Fórum - Téma


Nezávislé topení


Fórum 5 / Premacy II CR Nezávislé topení

Informace o modelu: Mazda Premacy II CR


1  2  3  4  5

2012-01-28 12:56:57

Ahoj kolegové, máme doma i jednu 5tku 2.0 Diesel 80 kw a jediná závada za ty léta se ted objevila v podobě velkého množství kouře z nezávislého topení, děje se tak zhruba dva dny, neví někdo co by mohlo býti špatně? :/

2012-02-05 12:20:34

Žádná 5tka vám to nedělá, zajímavé...

2012-02-05 17:32:31

Ahoj. Je to skor vec toho kurenia ako modelu M5. Neviem preco to robi, ale nazdavam sa, ze aj bufik ma svoj studeny start... mozno tomu vlastne nic nie je a mozno to treba len trochu vycistit - nejake trysky a tak.

2012-07-14 08:06:13

Čaute, nesnažil se někdo o zabudování manuálního vypínače bufíku? V zimním období mi docela vadí, že se topení vypíná zbytečně dlouho po dosažení provozní teploty chladící kapaliny. A když už se vypne, tak stačí auto na 5 minut odstavit a po nastartování pak bufík opět naskočí.

Podle manuálu z eberspacher.com (D5WZ) se zdá, že toto chování je v pořádku. Topení má vypínat po dosažení teploty vody 85°C (zbytečně vysoko) a zapíná se už při poklesu pod 80°C (snížený výkon), resp. pod 70°C (plný výkon). Řízení je přímou součástí bufíku, takže s tím asi těžko půjde něco udělat. Manuální vypínač vyvedený k řidiči mi tak připadá jako vhodné řešení.

2013-04-11 12:51:19

medvedtd: Ahoj, mám mazdu MPV s přídavným topením a dělalo mi to taky , ale jen v zimních měsících a to né pokaždé..řekl bych , že to je normální a já osobně jsem tomu přestal věnovat pozornost, po konzultaci s mechanikem..

2013-04-22 09:38:16

Cau Mazdaci.

Co se tyce tech vasich zlobivych bufiku,tak se situace ma takhle:

Ty bufiky kouri kvuli tomu,ze dochazi k nahlemu vypnuti dmychadla topeni pri plnem provozu.Potom kdyz se bufik snazi znovu nastartovat,tak je bud plny nespalene nafty nebo uz je spalovaci komora zanesena karbonem prave z duvodu tohoto nahleho vypnuti.Proto to tak kouri.Tohle je zpusobeno konstrukcni vadou v ridici jednotce bufiku.Ridici jednotka je opravitelna. S timhle mam bohate zkusenosti. Dobrych 15 kusu jiz probehlo opravou pres MAZDA servis ve Zline a zatim zadna reklamace.

Hezky den vsem Mazdakum

2013-04-22 09:48:07

bufikar: Ale za normálního stavu dmychadlo po vypnutí bufíku pár desítek vteřin dojíždí nebo ne? Výše popsaný stav, kdy se dmychadlo hned vypne je tedy závada? Týká se ten problém značek Webasto i Eberspacher? Díky za upřesnění.

2013-04-22 10:19:03

rupus: Spravny dobeh musi trvat 120 sec. Ono se to sice jevi,ze dmychadlo dobiha,ale nejvic se to projevuje za chodu motoru kdy ten bufik jede. A to prave neuslysis ty vykyvy otacek.Treba i ty vykyvy otacek delaji hodne protoze tim dochazi k spatnemu spalovani a zanaseni bufiku. Paliva do spalovaci komory jde jak ma,ale jde tam malo vzduchu,tak ta smes je strasne bohata.Zkus si vlezt nekde na diagnostiku a at ti toho bufika proklepnou.Je tam ulozeno poslednich 5 zavad. Jestli tam bude chyba ventilatoru,tak je to jasne

Tenhle problem jsem zatim registroval u topeni EBERSPACHER a umim ho spolehlive resit. WEBASTUM v osobacicch se radeji vyhybam.Tam je to uplna katastrofa a je to na dlouhe a zbytecne psani

2013-04-22 10:35:17

bufikar: Díky za info. Já s bufíkem zatím problém nemám. Pravda, smrdí jak bolavá noha, ale nějaký dým jsem nepozoroval. Spíš mě vadí, že se zbytečně zapíná, ikdyž je motor zahřátý (třeba po pár minutách stání). Viz můj dotaz ze 14.7.2012 v tomto tématu. Existuje na to medicína? (kromě celé zástavbové sady)

2013-04-22 13:22:13

rupus: Jestli ti ten bufik je citit,tak to je predzvest toho problemu.Tobe spis jen kolisaji otacky a proto to nekouri bilym dymem. V tvem pripade,tak jako u vsech vozu mazda s tim nejde nic delat.To co jsi popisoval vyse,tak se sice tyka bufiku rady D5W Z,ale pro starsi modely jinych znacek.Nejcasteji SHARAN,ALHAMBRA,GALAXY, MB-SPRINTER+VITO atd.Ale zase jen pro starsi modely cca tak do roku 2010.To jsou totiz bufiky spinane alalogove a jdou ovladat externe.U novych modelu jsou bufiky spinane pres CAN-BUS. To je i pripad vozu MAZDA .Kdybys nekdy resil neco takoveho,tak mi opis ze stitku Ausf.Nr: 25 XX XX a potom jsem schopeni ti dat presne info,jestli to jde rozchodit.

2013-04-22 13:36:07

bufikar: Díky za nabídku. A k tomu zápachu: Chceš říct, že správně fungující naftový bufík není výrazně cítit? Při takovém sprostém spalování nafty to přece musí smrdět. Nebo se pletu? Mluvím samozřejmě o stojícím voze.

2013-04-23 00:11:45

rupus: To vis,ze NE!! Kdyz ti pustim bufika po GO na stole a dam ti cmachnout k vyfuku,tak ten bufik doslova voni Nekecam. Pokud tam nespalujes vylozene smes nejakych hajzlu,tak ten bufik spolkne i BIO. Na BIO je sice trochu driv zakarbonovany,ale vic citit rizkama. kdyz to reknu,ze je dokonce vymyslena masinka na mereni emisi z bufiku,tak mi to nebudes verit Uz v roce 93,kdy jsem s bufikama zacinal,tak nam to predvadeli a vyhrozovali,ze do 2 max 3 let se budou delat "emise" i na bufiky takove pokurovani,co tady nekdo popisoval,ze pry normalni,tak je howadina.Mozna si trochu "pukne" pri startu,ale nejake koureni neprichazi v uvahu.Navic kdyz je ten buf zaneseny sazemi,tak nema zadnou ucinnost. 1mm sazi je 30% vykonu v pr...,Pardon,ve vyfuku

2013-04-23 10:19:17

bufikar: To zní zajímavě. Ten zápach mě v zimě docela s..e. Můžu se takto veřejně zeptat na cenové podmínky takové revize/opravy? Případně jak dlouho operace trvá? Díky.

2013-04-23 10:44:18

No ta cena by mě taky zájímala ale jedná se o Webasto u M6 2.0 DI 105 kw.

Mám ten problém že když jsem si v zimě zapnul bufík na D.O tak se sepnul chvilku šel bílí kouř s pod auta a pak to přestalo a jen byl slyšet bufík, jenže vůbec to nechtělo topit :(:( furt to foukalo studené i když jsem tam zkusil dát maximální teplotu na ovládání topení.

Kde by tedy mohla být chyba ??? :o při normálním běžícím motoru, a jízdě se ohřeje auto hned a začne to taky rychle foukat teplý vzduch. Ale jakmile jsem někam přijel motor ohřátý voda taky, a sepnul jsem bufíka manuálně třeba jsem si chtěl nechat protopený auto tak to foukalo studený :(

2013-04-23 10:50:05

rupus: Neni to tajemstvi. Kdyz to mas jen tak pro sebe,tak cena je 4 tis. Je tam udelano toto: Vycisteni vymeniku,dekarbonizace horaku,vymena vsech tesneni / vodnich a horakovych /,vymena sitka zhaviciho koliku,kontrola-popr.vymena lozisek +uhliku na dmychadelku a hlavne oprava ridici jednotky. Klidne ti na to dam 2 roky garanci. Co se tyce doby opravy,tak to je variabilni. Pokud se spokojis s vymenou kus za kus,tak to je na pockani.Jestli chces svuj kus,tak tam je to tak na 3 tydny.Nejvetsim problemem je ta ridici jednotka.Je totiz zalita tmelem a vymenu toho vadneho komponetu pro nas dela externi firma vybavena na mikroelektroniku.

2013-04-23 11:06:09

thomas17: U WEBASTA je to trochu jinak. Tam je nejvetsim problemem zanaseni horaku nespalitelnymi prisadami v nafte.Ten horak cistitelny moc neni.Da se to trochu vyskrabat,ale tim to konci.Ta aktivni vrstva ktera funguje jako houba ze ktere to odhoriva se proste zapece a hotovo.Takove to poskrabani je tak na 1 zimu a dost.Kdyz tam das novy horak cca 3 tis,tak to zase pojede minimalnne 4 zimy. Ale abych se priznal,tak se do tech WEBAST moc nehrnu.V lete,kdy te prace tolik neni,tak se necham ukecat,ale jak zacne sezona a ten spravny chaos,tak mi WEBASTO do dilny nesmi

2013-04-23 13:16:06

bufikar:

Jasný chápu. No uvidím možná bych si to nechal udělat. Otázka zní na jak dlouho to je :) jelikož auto potřebuji den co den... A v létě to zase uvítám když to bude spíš chladit než topit :D... ale docela mě to mrzí :( ale kdyby to šlo a nechal by ses ukecat tak by to nebylo špatný

2013-04-23 20:37:19

bufikar mas email ode me ohledne bufiku

2013-04-23 23:11:07

thomas17: tak delku opravy moc resit nemusis. Nech si bufika vymontovat a posli ho sem.Vodni hadice staci propojit aby zustal zachovan vodni okruh.Pripojovaci konektor muzes vlozit do maleho sacku a hlavne upevnit tak aby byl vztyceny nnahoru.Tzn,ze pripadna voda steka po sacku dolu a ne po kabelazi do sacku.Pak se tam voda hromadi,nemuze ven a piny v konektoru vyhnijou.Co se tyce toho ukecavani,tak je to asi takhle.Kdyz se strhne ta prava mela,tak na tuhle "charitu" neni cas.Za 1: proto,ze jsou rozjete zakazky na kterych se da neco trhnout a hlavne za 2,zacne jezdit stabilni klientela s kamionama kde se neda nic naplanovat.Navic je pro mne dulezitejsi zatopit chlapovi ktery chrni v kamionu,nez se drbkat s bufikem na osobaku,aby se nerosily okna.

Rad pomuzu vsem,ale musim to trochu sortovat abych se z toho uplne nepos

2013-10-31 11:06:39

Potvrzuji, že po operaci bufík fakt nesmrdí a topí ostošest. Dekarbonizace evidentně zvedla účinnost. Bufikar je machr . Akorát že od podzimu je na roztrhání.


Odpovědět

1  2  3  4  5