Fórum - Téma


Odpor zapalovacích cívek?


Fórum 323 V BJ Odpor zapalovacích cívek?

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2007-12-25 11:35:47

Zdravím,

mám mazdu 323F hatchback r.v.2001 (1.6i 72kW). Když je studená (zpravidla, když je studená), tak mi slušně kolísají otáčky, stalo se mi už i, že mi v křižovatce zdechla. Vzducháč jsem vyměnil, svíčky NGK nové, váhu vzduchu jsem vyčistil bezvodným izopropilalkoholem a pak ještě perchlorethylenem. Dost se to zlepšilo, ale čas od času tomu přestak hrábne. Kablíky od svíček k cívkám jsou krátké, ty bych řekl, že jsou OK. Vytáhl jsem koncovky na cívkách a proměřil odpor cívek (za studena!!). Cívka má 3 vývody svisle nad sebou. Mezi vrchním párem jedné z cívek jsem naměřil 800 Ohmů, vůči spodnímu kontaktu žádný odpor nenaměřen. Na druhé cívce mi odpor nenaběhl ani na 200 ohmů (ručičce se nějak nechtělo, jela podezřele pomalu, jak kdyby nevěděla, co má měřit). Máte-li někdo zkušenosti s cívkama (zda vůči kolísání otáček za studena hledám vůbec správným směrem, kde se dají za rozumný peníz koupit nové,..) nebo máte stejný model a mohli byste mi pro porovnání sdělit naměřený odpor na vašem miláčku, budu fakt vděčný.

Přeji klidný svátky a do nového roku jízdu bez radarů a zbytečných šťouchanců

Tumik

P.S.: pořídil jsem do auta plyn (prevít, je podstatně citlivější než benzín, aby bylo všechno v autě "vyladěné"

2007-12-25 16:47:11

Čau,no já myslím,že nejlepší způsob je stejně vylučovací metoda formou výměny. Pokud máš alespoň trošilinku možnost cívku půjčit a vyměnit,tak to udělej.Osobně si ale myslím,že to tím nebude. Jinak já jezdím na plyn už šest let...nejprve se Sierrou a posléze i teď s Mazdou. Nikdy jsem neměl sebemenší problém a jezdím už takhle dlouho defakto za půlku. Dělá ti to pouze na plyn,nebo i na benzín? To je dost důležité!

2007-12-31 13:38:03

Zdar,

kolísání otáček mi dělá jak na benzín, tak na plyn. Takže cívku pravděpodobně v lednu vyměním. Plyn má tendenci pocukávat za jízdy (to benzín nedělá), kdy ho tzv. lehtám, tj. jedu po rovince a nohu na plynu mám tak, aby to drželo rychlost, žádná akcelerace. Dělá to v rozsahu 2.6 - 4.4 otáček. Cuká si to dost nahodile Když dám na chvilku nohu z plynu a pak přišlápnu plyn (na benzín to opět nedělá), tak to hned jednou cukne, jak kdyby si to do sání "ukáplo šťávu"? 8.ledna jedu na seštelování, tak uvidim.

Tumik

2007-12-31 15:39:09

skontroluj si v jakým stavu máš vzduchovou klapku sání jestli je čistá

2008-01-01 15:50:31

Myslím, že na klapku nikdo nešmatlal? Jak se to čistí, nerad bych něco pokurv...

2008-01-01 16:35:55

nejlépe vyndat rozebrat a vyčistit nebo to nechat udělat v nějakým servisu prodávají na to přípravek,sundej sání a mrkni dovnitř v jakým je stavu

2008-01-01 17:34:01

Nazdárek,tohle mi dělalo na Mitsubishi a byl to krokovací motůrek,já mám v autě taky LPG a absolutně v pohodě!Žádný škubání ani lítání otáček.Jak jel před přestavbou na benzín tak teď jede na LPG. Podle mě nehledej chybu spojenou s LPG ale hledal bych něco okolo vzduchu.

2008-01-05 15:45:12

Zdar,

v pondělí mám schůzku s jedním mazďákem (údajně machr na japonce, snad prý i závodil). Tak uvidíme, co se dovíme?

Tenhle pátek mě potkala radůstka navíc. Ráno jsem startoval (podotýkám, stál jsem v garáži, né venku v -10) a auto něchtělo slušnou dobu naskočit Když jsem mu přišlápl plyn, chytlo jak ďáblik. Z čistě ze zvědavosti jsem to zhasnul a zkusil podruhé. No a totéž! Po druhém zhasnutí si to už dalo říct a naskočil hned. V týhle souvislosti mě k předchozí radě napadají 2 možnosti: elektronický teploměr chladící kapaliny, který snad podle teploty auta řídí natočení klapky krokovým motorkem (ale auto po nastartování nechcípalo, což je trochu v rozporu), no a pak ten zmiňovaný krokáč.

Asi si vážně budu muset schrastit detailní katalog od mého broučka. Člověk by jen hledal a hledal....

Netuší někdo z vás, zda mají mazdy (jako měly Oply) "AGR" ventil nebo tak nějak?

Díky.

Tumik

2008-01-05 15:52:34

Jo málem bych zabudol... Mám novou baterku. Ta původní japonka měla v těhle dnech slušný potíže točit ztuhlým motorem. Dalo to dost lopotění, protože standardní baterka nepasovala. Koupil jsem Akuma Comfort, 60 Ah. Cena přímo závratná, ale snad vydrží 2.800,-

2008-01-05 19:02:37

Ahoj tak co se těch startu tyče vyndej si vahu vzduchu a pročiti ji maš vlakna špinavy a ten ventil mysliš egr ne?Tak ten tam maš u sani a protože vim hovno co maš za motor tak jen tipuji

2008-01-06 12:14:16

.......no ,motor má 1.6 72 kW-má to tam napsaný...........

..........to cukání právě při jízdě s lehkou nohou,a jen občas, mi právě dělala špinavá váha vzduchu-motor občas při jízdě cuknul,při snaze o akceleraci to bylo líný,jako by díra ve výkonu než se to roztočilo..........při čištění té váhy vzduchu se musí opravdu vyčistit celá ta trubička v níž jsou i ty žhavené odpůrky-trubička má přesně kalibrovaný průtok vzduchu,takže vyčistit jak ty odpůrky,tak i celý prostor váhy !!...........a vyčistit i celý prostor za filtrem vzduchu........

2008-02-08 15:44:29

Zdar všici,

tak mám po diagnostice. Proklepli mi komplet celý auto, od lambda sondy počínaje, sací klapky, teploměru, cívek, až po časování a funkci vstřikovačů. A hle ho prevíta, váha vzduchu - prý vadná na 99%! jinak prej vše v pohodě. Váhu jsem sic čistil, ale né vždy to holt pomůže. Prej na místo 7V dávala něco pod 3, což je prej v prd.., protože se pak můžou vstřikovače zbláznit, aby natáhly dobu vstřiku. No nevím, budu jim holt muset věřit. Objednal jsem orig. váhu vzduchu (bez pár drobných 8 klacků ! - kámoš se mi smál a konstatoval, že ho do oktávky stála váha 15tku), v pondělí ji namontuju a o dojmy se opět podělím.

Slunný víkend

Tumik

2008-02-19 10:40:38

Zdar všici,

poslední zprávy: váha vzduchu vyměněna (stále bez 40ti vočí 8 klacků), nahodilé kolísání volnoběžných otáček studeného motoru tímto definitivně vyřešeno, problém se skokovým poklesem výkonu při 3.400 otáček stále přetrvává, ač v menším měřítku. Když jsme ladili plyn (díky nové váze) tak nám PC ukazovalo, jak časování dávky vstřiku hopsá nahoru a dolu (jak benzín, tak i plyn). Holt nejspíš ještě nějakej zapeklenec. Dle konzultace možné příčiny: řídící jednotka nebo sání, tj. uvolněná klapka popř. krokový motor sání?

Tumik

2008-02-19 11:04:59

no abych pravdu řekl ta špatná váha se mě u takhle starýho auta nezdála aspoň sem s tím nikdy problém neměl ani u 15 let starýho auta já tipuju tu vzduchovou klapku sání

2008-02-20 21:28:15

ahoj měli jsme na tom samém autě obdobný problém,psalo to na diagnostice špatnou váhu,tu jsme vyměnili chvíli byl pokoj ale pak se objevil stejný problem .Nakonec jsem přišel na to že byla jedna cívka v pytly .stála asi 3500, a čekalo se na ni 14 dní,je pouze original....

2008-02-21 07:32:18

Ahoj Schumi,

díky za typ!! Cívky jsem proměřoval a obě mají jak za studena tak za tepla stejný odpor

Stalo se ti někdy, že ti nechtělo auto natočit?

Průtokáč mě stál 8tis., a s cenou cívky máš úplný recht - přijde na 3,5 tis. Jak sis mohl bejt jistej, že to je 100% cívkou? Nerad bych investoval další kačky bez efektu....

Díky.

Tumik


Odpovědět