Fórum - Téma


Odpor při řazení dvojky za studena


Fórum 6 GG / GY Odpor při řazení dvojky za studena

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-02-18 11:12:02

Tak jsem nechal prohlidnout auto jeste v jinym servisu a je to podle nich doopravdy tou kulisou pod radici pakou. Pry je to u M6 caste a je to zpusobene nedostatecnym stlacovanim paky pri razeni zpatecky ...... predchozi majitel byl asi lenoch. No asi to menil nebudu, uvidim, co to bude delat v lete.

2012-02-18 11:14:42

R sa stlaca? mne ide volne.

Kde sa da zohnat nova kulisa?

2012-02-18 12:19:37

jojo, u sestikvaltu se stlaci a soupne se jak jednicka. nova kulisa se da normalne koupit.........stoji cca 35 000 ,- :(

2012-02-18 12:30:51

ja mam 5rychlosti a ta cena je riadna palka. Na nete som to nikde nevidel

2012-02-20 14:09:00

mam stejny problem.

pred tydnem jsem pro tu srandu nechal vymenit prevodovkovy olej a razeni se o neco zlepsilo nicmene porad dvojku za studena rvu vetsi silou nez by se mi libilo.

dnes jdu nechat zkontrolovat zda neni zavzdusnena spojka.

pak uz vymenit spojku/kulisu.

muj mechanik mi tvrdil, ze to nebude takova darda. tak uvidime.

jinak co se tyce ND tak jsem dostal (od maminky ) kontakt na nejakyho kluka, co dodava origo nove dily pod cenou.

napriklad komplet roletu do kufru (vsiml jsem si ze mi tam chybi po nekolika dnech od nakupu) i s postovnim za 3 000,-

2012-02-20 19:48:32

Tak to parada. Ta moja je trosku natrhnuta, pruzina vyhaknute(musim konecne opravit).

Ale kde zohnat tu kulisu? Ta bude asi taka ista ako na benzine

2012-03-09 07:19:38

S tou převodovkou mám podobný problém. Po 150tis jsem vyměnil převodový olej za nový Castrol TAF-X 75W90 GL4+ a řazení se o něco zlepšilo, ale problémy za studena oproti ohřátému motoru zůstaly (čili v obou klimatických podmínkách se o o něco zlepšilo - ale spíš více za teplého motoru ). Na to bude asi olej krátký. Takže si taky říkám, bůhví jak s tím jezdil první majitel, co měl Mazdu přede mnou. Ale odpozorováno mám, že ten odpor je silně závislý na otáčkách (nebo na konkrétní vzájemné poloze dílů v převodovce.). Kolikrát mě tam jde rychlost daleko lépe když řadím ve vyšších otáčkách.

doris  
Doris
2012-03-09 10:22:26

Převodový olej doporučuje výrobce měnit každých cca 80-90.000km. Pokud původní majitel převodový olej nevyměnil a první výměna byla provedena až nyní ve 150.000km, i to mohlo ovlivnit stav převodovky a přinést problémy. Mám pocit, že originální náplň z výroby není nic moc, my jsme nechali vyměnit původní náplň při výměně zadřeného motoru v cca 25.000km a překvapilo nás, jak výrazně se zlepšilo řazení. Samozřejmě jsme tam dali Castrol TAF-X.

2012-03-09 14:28:45

V servisu Mazda rikali vymena po 100 tkm. Tak si nemyslim ze by vymena po 150 mela zpusobit poskozeni prevodovky. Nejake minimalni potrebne vlastnosti pro mazani prevodovky si myslim, ze by si ten olej mel udrzet. kdyby to bylo po 200 tis tak uz to bude asi neco jineho. Jinak v mazda servisu ten olej pri 100 tis. podle knizky nemenili.. coz je zajimavy..

MAX6  
J.
2012-03-09 14:36:49

S olejema v předovodvkách je to stejně zajímavý protože některý starší auta měli olejovou náplň celoživotní.

2012-03-09 14:44:51

JoEM6: Měnil jsem olej ve 120 000 km a žádnou změnu jsem nepocítil. Podle mě to nebude tak žhavé.

2012-03-09 14:45:06

Jak píšeš, někteří mechanici mě bez rozmyslu sdělili , že v převodovkách se obyčejně olej nemění..

doris  
Doris
2012-03-09 15:14:20

Také jsem se s tímto názorem u některých mechaniků setkala, ale skuteční znalci v oboru mi potvrdili, že celoživotní náplň je nesmysl a přežitek, a také je rozhodující, co doporučuje výrobce daného auta. O tom jsem se sama přesvědčila u několika aut, která jsme měli, protože vždy, když se olej vyměnil, bylo znát zlepšení při řazení a klidnější chod. Pokud by byla náplň opravdu celoživotní ( pokud ovšem neberete životnost auta max 200.000km...)a olej by své vlastnosti neměnil a neztrácel kvalitu, jak by to pak bylo možné, že ten rozdíl a zlepšení byly po výměně vždy znatelné? Takže já osobně názor, že v převodovce je celoživotní náplň, zcela zavrhuji a nehodlám na kvalitě oleje a jeho předepsané výměně šetřit. Nová převodovka výjde podstatně dráž..

Záleží také na kvalitě oleje samotného - pokud se tam nalije olej druhořadé kvality či z pochybného zdroje, tak se pak nemůžeme divit, že to neřadí o nic líp, ba naopak....

2012-03-09 15:34:42

S tím nelze než souhlasit - tomu říkám objektivní shrnutí celé problematiky

2012-03-09 18:40:22

Já si v úterý objednal Castrol 75w90 TAF-X a dneska mi přišel Castrol 75w90 Syntrans Multicars (všude ho uvádějí jako nástupce TAF-X). Vypadá to, že už ho přestali vyrábět...

2012-03-09 21:45:56

Řeší se tu řazení z 1 na 2,ale já mívám občas ještě jinej problém.A to řazení zpátečky,občas(často) zařadím zpátečku ale rychlost tam ve skutečnosti není.Někdy samo řazení zpátečky jde těžko.Naprosto stejný problém. jsem měl u M323.Někdy to je docela problém,protože že tam zařazíno není zjistím až po vyšlápnutí spojky.Má někdo podobnej problém?

2012-03-09 21:57:26

Jj to znám, M6 to občas udělá, každopádně už mám naučené, jak zpátečku řadit No a 19 roku stary Hyundai nám to dělá taky, odjakživa Beru to už jako standard a určitě se najde hodně lidí co toto podivné chování převodovky pozorují taky...

2012-03-09 22:06:37

zeli85: Jj presne tak. pod nazvem TAF-X se uz nevyrabi. Ja jsem sice jako nastupce TAF-X (pod timto nazvem v zavorce) dostal Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 s lepsi specifikaci GL-4+, ale zas takovej rozdil mezi tim asi nebude.

2012-03-10 11:54:29

Olej vymeneny a odpor na dvojke je stale Este skusim premazat kulisu nejakou vazelinou, ale pochybujem, ze to pomoze

2012-03-10 16:15:22

Nehazej flintu do zita. Po vymene oleje jsem ihned taky nepoznal rozdil. Prijde mi, ze se to nejakou dobu "zajizdi" Zatim nejvetsi rozdil ve zlepseni jsem zaznamenal az po cca 100km po vymene. Kazdopadne olej zazraky neudela. Ale u me novej olej Castrol ten odpor zmensil cca o tretinu az polovinu v zavislosti na situaci.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6