Fórum - Téma


Nízký volnoběh


Fórum 6 GG / GY Nízký volnoběh

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2010-12-20 21:43:43

Mazdar. Mam M6 2,0d 100kW. Asi před 14 dny jsem sedl do auta normálně nastartoval a odjel. Přijedu k obchodu na parkoviště a otáčky motoru na volnoběh klesli na 750 ot./min. Celé auto se začalo celé chvět a vibrovat. Stačí jen trošičku přidat plyn asi na 800 ot. a je po problemu. Nevíte někdo co by to mohlo být? Díky moc.

2010-12-21 07:15:43

Čau, mě otáčky nepadají, ale pocítil jsem zvýšené chvění při volnoběhu a popravdě mám strach ze setrvačníku.Chvění jsem pocítil až teď v zimě.Proto si myslím, že v těchto mrazech, kdy jsou silenbloky ztuhlé jak psí h.... nemůžou tlumit vybrace stejně dobře jako při vyšších teplotách a to může mít za následek silnější chvění motoru. Jestli se mýlím tak mě někdo vyveďte z omylu.

2010-12-21 11:28:04

no, já mám při volnoběhu těch cca800ot (kousek nad ryskou 750) a můžu říct, že vibrace pociťuji též...takže by mne také zajímalo, jaké otáčky sou "optimální" a co se případně dá dělat k potlačení těch vibrací. Jako poslední bych bral zásah do řídící jednotky, ale pokud by to splnilo účel a neodrazilo se to jen na spotřebě...hmm. Tuhost silentbloků bych neřešil, mám to léto/zima stejné...

2010-12-21 17:37:26

Zdravím, taky mám teď v zimě nějak více klepavku uvnitř vozu... otáčky normál - něco pod 800, stále stejné jako v lepších teplotách. Motor před téměř všemi starty zahřívám webastem, ale vibrace jsou i tak vyšší, i po delší jízdě...

2010-12-28 18:26:48

Ahoj, chtělo by to vidět a diagnostiku-volnoběžný otáčky mají být někde okolo 775... Nejčastěji to dělají EGR, SCV...

2010-12-28 21:29:26

V neděli mi začal zase cvrlikat egr, tak jsem se naštval a zkusil jen odpojit tu podtlakovou hadičku (mám neřízený egr) a trošku se volnoběh zvedl. Takže tomu chvění ten egr přispívá, jen co je pravda. Nevěděl jsem, že na volnoběh otvírá.

2010-12-29 16:17:57

nechce tě o Vánocích strašit, ale pokud ti to dělá opakovaně nech si udělat diagnostiku vstříků a tlaku v railu

2012-07-29 19:19:42

Dnes som stal v kolone(motor pekne zahriaty). Otacky boli na 800 a naraz poklesli na 750-775 asi na sekundu a znovu sa zdvihli. Motor sa trosku viacej rozvibroval a znovu po vystupe na 800 dorovnal. Stal som asi 5min a spravilo to tak 3x.

Je to normalne? Preco to robi? Vela sa tu pise o SCV, hadam neodchadza :(

2012-07-29 19:21:54

nebyla to jen klima???

2012-07-29 19:32:47

Co takhle vycistit skrtici klapku zanesenou karbonem?? Ja jsem to provedl pripravkem CRC na odstraneni karbonu (i pres navod doporucuji ji kompletne vymontovat, aby se sajrajt nedostal do motoru). Karbon meni polohu skrtici klapky a volnobeznou mezeru a klade odpor i samotne klapce pri pohybu - pomalejsi reakce - muze i zadrhavat.. Po tomto zakroku byl u moji 2.0i tebou uvedeny symptom odstranen. Od ted budu cistit casteji, bylo to zanesene opravdu radne.

2012-07-29 19:38:11

Vypol som aj radio a ventilaciu a spravilo to zase.

Mam ropaka

2012-07-29 19:41:31

Ropak ma taktez skrtici klapku :) a zplodin budes mit v motoru urcite mnohem vic oproti benzinu, takze bych odpojil hadici od vzduch filtru a sazim kilo, ze uvidis miniaturni provedeni kamen na uhli. Pokud ano, pokracoval bych mym prvnim prispevkem :)

2012-07-29 19:45:14

Prikladam fotky jak to muze vypadat a jak by to melo vypadat..

2012-07-29 19:51:33

cely motor mam zaprasený uhlikom


Odpovědět