Fórum - Téma


nezdárná geneálka motoru


Fórum MX-6 II GE nezdárná geneálka motoru

Informace o modelu: Mazda MX-6 II GE


1  2

2009-05-20 20:51:03

Zdravim vsechny mazdaky...Mam mx 6 2.5 Kl motor...delal jsem na nem generalku...vsadil jsem ho do auta...vsechno zapojeny....jiskru to haze...svicky jsou vlhke ...ale ani skobrtniti...nic...a uz nevim co stim...jsem vdecny za kazdou radu...

2009-05-21 19:22:04

nemas blbe rozvody nebo predstih????

2009-05-21 20:47:27

rozvody urcite ne...jinak by se mi potkaly pisty s ventily...ale ten predstih asi jo..netusim jak ho tam mam nastelovat

2009-05-21 21:08:09

uz jsem pokrocil s tim ze jsem vyfoukal valce kompresorem..pac mi kamos poradil ze by to mohlo byt prechlastane....a parkrat to skytne a nic...jako by se to zase prechlastalo...oprav´du nevim

2009-05-21 21:25:19

dal bych taky na ten předstih,to že to škytne a háže jiskru ještě neznamená že to děla v určitou dobu...

2009-05-22 06:52:00

rozvody mohou byt spatne nahozene. u motoru KL se totiz pisty s ventily nepotkaji

2009-05-22 10:54:33

tak kak tu napsal dopr ventyly se ti s pístama nepotkají tak si ty rozvody překontroluj co se týče předstihu ten se tuším u KL nenastavuje to si dělá ŘJ sama

2009-05-22 15:04:32

rozvody jsou ok...ale ohledne rozdelovace...samo ze si predstih nastavuje sam...ale zakladni predstih je druha vec...ten musis nastavit ty pootocenim celeho rozdelovace na stavitelnych sroubech...vim ze to musi byt nastelovane 10 stupnu pred horni uvrati...je tam i stupnice u remenice podle ktere se to nastavuje...ale ja nevim jak...samo ze stroboskopem..ten taky nemam...uz to vzdavam...vezu to v pristich dnech k odbornikovi...a pekne se tresu kolik zase vyplajznu z penezenky...

2009-05-22 15:09:18

a pripada mi ze se to prechlastava...pac kdyz vyfoukam kompresorem valce a svicky...pak to parkrat skobrtne a pak zase nic...je to zahada

2009-05-24 12:24:31

ty rozvody muzou byt hozeny treba jen o jeden zub jinam....

ten predstih: na ty remenici je jedna velka ryska a u ni je cisla. myslim ze 10 to je horni uvrat prvniho valce takze si musis odpocitat 10 stupnu predtim - mas tam rysky kazda znamena 1 stupen...

cely postup: vyndej si svicku od prvniho valce...misto svicky strc sroubovak a toc remenici po smeru otaceni motoru...na tom sroubovaku musis mit ruku aby jsi citil kdy se zacne hybat. jakmile se zacne hybat tak ho vyndej a dole na remenici je z vyroby ryska a tou najedes na 10 stupnu pred rysku oznacenou cislem ted nevim jestli je tam deset nebo jine cislo....pak si do kabelu od prvniho valce das svicku, prilozis ji nekam na kovovou cast ale ne na viko ventilu, zapnes zapalovani na dvojku a pomalu otacej rozdelovacem tam a zpet dokud to nehodi jiskru v okamziku kdy to jiskru hodi utahhnes rozdelovac a zakladni predstih je nastaveny. pak by jsi mel mit zakladni predstih hotovy..

kdyby neco tak pis a nebo zavolej na 720 657 275

2009-05-24 12:30:03

jeste nas napada ze jsi mohl obratit rozvody proti vstrikovani = ventily i zapalovani chodi spravne akorat ze zapalovani hodi jiskru do 1 valce kdyz vstrikovani vstrikuje do myslim 3 ale nejsem si jista, nevim v jakym poradi chodi pisty u sestivala ...to poznas tak ze sundas rozvody a otocis klikovkou o 360 stupnu a pak udelas znova rozvody.

jeste k tomu predstihu pritel to dela tak ze mu jeden startuje a on toci rozdelovacem hodne pomalu tam a zpatky dokud mu to nechyti a nema to nej zvuk ale to je takovy hala bala

2009-05-24 21:25:48

diky moc za radu...le uz jsem to dal do rukou manasovi co tomu rozumi vic jak ja...mimovhodem on ma probe taky 2.5 a nacpal si tam turbo z avie.....povozil me a celkem mazec ...myslim ze pudu na vrakac taky nejake pohledat...

2009-05-25 18:08:50

tak at pak nemas tezkou nozicku aby jsi neskoncil treba v nejakem stromecku...oni v realite totiz neuskakujou

a dej vedet co tomu bylo at se poucime

2009-05-26 15:09:25

jasne...podam zpravu

2009-06-03 15:16:35

Poposazené rozvody na klice a špatný předstih. Nepotřebuješ k tomu strobo lampu, přečti si manuál než něco děláš, máš to tam krásně vysvětelné jak ho nastavit. Měl jsem o víkendu ten samý problém, poposunulo se mi to na klice a ještě jsem nastavoval rozdělovač. Dělalo to přesně to co ty popisuješ a bylo to tím. Jinak fakt nechápu vyfoukávání pístů a svíček kompresorem - to jsi mě pobavil

2010-02-16 22:11:57

Ani sem netusil, ze to tady je napsane Povim vam pribeh... bylo destive letni odpoledne,na zvedaku sem mel kamosovu Celicu,nadaval sem jak spacek a vytahoval starter. Najednou mi zvoni telefon a na druhe strane dratu nejaky typek kteremu nejede MX-6. Sem mu rekl at to dotahne. Za par hodin dohrcel Fanoš a za sebou krasnou modrou MX-6. Ostuda pohledet... Zatlacili sme to na plac a druhy den az prestalo chcat privezl veelikou baterku z nakladaku a zkouseli sme startovat,pac ta 72 Ah na to nestacila, coz uz mi bylo divne, kdyz moje Probe krasne naskoci na 40 Ah baterku.

Po nekolika otazkach sem si zasel pro klic a pokousel se tocit klikovkou. Houpal sem se na 60 cm dlouhe pace a ono nic... No proste ani milimetr. Po dalsich otazkach sem se dovedel, ze Pavel menil ojnici i pist po havarii 4teho valce. Byla venku i klikovka, tedy uplne vsechny vika lozisek. Tady zacinal smrdet pruser. Na dilne se musela sundat prevodovka, pac klika musela jit znova ven. jak tak rozebiram, nestacim se divit, vypadlo na me jedna pulka stareho ojnicniho salku, kterou tam asi pavel zapomel. Hlavni i ojnicni loziska byly na odpis, cinohlinikova kompozice byla v prdeli a vika z uplne jineho motoru. Proto se to nemohlo nikdy tocit. Jak kazdy mechos vi, tak vika sou vrtany a brouseny vzdy spolu se zbytkem, bud s ojnici nebo blokem. Odvezl sem kliku na prebrus a v mezicase sem tridil a zkousel nejruznejsi kombinace ojnicnich vik, ktere mi pavlik musel jeste dovezt. Na kazdem je napsana vaha A,B nebo C a jeste takovy maly sekanec pro ztotozneni ojnice s vikem. V tomto pripade nesedela ani jedna.

Za par dnu byla klikovka hotova a uz sem ji cpal do motoru. Po namontovani posledniho ojnicniho vika se motor tocil jak po masle. Samozrejmosti byly nove loziska, jak na klikovku, tak na ojnice. V dalsi fazi se nahodila prevodovka pozapojovaly se draty,nahodily rozvody a slo se startovat. Melo to jednu pozitivni a jednu negativni vlastnost. Starter uz dokazal nadherne tocit motorem i na vyrobcem predepsanou baterku, ale nenaskocil...Jen zakuckal na 3 hrnky a zdechl... Zachlastalo se to. Vyzkousel sem vymenit vsechny mozne i nemozne prvky, jako vstriky,klapku, vahu vzduchu, rozdelovac a furt nic...Furt zachlastane...jiskra sla, benzin sel a nic...a me sla hlava kolem... Rikam si,"Dyt je to jen blba Mazda..."

Tak sundam sani a zjistuju te na sacich ventilech 1,3 a 5teho valce je tolik benzinu, ze by to na jeden sleh sezrala akorat lokomotiva nikoliv valec o objemu asi 420 ccm. A dalsi rana- Chtel sem namontovat sani zpatky a vsiml sem si, ze z pod hlavy na me cuci kus nejake ruzove mrdky-silikonu. To uz sem nezvladl a musel sem zavolat Pavlovi, co to ma zase znamenat. Prej si myslel, ze to bude stacit a vydrzi to. Sem mu potom rikal ze muze byt rad, ze to nenastartoval, pac ve 4tem valci sem jeste nasel 12,5 cm dlouhy ocelocy drat. Po dalsim telefonatu co to ma znamenat, mi rekl ze nevi kde se to tam vzalo, ale ze s tim dratem jeho kamos tahal odnekud podlozku. Bylo mi na bliti... Hlava sla na prebrus, vsecko poradne ocistit od silikonu i mazaci kanalek vycistit, zdokumentovat abych mel co ukazat detem (az nejake budu mit),a poskladat s novym tesnenim pod hlavu.

Slozene,zapojene a zas nic...zas na ventilech benzinu jak svina.

Uz sem to psychicky nezvladal,kdysi se mnou vyjebala jen Skoda 120, jinak nic, tak sem volal jednomu kamosovi at poradi. Rikal mi ze rozvody, secko tomu nasvedcuje. Na druhou stranu sem si rikal ze nejsem debil abych posral rozvody na KLku,ale po tolika zazitcich bych se ani nedivil. Znova sem je sundal a kontroluju...Klika na znacce, vacky na znackach, na jedne vacce pismeno L,na druhe taky L... CO? Bezel sem k probecku,vyloupl sem krytku, cumim na kolo a tam R. Ted sem se citil jako blb... Tolikrat sem mel ten motor rozebrany a toto sem nikdy neresil, mozna proto ze sem to kolo nesruboval na ten motor ja. Nasledoval dalsi telefonat Pavlovi. Prej i kola byly dole. Tak sem ho otocil Rkem ven(mimochodem,mezi stranami R a L je ve znackach 9 zubu rozdil) natahl znova rozvody,zapojil a brnk... jen si zpival Neskutecne dlouhy cas,ktery sem stravil na diagnostikovani teto zavady, visel na otocenem vackovem kole... Pavla tato nepovedena GO stala 12500. Delalo se to u nas v Uh.Brode, v NMT Engineering.

Timto bych chtel podekovat pritelkyni za trpelivost kterou mela,kdyz sem byl neskutecne otraveny z jedne Mazdy, panu Cuirovi za par rad a nekolika dalsim lidem kteri taky poradili.

2010-02-16 22:59:15

tak to je síla slyšel jsem už lecos leco jsem i dával dohromady po rádoby automechanicích ale tohle je fakt perlička když si to dával dohromady asi ti do smíchu moc nebilo ale já se při čtení bavil a řezal se smíchy jestli máš nějaké fotky hod to sem

2010-02-17 08:45:28

No do smichu mi kolikrat fakt nebylo Nejake foto urcite mam, hodim odkaz.

2010-02-17 09:00:34

tady je odkaz na nejake foto : http://janku81.galerie.cz/4412331-mazda-mx-6-motor#

2010-02-17 12:04:36

no ovsem tim storry nekonci.

Sem na cyklo vylete s pritelkyni, zrovna hledame kešku a zvoni mobil. Vola wesker "ahoj pane, vis jak sem ti volal nekolikrat ohledne te modre mx6 jak nesla nakopnout, tak borec dojel do Brna a tam mu to zdechlo, mohl by ses na to jit prosim mrknout , zjistit cim to je a dat vedet, popripade bude li to nejaka kravina co pujde opravit na parkovisti tak to dat do kupy? "

ja:"jasne dej mi hodinu nez dorazim domu, napis mi jeho mobilni cislo v sms a ja se s nim domluvim kde stoji a zajedu to vomrknout"

wesker: "diky moc"

volal sem boreckovi, zjistil sem ze mu to skolabovalo u semilasa v kopci od vlakoveho nadrazi Kralovo pole a ze s tim pres starter doskakal az na parkoviste k Lidlu coz je asi 300m od tam kde mu to umrelo.

Otevrel sem kapotu a bylo vse jasne, rozvody v prdeli, oddekloval sem rozvodak abych videl skody a volam weskerovi ,ze sou rozvody v hajzlu, ze to nevydrzela napinaci kladka a ze se to vyrvalo aji se zavitem. Wesker rika...ja vo tom vim , on totiz uz dodal takto skurvenou hlavu a tak sem tam dal tekutej kov aby to drzelo a zjevne to neudrzelo. Pro vysvetleni : borecek totalne zkurvi motor, pak doda na GO dalsi totalne zkurvenej motor a mysli si ,ze se z toho udela jeden dobrej. Vzhledem k tomu ,ze wesker je kouzelnik tak se mu tohle povedlo ,ale dodnes nechapu jak .

Kazdopadne rozvody teda totalka. Tak rikam borcovi ,ze tohle teda tedka tady nespravim a borec hlasi, ja mam nahradni rozvody doma (bydli nekde mimo Brno) kdyz to o vikendu dovezu tak to zvladnes opravit tady na parkovisti?

Ja:" no zkusim to"

Takze opet telefonat weskerovi at odlozi kufry ,ze borecek doda nove rozvody a ze to zkusim dat do cajku na parkalu.

Borecek dodal vse co sem mu rekl ,ze bude potreba, koupil i nejake super dvouslozkove lepidlo a v primem slunci pres poledne se slo opravovat. Jedinej stin byl pod autem.

za 4 hodinky bylo hotovo , auto naskocilo na poprve a rikam borcovi, radeji to setri, tomu lepenymu zavitu vubec neverim.

Borecek podekoval, zabouchl dvere , dal za jedna a v oblaku dymu od gum zmizel v dali.

A pokud se to nerozpadlo tak to jezdi dodnes a to je asi konec pribehu tehle pekne modre mx6.


Odpovědět

1  2