Fórum - Téma


Olej do 626


Fórum Technický koutek Olej do 626




2011-04-07 16:24:48

Zdravím, chci se zeptat na následující:

Zjistil jsem, že mi moje 626 2.0 benzín r.v. 1999 trochu žere olej. Objevil jsem to bohužel v situaci, kdy jsem měl před sebou dlouhou cestu bez možnosti zjištění, jaký přesně olej tam je ze servisu (byl začátek víkendu a musel jsem nevyhnutelně vyjet). Podle měrky ho chybělo docela dost, tak jsem to nechtěl nechat úplně "nasucho". Do předchozí 626 jsem dával 10W40 a měl jsem ho ještě trochu doma, tak jsem ho tam trochu nalil (trochu tedy asi 3/4 litru co chybělo k rysce). Asi to nebyla ta nejrozumnější věc, ale měl jsem před sebou dlouhou cestu a přišlo mi to lepší než jet s málo olejem. Pak jsem se dostal k tomu zavolat do servisu a tam mi sdělili, že tam od nich mám 5W40.

Chci se zeptat, jestli jsem tím smícháním dvou různých olejů něco nepokazil a jestli tam při výměně mám dát zas 5W40, nebo co s tím?

2011-04-07 21:04:02

Valvoline Maxlife 5W40, naprostá spokojenost. Každých 10 000Km je úbytek -1l oleje.

2011-04-08 15:34:32

zkus se zeptat jaké oleje se do ní dají dát. jestli máš poblíž servis mazda ptej se tam. POkud tam máš 5w40 a motor žere olej zkusil bych nejjednodušší věc. Dát hustější olej např. 10w40 a uvidíš.

2011-04-12 21:07:48

Ahoj. Mám stejnou mazdu jako ty. Podle příručky tam patří 5 W-30 nebo 10 W-30 API SG, SH nebo SJ. Já tam mám 10 W-40. Jak už se zmiňoval josef.mrazek, pokud ti to žere olej, tak tam dej raději taky 10 W-40. Je "hustší" a spotřeba by se ti tím mohla o něco snížit. Ten 5 W-40 si myslím, že do starších motorů je zbytečný přepych a vyhozené peníze. Tím, žes tam dolil krátkodobě jiný olej, jsi dle mého mínění nic nezkazil. Lepší, než jet nasucho. Mně to žralo litr oleje na 600 km a ve firmě, co se specializuje na oleje, mi doporučili nalit tam dokonce 15 W-50 a řekli mi, že to klidně můžu smíchat s tou polosyntetikou 10 W-40. Ze začátku jsem je poslechl, ale pak jsem si to rozmyslel, nalil tam znovu polosyntetiku a raději vyměnil stírací kroužky. No a ještě jeden názor - horší olej po lepším prý dát můžeš, ale obráceně ne. Jinak řečeno, když jednou naliješ minerál a najedeš s tím nějakých pár tisíc km, tak už bys tam pak neměl znovu lít polosyntetiku nebo dokonce plnou syntetiku. Jednak "hustší" olej prý zvětší vůle mezi díly v motoru a jednak z minerálu se usazuje víc karbonu a lepší olej ten karbon pak může uvolnit a nadělá to v motoru paseku.


Odpovědět