Fórum - Téma


Nová CX-5


Fórum CX-5 Nová CX-5

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 98

MAX6  
J.

Yarsk, 2012-06-11 15:08:08 napsal:

Perfektni, diky.

Jen ten blbej radce na razeni me vadi. Asi se na nej brzy vykaslu - jak uz tady nekdo psal. To chce po rozjezdu z krizovatky po chvilce trojku i ctyrku a pri 70 km uz sestku a kdykoli preradim dle jeho pokynu, dostanu se s otackama sotva na 1500.... (mam benzin)...

2012-06-11 15:13:10

No tak na toho se rychle vykašli. To je největší ničitel motorů. Jezdit s benzíňákem pod 2000ot je docela hustý a v záběhu teprva.

Až to pořádně zajedeš,tak věřim že někam na dovolenou to bude dobrý,ale na běžný ježdění to rozhodně dobrý nebude.

Jinak měl jsem na chvíli pučenýho Opla Corsu 1.3 EcoTech s touhle blbostí a to byla teprva kravina. To tě nutí jet do kopce ve městě na 5,ale auto už nemůže a normálně začne cukat. Podřadíš,ale hned se to rozsvítí že máš dát zase 5 Hlavně s timhle systémem jsem měl o 0.5L větší spotřebu než když jsem auto točil o trocha víc a jel podle sebe.

MAX6, 2012-06-11 15:13:10 napsal:

No tak na toho se rychle vykašli. To je největší ničitel motorů. Jezdit s benzíňákem pod 2000ot je docela hustý a v záběhu teprva.

Až to pořádně zajedeš,tak věřim že někam na dovolenou to bude dobrý,ale na běžný ježdění to rozhodně dobrý nebude.

Jinak měl jsem na chvíli pučenýho Opla Corsu 1.3 EcoTech s touhle blbostí a to byla teprva kravina. To tě nutí jet do kopce ve městě na 5,ale auto už nemůže a normálně začne cukat. Podřadíš,ale hned se to rozsvítí že máš dát zase 5 .. Hlavně s timhle systémem jsem měl o 0.5L větší spotřebu než když jsem auto točil o trocha víc a jel podle sebe.

2012-06-11 15:25:03

Maxi,ale to nemůžeš přeci srovnávat benzínový motor z Opela s novým revolučním motorem Skyactiv,který má kompresní poměr 14:1.Jeho chování by mělo být teoreticky nastaveno na nízký otáčky.Já nemám zkušenosti,ikdyž na testovací jízdě jsem však byl,ale je mi jasný,že ten motor se nebude chovat jako jiný benzínový motory,ne?

r41
Roman

MAX6, 2012-06-11 15:08:56 napsal:

K tomu dešťovýmu senzoru. Mam ho na nový M3 a musim uznat že supr,ale nesmíš ničim zamastit sklo. Všecky čističe na sklo a vody do ostřikovačů jsem viměnil za klasickou naředěnou okenu. Jakmile ho něčim zamastíš nebo nedej bože použiješ antirain postřiky,tak ti buď přestane fungovat nebo naopak funguje jak zběsilej a stírá i za sucha.

2012-06-11 15:45:16

To je celkem cenna rada MAX6. Tez mam destovej senzor a pozoruji jak ruzne vody do ostrikovacu maji vliv na funkci auto steracu. Okenu vyzkousim..

2012-06-11 15:57:35

Nestál někdo z nových majitelů na semaforu na silnici I/16 (mezi Horkou u Staré Paky a Čistou u Horek) včera dopoledne? Naše mini-spanilka (7ks Hondy Civic 8g) tam míjela bílou CX-5 (s xenony) s "A" značkou. Ta barva tomu sluší

ad zajíždění:

Loni jsem zajížděl svoji atmosferickou 1,8 i-VTEC. Instrukce od prodejce i ze servisu byly: nevytáčet za studena a nepodtáčet. Takže malý výlet (cca 200km) hned po převzetí a po důkladném zahřátí letěl otáčkoměr k 6.000ot. Jak již zde někdo psal, moderní motory se nemusí zajíždět jako jejich předchůdci.

ad asistent řazení:

Také mám tuto fičuru a je to jednoduše naladěno na maximální snížení spotřeby a nízké emise. Takže hold i mě "radí" přeřadit nahoru už kolem 2.000ot a k podřazení mě vybízí až kolem 1.150ot. Na druhou stranu i kolem 1.200 - 1.500ot se motor chová klidně a nedává znát, že se mu to nelíbí. Takže na nějakou šolichačku na udržení tempa v koloně OK, ale jinak jezdím nad 2.000ot, přeci jen je mi lepší dynamika bližší než nějaká ušetřená decka benzínu v nádrži Prostě se spolehněte na pocit co z motoru v těchto nízkých otáčkách máte

MAX6  
J.

Pegas, 2012-06-11 15:25:03 napsal:

Maxi,ale to nemůžeš přeci srovnávat benzínový motor z Opela s novým revolučním motorem Skyactiv,který má kompresní poměr 14:1.Jeho chování by mělo být teoreticky nastaveno na nízký otáčky.Já nemám zkušenosti,ikdyž na testovací jízdě jsem však byl,ale je mi jasný,že ten motor se nebude chovat jako jiný benzínový motory,ne?

2012-06-11 16:42:07

No zas tak revolučně bych ten motor nebral.Dneska neni problém si zvednout kompresní poměr i u stařičký 626. Větší kompresní poměr by ti měl vyhnat výkon motoru,ale ne když s nim budeš jezdit pod 2000ot. Ba naopak,s většim kompresnim poměrem se ti posune výkonový spektrum hodně nahoru v otáčkách (něco jako u závoďáků). Proto lidi co tu maj 2.5V6 KL (taky stařičkej motor),tak můžou jezdit v nižších otáčkách,protože maj kompresní poměr 9.2:1 (jestli se nepletu) a motor je dělanej na záth a jízdu od nízkejch otáček.

Takhle dosáhneš akorát špatnýho vyhřátí materiálu,který se projevý línym motorem a časem závadovostí.Tyhle "eko" věcičky vám stejně začnou pořádně fungovat až po zajetym motoru (5000km).

Hlavně se divim,že vám tohle v Mazdě při koupi neřekli. Mě třeba při koupi nový M3 po dobu zajíždění (cca 4000-6000km) vypli i-Stop abych neničil motor jeho ustavičnym chcípánim a startovánim.

Jinak ten EcoTech od Opelu by měl bejt taky novej

Stas  
Standa
2012-06-11 18:11:14

Yarskovi ke smradu - i kdyby se vypaloval výfuk, tak by to nemělo jít zpět do vozu. A pokud kluci říkali, že byla vzadu horká podlaha, doporučuji navštívit servis. Nad tlumičem výfuku by měl být kryt-plech, který má bránit právě tomu, aby se podlaha neohřívala. Nechci Ti přidělávat starost, ale možná by byla závada - plech tam není, podlaha se hřeje a pálí se nástřik karoserie.

Ještě k dešťovému senzoru. S těmi používanými náplněmi do ostřikovačů, či na mytí skla jste mně překvapili. Budu si to muset pamatovat.

A "rádce řazení" - už při předváděčkách jsem prodejcům říkal, že to bude to první, co přelepím, aby mně to nerozčilovalo. "Atmosféra" se dá krásně jezdit podle zvuku motoru, který si o přeřazení "řekne". A věřím, že ani Skyactive nebude jiný.

Yarsk, 2012-06-11 14:23:44 napsal:

Ahoj, to te teda obdivuji. 2cm misto - ja bych ale mel strach...

2012-06-11 22:18:24

To Yarsk - neobdivuj -co mám dělat - garáž je řadová se sklopnými vraty a ten mechanismus sklápění omezuje průjezd na 2210 mm. Mazda 6 kterou mám nyní má šířku vč.zrdcátek 1960 mm. takže mám 250 mm. místa.Vlastní garáž je široká 2700 mm takže i dveře otevřu. Nová CX5 má psanou šířku bez zrcátek 1840 a vč. zrcátek říkáš 2170mm. Takže když je sklopím tak se tam musím vejít. Poslední možnost je že ty vrata vybourám a dám jiné bez mechanismu sklápění a nebo spojím 2 garáže v jednu. Mám totiž ty garáže 2 vedle sebe. Ale to až to prvně vyzkouším. Mrzí mne že jsou špatné zkušenosti s řazením snad se to ochodí . Měl bych ji mít do15.7 tak už se nemohu dočkat. Přemýšlím o zimních pneu a nových alu discích na ně - nechce se mi dávat 6000 za 1 originál. Pneu - NOKIAN nebo BARUM ? 225x65x17.

fanda, 2012-06-11 22:18:24 napsal:

To Yarsk - neobdivuj -co mám dělat - garáž je řadová se sklopnými vraty a ten mechanismus sklápění omezuje průjezd na 2210 mm. Mazda 6 kterou mám nyní má šířku vč.zrdcátek 1960 mm. takže mám 250 mm. místa.Vlastní garáž je široká 2700 mm takže i dveře otevřu. Nová CX5 má psanou šířku bez zrcátek 1840 a vč. zrcátek říkáš 2170mm. Takže když je sklopím tak se tam musím vejít. Poslední možnost je že ty vrata vybourám a dám jiné bez mechanismu sklápění a nebo spojím 2 garáže v jednu. Mám totiž ty garáže 2 vedle sebe. Ale to až to prvně vyzkouším. Mrzí mne že jsou špatné zkušenosti s řazením snad se to ochodí . Měl bych ji mít do15.7 tak už se nemohu dočkat. Přemýšlím o zimních pneu a nových alu discích na ně - nechce se mi dávat 6000 za 1 originál. Pneu - NOKIAN nebo BARUM ? 225x65x17.

2012-06-11 23:10:45

Mě je to jasné. Přece nebudeš stavět novou garáž , nebo stát venku nebo to nekoupit. Myslím, že by to byla škoda.

Co se týče řazení, není to zase žádná hrůza. U mé 626 je to samozřejmě horší. Když jsem ale viděl (myslím na Primě) recenzi CX5, kde říkali, že je řazení krátké a hladké, tak první zkušenosti zase takové nejsou.

Zejména vyšší rychlosti jdou hladce, takovou dvojku kdzž dávám, tak je prostě cítit, jako bych "jel s pákou přes hrboly" -laicky řečeno. Mám ale pocit, že po zahřátí motoru je řazení lepší. Uvidíme, každopádně není to nic hrozného.

Ať ti to utíká, dobrou

fanda, 2012-06-11 22:18:24 napsal:

To Yarsk - neobdivuj -co mám dělat - garáž je řadová se sklopnými vraty a ten mechanismus sklápění omezuje průjezd na 2210 mm. Mazda 6 kterou mám nyní má šířku vč.zrdcátek 1960 mm. takže mám 250 mm. místa.Vlastní garáž je široká 2700 mm takže i dveře otevřu. Nová CX5 má psanou šířku bez zrcátek 1840 a vč. zrcátek říkáš 2170mm. Takže když je sklopím tak se tam musím vejít. Poslední možnost je že ty vrata vybourám a dám jiné bez mechanismu sklápění a nebo spojím 2 garáže v jednu. Mám totiž ty garáže 2 vedle sebe. Ale to až to prvně vyzkouším. Mrzí mne že jsou špatné zkušenosti s řazením snad se to ochodí . Měl bych ji mít do15.7 tak už se nemohu dočkat. Přemýšlím o zimních pneu a nových alu discích na ně - nechce se mi dávat 6000 za 1 originál. Pneu - NOKIAN nebo BARUM ? 225x65x17.

2012-06-12 15:02:26

Alu disky jsem si objednal od www.elektrony.cz a na autě už jsou - Platin P 63 Silver, 17 palců, za 2.699,-Kč kus. Pokusím se dodat fotku. Jinak jsem najel zatím asi 650 km, průměrná spotřeba na počítači 6,4 l - nezávodím, ale nejsem brzdou provozu, občas vymetu pavouky z válců. A každým dnem jsem s cx-pětkou spokojenější.

KarolKo, 2012-06-12 15:02:26 napsal:

Alu disky jsem si objednal od www.elektrony.cz a na autě už jsou - Platin P 63 Silver, 17 palců, za 2.699,-Kč kus. Pokusím se dodat fotku. Jinak jsem najel zatím asi 650 km, průměrná spotřeba na počítači 6,4 l - nezávodím, ale nejsem brzdou provozu, občas vymetu pavouky z válců. A každým dnem jsem s cx-pětkou spokojenější.

2012-06-12 20:30:43

Nerozumím tomu - na autě už jsou ? Na autě jsou přece originál a další sada se bude kupovat na zimní pneu. Jaké jsou ty originály - 7,0 x 17. 5x114,3 ET 50 ? nebo 7,5 x 17,5 5x114,3 ET 48 ??? Co je napsáno v technickém průkazu ? Jaké jsi přesně koupil 7,0 nebo 7,5 x 17 nebo 17,5 ET 45 nebo ET 48 ? Jaké pneu na to dáš ? Jsem rád že jsi spokojen. Každá dobrá zpráva mne těší. Díky fanda

2012-06-12 21:27:28

Já jsem k autu dostal zimní sadu pneu NOKIAN WR G2 SUV 225/65 R17 106 H XL 210km/h. Podle testu by snad měly být OK. Ale v zimě stejně nespoléhám na zimní pneu, ale snažím se jezdit rozumně. Uvažuju, že je dám na originální disky a na letní si koupím nějaké zajímavější. Na www.elektrony.cz mají opravdu pěkný konfigurátor, kde jdou elektrony pěkně vidět přímo na CX-5ce. Už mezi těmi nejlevnějšími od 2 300,- jsou pěkné kousky.

Jinak já mám zatím najeto 500km se spotřebou 7.0l. Už taky vypínám i-stop a na doporučené řazení nekoukám. Nechci z toho mít lenocha. Řazení se mi zdá o něco lepší, ale k dokonalosti to má ještě daleko.

fanda, 2012-06-12 20:30:43 napsal:

Nerozumím tomu - na autě už jsou ? Na autě jsou přece originál a další sada se bude kupovat na zimní pneu. Jaké jsou ty originály - 7,0 x 17. 5x114,3 ET 50 ? nebo 7,5 x 17,5 5x114,3 ET 48 ??? Co je napsáno v technickém průkazu ? Jaké jsi přesně koupil 7,0 nebo 7,5 x 17 nebo 17,5 ET 45 nebo ET 48 ? Jaké pneu na to dáš ? Jsem rád že jsi spokojen. Každá dobrá zpráva mne těší. Díky fanda

2012-06-13 08:43:35

Fando, z e-shopu elektrony.cz jsem si objednal alu kola předem, nechal jsem je dodat dealerovi Mazdy, který mi je sám namontoval. CX-5 jsem koupil v základní výbavě a v ní jsou jen plechové disky. Ty mám teď připravené na zimu, pokud i na zimu nekoupím hliníkáče. Zimní pneu začnu shánět po dovolené v červenci. Ty alu disky Platin P 63 mají ET 48, v Mazdě v Ústí n/L. mi doporučovali ET minimálně 45. Ty ostatní údaje disků jsem nějak neřešil, vycházel jsem z toho, že když vybírám z alu disků určených přímo pro cx-5, tak je vše o.k. Jinak i-stop taky vypínám, nechci přijít za chvíli o baterku a nějak mě to vypínámí motoru rozčiluje. "Rádce" řazení vůbec nesleduju, radí nesmysly. Stejné to ale bylo i u mých předchozích aut (Superb II a Golf Plus). Řazení se - mám pocit - zlepšilo, pořád ale to inzerované "chirurgicky přesné" řazení to není. Není to ale žádný problém a ti, co teprve na tohle auto čekají, se nemusí ničeho obávat. Kdyby totiž se manuální řazení u cx-5 nevynášelo do nebe, tak bychom zde ani my asi o něm nepsali.

2012-06-15 08:43:21

Zdravim vsechny a chci se podelit o me soucane dilema. Mam do CX5 dokoupit Navigaci a nebo nemam???

Zatim se tady o ni moc nepsalo, pouze MakoS se zminil.

Navi jsem doposud nemel, ale budu ji muset koupit. Navic se blizi dovolene, tak abych ji do te doby mel. Laka me ji nechat dobudovat do vozu, zejmena kdyz je v nem display, ktery k tomu vylozene vybizi a taky proto, ze zadnou nemam. To by ale stalo par tisic korun a navic po te placene upgrady.

Nebo si koupit prenosny treba Garmin s dozivotni aktualizaci, coz vyjde podstatne levneji. Ale zase ty kabely a "lepit" ji na sklo. Navic jak jsem psal nemam s Navi zadne zkusenosti.

Je pravda, ze jsem doposud moc nejezdil a vzdy mel pro jistotu papirovou mapu ssebou a do prace jsem trefil poslepu... A po navratu do cech to asi bude stejne...

Hodte se vase zkusenosti s Navi v CX5, kdo ji mate a vase zkusenosti s prenosnymi Nav. Diky... Hezky vikend

r41
Roman

Yarsk, 2012-06-15 08:43:21 napsal:

Zdravim vsechny a chci se podelit o me soucane dilema. Mam do CX5 dokoupit Navigaci a nebo nemam??? ..

Zatim se tady o ni moc nepsalo, pouze MakoS se zminil.

Navi jsem doposud nemel, ale budu ji muset koupit. Navic se blizi dovolene, tak abych ji do te doby mel. Laka me ji nechat dobudovat do vozu, zejmena kdyz je v nem display, ktery k tomu vylozene vybizi a taky proto, ze zadnou nemam. To by ale stalo par tisic korun a navic po te placene upgrady.

Nebo si koupit prenosny treba Garmin s dozivotni aktualizaci, coz vyjde podstatne levneji. Ale zase ty kabely a "lepit" ji na sklo. Navic jak jsem psal nemam s Navi zadne zkusenosti. ..

Je pravda, ze jsem doposud moc nejezdil a vzdy mel pro jistotu papirovou mapu ssebou a do prace jsem trefil poslepu... A po navratu do cech to asi bude stejne... ..

Hodte se vase zkusenosti s Navi v CX5, kdo ji mate a vase zkusenosti s prenosnymi Nav. Diky... .. Hezky vikend

2012-06-15 09:37:58

Ahoj, ja bych pri koupi noveho auta s barevnym LCD uz do te navigace sel. Samozrejmne, vse zalezi na individualni situaci a rozpoctu. Osobne proste nemam rad lepeni prenosnych navigaci a schovavani v aute atd..

MAX6  
J.
2012-06-15 10:24:06

Ty přenosný navigace asi budou lepší,už jen z hlediska upgradu novejch map,ale na druhou stranu ten display v panelu je jiný kafe a autu to sluší daleko víc,i vypadá moderněji než nějaký přícucky na skle. Já bych bral display do palubky.

2012-06-15 10:27:07

neviem, ako pracuje Garmin, ale všetky externé navigácie, ktoré som dosiaľ mal (iGo v Asuse, Mio, Sygic v GalaxyS) neboli také presné a v tuneloch strácali signál. Táto v CX-5 je presná na pár metrov a navigovala aj v tuneloch a pod Viedňou, Mníchovom a v Insbruku... Tiež ukazuje hlásené zdržania a obchádzky, pokiaľ to je v danom štáte prevádzkované(na Slovensku zatiaľ nie, ale v Čechách áno). Zatiaľ najlepšia navigácia, akú som mal... Jediná výtka je, že nemá slovenské(české) menu. Ale nie je to také hrozné, tých pár anglických(nemeckých, alebo iných) výrazov si osvojí každý... Je pravda, že ju netreba každý deň, ale stačí raz za mesiac prísť do nejakého mesta, ktoré nepoznáte a príde vhod... Teda ja ju doporučujem.

2012-06-15 11:40:40

Diky moc za rychle reakce

To MakoS:

Protoze neni k dispozici cestina ani slovenstina - dohraval jsi (jde dohrat) slovenske hlasy, slovenske ovladani? Ja tomu rozumim, ale zena by asi chtela cesky. A to bude (asi) problem pri reseni nakupu

Predpokladam, ze mas spustenou sluzbu Live, ktera nabizi mj. sledovani dopravni situace, objizdky, ale take napr. pocasi v cilove destinaci, vyhledavani pres Google apod... Samozrejme je k dispozici jen v zemich, ktere ji podporuji. Kdo ti sluzbu aktivoval (prodejce nebo ty sam)? Protoze je to reklamni akce, vis, na jak dlouho ji mas bezplatne spustenou? V nemecku, co jsem se ptal bude bezplatne fungovat tri mesice.

K tomu je v zarizeni nainstalovana SIM karta, ktera prijima a vysila informace pomoci nasmlouvanych mobilnich operatoru. Co jsem zjistil tady, tak nejvic sluzeb Live je nabizeno v Nemecku, naopak napr. ve Svycarsku (dle info z mezinarodniho nemecky moderovaneho Fora na www.mazda-forum.info) sluzba neni k dispozici, protoze Tom Tom nema uzavrenu smlouvu s mobilnim operatorem.

2012-06-15 13:04:25

Navigace nemá české menu ale hlasový výstup v češtině má !

2012-06-15 14:34:42

Také jsem se rozmýšlel nad tím, zda objedat CX-5ku s navi. Nakonec jsem si při zkušební jízdě navigaci vyzkoušel, stejně tak jako aplikaci TomTomHOME http://www.tomtom.com/cs_cz/services/tomtom-home/ a přečetl jsem si návod k navigaci NB1.

Domnívám se, že u nás se neprodává NB1 LIVE, ale pouze NB1, takže poznámky o přijímání a vysílání informací jsou zcestné DOMNÍVAL JSEM SE ŠPATNĚ - VIZ NÁSLEDUJÍCÍ PŘÍSPĚVKY OD YARSKA - DÍK ZA ZPŘESNĚNÍ

Aktualizace map je bezplatná jen jednou v 60 dnech po aktualizaci. Někde to řeší jinak ....http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=32494

Po sestudování těcto inormací jsem NAVI objednal ... a čekám min. na konec prázdnin

2012-06-15 15:00:21

pri ceste z Prahy po D1 domov na Slovensko mi to na pravej strane displeja ukazovalo zdržania v minútach a vzdialenosť od obmedzeného úseku... neviem, či to bol ten Live, ale na Slovensku to už nebolo a ani nie je dostupné...


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10 ......... 98