Fórum - Téma


Nová CX-5


Fórum CX-5 Nová CX-5

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 39  40  41  42  43 ......... 99

2013-05-22 00:01:50

joe.st: čoveče tak nad tímhle jsem přesně bloumal už v nějakém předešlém čísle, že tam vždycky byly na prvních místech GG 1.8i a 1er 130i kteří měly jako jediní známku jedna plus a najednou tam šestka (nevim jestli i ta jednička) nebyla.. A to co píšeš o Touranech tak to mi hlava už vůbec nebere.

Jinak CX-5 přibývají, dnes jsem potkal celkem 4 za odpoledne a tři z nich měly RZ 3AK, tzn. koupeny čerstvě

2013-05-22 08:22:20

takovy legracni dotaz : jak jednoduse vytahnu predni koberce z auta kdyz ho chci uklidit ? neprisel jsem na to zatim kua ....

prestala mi fungovat navigace, vcera jsem na to prisel kdyz jsem potreboval jeji sluzby, je tam nejaky figl na restart ? nedari se ji prihlasit k signalu kruci

2013-05-22 08:51:56

michalb:

Už se to tady probíralo. Já používám širší šroubovák, jednou rukou nadzvednu roh koberce, tím si odhalím čep, na kterém je koberec nasazený, šroubovák vrazím do mezery tesně pod kobercem, otočím s ním a koberec se z čepu vysune. Jenom rukou to asi nejde.

2013-05-22 21:41:40

Chce to kulatým pilníkem trochu zvětšit ty díry a potom to jde lépe. Ale stejně to není ono, protože čepy nedrží přímo v podlaze jako u jiného auta.

MAX6  
J.
2013-05-22 21:47:09

Musim říct,že CX5 se na Příbramsku docela chytla. Co já vim tak jen u nás ve městě jich jezdí minimálně 6. Ve 4 jezděj pánové a zbylý dvě říděj dámy. Takže jestli to takhle půjde dál,tak super

Stas  
Standa
2013-05-23 08:25:07

samper: Musím potvrdit, že jí asi páni redaktoři řádně "nakládali". Já mám sice benzin 4x2, ale podle mně Japonci se spotřebou příliš nelžou. Při zimním převážně městském provozu a velmi krátkých cestách 10-20km jsem měl spotřebu 7,2lt, ale jaro to významně změnilo. Udělali jsme teď během týdne trasu cca 1600km, z toho 2/3 po dálnicích. Byl čas, tak došlo na dodržování rychlostí do 55/100/130 s několikerým ostrým předjížděním. A ze spotřeby jsem byl "vyvalený", protože průměr 6,2 lt jsem vůůůbec nečekal!! A včera cesta Cheb - Praha a zpět s hodinovým couráním v hustém provozu v Praze a využitím i-stopu při stejných rychlostech 6,3lt! Prostě paráda! Ty desetinky připočítávám mé "starší noze".

Jinak mi taky blbne navigace. Někdy nejde zapnout, někdy se zastaví na jednom místě nebo na sledované trase "poskakuje". Ale to je do jiného vlákna.

Stas  
Standa
2013-05-23 08:41:00

stas: Ještě poznámka k chvění kapoty. Cesta Cheb-K.Vary a od Strašecí do Prahy a zpět kapota v klidu i při 130km/h. Při cestě po D1, hlavně Jihlava - Brno a zpět kapota lítá už při 100-110 km/h., natož při 130-140(!). Jenže to poskakuje celé auto, takže jízda v levém jízdním pruhu tento problém "řeší".

2013-05-23 09:04:34

stas: stas: Já mám taky celkem slušnou spotřebu. Auto mám víc jak měsíc, diesel 2,2, MT, 175k AWD revolution navi, Praha, poměr jízd: 40 % Praha, 40 % dálnice, 20 % okresky, průměrná spotřeba 6,6 l dle displeje (dle mého propočtu 6,9 l), najeto cca 4.700 km a i-stop cca 6 hodin. Jinak co jsem četl v předchozích diskuzích, tak zrcátka se netřepou (nebo to vůbec nevnímám), kapota od 130 km/h se malinko chvěje, ale nic výrazného, auto v pohodě zrychlovalo až do 190 km/h (dál jsem to zatím nezkoušel) a při startech na křižovatce během chvilky má víc jak 50 km/h. A potvrzuji taky problém s USB, po novém nastartování se hudba přehrává zase od začátku, nikoliv od místa, kde skončilo předchozí přehrávání. Protože to bylo pro mne neřešitelné, USB využívám jako nabíječku mobilu, hudbu přehrávám v CD přehrávači v MP3. Podle kvality se na CD vejde 80 až 200 skladeb.

A ještě jeden postřeh. Zjistil jsem, že je opravdu rozdíl v použitém druhu paliva - dieselu. Použil jsem jednak normální diesel od Benziny a jednak prémiový Diesel MaxxMotion od OMV na základě článku o prémiových palivech v dřívější diskuzi uvedeném. Po použití MaxxMotionu bylo auto živější, lépe akcelerovalo. Nevím, zda byla i nižší spotřeba, jak uvádějí, na to mám ještě auto v záběhu a nedá se to zatím při tak málo najetých kilometrech porovnat, ale cenový rozdíl cca 3 Kč na litr (jak u které pumpy stejné značky) dle mého názoru tuto výhodu finančně nevyváží. Uvidíme, jak se to na spotřebě projeví, až po záběhu provedu srovnání spotřeby, ale spotřeba by se musela snížit minimálně o 2 litry, aby se spotřeba při současných cenových rozdílech vyplatila, a to se asi nestane.

dub
2013-05-23 11:19:39

Zdravím, v mé mazdě CD funguje tak, že kde je písnička přerušena, tam po znovu zapnutí začne..i po vypnutí motoru. Jinak jsem byl pozván na přehrání SW a výměnu měrky oleje motoru...mám najeto cca 6000km a spotřeba klesla na 5,9l..tedy dle počítače..jak píše kolega přede mnou, musím oponovat,že by bylo znát natankování "lepší" nafty...já nic takového nepozoruji, jen účet je vyšší..a například běžná nafta u Benziny vyšla v testu po Vervě a ještě jednom palivu na třetím místě..

2013-05-23 12:47:45

dogwood:

Další věc, co jsem si ověřil u MaxxMotion je to, že nestoupá hladina oleje ředěním nafty. Někde jsem o tom četl i nějaké odboré pojednání. Nepoužívají řepkový olej. Takže ověřeno i v praxi. Alespoň u mého vozu. Leji tam stále od první nádrže pouze toto palivo. Samozřejmě že mě štve, že je to dražší. Zatím najeto 10 000. Lil bych tam i Optimal Diesel bez řepky, ale nemám nikde poblíž Čepro. Stačí porovnat vzorky Maxxmotion se Shellem či Benzínou a hned vidíte ten rozdíl, co čepujeme za žluté sra.. O tom jsem tady už psal.

dub
2013-05-23 13:01:15

pavelgut: I v palivu MaxxMotion je přidaná biosložka..je jí tam ale okolo 2%.. jinde je víc.

2013-05-23 13:30:07

dub: Nejsem odborník na paliva, ale v článku "Svět motorů - 3 2012 - Diesel speciál", který jsem uváděl, že byl zde v diskuzi uváděn zhruba před víc jak půl rokem, je uvedeno, že "čtyři z testovaných naft neobsahují biosložky, alespoň ne v klasické podobě metylesteru řepkového oleje". A pak je tam uvedena tabulka s obsahem MEŘO v %, kde je uvedeno:

  • Benzina Top-Q - 7,2 %
  • OMV Maxx-Motion - 0,00 %
  • Shell V-Power Shell Nitro+ - 0,00 %
  • Shel V-Power (Německo) - 0,00 %
  • Aral Ultimate (SRN) - 0,00 %

Současně tam bylo uvedeno, že Benzina je na horní hranici s MEŘO a ti 4 výrobci místo řepkového oleje to řeší aditivy, aby se zlepšila mazivost.

2013-05-23 13:31:18

dub:

Co jsem načetl, tak tam biosložka je, jak píšeš, ale není to řepkový olej. Ta nafta je naprosto čirá..Bohužel ten článek už nemám k dispozici. Snad něco v tomto smyslu. "nejedná se o tradiční etanol a meřo, ale etbe a hvo, což jsou biosložky druhé generace, které naopak kvalitu paliva zvyšují (etbe oktanové číslo skoro 120, hvo cetanové číslo až 100) . Ale technicky je to už na mne moc." . A právě to vyšší cetanové číslo způsobuje to, že se olej neředí tak moc s naftou. Tedy údajně. U mne ano. Otázkou je, kdybych tam lil třeba náš Shell s řepkou, zdali by se hladinka na měrce pohnula. Je to spíše v teoretické rovině.

2013-05-23 14:00:00

pavelgut: Ve zmíněném článku je taky uvedeno, že Diesel Maxx-Motion systémově neobsahuje obsah biosložky MEŘO a je o této naftě napsáno:

"Zázrak moderních rafinerských technologií už i na českém trhu, Maxx-Motion od OMV není z české nafty, ale kompletně se k nám dováží z Rakouska. Základní nafta vzniká pravděpodobně hydrokrakováním - štěpením vyšších ropných podílů za současného čištění vodíkem. Místo běžného MEŘO je zde vysoce chemicky modifikovaná podoba biosložek, která dokonce zvyšuje cetanové číslo".

Pokud bude někdo chtít ten článek zaslat (mám ho v PDF pododě), pak mi napište na mail: dogwood@centrum.cz.

dub
2013-05-23 18:14:55

tady je odkaz přímo ze stránek OMV. Biosložka tam je...http://www.omv.cz/portal/..._hmoty/MaxxMotion_Diesel/

možná ne z řepky,ale je tam...

2013-05-24 08:09:25

ja tankujem OMV MAXX Motion , aktuálne som na 17t km a na 11t km sa menil olej. Skusal som prrvých 2t km obycajnu aditivovanu naftu (cetan č. 60) a stúpalo to potom som presedlal na Maxx Motion a stúpalo dalej. Síce neviem aký Maxx Motion predávajú v SR a aký v ČR. Podľa mojích pozorovaní má skôr na stúpanie oleja vplyv jazdný štýl očas vypaľovania DPF. Ak tomu "nakladám" a motor je pod záťažou (diaľnica 140-150km/h) tak je stúpanie oleja minimálne. Ak je to pijanko jazda po okreskách tak to stúpne viac ...

2013-05-24 12:04:32

dub: A to je přesně to, co psali, že místo řepkového oleje tam dávají vysoce chemicky modifikovanou podobu biosložky - prémiový biokomponent HVO, který vykazuje lepší vlastnosti než standardní bionafta.

blacklemon4, 2013-05-24 08:09:25 napsal:

ja tankujem OMV MAXX Motion , aktuálne som na 17t km a na 11t km sa menil olej. Skusal som prrvých 2t km obycajnu aditivovanu naftu (cetan č. 60) a stúpalo to potom som presedlal na Maxx Motion a stúpalo dalej. Síce neviem aký Maxx Motion predávajú v SR a aký v ČR. Podľa mojích pozorovaní má skôr na stúpanie oleja vplyv jazdný štýl očas vypaľovania DPF. Ak tomu "nakladám" a motor je pod záťažou (diaľnica 140-150km/h) tak je stúpanie oleja minimálne. Ak je to pijanko jazda po okreskách tak to stúpne viac ... ..

2013-05-25 08:32:06

blacklemon4:

Maxxmotion je v ČR čirá tekutina. (jako voda). Ostatní jsou žluté. Koukni až budeš tankovat. Já si odlil vzorek. Ale asi to bude stejně. Takže vliv to na ředění oleje zřejmě mít nebude.

m3m
2013-05-25 20:20:55

pavelgut: kvalita nafty na stoupání oleje má minimální vliv, tankuji většinou v D nebo NL a jediný rozdíl proti ČR sleduji ve spotřebě, jezdím cca 70% dálnice a dokud jsem to honil a spotřeba mi vycházela pod 8l nevěděl jsem co je to zvýšená hladina oleje, teď jezdím za 6,4l a měnil jsem naposled po 6tkm olej. Tedˇmám najeto 35tkm, s novým SW 9tkm a jsem 4mm nad max. Snad to pomůže

2013-05-26 08:23:45

pavelgut: prikladám link na test nafty na Slovensku : http://ulozto.sk/xMLjzqPh/img-pdf , Maxx Motion má iba 53,4 cetanu. Ked dobre pametam pri obdobnom teste v ČR to bolo okolo 60. Takže nam tu vozia nejaky odrb. Tankujem ju iba kvoli tomu ze nema v sebe bio-sajrajt a bude to ako prevencia proti upchaniu vstre. trysiek


Odpovědět

1 ......... 39  40  41  42  43 ......... 99