Fórum - Téma


Nová CX-5


Fórum CX-5 Nová CX-5

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 49  50  51  52  53 ......... 98

2013-10-22 15:45:11

Protože již brzy budu také vlastník CX5 , tak sleduji témata k této věci a narazil jsem na zajímavý článek pro ty co řeší spotřebu na vozidle, obecně, článek je převzatý ze stránek autoporadny fa. ASPEKTA prodejce Mazdy a .....:

Nepříjemně mě překvapil fakt, že u japonského, technicky vyspělého výrobce, jsou výstupní informace palubního počítače, týkající se průměrné spotřeby, podle mých zjištění dost nepřesné a nadhodnocené

Dobrý den. Velice vítám tuto poradnu obsahující mnoho užitečných informací přímo od odborníka. Jsem vlastníkem Mazdy 5, r.v. 2007, diesel 2.0 105 kW, najeto 112000 km. Nepříjemně mě překvapil fakt, že u japonského, technicky vyspělého výrobce, jsou výstupní informace palubního počítače, týkající se průměrné spotřeby, podle mých zjištění dost nepřesné a nadhodnocené. Podle zobrazovaného stavu jezdím běžně s průměrnou spotřebou od 5,9 do 6,1 l nafty. Na delší cestě a kupodivu i na dálnici s ustálenou rychlostí kolem 120 km/h, s autem obsazeným 2 cestujícími počítač ukazuje průměrnou spotřebu 5,6 l. Když potom sleduji spotřebu metodou od plné nádrže do plné nádrže, vychází mi průměrná spotřeba kolem 7,1 - 7,5 l. Ta se na druhou stranu nijak významně nezvyšuje ani při plně naloženém autě a např. boxem na střeše, což s povděkem kvituji, zejména s ohledem na celkovou hmotnost auta. Z toho plyne můj dotaz, zda je uvedený rozdíl běžný u všech vozidel Mazda, případně, zda je možné tuto diferenci softwarovou úpravou odstranit, aby byly zobrazovány relevantní informace. Děkuji za odpověď, Marek Rudiš.

Vážený pane Rudiši, děkuji Vám za pochvalu naší autoporadny. Současně Vám děkuji i za Váš dotaz, který je poměrně častý, ale dosud jej takto nikdo v poradně nepoložil. Již poměrně dlouho se snažím detailně zabývat otázkami spotřeby automobilů, protože je to, kromě jiného, přece jenom poměrně významný obchodní argument. Dělám pro zájemce i kurzy techniky úsporné jízdy a mám za tím účelem i solidní technickou výbavu, kterou lze uplatnit v libovolném voze, který je vybaven zásuvkou EOBD.

Nejprve tedy odpovím na Vaše dotazy a pak se pokusím svůj názor vysvětlit a obhájit. Tuto metodu volím proto, že vysvětlení bude poněkud delší a třeba se Vám nebude chtít jej číst celé. Takže: Rozdíl mezi výpočtem spotřeby metodou „ od plné nádrže do plné nádrže“ a palubním počítačem je u všech aut běžný. Nejen tedy u vozů značky MAZDA. Výpočtem touto metodou se téměř vždy dospěje k vyšší spotřebě, než podle palubního počítače a v zásadě ať budete dělat cokoliv, tyto hodnoty nedokážete nikdy k sobě přiblížit a pokud se náhodou budou rovnat, je to skutečně náhoda a výjimka, která potvrzuje pravidlo. Proč? Protože Váš matematický výpočet zcela abstrahuje od vlivu jízdních podmínek a naopak palubní počítač se snaží s nimi nějak pracovat. Na Vaši druhou otázku odpovídám ANO, hodnoty palubního počítače lze prostřednictvím diagnostiky MAZDA korigovat o plus mínus 5 procent.

Vysvětlení: výpočet spotřeby metodou „ od plné nádrže do plné nádrže“ je z mnoha důvodů velmi nepřesný, protože je zatížen mnoha významnými chybami. Rozhodně většími chybami, než jsou chyby palubního počítače. Úplně největší chybou, které se dopouštíte a která má na svědomí až litrové rozdíly oproti palubnímu počítači, je palivo spálené při stání vozu. Spotřeba vozu na volnoběh není zdaleka zanedbatelná a čím více času prostojíte v kolonách a na červenou, tím bude spotřeba vypočtená metodou „ od plné nádrže do plné nádrže“ vyšší. Teoreticky by se dalo tímto výpočtem dosáhnout spotřeby až nekonečně veliké. Bylo by to tehdy, kdybyste naplnil nádrž, nechal auto nastartované a nechal tak nádrž spotřebovat na volnoběh. Váš výpočet by pak vypadal tak, že byste spotřeboval nádrž paliva, ale neujel byste ani kilometr. Dělil byste tedy nulou, což, jak známo, nedává smysl a vede na nekonečno. Že spotřeba paliva na volnoběh je významná, lze snadno dokázat. Konstruktéři automobilů nelitovali námahy a peněz (v době potřeby všeobecného šetření výrobních nákladů) a vyvinuli systém automatického vypínání motoru při zastavení vozidla. Tento systém není nijak jednoduchý a ani nijak levný, to mi věřte. Přesto to konstruktérům stálo za to. Váš výpočet metodou „ od plné nádrže do plné nádrže“ je ale zatížen i dalšími chybami, které vyplývají z jízdních podmínek. Výpočet spotřeby touto metodou nebere v úvahu, že část z ujeté vzdálenosti jste ujel se zapnutou klimatizací, což výrazně zvyšuje spotřebu paliva ( při vnější teplotě +30° a požadavku na 18° ve voze klidně o 1,5 litru na 100 km). Neberete v úvahu ani to, že jste např. celou dálnici jel proti větru atd. Nyní zdánlivě z jiné strany: Předpokládám, že podklady pro množství natankovaného paliva berete z účtenek od čerpacích stanic. Jak ale víte, kolik paliva jste u té či oné BČS skutečně natankoval? Zdánlivě hloupá otázka, že? Ale tak úplně není. Co když měřidlo na výdejním stojanu neukazuje správně. Zákonná lhůta pro cejchování měřidel výdejních stojanů je u nás dva roky. Protože ale v rámci našeho motoristického centra ASPEKTA v Plzni provozujeme i vlastní BČS, tak vím, že tam je chyba zanedbatelná. Daleko horší jsou ale vlivy tepelné roztažnosti pohonných hmot. Tam norma připouští až 1% rozdíl. To znamená, že autocisterna o objemu 30000 litrů benzinu připouští objemovou chybu 300 litrů! Představte si tuto situaci: jede plná autocisterna z Kralup do Plzně a praží na ni slunce. Cesta trvá dvě hodiny a pohonné hmoty v autocisterně se za ty dvě hodiny klidně ohřejí na 40° C. Toto palivo se u pumpy stočí do podzemních nádrží, kde je konstantní teplota asi 8 °C, ale z naší čerpací stanice vím, že v tomto objemu (30000 litrů) plná podzemní nádrž na tuto teplotu chladne až 4 dny. Takže když máte smůlu, tak přijedete k čerpací stanici právě v situaci, kdy do podzemních nádrží bylo stočeno palivo o teplotě oněch 40 °C. Natankujete si, dejme tomu 50 litrů. Necháte auto stát na ulici přes noc a v tomto malém objemu nádrže Vašeho vozu palivo samozřejmě přes noc vychladne a jeho objem se zmenší až o ono 1%. Ale to znamená, že druhý den ráno máte v nádrži pouze 49,5 litru. A nebo naopak, samozřejmě, pokud je horká tropická noc.

Dále předpokládám, že jako každý z nás dosazujete do výpočtu metodou „ od plné nádrže do plné nádrže“ ujetou vzdálenost podle měřidla ujeté vzdálenosti na palubní desce. Asi Vás zklamu, ale tohle měřidlo ve všech vozech bez ohledu na značku, měří všechno možné, jen ne přesně ujetou vzdálenost. Konstrukčně je měřidlo ujeté vzdálenosti řešeno tak, že sleduje počet otáček koše diferenciálu v převodovce. Pozor: zdůrazňuji v převodovce, nikoliv na kolech. (Pro úplnost a přesnost uvádím, že u posledních modelů vozů je snaha měřit impulsy pro rychlost a ujetou vzdálenost na kolech prostřednictvím čidel ABS, což ale na podstatě nepřesnosti měření v tomto případě nic nemění, neboť tak či onak se měří pouze počet otáček kola a nebere se v úvahu jeho aktuální dynamický obvod.) To ale může přinášet (a také přináší) větší či menší chybu v měření ujeté vzdálenosti. Uvažujme takto: teorie konstrukce automobilu si zavedla pojem dynamický obvod kola. To slovo dynamický kromě jiného vyjadřuje známou skutečnost, že kolo automobilu není ideálně kulaté, ale je díky hmotnosti automobilu v místě styku kola s vozovnou "rozplácnuté". Tím ale dochází k nepřesnosti ve výpočtu ujeté vzdálenosti, kterou pak vidíme na displeji našeho vozu. Co když máme například podhuštěné pneumatiky? Změní se jejich dynamický obvod? No samozřejmě, zmenší se. A naopak při přehuštění. Uvedu příklad, který dokresluje, že nemusí jít o zanedbatelné hodnoty. Dejme tomu, že obvod kola auta je 2 m, tedy na jedno otočení kola ujede vůz 2 metry. Vzorek pneumatiky bývá zpravidla 8 mm vysoký a dejme tomu máme pneumatiky sjeté na značky, které signalizují jejich úplné opotřebení. Ty bývají zpravidla 2 mm vysoké. To znamená, že ojetím pneumatiky se její průměr zmenší o 2x (8-2) = 2x 6 milimetrů = 12 mm, ale ať se nám to snáze počítá dejme tomu o jeden centimetr. Obvod kola se tím zmenšil o "pí" x D tedy 3,14 x 1 cm = 3,14 cm. To ale znamená, že nyní na takovém kole neujedeme na jedno otočení 2 metry, ale pouze 1,97 metru. Ale naše měřidlo ujeté vzdálenosti nám stále píše ony 2 metry. 100 km je 100000 metrů. Kolo o předpokládaném obvodu 2 metry se tedy na každých 100 kilometrů jízdy otočí 50000 krát. Ale pozor: 50000 x 3 cm = 150000 cm = 1500 metrů = kilometr a půl. Tedy za této konkrétní situace nám ukazatel ujeté vzdálenosti ukázal, že jsme ujeli 100 kilometrů, ale my jsme na našich ojetých pneumatikách ve skutečnosti ujeli pouze 98,5 kilometru. Jestli na plnou nádrž ujedete s Vaší M5 cca 800 kilometrů, ujel jste možná ve skutečnosti o 12 km méně. Ale třeba na podhuštěných kolech se rozdíl ještě výrazně zvětšuje. Takže vidíte, že matematický výpočet průměrné spotřeby metodou „ od plné nádrže do plné nádrže“ se opírá skutečně o velmi nepřesné údaje. Konec konců přímo Váš dotaz tuto skutečnost potvrzuje. Viz. Vaše formulace ...........Ta se na druhou stranu nijak významně nezvyšuje ani při plně naloženém autě a např. boxem na střeše, což s povděkem kvituji, zejména s ohledem na celkovou hmotnost auta. Pochopitelně, Váš výpočet metodou „ od plné nádrže do plné nádrže“ je sice zatížen chybou, ale v zásadě stále stejnou. Proto Vám vychází stále podobná čísla průměrné spotřeby.

Nyní trochu o tom, jak pracuje palubní počítač. Samozřejmě i palubní počítač pracuje s mnoha chybami. Např. ujetou vzdálenost si bere z naprosto stejného zdroje, jako Vy při matematickém výpočtu. (Pro přesnost informace ale poznamenávám, že v poslední době je snaha používat hodnoty získané z GPS, ale žádné jásání, protože zejména ve městech si i GPS mnoho hodnot pouze dopočítává , protože díky vysokým budovám „nevidí“ dostatek satelitů a to opět s větší či menší přesností). Jinak je (rozhodně ve Vašem voze, přece jen už pět let mladém) do palubního počítače vložen algoritmus výpočtu spotřeby při průměrných jízdních podmínkách. Algoritmus vypadá například nějak takto:na každých X ujetých kilometrů budeme Y času stát na semaforech, Z času pojede proto větru, T času pojede se zapnutou klimatizací atd. atd., čímž vznikne korekční koeficient, kterým je ukazatel spotřeby neustále korigován s cílem přiblížit se co nejvíce skutečnosti. Jistě ale chápete, že skutečné jízdní podmínky jsou něco docela jiného a číslo na displeji je obdobná fikce, jako výpočet matematickou metodou. Už jenom proto, že jednu ze základních informací, tedy informaci o stavu paliva v nádrži, poskytuje něco tak nepřesného, jako je plovák na hladině paliva v nádrži, která se za jízdy vlivem setrvačných a odstředivých sil neustále mění. Jistě jste si už povšiml, že při jízdě z kopce pohonných hmot v nádrži přibývá a naopak. Samozřejmě, na plováku jsou elektronické zpožďovače či jiná zařízení, aby ručička palivoměru nelétala sem a tam. Ale co je to platné, moc přesné to není. Stačí tedy, abyste večer vůz zaparkoval předkem proti kopci a rázem se údaj pro palubní počítač o množství paliva v nádrži výrazně zkreslí. Samozřejmě, že konstruktéři automobilů se snaží funkci palubního počítače ve vozech stále vylepšovat a údaje zpřesňovat. Jako všechno v elektronice je pokrok v přesnosti měření například mezi dnešními vozy a vozy z roku 2007 výrazný, možná dokonce velmi výrazný, ale k přesnosti hodnot má palubní počítač pořád ještě svým způsobem daleko. Formulaci „svým způsobem“ jsem použil proto, že vždy stojí otázka, k čemu nám , jako řidičům, vysoká přesnost měření vlastně bude. Protože i díky kurzům spotřeby jsem měl možnost jezdit ve vozech různého stáří a různých značek, mohu Vás zodpovědně ujistit, že tento problém se vyskytuje u vozů naprosto všech značek. Na základě svých znalostí a zkušeností v oblasti spotřeby pohonných hmot říkám zákazníkům naší firmy toto: Palubní počítač je pouze hračka pro "velký kluky". Veškeré údaje na něm je třeba brát se značnou rezervou a výhradně jako orientační. Konec konců to, že jsou údaje orientační, je napsáno i v garančních knížkách všech automobilů dodnes. Mne osobně ze všech funkcí palubního počítače zajímají pouze dvě: 1. Okamžitá spotřeba – absolutní číslo v litrech mne až tak nezajímá, je zatíženo mnoha chybami, jak jsem výše popsal, ale mohu podle ukazatele okamžité spotřeby upravit svůj jezdecký styl s tím kterým vozem, aby jeho spotřeba byla co nejmenší. Podle tohoto ukazatele zjistím, kdy přeřadit nebo kdy dotahovat, zjistím, kde je u konkrétního vozu optimální poměr mezi rychlostí a aerodynamickým odporem apod. (Což jste si u svého vozu zjistil i Vy. Podle mých záznamů se optimální rychlost na dálnici z hlediska spotřeby u vozu MAZDA 5 skutečně pohybuje těsně nad 120 km/hod.) 2. Dojezd vozu na aktuální množství paliva ve voze. To je důležitá hodnota, abych nemusel tlačit auto v noci k pumpě anebo volat někoho ze svých podřízených, aby mne přijel vysvobodit. Mimochodem právě podle ukazatele dojezdu lze zpravidla zjistit nepřesnost měření, se kterou u palubního počítače uvažuje výrobce vozu. Například nyní testuji konkurenční značku vozu a dojezd přestane ukazovat reálnou hodnotu na posledních 50 kilometrech. Prostě místo 49 km se objeví výstraha „okamžitě tankovat“. Jestliže na nádrž tohoto vozu ujedu cca 700 kilometrů, pak palubní počítač uvažuje zhruba s 8% chybou měření. V jiných vozech je to obdobné.

Takže moje rada závěrem: pokusil jsem se vysvětlit, že Vaše snaha o porovnání neporovnatelných údajů je předem odsouzena k nezdaru. To se zkrátka nikdy nepovede. Osobně se domnívám, že člověk má v životě příliš málo času na to, aby se zabýval zbytečnostmi a snahu o porovnání neporovnatelného bych mezi ně zařadil. Tím ale nechci říci, abyste ukazatel průměrné spotřeby nesledoval. Naopak. Například rostoucí průměrná spotřeba může být indicií k potenciální závadě v motoru nebo natankování méně kvalitního paliva ( to mimochodem vede rovněž k zajímavým rozdílům ve spotřebě, ale to je na jiné, stejně dlouhé povídání) apod. Ale neporovnávejte neporovnatelné. Ke sledování průměrné spotřeby si vyberte buď jeden (matematický výpočet) a nebo druhý (průměrná spotřeba na displeji palubního počítače) způsob a ten používejte a sledujte jeho dlouhodobý vývoj.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

2013-10-22 18:10:17

Tak v piatok si idem pre nu...co ma velmi prekvapilo bola skusobna jazda uz na "mojej" buducej...oproti prvej skusobnej jazde s inou predvadzackou u ineho dilera obrovsky rozdiel. Akoby som sedel v autach dvoch roznych typov. Prva predvadzacka bola 2.0 AWD manual sportsline, 09/2012 takmer 20tis km, tato moja buduca je FWD, 05/13 cize uz udajne druha seria, necelych 6tis , a centerline...brzdy v prvej ako som pisal vyssie uplne tupe, motor netahal, spotrebu ukazoval palubny 11,8.. na "mojej"brzdy ostre, motor krasne tahal od 1900 rpm...pytal som sa na zrkadla a kapotu, a predajca povedal ze to mala prva vyrobna seria. tak dufam ze mal pravdu, lebo som moju buducu na dialnicu nezobral. Priemernu spotrebu mala 7.8...akurat som ho neukecal na zlavu z povodne ponukanej ceny, iba natankuju plnu nadrz. Na zimu som kupil a rovno obuju Nokian WR3 SUV ci ako sa volaju na povodne 17" disky. Uz sa tesiiim na piatok a na vikend. dame rovno testovaci rodinny vylet...priplacam si este 2roky naruku na celkovo 5r..

Stas  
Standa
2013-10-22 19:42:08

tibalt: Jj. Zimní Nokianky WR3 ti můžu doporučit. Mám je na zimu obuté (i tu minulou), také přímo výměnou na disky 17". Plná spokojenost se zimním ježděním. Dokonce na suchu jsou tišší (jsou měkší) než letní Yokohamy. A s CX-5kou jsem i celkově náramně spokojený

2013-10-22 20:08:47

stas: ja na leto planujem antracitove 18tky ak budu volne eura, a origos 17 necham na zimu...

http://www.onlineraeder.d...0MISTRAL-ANTHRAZIT%20MATT

inak nevie niekdo ako to je s tou vyrobnou seriou? ci auta z 2012 maju castejsie detske choroby typu zrkadielka atd, ako tie neskorsie?

2013-10-23 10:25:09

dogwood: Me audio zacne hrat vzdy tam, kde predtim prehravani skoncilo. Pokud se nemylim dokonce presne v miste songu.

Auto jsem mel pouze na pravidelnych prohlidkach (pozor - v nemecku), nevim, jestli nejakou upravu SW delali nebo ne, pokud ano - nic se nezmenilo. Od chvile, kdy jsem se na foru nekde docetl, ze nekomu zmenili SW a audio najednou hraje vzdy od 1. skladby, tak servis upozornuji, ze takovy SW nechci...

2013-10-23 11:02:04

tibalt: 17ti palcové elektrony máme taky na zimu, ale 19ti palcové se na Cx-5 na léto hodí víc. Velké auto dělají velká kola ...a i na nerovném českém tankodromu to nevadí.

2013-10-23 16:45:14

yarsk: Díky za odpověď, i když mi moc nepomohla. Mé audio taktéž, tzn. CD i USB, začne hrát v místě posledního poslechu. Má to ale problém v tom, že nesmí být audiosystém připojený k mobilu přes Bluetooth, a to používám kvůli handsfree. Jakmile se připojí Bluetooth, pak se hudba začne přehrávat z mobilu. Pokud chci poslouchat hudbu z USB, musím přes obrazovku zvolit "audio" a pak se dotknout záložky USB. Ovšem pak začne hrát USB od 1. skladby, nikoliv kde jsem naposledy skončil. Proto jsem se ptal, zda je na to nějaký upgrade SW, abych mohl mít připojené handsfree přes BT, ale poslouchal hudbu z USB v místě, kde jsem předtím skončil. Je zajímavé, že u CD mi to nědělá a i když mám mobil spojený přes BT a přepnu na CD, pak to hraje, kde to před tím skončilo.

Jestli mi může někdo poradit, budu rád.

2013-10-23 17:29:58

dogwood: přidávám se k tobě, mám úplně stejný problém. prakticky jsem nikdy bez připojeného mobilu k BT nefungoval, pořád připojen, USB hraje od 1. skladby, CD od poslední přehrávané.

2013-10-23 20:27:28

vy mate problemy

2013-10-23 20:29:02

rondra: jazdim v nemecku, takze cesty niesu taky problem. skor celkove vlastnosti a spotreba a cena pneu a diskov. myslim ze 18" je zlaty stred

2013-10-25 10:11:58

Ohledně problému s přehrávání USB vždy od 1. songu jsem se obrátil na dovozce a dostal jsem následující odpověď:

Vámi popsaná situace je nám i výrobci známa, ale v současné době nemáme informaci o tom, že by mělo být možno systém aktualizovat za účelem změny této funkce. Pokud by se tak stalo, budou o tom naši servisní partneři informováni standardním způsobem, prosím zůstaňte v kontaktu s Vaším prodejcem.

Je nám líto, že pro Vás nemáme příznivější zprávu.

2013-10-25 21:11:20

Tak dnes som si prevzal nasu novu krasavicu, takze popisem strucne moje prve dojmy:

Presiel som cca 55km, trochu mesto, vacsinou plnsia dialnica.

Zacnem tym najdolezitejsim - audio je skvele. bose mi vobec nechyba. ja som zvysil vysky a basy nechal na povodnom. vyborne fakt. toto som necakal..

Auto je krasne agilne, lahke a skvelo sedi na ceste. Riadenie velmi dobre. na pomery modernych aut slusny feeling co sa deje medzi cestou a volantom. Volant fajn, ale mohol byt lepsi. Ked budu volne peniaze objednam z japonska sportovy. Motor (2.0 165ps ) ide krasne za plynom a od 3tis rpm oziva a taha veselo a s peknou zvukovou kulisou. vobec som nemal pocit ze sedim v SUV. start-stop funguje skvelo. Brzdy vyborne davkovatelne. Special pochvalu davam sedadlam a nastavovaniu napr bedrovej opierky. koza vobec nechyba. priam mam pocit ze tieto latkove lepsie drzia za volantom. Na dialnici pri 110 ak chce clovek zrychlit musi podradit. Ale inak motor v pohode ide mierne nad 2tis. otacok a nemam pocit ze by sa dusil. idealne mu sedi okolo 2200 ale da sa jazdit pomaly ako s dieslom. To vsak nebudem riskovat. Ten motor si vyslovene pyta pasmo 2300-3500...

Spotreba my vysla okolo 7.5l. uz mam obude zimne gumy. Zrkadla sa pri 120 minimalne chvely. keby som sa na to nesustredil ani si to nevsimnem. Auto svetla super. Este musim vyskusat xenony v noci.

Takze vseobecne hodnotim za 1 a som velmi spokojny s kupou..jedina vec co som si vsimol je ze uz po 5tis km su skrabance na plastoch okolo sedadla a na prahoch dveri..vyriesim karbonovou foliou... o tyzden idem na osetrenie podvozku pred zimou, odporucane aj na nemeckych forach..250eur ktore sa urcite vyplati investovat.

2013-10-26 07:49:21

pre nerozhodnutých pridávam info o novom akčnom modely CX-5 , v nem sa bude volať Sendo a príde na prelome 2013-2014 a bude vychádzať zo strednej výbavy ku ktorej pridá :

Keyless Go

Bose Soundsystem

nová farba "polnočná modrá"

volant z novej 6tky

el. sedadlí s pamäťou

zmenená kulisa riadenia pri automate

väčší displej audio systému

2013-10-26 08:44:39

Tibalt:

parádní report. Měl jsem trochu obavy když přesedneš z dieselu JTD do benzinu, že se ti to moc nebude zamlouvat. Je to pro mne důkaz, že oba mazďácký motory jsou opravdu extra třída. S benzínem se dá jezdit jako s dieselem a s dieselem jako s benzínem. Vždyť já když udělám kick-down s dieselem, auto mě nakopne a míří si to do otáček 5000 jako rychloobrátkové hondy a hlavně nepoleví.

Pánové mám jeden dotaz ohledně blikání...... Využíval jsem tu funkci, že páčku blinkru lehce podržím při blikání ve směru pohybu nahoru či dolu. Páčka skočí ihned zase zpět do základní polohy a blinkry se zároveň třikrát rozsvítí a dost. Což je fajn, při rychlém předjíždění z průhu do pruhu. V poslední době ale tato funkce přestala fungovat. Tzn, páčku přidržím tak jako dříve a blinkry nic. Musím prostě přes ten doraz, aby blinkry začly fungovat. Docela mě to štve. Jak to máte vy? Děkuji.

2013-10-26 19:05:18

Dnes zacal prvy "tuning": vymenil som seriove predne ziarovky v smerovkach za philips silver light. svetla vyzeraju teraz vyborne. Na ceste v poste mam philips blue light ultra do dennych svetiel, priehladnu foliu na plechove casti prahov a karbonovu foliu na ochranu plastovych casti prahov dveri a kufra plus vanicku do kufra...tym sa tuning do jari skonci inak vymena specialne laveho blinkra bol porod a musela asistovat moja manzelka s uzkou rukou. neviem ako sa tam v servise niekto dostane, resp. ako to ma vymenit muz priemernych rozmerov a sirky ruk...

2013-10-26 21:21:18

tibalt: Taky jsem začal s menším tuningem. .- Jen mám problém se žárovkami denních světel . Můžeš upřesnit označní žárovek a kde jsi je sehnal. Již jsem viděl denní svícení v bílém provedení.

2013-10-27 09:54:37

karel.ho: zdravim Kája

na denne svietenie som si na zaklade odporucani na nemeckych forach objednal Philips 12961BVB2 Blue Vision W5W 12V Signallampe, 2-er Blister z amazonu za asi 4eura. potom hodim foto pred a po.

do blinkrov som dal Philips Silver Vision PY21W. Vrelo odporucam. teraz vyzeraju svetla ovela lepsie

akurat pozeram ceny priehladnej folie na kapotu/dvere proti kamienkom a skrabancom. holt je to moje prve auto co som kupoval ako (skoro) nove, tak chcem aby tak co najdlhsie zostalo. Este planujem montaz cuvacej kamery. tiez som sa docital ze sa da jednoducho pripojit na monitor audiosystemu...

inak ma tu niekto na fore skusenosti s 18" kolesami?? aky rozmer a ET je najlepsie kupit a ake pneu potom na leto? moznosti su napr 225/60, 235/55...

dub
2013-10-27 11:04:36

Ahoj, jak si dostal ven původní žárovku z plastové patice? Mám na mysli výměnu žárovek denního svícení..měl jsem to rozdělané a žárovku v patici drží takové kovové plíšky..taky bych to vyměnil, ale bojím se zabrat..poraď.dík

2013-10-27 11:39:42

dub: este som denne nemenil. iba smerofky. cakam na ziarofky. podam report ked to urobim

dub
2013-10-27 11:53:58

tibalt: Tak uvidíme, já mám pocit, že to nebude tak jednoduché..snad to půjde, přijde mi to jako jeden kus (patice i žárovka)..držím palce


Odpovědět

1 ......... 49  50  51  52  53 ......... 98