Fórum - Téma


Odlišná barva karoserie MPS uvnitř a vně


Fórum 3 II BL Odlišná barva karoserie MPS uvnitř a vně

Informace o modelu: Mazda 3 II BL


1  2

MAX6  
J.
2011-08-08 17:38:34

No řešit u 260koňovího auta spotřebu asi nemá moc cenu.M6MPS má tu 4kolu elektronickou ,takže neni podmínka že musej zabírat včechny 4 kola.Jinak u 6ky máme spotřeba průměrně 11,5 litru. Hlavně ti ta 4kola bude hodně chybět v zimě.

2011-08-08 18:22:49

to mas pravdu ale pokud je to elekronicka ctyrkolka tak to zase neni uplne ono jestli je to neco ve stylu Haldex v audi S3. Kdyz to neni stala ctyrkola tak to neni nikdy uplne ono....nevim jak to ma mazda ale u koncernu to moc dobre nefunguje...to uz musis byt hodne dobry jezdec aby se porad tocily vsechny kola na snehu kdyz jsi to chce clovek na 100% uzit. Ta spotreba je vazne skvela pokud jezdis z M6 mps za 11.5L tak to nemam slov...

MAX6  
J.
2011-08-08 18:35:44

Já bych z jakymkoliv MPS jezdil tak za 50l/100km Tuhle spotřebu udělal muj otec,kterej mi to nechce ani pučovat.Škoda že takovýhle motory nad 200koní nedává jako běžnou záležitost.

2011-08-08 18:39:36

Je celkem v pohodě dosažitelná. 6MPS je FWD s elektronicky připojovaným zadkem, takže vlastně honíš klasiku

Jinak když 4x4, tak Torsen, nebo řešení Subaru. Jako alternativu k 6MPS dávám Legacy 3.0Spec.B. má, pravda, o 11kW nižší výkon i k.m., ale zato podvozkem ji překoná. A nehnije

Mazda 6MPS má i nevýhodu v nesklopných zadních sedačkách, někomu to může vadit. jinak na druhou stranu, dá sevákonově posunout výš díky přeplňování, což atmosfery je vyloučené za levný peníz.

MAX6  
J.
2011-08-08 21:57:38

Zadní sedačky se u 6MPS nedaj sklopit právě díky kastli.Je to kvůli bezbečnosti.To auto je dělený na 3 části.Kuft,posádka a motor.Právě kdyby nastala nějaká ultra brutal kolize,tak se odpojí kufr a motor a ta část pro posádku zůstane v celku.Proto nejsou zadní sedačky sklopitelný.Jinak co jsem měl možnost se s tim v zimě svízt,tak úplně supr.

2011-08-09 08:45:16

Tak ješzě nějakou

M6 je naprosoto obyčejný sedan, nic není dělené, pokud vím, tak z běžné produkce osobních vozů snad jen BMW použífvá technologii lepení a to mezi předním motorovým prostorem a prostorem pro cestující u nejvyšší řady (kdesi na webu jsem to zahlíd, tuším že 7er). Mazda tohle tedy rozhodně nepoužívá u žádné ze svých řad.

Zadní sedadlo není sklopné proto, protzože to jsou malamuti. Nad opěrákem je v kufru příčník, který torzně ztužuje kastli, která se kroutí. Ten tam klidně mohl zůstat a ti bejci v konstrulci mohli do sedačky udělat záívěs a čudlík, který by umožnil sklopení. Jenže to by bylo moc práce a na nic z oblasti pevnosti by to nemělo vliv. jenže...

Pokud se pletu, tak tě prosím, dej odkaz na link, kde se popisuje oděělení všech 3 prostorů - zajímá mě to z technického hlediska. Ale myslím si na 99,9%, že to tak není.Jde o samonosnou ocelovou klasiku s podélnou výztuží pod kufrem, která sahá před zadní nápravu do podlahové plošiny, tak jako je tomu vpředu - klasické uložení motoru a klasická přepážka mezi kabinou a motor. prostorem.

Jinak, v roce 1999 jsem byl svědkem tragické DN na dálnici mezi prahou a Plzní u odbočky na Kařez - asi mikrospánek - Oktávie 1,6 sedan narazila do vnitřních svodidel , tam se řidič probudil, strahnul řízení doprava, tím auto dostal do rotace a v přemetech oktávka dopadla do hlubokého srázu pod dálnicí - asi 5 metrů hluboký sráz. Auto šlo napřed nazadek - první deformace zezadu, ale ta způsobila, že se celý motor vytrhnul z ulopžení a zůstal asi 30 metrů od auta. Čili, když jde do tuhýho, tak to kosnčí většinou vyrváním motoru (což je mj. i záměr konstruktéra kvůli odlehčení při rotaci, stručně řečeno) a lehká (relativně) kabina pak má větší šanci se nezmuchlat jak papír. Takže žádné púrosotory se neoddělují, ba naopak, cílem je, aby do poslední chvíle před a za kabinou zůsatlo co njevíce deformačních zon, ale pokud možno už bez těžkého motoru. jen pro zajímavost, ten motor z té Okty se vyrval S převodovkou, čili i spojení motor-převodovka je řešeno tak, aby povolily závěsy poloos, protože kola na autě zůstala. U nehody jsem dával 1. pomoc a člověka se zlomenou páteří jsme se pokoušeli dostat z auta, protože z nádrže telkl benzín.... Naštěstí bějaký řidič kamionu měl veliký hasičák a vše začal stříkat dřív, než k něčemu došlo. Stejně jsme ho nedostali, protože jsem měli strach, že mu ještě přitížíme - seděl vzadu a nohy měl zaklesnuté pod přední sedačkou. Maso.... Řidič bohužel nepřežil, tem z auta vypadnul a utrplě těžký úraz hlavy. Hnus fuj.

doris  
Doris
2011-08-09 09:40:44

Nejsem si tím sice jistá, jak to je v reálu, ale hodně jsem slyšela o tom, že Octávky mají mizerné uchycení motoru a to končí destrukcí i při poměrně malých nárazech. Nevím, zda je to záměrem výrobce nebo vadně navržený díl, nicméně byl to častý problém u těchto aut. Jinak kvalita aut jde stále dolů skoro u všech značek, šetří se na nákladech, jak jen to jde..... Prostě každá značka má své + i - a podstatné je, aby auto svému majiteli dobře sloužilo i když už nelze čekat životnost a snadnou údržbu, jako tomu bylo u starších a méně komplikovaných modelů.

MAX6  
J.
2011-08-09 10:42:05

http://sitesearch.mazda.j...SPEED6&ie=s&by=js&type=ja

Kdysi tam bejval obrázek rozdělení kastle,by to to tam krásně vydět je celý auto dělaný na třetiny. Bohužel teď tam vidim jen samou rejži.Byl to článek z 2005.Když tam najedeš na technologii skyactiv co se teďka bude používat např. CX-5 tak je tam obrázek celý kastle.Uvidíš jak je celá část pro posádku daleko tvrdší než předek či zadek.I když u skyactivu je teda vytvrzenej i předek jak tak koukám

2011-08-09 14:42:41

To 3MPS ... lepení se používá i u jiných automobilek, ale spíše v luxusním segmentu ...... my jsme třeba lepili Saaby a lepíme taky D1 (VW Phaeton a Bentley...). Každopádně existuje mnoho způsobů, jak postavit odolné auto s dobrými jízdními vlastnostmi, žádný z nich ale není zadarmo .....)))))

Jinak .. mám teď s MPS už asi 60 TKM ... a je to velmi rychlá Mazda, ale pořád (jen) Mazda. Přes nesporné kvality je vidět, že ty zkušenosti se stavbou aut podobného typu Mazdě historicky chybí a auto nedosahuje celkové vyváženosti, jako třeba BMW. Je tam celá řada drobností, které nejsou úplně dotaženy.

2011-08-09 15:12:43

Jake konkretni drobnosti mas na mysli? Nevim jak u BMW ale WV seat atd nemaji spostu veci doresenych a naopak delaji jeste vic chyb nez kdysi davno....

2011-08-09 19:40:45

FrantS:

jasně, 7er jsem dal jako příklad, je jich jistě víc.

Já jsem osobně u 3MPS jako největší handicap viděl dvě věci: jednak to, že to byla Mazda a jednak to, že na tento výkon bych viděl 4x4.

K té mkoncepci Okátvky- je to záměr, ne vada. Číém vác hmoty opustí skelet při nehodě, kdy dojde k rotaci, tím lépe. A propos, motor se na deformačních zonách nijak nepodílí, vzhledem k tomu, že se nemůže deformovat

Záměrem konstruktérů je, aby prostor pro posádku byl pokud možno co nejvíce chránět deform. zonami zpředu i ze zadu a odlehčila se hmotnost, čímž se vytratí značná část kinetické energie. je to na dlouhé povídání, je to taky o řadě kompromisů ale i laickým úsudkem si kžadý představí, jako se bude pohybovat hmota o M=1500km a nebo M=1300kg (bez motoru a převodovky).

2011-08-10 21:17:02

Drobnosti (ale jen Ty důležitější .... ) .... posed za volantem, sedí se vysoko, při sedačce max dole/volantu max.nahoře si při otáčení volantem (držím 9-3) lámu ruce pod sebe .... podvozek je dost měkký na 1650 kg auto, když se přitlačí, je to cítit .... pneu 215/45 R18 super na sněhu, ale na asfaltu nestačí ... při 235/40 R18 je to výrazně lepší (ale nelegální...). Na dálnici nad 160 km/h ...Německo ... hluk od kol a vzduchu ... hrůza .... přes 200 km/h pak podfukují okna, hlavně když foukne z boku .... brzdy se jeví normálně dobře, ale ve větších rychlostech pak sériové obložení i kotouče hoří. V přímce extrémně rychlé a dynamické auto, v zatáčkách se s tím peru, protože se to chová pokaždé jinak, podle toho, jak a kdy sepne ta spojka v diff. ....

Jinak, vůbec to není špatné auto, ale přece jenom mu něco málo chybí.

2011-08-11 18:00:22

Napsal jsi to celkem trefně, ale doplním ještě mé spotřehy:

  • FWD
  • dílenské provedení detailů - např. hadry v podbězích, žádná antikor. ochrana exponovaných dílů šasi (lemy,prahy)
  • vysoký posez - souhlas
  • malá nádrž ve vztahu ke spotřebě
  • aredynamický hluk, hluk od kamínků, prostě hluk obecně
  • drnčí mříž v kufru, hned jsem ji musel sundat
  • motor - některé mají enormní spotřebu elej, ta má naštěstí olej nežrala nijak výrazně, ale trochu přeci, holt vysoké otáčky se musí projevit
  • N98
  • podvozek trvdý natolik, že na mé potíže s páteří to bylo dost, ale na ostrou jízdu v zatáčkách se auto celkem naklání
  • krátký sedák

Jako plus beru, že nenápadné auto dokáže ledascomu nehezky zatopit.

Dneska bych už znovu zvažovaol,. zdali 3MPS má smysl. Jako daily car tedy pro mě ne. Řešil jsem náhradu, která by měla mít podobný výkon (v 3MPS jsem jej stejně ani nevužil, ze závodění jsem odsrostl, ale chctěl jsem auto, které poskytně vyšší kmfort, více místa, bude to použitelné jako rodinné auto, nedbue hnít (tak rychle) a bude jezdit na N95. Nakonec po všech úvahách od BMW 530i, přes Jaguar X type 3,0, O II RS, Mondeo ST220, jsem vzal Subaru Legacy Spec.B s 3,0R motorem o 180kW a celkem jsem spokojen).

Mazda 3MPS by bývala byla na místě, kdyby mi bylo o takových 20-30 let méně

2011-08-11 19:45:32

tyhle vsechny nevyhody s tim hlukem atd jsou i u nove 3MPS??? Nebo se bavime jen o te starsi verzi.....

2011-08-14 21:55:03

Jinak motor je v MPS bezkonkurenčně nejlepší část auta .... bez větších připomínek .... takhle nějak si představuju výkonný benzínový turbomotor.

Akorát je velmi citlivý na kvalitu paliva, což je u nás obecný průšvih. Nevím jak atmosférické DISI, ale u turbo je "slyšet", co se natankuje. Suverénně nejlépe se motor choval s něměckým Aralem Ultimate 102, s některými českými prémiovými "98" (od OMV, Agip) pak hůře než s "95" od Tank Ono nebo Robin Oil. Kloudné vysvětlení mě nenapadá.

K hluku ... v hotch hatchi by mi nevadil a nečekal bych, že mezi mezi generacemi Mazdy 3 v tom bude nějaký rozdíl, ale můžu se mýlit.

Ve spotřebě problém není, dá se s tím jezdit (4-kolka M6) kolem 9 litrů, já mám dlouhodobý průměr 10,5 a to jezdím asi rychleji, než bych měl ...

Jinak ... s vyjímkou toho, že brzdové obložení moc nevydrží, s autem nejsou žádné problémy.

2011-08-15 22:16:12

FrantaS.

motor není špatný.... Kdyby ale neměl turbo, nechutnal mu někdy olej víc, než by musel a nemusel jezdit na N98.Já už dnes jdu cestou atmosferického třílitru H6

Po pravdě, krom výkonu tento motor ničím nevyniká. Když se chceš svézt, spotřeba letí nahoru přámo hnusně, tolik nežere ani 220kW Impreza STI .-)

Ale jednu výhodu má - kdo ho chce ladit na ještě větší výkon, má potenciál.

2011-08-15 22:49:47

Dobrý den,ja uplně koukam co tady píšete a to mám auto od Vás.

1.Najel jsem od února 10tkm a dolil jsem asi 3dcl oleje,Koupil jsem si olej na vaše doporučení a opravdu uplně zbytečně.

2.spotřebu mám 10,5l a to jezdím po městě max 21km do práce.

3.Cesta Ostrava- Vranov nad Dyjí a zpět 8,8l na dálnici jsem nejel pod 150kmh.Brno- Vranov předpisově.

4.Jsem maximalně spokojený, projezdím měsíčně o 1000kč víc nez jsem byl zvyklý,ale za to svezení to opravdu stojí.

5.Kolik frajírku v bmw a audi už jsem naštval,někdy to fakt pobaví.

6.Mám od Vás pořad nožík,přivezu Vám ho někdy osobně,mamka ma chatu od Vás cca30km.

2011-08-16 06:19:07

Dobrý den, Miki,

jsem rád, že auto slouží a hlavně, že jsem měl já a máte i vy štěstí na motor, který nežere olej. Spotřeba je taky parádní.

Těší mě, že auto těší Vás

Já jsem sice na 3MPS "prodělal gatě", ale prodával jsem ji s vědomím, že za tu cenu si kooupím jiné auto, které mi bude bližší - však nakonec jste ho také voděl, to modré Subo. Koncepčně 3MPS postrádá opravdu ten zadní náhon, to ji, bohužel, dost deklasuje proti obdobně výkonným jiným autům, též HH.

Jasně, kdykolv se zastavte, rád zase uvidím své předchozí auto, třebas ho od Vás zase koupím jáStačí napsat mail den předem, pokecáme. zdraví 3MPS.

2011-08-16 20:57:46

3MPS ... jasně, že při boostu je spotřeba takového motoru až hanebná, ale to snad u všech turbomotorů podobného výkonu ... Impreza netahá 1650 kg .... to bude asi taky jedna z věcí (6MPS).

Osobně, taky jednoznačně preferuju atmosférický motor, ale už jsme tu řešili třeba rozdíl v nabídce 6MPS a Legacy. Aktuálně je to v ČR asi 7:1 pro Mazdu.

Ale ten tah motor je velmi dobrý a dělá z 3MPS i 6MPS opravdu velmi rychlé auto. A za ty peníze jsou podle mě ta auta přes všechny nedostatky dobrá volba.

2011-08-17 17:04:29

Jasně, jsou to dobrá auta, jak 3 tak 6MPS, ale přeci bych něco jen udělal jinak. STI je o něco lehčí (a má o něco větší výkon, o který ale relativně přichází díky trvalému mechanickému pohonu všech kol). Pocitově mi ale přijde daleko agilnější, než 3MPS, i když papírpově je to plus mínus to samé.

Ale to už nejsou auta pro mě Nehledě na to, že STI je serviosně někde jinde, než 3/6MPS

Subaru s 3,0R a na víc ve Spec.B je jako šafránu díky absolutně nesmyslné pořizovací ceně - 1,4 mega Kč- za to byly v té době lusuní limuzíny od BMW či AUdi se stejným i vyšším výkonem, proto jich je strašně málo a kupovali to jen lid s opravdovým nadšením ke značce, či ti, kterým na ceně až tak nezáleželo a chtěli opravdu poctivé auto s dobrým výkonem, které je ještě navíc výborně použitelné pro rodinu a nesežere je na nákladech. Proto Spec.B dnes nejde u nás koupit, nějaké ty 3litry jsou, ale i tak v Legacy nic moc. A v D je SPec. asi 3-4 kusy v nabídce.


Odpovědět

1  2