy často trpí.

Osobně volím oleje s vysokým procentem syntetické složky a kvalitní aditivací, který jednak splňuje požadavky výrobce auta a má co nejlepší technické parametry.

2009-07-05 12:21:47

Pepa, Doris: Děkuji moc za vyčerpávající vysvětlení, teď už mám konečně trochu jasno. Díky

2009-07-05 12:27:03

Pepa-doris- svatá pravda- mám na mém autíku najeto 230tis.Dávám polos.a od výměny do další nedoleji ani tuk.Olej vždy vydrží.Držím se ale toho ,že olej dělám bud po 10tis.a nebo vždy po roce i kdybych najel pouhý 5tis. olej vyměním.Rok je pro mně max. a jde pryč.

2009-07-05 12:45:59

hele s výkonostní třídou máš pravdu - o tom je olej

viskosní třída je jen v podstatě o teplotním rozhraní - proto nevidím důvod proč pořád filozovujeme o 5W nebo10W atd - nechápu proč propagovat např 10W oproti 5w, když u 5w máš akorát větší rezervu směrem do chladna - to stejný 30 nebo 40 směrem do tepla - vyšším rozptylem viskosní specifikace memůžete nic pokazit i když je pravda, že např 0W jsou obvykle dost tekutý a některým motorům to nesvědčí

k té syntetice - část z toho je reklama, ale je zase pravda, že čím víc syntetické složky, tím míň karbonu v motoru a karbon v motoru je zabiják - syntetický oleje jsou stabilnější a není z nich tolik karbonovýho bordelu - to bych zas nepodceňoval

prosto si myslím, že kvalitní olej je pořád základ - kvalita je ve výkonostní třídě oleje

min kdo motor dost točíte a jezdíte dost sportovně ( zvýšený mechanický zatížení+ vyšší teploty), tak má plná syntetika smysl (samozřejmě dlouhodobě) - kdo dává polosyn, tak neznamená, že odrovná motor - to netvrdím

Mara

doris  
Doris
2009-07-05 13:01:27

No, když jsem se dívala na technické parametry olejů, tak oleje 5W-40 měly menší hustotu než 10W-40. Jednou jsme takový olej s označením 5W použili do staršího motoru a byla z něj "olejnička" .Pro sportovní a silně namáhené motory se třeba doporučuje 10W-60, což je plněsyntetický olej. Ono každému motoru svědčí určitý typ oleje, a myslím, že pokud se použije kvalitní olej dle předpisu výrobce motoru a pravidelně se mění, vždy svoji službu udělá, jak jest třeba. A to platí i o minerálních olejích, kde nemusí zákonitě znamenat, že minerání olej je šmjd a podobně výrazy, které občas slyším. U některžch typů motorů se smí používat práve jen minerální olej a totéž platí i pro staré motory, které byly na takový olej stavěné.

2009-09-28 11:22:48

Ahojky, mazdička nám trochu papá olej (cca půl litru na 7000 km, což není snad tak moc), tak jsem dolil, ale stalo se, že jsem tam nalil víc a ukazuje to cca 3mm nad rysku max. Je to nějaký problém? Chci ho měnit až v cca 15000 km, i když píšou po 20000.

2009-09-29 14:31:07

Jednoznačne plna syntetika . ´V KE davali castrol slx teraz to je castrol edge . ako s olejom som spokojny v pohode .

2009-09-29 15:04:22

plná syntetika určitě - nebudeme mít pak tak zakarbonovanej motor - ale ne tak tekutou plnou sysntetiku jako např castrol softec

Mara


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 16