Fórum - Téma


Netopí/Chcípá


Fórum 323 IV BA / BH Netopí/Chcípá

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2012-10-24 20:31:28

Zdravím, tak jsem tu opět s dalším problémem, jako by jich nebylo už moc. Po výměně vodní pumpy za novou auto jelo tak 1den dobře. Ale všiml jsem si, že po celou cestu domů ze servisu neukazuje ručička teploty motoru nic. Pořád je dole jak když je motor studený, nehne se ikdyž motor je horký. Po mírném zahrátí motoru tak 5-10 minut jízdy už zase chcípá a to bleskovým zbůsobem. Ŕadit musím jak závodník jinak to ihned zdechne a musím to držet neustále pod plynem.

Když teplý motor zdechnu a znovu nastartuji tak ihned chcípne, normálka.

Neukazuje teda ručička teploty motoru, zdechává za tepla, netopí.

Chci se jen zeptat, kde je termostat a čidlo teploty motoru, koupím nové a vyměním. Pokud to tím nebude auto jde z domu, spíše do šopy rozřezat.

Mazda 323F BA 1997 po faceliftu.

Díky moc předem.

MAX6  
J.
2012-10-24 20:41:55

Ahoj. Hodil jsem ti do obrázků kde se nachází termostat a čidlo teploty vody,aby to nemusel popisovat.

Je divný,že ten motor zdechne,spíš bych čekal,že když ručička teploty neukazuje nic,tak bude pořád nahozenej sytič.Ale je možný,že to dělá i to chcípání,jestli je to čidlo úplně mrtvý. Nevypadnul ti z něho jenom kabel ?

Nejdřív kup jenom čidlo teploty vody a až ho budeš mít,tak koukni až bude auto ohřátý jestli nejdou bublinky v expanzce aby nebyla v háji hlava motoru.To by totiž vysvětlovalo,že to netopí protože ubejvá voda. Nalili jste plnej chladič a i expanzku ? Při odvzdušňování,měli jste foukání daný na nejteplejší ?

2012-10-24 21:13:59

To je problém, zda to do plna nalili v servisu. Vím jen že jsem dneska musel dolét doplna expanzku, nic tam nebylo. Včera jak jsem jel taky jsem ji doléval, bylo to nad minimem. Předpokládám, že pokud by byla v háji ta hlava, že by voda teoreticky tekla po motoru nebo někudy jinudy, ale ten je úplně suchý a nikde nic neteče.

Včera topení jsem měl puštěný na maximum jen chvíli, šlo z toho chladno tak jsem to vypl, začal jsem se klepat jak drahý pes. Před chvílí jsem to nechal cestou domů puštěný opět a topilo to jak kdyby to bylo na tom nejmenším nastavené, přitom to bylo naplno.

Při dolevání jsem i mačkal hadice, ta hlavní (nejtlustší) byla vlažná a měkká.

Před výměnou pumpy jsem z tímto neměl problém. Ručička jela, topilo to jak divoké, za tepla nechcípalo..

Mrknu se jestli nevypadnul ten kabel, ale to pochybuju.

Ještě si matně vzpomínám, když jsem včera jel na otočku pryč, tak ukazatel teploty skočil k blízkosti půlky, pak spadl na čtvrtinu a pak úplně, to trvalo tak cca 20s. A od té doby nic.

Díky za ty schémata, můžu se ještě zeptat odkud je berete?

MAX6  
J.
2012-10-24 21:22:49

Tak asi jako první věc co udělej než ráno (motor studenej) nastartuješ je,že dolej úplně plnej chladič normálně přes víčko. Potom dolej plnou expanzku k horní rysce. S autem se projeď tak 10-15km a při nastartovanym motoru koukni na tu expanzku. Jestli v ní půjdou bubliny,tak máš mrtví těsnění pod hlavou a pravděpodobně i ohnutou hlavu = musela by se na ní udělat tlaková zkouška,srovnat jí a dát nový těsnění pod ní.

Voda většinou ubejvá do oleje nebo do spalovací komory a ven vejfukem.

2012-10-24 21:39:37

Dobře tedy, čidlo nekupovat. Pokud bude teda v háji ta hlava, tak závěr je jasný, mazda dojezdila. Když jsem foukal do expanzky a měl jsem otevřený víčko chladiče, tak voda přetékala. pochybuju že tam něco ještě naleju.

Expanzka byla plná než jsem vyjel z práce. Když jsem dojel byla plná pořád. Trasa cca 25km. Chtěl jsem se i podívat na motor za chodu, ale to bylo nemožný.

Zítra zkusím ten postup a uvidíme.

Tak díky moc za pomoc

MAX6  
J.
2012-10-24 21:44:36

Když nepůjdou bubliny do expanzky,tak to čidlo určitě kup. Nebo ho aspoň nejdřív proměř (pak bych ti dal hodnoty).

Ráno otevři to víčko na chladiči (chcíplej motor) a dolej úplně až to bude přetejka. Pak dolej expanzku. Jestli to někde bere vodu,tak až bude auto teplý a bude chladnout,tak si to vezme z expanzky. Pokud bude chyba v hlavě nebo těsněnim pd hlavou,tak by měli jít bubliny v expanzce když je auto ohřáty - tlakuje to přes netěsnost vzduch ze spalovacího prostoru.

2012-10-24 21:51:54

Dobře, dík moc. Zítra napíšu jak to dopadlo.

2012-10-25 16:00:47

Tak právě jsem dokončil testy. Do chladiče už dolít voda nešla, už to přetékalo, tak jsem dolil tu trošku do vyrovnávací nádržky. Auto nastartoval a i za studena chcípalo, tak jsem auto držel pod plynem na cca 1100 otáčkách co to běžně jede na sytič, pustil topení naplno a vyčkával. Po tak 5 minutách (1-2 písničky v rádiu) začalo auto mírně topit, po další písničce jelo topení jak kdybych byl v sauně, topilo jak předtím.

Dále stoupala ručička teploty motoru na čtvrtinu a pomalu šla nahoru do středu kde se ustálila. Pokud jsem pustil nohu z plynu auto mělo tendence chcípat, pokud jsem vypl topení otáčky se mírně zvedly, ale stejně na optimální otáčky to mělo ještě daleko.

Když motor držel na cca 600 otáčkách, tak jsem zkontroloval zda nejdou bublinky ve vyrovnávací nádržce. Nešlo nic, jen to vyplyvlo do nádržky vodu, takže je to teď tak 1cm nad ryskou max. Hadice ta nejtlustší jak jsem včera psal, byla tvrdší a horká. Včera to bylo vlažné a měkké.

Auto jsem obýhal dokola jak kačena. Díval jsem se pod motor jestli něco neteče a ani kapka. Pak jsem viděl za výfukem trošku oprskanou silnici, ale to dělávalo i minule pokud jsi dobře pamatuji.

Auto nekouří za studeného startu. Jen je to trochu cítit benzínem, ale za studena je to snad normální.

Po tak cca 20 minutách co to vrnělo na volnoběh v klidu, jsem vyjel na cestu. Topení puštěno na max. Auto jelo tak 5-10 minut dobře. Potom ručička teploty motoru spadla na čtvrtinu a auto po vyřazení/přeřezování chcípalo jako včera. Tak jsem to otočil domů. Po dalším nastartování na parkovišti, šla ručička zpět na střed teploty motoru a auto drželo. Pak ručička opět spadla a auto chcíplo také.

Zítra si jdu pro čidlo, musejí ho objednat a je za hubičku. Uvidíme teda jak dopadne zítřejší test.

Ještě dotaz, nevadí když je v expanzní nádobce více vody než má být. Je tam tak o 1cm více, pokud ano tak bych to vyfoukl ven přes víčko na chladiči.

Vyfotil jsem i palubku. Před jízdou kdy bylo vše v normálu. Během jízdy ručička teploty spadla na čtvrtinu a bylo vymalováno.

MAX6  
J.
2012-10-25 16:30:04

Tak jestli ti už neubejvá ta voda,tak zkus vyměnit čidlo teploty vody. Pokud ani to nepomůže s tim volnoběhem,tak bych se zaměřil na ventil volnoběžnejch otáček.

Že to je cca 1cm nad ryskou nevadí. Aź bude zima a motor bude chladnout,tak si jí to zase naseje zpátky. Jen dej bacha aby jsi jí měl dobře naředěnou nemrznoucí směsí.Už za pár dní má bejt zima,tak ať to neuvaříš a nebo něco nepraskne. Na každý benzínce prodávaj hustoměr za pár korun. Stačí otevřít víčko chladiče a změřit to.

MAX6  
J.
2012-10-25 16:32:00

Je tada ale divný,že chvíli to čidlo ukazuje a po chvíli jde zase dolu. To vypadá jako by ten chladící okruh byl pořád zavzdušněnej.

2012-10-25 16:52:50

Ventil volnoběžných otáček a škrtící klapku jsem nedávno čistil, je jak z výrobny. Po tomto úkonu jsem i RJ resetoval, podle návodů zde na foru.

2012-11-04 18:01:21

Tak celá závada byla v termostatu, ten byl celý zkroucený a otevřený. Ale i tak není mazdička zcela ok. Za studena nedrží volnoběh, musím chvíli podržet tak 10s a pak je vše ok. Dále za jízdy po vyřazení se neutrál chová jak divočák. Někdy to jde na 1900ot, jindy 1500ot a když sešlápnu plynový pedál tak otáčky spadnou na 800ot. Každopádně jsem dneska s ní projel 300km a pohoda. Jen tyto nedostatky.

2012-11-07 20:14:53

Jo, zapomněl jsem. Čidlo teploty vody, konektor mám 3 pinový a ten se nedá nikde sehnat. Jen dvoupinový a ještě jakýsi bez pinů. Každopádně ukazuje dobře, ale ty otáčky jsou pořád špatný. Předtím to bylo v pohodě.

MAX6  
J.
2012-11-07 20:18:37

Ten bez pinů je jenom ucpávka. To tam mam taky.

Zatim jsem to čidlo našel jenom u Poláků: http://www.autoczesci.aut...ndex.php?page=01&ar=72018

nebo tady na eGay: http://www.ebay.com/itm/N...-Miatamecca-/370526788859

Ale možná by to mohlo bejt tohle,ale je to blbej obrázek: http://www.e-cat.cz/p-378...5_2307222_2307228_2307230

2013-02-03 23:08:47

Ahooj, před pár dny jsem si koupil 323ku 91 rok, 1.9 (1.8) 76kw mrkačku, s autem jsem spokojenej jenom bych potřeboval radu od větších expertů v těchto autech :) Podobná témata jsem si našel a přečetl ale pořád mi pár věcí nesedí..

Majitel údajně všechny kapaliny doléval, ale druhý den v garáži koukám a v expanzce nic nebylo, sucho. Hadice jsou teplé, chladič taky, dnes jsem to dolil tak uvidím co zmizelo. Pod autem louže není, emulze taky nejsou, přehřívaní taky není, mokro v autě taky ne, nevím kam to kdyžtak mizí! Ještě mrknu na pumpu!

Další problém je že z topení ne a ne foukat teplí vzduch :( Když chvíli auto stojí je opravdu jen lehce cítit teplo, ale opravdu žalostně málo! Přepínaní funguje v pořádku.

Přitom motor má teplotu podle budíku správnou, jen mě překvapuje že je motor ani ne po kilometru jízdy hned na půlce teploty, nekecá to náhodou, jak se to ohřeje vám? Ventilátor se spíná podle jeho pozorování správně, k přehřívání nedochází! Že by termostat? Ale to mi připadá divný když se podle budíku ohřeje normálně, navíc ani po stání a běžícímu ventilátoru (teplota vody by měla být přes 90c) netopí nic moc

Poradíte prosím?

MAX6  
J.
2013-02-03 23:14:22

Vadnej termostat nebo zavzdušněnej okruch při poslední výměně. Ten termostat se dá ozkoušet,když ho vymontuješ.

Pro jistotu až se pojedeš projet,tak cca po 10km až bude auto pořádně ohřátý,tak ještě než ho chcípneš otevři kapotu a pokud máš možnost,tak koukni na expanzku jestli v ní nejdou bublinky. Pokud půjdou bubliny,tak máš špatný těsnění pod hlavou a nebo zkroucenou hlavu.

2013-02-03 23:30:52

Děkuju za odpověď.

Doufám tedy jen v to zavzdušnění nebo termostat, zítra to hnedka prubnu.

Auto dlouho stálo, než jsem ho koupil. Nedávno byla měněná hlava protože praskla a teplota šla nahoru, takže i těsnění by mělo být ještě ok když bylo měněné, od tý doby se to nepřehřálo nikdy, to je vše co vím :)

2013-02-04 18:12:20

Tak, dneska jsem s tím zase bojoval... Expanzka zase suchá! Do chladiče sem nalil pár kapek a byl plnej, dolil sem i expanzku, nechal otevřený víčko chladiče natočil motor, rukou na hadici termostatu sem zkoušel jeho přibližnou funkčnost, vše oka, po otevření termostatu pár bublin do chladiče potom se to ustálilo, v expanzce nic nebublá. ALE NETOPÍ A NETOPÍ, jen opravdu malinko. Takže nejspíš je zarostlej výměník? levá hadice od něj je teplá a pravá skoro vůbec ne :(

2013-02-08 17:33:38

Zdravím, když mě se z BA ztrácela voda (expanzky), tak sem měl díravé čerpadlo. Teklo to samozřejmě až když byl motor zahřátý, pak buchlo a voda byla do 3 min pryč z celého okruhu. S topením taky mám zkušenosti, měl jsem zaseknutý termostat. Byl pořád otevřený, celkem zajímavým zbůsobem, byl zkroucený jak barová tanečnice. Po mrsknutí o zem se vrátil zpět a fungoval (Dal jsem ho do vařící vody a fungoval dál v poho, otevíral se a zavíral), ale stejně jsem tam dal nový.

Jinak, pokud by někdy někoho zajímalo, že auto za studena nedrželo otáčky, chcípalo, musel jsem to prošlápnout přes plyn atd. jak jsem tu s tím bojoval. Tak celá závada byla v kabeláží do ŘJ jednotky (resp. u ní, pár káblíků bylo v háji). Od té doby je to nádhera ty otáčky. Čidla, svíčky, nový volnoběžný ventil atd. vše bylo na nic, nevadí ale.

MAX6  
J.
2013-02-08 21:01:35

" Po mrsknutí o zem se vrátil zpět a fungoval (Dal jsem ho do vařící vody a fungoval dál v poho, otevíral se a zavíral), ale stejně jsem tam dal nový."

Zajímavej způsob opravy


Odpovědět

1  2