Fórum - Téma


Nová CX-5


Fórum CX-5 Nová CX-5

Informace o modelu: Mazda CX-5


1 ......... 21  22  23  24  25 ......... 99

Stas, 2012-12-14 15:51:35 napsal:

Jsem na tom obdobně jako Karolko(ale mám 4x2,B,manuál). Dálnice byla cca 7,6-7,8 při slušném dodržování limitu (do 130km/h). Při "lepší" jízdě 150-160, to dělalo cca 8,7. Tak by opravdu nafta měla být asi úspornější.

O té spirále na "ofuk" předního skla jsem psal já, ale říkal jsem že "zřejmě", a že mi to říkali na firmě řidiči, co jezdí poslední Mazdy6. Sám jsem se nakonec přesvědčil, že tam nic není, opravdu to nejdříve fouká studený, a až po chvíli se to ohřeje. Tak vidíte, a to mi říkali "profiřidiči"?!! .. Takže se všem omlouvám, sorry ..

2012-12-14 17:00:10

Nezapomeň, že automat si veme o půl litránku více a ještě k tomu člověk (já) tahá pohon zadní nápravy.

Takže jestli máš manuál bez čtyřkolky tak tipuji, že moje nafta bude mít spotřebu jako tvůj benzín.

Podle papírů má mít moje Mazda v mimoměstském cyklu spotřebu 4.9 l. Fakt nevím jak bych měl jezdit abych

toho dosáhla, snad s křídly . Holt ta metodika měření...

K tomu ofuku předního skla.... Když zapnu, rozvítí se automaticky AC (klima). Takže to má větší

efekt než jenom normální ofuk teplým vzduchem.

m3m
2012-12-14 22:25:59

Měla by být úspornější,ale není,uváděl jsem spotřebu s tempomatem naschvál,protože tam nezáleží na noze.Nebo snad zkušený řidič mačká tlačítko tempomatu lehce???Doporučuji pročíst zkušenosti jinde.

http://www.mazda-forum.in...rbrauch-mazda-cx-5-a.html

Jinak spotřebu neřeším,vím co jsem si objednal,chtělo by to jen větší nádrž.

pavelgut, 2012-12-14 17:00:10 napsal:

Nezapomeň, že automat si veme o půl litránku více a ještě k tomu člověk (já) tahá pohon zadní nápravy.

Takže jestli máš manuál bez čtyřkolky tak tipuji, že moje nafta bude mít spotřebu jako tvůj benzín.

Podle papírů má mít moje Mazda v mimoměstském cyklu spotřebu 4.9 l. Fakt nevím jak bych měl jezdit abych

toho dosáhla, snad s křídly .. . Holt ta metodika měření...

K tomu ofuku předního skla.... Když zapnu, rozvítí se automaticky AC (klima). Takže to má větší

efekt než jenom normální ofuk teplým vzduchem. ..

2012-12-15 07:55:33

Není to ale tak, že pokud máš CX-5 4x4, tak za normálních podmínek "taháš" jen pohon přední nápravy? Zadní kola se přiřazují elektronicky viskózní spojkou a podle potřeby přenesou až 50% síly motoru (kroutícího momentu) na zadní nápravu. Neznám přesně na jakém principu svou čtyřkolku Mazda udělala, ale co vím je, že se nejedná o permanentní pohon všech čtyř kol.

2012-12-15 08:37:11

u mazdy CX7 a predpokladam, ze to bylo zachovano i u CX5 jde o system ActiveTorque Split, za beznych podminek je to predokolka, jakmile cidla ABS uciti prokluz predniho kola pak zasahne zaroven TCS a el.spojka zacne prepoustet tocivy moment na zadni kola. Pripojeni zadni napravy je bez signalizace na pristrojovy panel a je v aute temer neznatelny. Nejlepsi je to vyzkouset ted na sneho pri rozjezdu do kopce, pokud se budu rozjizdet jako na suchu tak prvni co se stane je zasah TCS, ale ubytek vykonu neni tak znatelny jako treba na M6 kde neni 4x4 pak se pripoji zadni naprava a auto zadni kola normalne roztlaci a jede se....pro jizdu vyssi vrstvou snehu se doporucuje vypnout TCS a opravdu CX7 na dvojku s TCS OFF pokud si nenahrne 30cm udusaneho snehu pod sebe je k nezastaveni.....

Pomer je plynuly on 100:0 az 50:50 (predek:zadek).

Na CX7 byl zadni diferencial s omezenou svornosti. ten system byl tez v M6 MPS, ta mela i vypinatelny DSC coz CX7 nema.

m3m
2012-12-15 08:49:48

U AWD je systém Activ Torque Split,dříve to měly Subaru u všech motorů s automatickou převodovkou než přešli na boxery a Symmetrical AWD,přidám odkaz na animaci.Jen ten poměr přední a zadní náprava je jiný.

http://subaru.haluza.cz/v...25877d3690f09862b51aff933

Větší spotřebu to má určitě,vyšší hmotnost a větší třecí odpor,je tam navíc kardanka,diferenciál a dvě poloosy a vše se točí pořád.

m3m, 2012-12-15 08:49:48 napsal:

U AWD je systém Activ Torque Split,dříve to měly Subaru u všech motorů s automatickou převodovkou než přešli na boxery a Symmetrical AWD,přidám odkaz na animaci.Jen ten poměr přední a zadní náprava je jiný.

http://subaru.haluza.cz/v...25877d3690f09862b51aff933

Větší spotřebu to má určitě,vyšší hmotnost a větší třecí odpor,je tam navíc kardanka,diferenciál a dvě poloosy a vše se točí pořád.

2012-12-15 20:33:46

Tak o tom není sporu. Čtyřkolka bude mít vždy vyšší spotřebu právě kvůli hmotnosti a odporům. Pokud to pavelgut s tím taháním zadního náhonu myslel z tohoto pohledu, tak to je pak jasný. Jen jsem chtěl vysvětlit, že to asi nebude tak hrozné se spotřebou jako u systému permanentní 4x4 (Subaru Symetrical AWD, BMW X-Drive nebo Audo Quattro s torsenem).

stealth, 2012-12-15 20:33:46 napsal:

Tak o tom není sporu. Čtyřkolka bude mít vždy vyšší spotřebu právě kvůli hmotnosti a odporům. Pokud to pavelgut s tím taháním zadního náhonu myslel z tohoto pohledu, tak to je pak jasný. Jen jsem chtěl vysvětlit, že to asi nebude tak hrozné se spotřebou jako u systému permanentní 4x4 (Subaru Symetrical AWD, BMW X-Drive nebo Audo Quattro s torsenem).

2012-12-17 08:23:29

Ano, myslel jsem to tak, že se čtyřkolkou tahám vzádu kila navíc. A jestli i kardan se stále točí....

Psal jsem tady dříve o tom, že mi nevyhovuje detektor deště. Tak jsem ho definitivně vypnul v ovládání na palubáku (Sensor OFF/ON) a cykluji četnost pohybu stěračů pouze tím pravým kroužkem u volantu bez závisloti na senzoru.

2012-12-17 08:57:50

Co se týče senzoru deště... je v CX-5 automaticky zapnutý po každém startu motoru nebo se "resetuje"? Ptám se proto, že v BMW 5 musím po každém nastartování zmáčknout tlačítko, aby byl aktivní. Je to trochu otravné, navíc zeleně svítící dioda je v zákrytu s volantem :(

Zatím nejlépe mi fungoval tento senzor v Golfu. Tam byl hodně precizně nastaven.

stealth, 2012-12-17 08:57:50 napsal:

Co se týče senzoru deště... je v CX-5 automaticky zapnutý po každém startu motoru nebo se "resetuje"? Ptám se proto, že v BMW 5 musím po každém nastartování zmáčknout tlačítko, aby byl aktivní. Je to trochu otravné, navíc zeleně svítící dioda je v zákrytu s volantem :(

Zatím nejlépe mi fungoval tento senzor v Golfu. Tam byl hodně precizně nastaven.

2012-12-17 10:35:59

V CX-5 je senzor aktivní, když je ovládací páka vpravo pod volantem nastavena o jeden stupeň níže pod nulovou pocizí (kdy jsou stěrače vypnuty) a v ovládacím dotykovém panelu je nastaven Sensor v menu na "On" V tomto případě je sensor aktivován a v této pozici nastavení ovládací páka zůstáva, pokud třeba nepřrpínáš pákou dále dolu na pomalý pohyb stěračů a dále pak na rychlý pohyb stěračů. Takže sensor spouští stěrače automaticky a není třeba nic znovu a znovu nastavovat. Citlivost sensoru se dá nastavovat na 4 pozice. Alespoň takhle jsem to zatím pochopil.

2012-12-17 11:27:52

Ahoj, mám CX5 ku objednanou a na jednu věc jsem se nepodíval při objednání a proto prosím šťastné vlastníky o komentář. Je v Mazdě něco jako uvítací osvětlení? Mám na mysli zpoždění vypnutí lampiček po nastoupení, aby se řidič trochu zorientoval? Díky

CX5

iFox, 2012-12-17 11:27:52 napsal:

Ahoj, mám CX5 ku objednanou a na jednu věc jsem se nepodíval při objednání a proto prosím šťastné vlastníky o komentář. Je v Mazdě něco jako uvítací osvětlení? Mám na mysli zpoždění vypnutí lampiček po nastoupení, aby se řidič trochu zorientoval? Díky

2012-12-17 11:35:57

ano je a da se i nastavit delka sviceni od myslim 7 sekund po nejake minuty

2012-12-19 08:28:56

Další z věcí k vyřešení v CX-5 je zavazadlový prostor. Originální síť do zavazadlového prostoru má doporučenou cenu 1 911,61 Kč, přitom stejně funkční síť do Superbu je v celé sadě za 1 200 Kč a v tom jsou další 3 sítě - zadní a 2 boční (velká a malá). Úložný systém do zavazadlového prostoru CX-5, tj. základní deska, teleskopická tyč a upevňovací pás se dvěma držáky a montáž na základní desku stojí 9 702,49 Kč. Stejně jako u sítě mi připadá cena přemrštěná a "organizace" sáčků ze supermarketu za 10 tis. Kč jako vyhozené peníze. Já vím, auto s PC přes 800 tis. Kč a co je v porovnání s tím desítka? Ale neznáte někdo jiné "sofistikované" řešení? A to v zavazadlovém prostoru ani nejsou boční úchyty na boční sítě. Nebo jsem je jenom nenašel?

2012-12-20 13:06:47

No su tam 4 plastove vyklapacie oka. Ja som siet vyriesil, tak ze som cez Aukro kupil siete do Octavie 2 asi za 200 Kc. Podla rozmerov by mala zhruba sediet, no este som ju nevyskusal.

mirres, 2012-12-20 13:06:47 napsal:

No su tam 4 plastove vyklapacie oka. Ja som siet vyriesil, tak ze som cez Aukro kupil siete do Octavie 2 asi za 200 Kc. Podla rozmerov by mala zhruba sediet, no este som ju nevyskusal.

2012-12-20 14:50:32

pasuje... ja som mal oktávku 2 combík a sieť som si pre istotu nechal... a je tam lepšia ako originál od Mazdy...

2012-12-21 11:33:05

mirres, máš na mysli oka u podlahy kufru?, ale na ty nepověsíš boční sítě. Dnes jsem znovu marně pátral po horních bočních háčcích, jak jsou u Octavie i Superbu.

2012-12-22 15:02:20

Před časem tady byla řeč o kapalině v ostřikovači. Nevím proč ti došla kapalina v ostřikovači bez varování. Mě to upozornilo, že mám doplnit "screen wash". Ale je to udělané tak blbě, že jak se auto pohybuje, kapalina v nádržce šplouchá, plovák se pohybuje a upozornění se objevuje pořád znovu a znovu.

Jinak včera večer se mi stalo, že jsem ani za boha nemohl otevřít kufr. Vím, že při nastartovaném motoru musí být zatažena ruční brzda, ale prostě to nešlo. Ani po vypnutí a zapnutí motoru. Až dnes ráno bez problémů. Tak nevím. Vraceli jsme se z lyží a měli za sebou cca 1,100 km, tak už byla asi trochu přetažená. Jinak za celou cestu 2,200 km, ve čtyřech lidech, kufr naložený až po střechu, spotřeba 7.6l/100km (benzín, manuál, předokolka). To je myslím naprosto v pohodě. Dříve jsme jezdívali na lyže do IT Oktávkou 1.9 TDI a tam byla spotřeba jen o cca 1 litr nižší.

2012-12-23 09:25:14

Ad. spotřeba... Můžete mi prosím prozradit, za kolik jezdíte, pokud máte 4x4 a benzin? Díky moc

stealth, 2012-12-23 09:25:14 napsal:

Ad. spotřeba... Můžete mi prosím prozradit, za kolik jezdíte, pokud máte 4x4 a benzin? Díky moc ..

2012-12-23 09:37:36

priemer leto aj teraz zima je cca 9,2... ale ja jazdím asi 95% len mesto a to hlavne krátke trasy, t.j. štrat-pár km-parkovanie s prakticky stále studeným motorom a pustenou klímou... spotreba je prakticky rovnaká, ako som mal na predošlej Octávii 2 Combi tiež 2.0L benzínom 150koní... ale diaľnicu robievam za cca 8,6L a mimo okolo 7,4L... no dá sa aj lepšie, ale ja rád chodím "svižnejším" tempom...

2012-12-25 10:36:13

Benzín,Revolution 4x4 a spotřebu mám stále i když auto nešetřím 7,7l.Jezdím převážně krátké trasy do 100km.

2012-12-25 11:27:57

to je velice slušná spotřeba.....do 8 litrú to je pjekný


Odpovědět

1 ......... 21  22  23  24  25 ......... 99