Fórum - Téma


Nová M6 2.0 benzín


Fórum 6 GH Nová M6 2.0 benzín

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2

2010-01-07 21:57:33

Zdravím, mám novou M6 wagon ve 2.0 benzínu. Má najeto 5200km. Četl jsem tu, že po zajetí motoru je dost patrný nárůst výkonu i nějaký ten pokles spotřeby. Zajímalo by mě, jaké máte zkušenosti Vy? Pocítili jste něco? Při kolika km?

Dík za odpovědi

2010-01-07 23:37:03

Tak, jak máme v rodině zkušenosti s M 6 benzín 2.l - starší model / má najeto 55 tis. / nepatrné zvýšení

výkonu se projevilo cca po 30 tis. km. V té době i poklesla spotřeba cca o 0,5 litrů/100 km. Objektivně,

ale toto nemohu potvrdit - to by chtělo měření na výkonové brzdě. V současnosti máme i M3 2.l i stop

a ten má papírově o 7.kw více a i při jízdě s tímto vozem i při malém počtu ujetých km je to znatelně znát.

/ ale toto auto je i o něco lehčí / Dle mých zkušeností, ale není možné očekávat po záběhu / po 20 tis./

markantní zvýšení výkonu a podstatnější úsporu paliva. Vše záleží na konkrétním voze a i na tom jak se s ním

jezdí. Také je nutno vzít v úvahu, že motory dnešních automobilů jsou vyráběny v takových výrobních tolerancích, aby záběh v podstatě nepotřebovaly, a tolerance vydžely více jak 150 tis. km / vis testy v odborných časopisech na uj. 100 tis.km - napovídají , že výkon a spotřeba vozu se mění pouze málo - většinou do 3 %/

doris  
Doris
2010-01-08 08:52:44

My jsme měli 1.8 a nic moc, spotřeba ani výkon se nijak moc nezměnily, respektive než se mohlo něco projevit, motor šel do kytek. Teď máme nový, má najeto odhadem 17000km a oproti tomu prvnímu má úplně jinou charakteristiku, takže záleží spíš na konkrétním kousku. Když nám ho namontovali do auta, měl najeto cca 10.000km a už tehdy měl skoro o litr menší spotřebu a lepší chod, než ten původní.

2010-01-08 11:03:00

Neviem ako v Mazde, lebo 626 a aj 6 som kupoval jazdenu. Ale na benzinovych motoroch koncernu, sa mi znizila spotreba cca po 17-20 000 km. Vykon som necitil, ze by stupol, ale spotreba isla cca o 0,5litra dole. Takze si pockaj. Mimochodom, treba si to dobre aj zabehnut. Suhlasim aj s tym, ze nie kazdy motor sa vydari. Mam skusenosti, ze motory toho isteho typu maju rozdielne parametre vykonu aj spotreby.

2010-01-08 20:19:45

Mám novou šestku rok a půl. U škodovky mi klasla spotřeba někde kolem 10 tisíc km, u této mazdy klesla spotřeba až kolem 17 tisíc km, ale zato o dost. Dřív jsem jezdil za 8-8,5 litrů na 100 km, dnes jezdím v rozmezí 6,5-7,2 litrů na sto. Je fakt, že umím jezdit i za deset, ale to jen když si chci zazávodit. Motor běží krásně, kultivovaně. Jen je potřeba ho víc vytáčet, zejména do kopce. Dlouho jsem nebyl se spotřebou spokojený, ale dnes už bych řekl, že je dobrá. Mimochodem, taky záleží, kde natankuju. Je to neuvěřitelné, ale nejvíc se mi osvědčil benzín od Globusu ve Varech nebo v Chomutově. V Liberci ale třeba skočí spotřeba o půl litru výš, stejně jako u Benziny či Shelu. Jinde netankuju, nebo vyjímečně. Dvakrát jsem zkoušel Tank ONO Mělník, výkon stejný, ale spotřeba cca o 0,5 l vyšší, což je ale stejně jako u výše jmenovaných.

2010-01-08 20:43:17

Já jezdim v průměru za 8,5l, a to s poměrně lehkou nohou. Ale fakterm je že to jsou z 80-90% dálnice a to jedu tachometrových 110-125km/h. Tak snad to půjde časem dolů. Ještě se chci zeptat, co výkon - pocítil jsi něco a v kolika km?

Dík

2010-01-08 21:04:56

M6 v benzínu vyhovují nejvíc okresky a rychlosti do cca. 120-125 Km, jakmile člověk vjede na dálnici a jede 130 a trochu víc, tak je na 9ti v cukuletu /ona ta šeska není o moc "delší" než bývalá pětka. Okresky se dají jezdit i mezi 7-8 l, a pokud má někdo "buldočí" výdrž tak i pod sedm, ale tu já nemám. No, a město se spotřebou taky pěkně zahýbe směrem nahoru.

  • -- A k tomu výkonu, moc nárust nečekej, spíš se motor zklidní, uhladí a získá ve středních otáčkách určitou lehkost.

2010-01-09 12:21:42

Píšeš buldočí výdrž. Nepříjde mi, že průměrná rychlost na klasických silnicích kolem 80km/h je nějaké hlemýždí tempo. Co se týče výkonu, změnu citelnou nečekej. Alespoň mě se nezdá. Jo a na dálnici se při rychlostech kolem 160 km/h pod 8,5 nedostanu. Ale to neva, tam se s tím počítá.

2010-01-09 12:46:33

Předpokládám, že chceš říci, že jezdíš ty okresky kolem 80ti Km/hod, protože kdybys měl průměrnou/!/ rychlost 80, tak to bys musel být rychlý jako vítr . Jinak já ti nevím, se stejným motorem v o rok starší mazdě, 6 kvaltů, jsem schopen jet za 6-7 litrů leda tak v létě z hor z kopce do nížiny při vyresetování pc. Dlouhodobější průměry s ranními starty jsou někde jinde. A to vůbec nemluvím o zimě a pojížďkách po městě, ale to určitě neděláš. Jinak říkám předem, že nejsem jezdec zaměřený prioritně na spotřebu, žádnej ras, ale sny o super nízké spotřebě se mi nezdávají.

2010-01-09 18:50:26

Asi srovnáváme nesrovnatelné. Já jezdím poměrně pravidelně ráno 180 km tam, je to po těch klasických silnicích, v obci 60 mimo obec se snažím jezdit do 120 km, ale mám štěstí, že ta trasa je slušně zobchvatovaná. Zpátky to je 210 km, musím jinou cestou s jednou zastávkou. V autě jsem sám. Proto možná ty rozdíly.

2010-01-10 07:51:14

nová M6 2.0L najeto 8000km a průměrná spotřeba dle PP 9,5l jedná se o jízdu ve městě......

2010-01-10 08:02:55

TO petrX: tak to se shodnem, a jistě se shodnem, že těch 9,5 po městě je i při celkem lehké noze.

2010-01-10 17:12:12

Počkej, až sedne motor, uvidíš, že sleze spotřeba nejméně o litr a půl.

2010-01-12 14:35:32

to watson: hele tak to zas ne, já tomu myslím pořád nakládám (zajíždím ) a ta spotřeba je pořád 9,5l. Když zkusím jezdit i ve městě na spotřebu tak se dostanu na 8,0l.......ale to mě předjíždějí i kolaři.

Normální jízdou (žádné vytáčení nad 6000, jsem to teď schválně zkoušel a hle, spotřeba 8,5l, což je pro mne super, předtím jsem jezdil mondeem 2.0tdci a spotřeba ve městě 7,2l.

2010-01-12 15:56:59

Udávaná tovární spotřeba město u těchto modelů je - M6 facelift 10,8 l, M6 II 10,2 l, celková průměrná 7,2 a 7,8 l /a to si všichni výrobci včetně mazdy trochu uberou, což je běžná praxe/. Ať vezmeme jakýkoliv renomovaný test těchto aut - auto.cz, autocar, fifth gear, atd.., vždy skoro všude zazní stejná připomínka, motor není žádný šetřílek pod 8 jsme se nedostali /většinou se jezdí za 8,5 a to nepčítám anglické tetstmany závodníky , kteří jezdí za 9a více/, dálnice víc jak 130 = rovná se 9-9,5 l na sto, na čemž se shodnou všichni. .................A pak tu člověk zavítá na diskusi, nepočítaje své zkušennosti a dozvídá se, že tyhle motory berou jako TDI.

2010-01-12 16:54:22

Že nekecám se můžeš přesvědčit na mém profilu, jsou tam fotky. Někde v diskusi u spotřeby jsem dával i foto dalších údajů. Už mě to ale nebaví, mělo to být povzbuzení. Počítači odpovídá i tankování. Sorry, že jsem vůbec něco napsal, už to neudělám.

2010-01-12 17:43:14

Když už se tedy hlásíš - tak vážně ruku na srdce - dlouhodobější průměrná spotřeba dle PP 6,1 l je ...........? Celkem si tu spotřebu dovedu představit v létě, při vypnuté klimě, kdy PP vyresetuji, přejedu z bodu A do bodu B, kde bude minimum vesnic a žádné město, žádný velký kopec. Ale dlouhodobější průměry při běžném užívání, byť s lehkou nohou jsou trošičku někde jakokdyby snad minimálně........ Toto je výborný údaj i pro MZR CD.

2010-01-12 18:51:44

John.Watson: Možná se s takovou spotřebou dá jezdit, ale podle mě je to s tímhle motorem určitě hodně extrémně opatrná jízda po rovince bez provozu s občasným ohrožení svého okolí

A zároveň zřejmě dochází k určitému podtáčení motoru, takže jízdu takovým štýlem odhaduji tak na průměrných 1800-1900 ot. (aspoň z 80% jízdy), což se na jeho životnosti určitě časem taky podepíše. Tyhle motory chtějí vytáčet, jinak mají velmi malý krouťák, jejich poteniál se tak vůbec nevyužije.

doris  
Doris
2010-01-12 19:26:16

Otáčky těsně pod 2000 při nezatéžové jízdě myslím motoru neškodí. Spíš jde hodně o ten styl jízdy, když se dá jezdit plynule na pětku a poměrně nízké otáčky někde po rovinkách, PP ukáže krátkodobě třeba průměrku i pod 5 l, jenže to je fakt extrém. U nás máme úseky, kde se dá projíždět plynuleji i tou 70 a pak spotřeba může dosáhnou nízkých hodnot. V létě jsme s 1.8 jezdili kolem 6,5l na 100 v kombinovaném provozu, ale jakmile začal převládat městký provoz, šlo to pochopitelně nahoru. Původní vadný motor papal skoro o litr víc, takže může to být dost individuální. Nicméně taky bych takový dvoulitrový benzínový motor chtěla, při dnešních cenách paliv by se to vyplatilo.

2010-01-12 19:41:34

Jj taky občas jezdím 70tkou na pětku (podle situace), ale aktuální spotřeba v tom okamžiku nesmí přesáhnout 7.0l/100km (nastane to už při velmi mírném stoupání nebo i s protivětrem) jinak hned podřazuji. Ano taky se občas snažím o ekonomickou jízdu, ale u nás je to v těch kopcích problém :-D


Odpovědět

1  2