Fórum - Téma


Odpor při řazení dvojky za studena


Fórum 6 GG / GY Odpor při řazení dvojky za studena

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-01-20 16:11:13

Mám Mazdu 6, 2.0 benzin r.v. 2007, 44 000 km a začal jsem mít problém při řazení. Pokud je auto vychladlé, tak když se rozjíždím a řadím z jedničky na dvojku (někdy lechce i při řazení z dvojky na trojku), cítím krátce tuhý odpor, který musím silou překonat. Při rychlejším řazení je to ještě výraznější a je i slyšet jakési klapnutí. Po pár minutách jízdy tento odpor pomalu mizí.Při podřazování se ale žádný odpor nekoná. Je jasné, že v zimě jde všechno trochu z tuha, ale tohle trochu divný. Dále, pokud jezdím ve městě a zastavím, je venku cítit smrad, jako by se něco pálilo. Nemáte někod podobný problém? Nevíte, co byto mohlo být? Spojka, převodovka?

Děkuji

MAX6  
J.
2012-01-20 16:27:09

Jestli nemáš zavzdušněnej pedál spojky. Jinak tohle mi přesně dělala M3 2.0 2009. Stačilo pár km aby se ohřála a řadilo to nádherně. Jen jsem to měl bez toho smradu jak ty píšeš.

2012-01-20 16:27:58

Pokud jsi ještě neměnil převodový olej, tak v prvé řadě bych jej vyměnil za Catrol TAF-X. Stačí zde na fóru pohledat, zlepšení chodu řazení oproti orig. náplni z výroby je hodně znatelné. Můžu potvdit z vlastní zkušenosti.

2012-01-20 19:27:58

Dělá mi to taky a nepomohla ani výměna převodového oleje.

2012-01-20 19:32:39

Já jsem nechal ten olej vyměnit při 120 000 km a byl jsem zvědavý, jestli poznám rozdíl v řazení, ale žádná změna nenastala. Ale je fakt, že jsem to očekával zbytečně, protože i s původním olejem šlo řazení lehce.

Jinak pro zajímavost, záznam z mojí servisky: 35294 km. Řazení 2 rychlostního stupně - obtížné, zadrhává.

Ale jak to odstranili, už tam bohužel zapsáno není.

2012-01-20 22:05:57

Řekl bych, že to je problém většiny M6. Osobně řadím z 1 na 2 přes neutrální polohu, pak se zadrhnutí nekoná...

2012-01-24 19:35:27

Ako rozonat vybehanost kulisy radiacej paky oproti potrebe vymeny prevodovkoveho oleja?

Da sa ta kulisa niekde zohnat? nova, nie z vrakaca

Jazdim na firemnej octavke a tam sa radi paradne, na mojej M6 je to nieco hrozne :(

2012-01-24 19:49:17

olej sa ma menit po 90 tisic km

MAX6  
J.
2012-01-24 20:25:17

Když neberu studenou převodovku tak mazdy,obzvlášť ty nový modely, řaděj fantasticky. Hodně odborníků co mělo možnost testovat M3,M6 řeklo že ostatní automobilky se maj co učit. Takže pokud se vám blbě řadí v zimě,tak to buď neřešte a nebo vyměňte olej.Jestli i když je ohřátá převodovka,tak buď máte problém se spojkou,zavzdušněná spojková hydraolika a nebo vám utek olej. Jestli tohle všecko je OK,tak máte někde jinej možná závažnější problém.

2012-01-24 22:14:55

MAX6: To ty odborníci asi ještě nikdy neřídili hondu

MAX6  
J.
2012-01-25 12:00:58

zeli85: A ty jsi z Honda Clubu ? Tady je totiž Mazda Club.Asi si neseděl v nový M3 6kvaltu ? Já v Hondě seděl.

2012-01-27 17:24:24

Seděl jsem v nový šestce (rok 2009) a stojim si za tim, že to neni žádná sláva. Neříkam, šestka je dobrý auto, ale myslim, že spolu s korozí a různýma pazvukama v interiéru je největší slabinou tohohle auta právě převodovka (resp. kulisa řazení). Podle tohohle vlákna rozhodně nejsem sám, kdo má podobnej problém. Věřim, že u novýho auta jde všechno krásně zlehka, ale pak je na vině špatná trvanlivost. Když jsem zmiňoval hondu, musel jsem si postesknout. Řídil jsem jich několik a musim říct, že se to nedá srovnat. S mym starym civicem (rok 91), kterej měl nalítano jednou tolik co mazda, byla radost řadit, tady v mazdě je to kolikrát spíš utrpení...

2012-01-27 17:28:14

to už sice odbýháme od tématu, ale v naší 323f bg rok 90 byla taky radost řadit a to jsme na to nešáhli, ani promazat nebylo třeba, jenže v minulém století se auta dělala jinak

2012-01-30 16:40:05

Mazdy se vyznačují krátkým a přesným řazením. Pravdou je, že když je velká zima, tak první řazení z 1 na 2 není jako v mazdě. Ale je to jen otázkou malé chvilky a je to zase ono.

2012-02-04 18:13:42

Tak jsem byl v mazdaservisu a tam mi rekli ze je to nespis radici pakou, respektive tim mechanismem pod ni. Ten mechanik si ale vubec nebyl jistej. Novy to stoji asi 25000 :( , takze to dam jeste nekam jinam, treba bude mit nekdo jinej napad. Nechapu , proc by po zahrati ten odpor zmizel. Asi nejvic se mi zamlouva teorie s olejem v prevodovce, tam bych souvislost s teplotou videl. Snazil jsem se identifikovat taky ten smrad, a zda se mi, ze to jde od zadniho pravyho kola, takze to mit souvislost s tim razenim nejspis nebude. Jinak diky za odpovedi.

2012-02-04 20:24:47

Mi to delalo v 323f BA, ted i v M6,ale nijak neresim.teda az na jaro vymenu prevod.oleje dle doporuceni jinych

2012-02-08 21:48:04

Olej menim terza koncom unora, ale zaujimalo by ma, ze kde sa da zohnat kulisa radiacej paky? Nova. Mozno ta je vybehana

2012-02-12 16:28:17

Ahoj Lidi,tak mě také začlo zlobit řazení 1 a 2.Přišlo to až v těchto mrazech a po delší jízdě se to zlepší.Podle diskuse tipuji na olej v převodovce,takže zkusím vyměnit.Jinak mám najeto pouze 34000Km.Co mě ale začalo také zlobit ,tak zničeho nic začalo bejt auto podstatně hlučnější,už při 80 to začíná dost bejt slyšet.No a při 120-130 to už je dost hluku.Je to takovej hukot jako když motor vytáčím na 2-3 do otáček.Akorát že tady ten hluk už nastupuje po 2000,a drží se i při 5.

MAX6  
J.
2012-02-12 17:35:26

Petrsvetr: Jo v těhle mrazech to dostává věcko zabrat. Mě to teďka taky hučí a hlavně díky těsnění ve dveřích. Jsem ho zapoměl před zimou namazat a teďka mi to okolo dveří sviští jako blázen.

2012-02-12 21:58:59

Doufejme že máš pravdu


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6