Fórum - Téma


Nová CX-5


Fórum CX-5 Nová CX-5

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 47  48  49  50  51 ......... 98

2013-10-15 11:12:15

pavelgut: Proč asi dělají automatické stěrače na autech a lidi za to platí? Na Superbu používám automatické stěrače už skoro 2 roky a žádné poškrábání na skle nemám. Jezdím ze severu do Prahy "přes kopečky" v bordelu kolem výstavby dálnice, stírám bahno za náklaďáky, občas sklo ostříknu, a nic - sklo je netknuté. Díval jsem se manželce na sklo CX-5 a přestože používá automatiku stěračů (nebo stíračů?, tak na skle není jediný škrábanec. Než vypínat automatiku je výhodnější nevyhazovat za ni peníze a koupit si za pár korun auto ze středověku

2013-10-15 11:21:17

max6: DIKY MOC, super reakcePOCHVALA. no ale já s tím musím do servisu, jsem člověk, který umí natankovat, nasednout, nastartovat, naložit rodinu, najít chybu dle návodu, naučit se používat nějaké funkce )... nejsem technicky založený a auto mám opravdu jako nástroj a v tomto případě velmi sofistikovaný a super. Rozhodně díky a hned jim to předám

2013-10-16 21:37:27

Bry den vsetkym. Vcera som poslal zalohu a v pondelok si idem pre moju CX-5 2.0 FWD Centerline v Bielej metalize s Touring a Tech paketom. Presedlavam z Alfy 147 1.9JTDm 88kw a po sadnitu do CX-5 na skusobnej jazde ma prekvapil pomerne slaby nastup brzd, a pozitivne prekvapilo riadenie a radenie a jazdne vlastnosti. Inak mam velke ocakavania a tesime sa v rodine na noveho clena

2013-10-17 07:54:49

to Ronda:

Chlape, dík za radu že nemám vyhazovat prachy kvůli automatice a vrátit se do dřevních dob (moje předcházející auta byla skutečně Oltcit+Favorit). Ty voe, hlavně že mám automat..

to Tibalt:

Tak gratuluji ke koupi. Jsem opravdu zvědav, jak ti benzín bude vyhovovat. Co vím o Alfáckých moterech JTD 1.9, tak se povedly a měly zátah jak bejk. Hlavně pružné zrychlení. Těším se na report. . Brzdy u Fiatů potažmo ALF byly vždy "ostré". Makaróní jezdí stylem brzda/plyn. U Mazdy si po pár kilometrech zvykneš a spíše to myslím oceníš. Ohledně audia... Střední výbava bez Bose má poměrně dobrý zvuk a pobere i metalcore (jsem vysloužilý muzikant, tak mám poměrně citlivé uši a auto jsem vybíral i podle zvuku). Netřeba se obávat a hlavně nastavit trochu více basů (i tak nic nerezonuje). Akustika v autě je také na slušné úrovni.

2013-10-17 20:32:43

pavelgut: sam som zvedavy. predvadzacku som jazdil 2.0AWD a na palube som mal predajcu, manzelku a este aj syna v sedacke takze to presadnutie z alfy kde som isiel sam lebo manzelka prisla druhym autom, bol trochu sok...ale FWD je o par desiatok kil lahsia a papierovo ma lepsiu dynamiku aj spotrebu. uz sa neviem dockat pondelka.

s tym audiom si ma potesil. v predvadzacke bol bose a to sa neda porovnavat. v alfe som mal na mieru robene audio. Tiez si rad vypocujem nieco ine ako aktualne hity v radiu...v pondelok zreferujem...ale za alfou budem smutit

2013-10-17 21:04:11

Zdravím a hlásím nový přírůstek::

CX-5 2.0i manual (121kw), Attraction (čekal jsem od 3.7.2013) zatím jen asi 500 km, spotřeba 7.9l/100km a to jsem jí nehonil. Uvidíme časem. Jede opravdu dobře i když trošku zklamaný zrychlením. Před tím jsem vlastnil š-octavia II 125 kw. Jinak během jízdy jsem akorát zaregistroval chvění zrcátek. Ostatní super.

Stas  
Standa
2013-10-18 16:18:45

karel.ho: Tak tě mezi námi zdravím. Mám tu samou (černou). Mám ji od srpna 2012 a taky jsem na ni čekal půl roku. Spotřeby se neboj. Zrovna teď mám za sebou cestu K.Vary-Praha (6,2), něco po Praze, pak H.Králové-Litomyšl a přes Žďár do Jihlavy a Telče (450km) a spotřeba 6,6lt. A to jinak moc nejezdím, spíše denní krátké trasy, takže celkový nájezd zatím 10tkm. To docela jde, no néé?!! Podotýkám, že nejsem žádný "loudal"

2013-10-18 17:11:44

zdravim, když zde čtu příspěvky o spotřebě, tak by mě zajímalo jak přesně na CX 5 funguje počítč(okamžitá, průměrná spotřeba), protože moje zkušenost je taková, že přesnou spotřebu lze změřit pouze způsobem "hrdlo-hrdlo" ?

2013-10-18 17:20:51

kfdmatej: I když se mi zdá, že ve škodovkách to měří jaksi realističtěji, je pravdou, že (sice v nové 6 GJ) jsem to několikrát porovnával s měřením hrdlo-hrdlo a bylo to překvapivě přesně s tím co ukazoval PP. Řekněme, že PP ukazoval o 0.1-0.15 méně. Není důvod, proč by na tom CX-5 měla být zásadně jinak, nicméně se to může lišit kus od kusu, prý tam mají toleranci až 20%, což by bylo docela šílené.

2013-10-18 17:27:37

le_mans_fan: ta tolerance je "hodně", ja mam na 3l Boxeru na displei prumer 9,8, ale real se pohybuje 10,9 - 12,5

2013-10-18 18:37:59

le_mans_fan: Škodováci jsou úplně stejní lháři jako ostatní automobilky. Škoda Superb A/T 4x4 na počítači dlouhodobě průměrná spotřeba 7,4 l skutečnost hrdlo- hrdlo dlouhodobě cca 8,3 l

2013-10-18 19:17:36

rondra: Když už jsme o toho (ještě jsem to tu na mazdaklub myslím nikdy nepsal), tak já to nemyslel, jak je to přesné v absolutních hodnotách, ale to jak se to reálně chová. Průběh změn, chceš-li derivace, byly u škodovky prostě věrohodnější. To by bylo na delší povídání. Není to jen můj subjektivní pocit, ale třeba když se podívám na ukazatel dojezdu kilometrů. U škodovky se ta vzdálenost plynule zkracuje, kdežto u Mazdy to ukazuje zhruba takto: 660=>656=>652=>680=>681=>679=>665=>640 atd, - toto je příklad vzorkování po jednom reálně ujetém kilometru - a závisí to přesně na tom, jak jsem zrovna šlapal v daném intervalu na plyn, nebo se snažil jet úsporně. Nejdříve jsem si divného chování všiml u ukazatele spotřeby, následně jsem zjistil, že právě na dojezd se dá spolehnout mnohem méně než u škodovky - tam jsem klidně jel dojezd skoro s přesností na kilometr (dvakrát jsem takto jel po německé dálnici, a tam jsou někdy schopní nemít desitky kilometrů ani náznak pumpy . U Mazdy to lítá tak, že bych si jet podle ukazatele dojezdu absolutně nedovolil... a snažím se tak podobné situaci jednoznačně předcházet.

2013-10-18 21:15:16

le_mans_fan: dovolim si oponovat . na CX.5 urcite neskace dojazd na 1km spôsobom aky si tu opisoval. Skôr to funguje tak že keď sa na to "tlači" tak dojazd svižne ubúda naopak ak sa ide pianko ( kludne aj kilometer dole kopcom na 0,0l aktual spotrebu ) tak dojazd narasta s5 len veeľmi veľmi pozvoľna. Ak chcem aby mi pocas jazdy dojazd narastal musim doslova hladkat plyn na dlhsom useku aspon 10km.

AD2: porovnávať spotrebu podľa PP a tankovania systémom "do plna" sa dá porovnať iba vtedy ak sa ri každom tankovaní vynulje PP ( keď som to tak spravil bol rozdiel max. 0,1l ). Aj ja mam teraz od vynulovania PP po najazdení asi 7t km spotrebu 6,7l a posledne "dotankovanie do plna" mam za 7,3l

2013-10-18 21:22:51

blacklemon4: Je možné, že to u CX-5 je jinak než u GJ, i když bych to neočekával. V CX-5 jsem jel akorát jednou na předváděčce, a je pravda, že když si vzpomenu na spotřebu, tak to šlo relativně plynule - nicméně při takové jízdě bych asi v šestce taky nic divného nezaznamenal. Takže nevím, nemohu posoudit. Porovnávám pouze současnou 6GJ a předchozí škoduli.

2013-10-18 22:31:14

stas: díky za info. Já mám dnes za sebou cestu Cheb-K.V. - Praha a zpět. Spotřeba 7,4. Trošku jsem se ale loudal neb mám málo najeto.

Ted vybírám kola a pneu na léto a nemůžu se rozhodnout Mám 17., ty nechám na zimu a na léto bych chtěl 19. Zkoušel někdo 20?

MAX6  
J.
2013-10-18 22:39:13

karel.ho: No o pohodlí by se na našich silnicích už moc nedalo mluvit (o pohodlí novýho auta),ale vypadalo by to určitě hoooodně zajmavě

2013-10-19 09:15:35

ona mazda pro dojezd na pocitaci to dela zajimavym zpusobem, vzorkuje prumer poslednich cca 10-15km a z toho odvozuje dojezd na zbytek v nadrzi. Proto ta rozkolisana cisla a je mozno jet bez problem i s dojezdem 0km. Takze pokud pojedu 15km pilu a v nadrzi toho moc nebude tak tam raz dva budu mit dojezd 0 a pak dam pianko a muzu jet dalsich 30km....

a prvnich 5000 km vubec nema smysl spotrebu sledovat.. vse je jinak az po tech 5000 ve kterych je docela fajn vymenit olej.

2013-10-19 09:40:03

joe.st: U toho dojezdu to nějak tak samozřejmě je. Jenže to skáče mnohem víc, než to skákalo u Š. Ale hlavně spotřeba. Příklad: přijdu ráno k autu, měl jsem na PP třeba cca: 6.0, najeto 10-15 km od posledního nulování. Ujetu třeba 2 km, kdy je to studené, a skočí to třeba na 6.8. Průměrná spotřeba na ty 2 km by tedy musela být třeba 12. Pak se motor zahřeje, a zase to neuměrně padá k 6.5. 6.2 a třeba těch 6.0 - tedy spotřeba ke konci jízdy by musela být třeba okolo 3 (na té mé konkrétní trase).

Ta čísla jsem si teď vymyslel, neboť si to přesně nepamatuji, a více se to projevovalo v zimě. Ale vím, že to matematicky neodpovídalo - tedy start se studeným motorem - při vynulování by třeba první měření bylo kolem 7.0-7.5, ale když už tam bylo něco málo najeto, tak by teoretická spotřeba jednoduchým matematickým výpočtem musela být na prvních km hodně přes 10. Nikdy jsem to tu nepsal, ani moc neřešil, proto nemám ani přesná čísla, ale principiálně to na mém autě nějak takto funguje.

dub
2013-10-19 11:41:57

Zdravím, mám informaci pro ty, kterým vadí vibrace zrcátek.. probíhá akce, kde je doplněna výztuha do dveří(já již absolvoval, s málo přesvědčivým výsledkem) a dále je s touto akcí spojeno i výměna vnějších krytů zpětných zrcátek..mají jíný tvar..příští týden nechám kryty vyměnit a uvidíme... mám spíš problém s klepajícími se xenony..má někdo podobnou zkušenost a řešil jste to někdo..? jinak spotřeba u mě je stále mezi 5,6-5,8l. Kdyby nebylo časté regenerace, myslím, že by to bylo ještě lepší..

2013-10-20 07:27:17

ty zrcátka by byly fajn. kapotu jsem řešil, pomohlo to hodně, chvěje se mi myslím jen zrcátko u řidiče- na to druhé se zase tak často nekoukám :) Ohledně počítače , moje poslední dlouhá cesta z Ostravy do Prahy přes HK tam a zpět na jednu nádrž - palubní spotřeba 7,3, reálná 7,6. čas 3:50 tam, 3:30 zpět, po dálnici max. 130 km/h dle navigace, mimo město jak se dalo.


Odpovědět

1 ......... 47  48  49  50  51 ......... 98