Fórum - Téma


nesvítí zadní světla mazda 626


Fórum 626 GE nesvítí zadní světla mazda 626

Informace o modelu: Mazda 626 GE


1  2

2009-08-03 20:36:37

zdravím mám mazdu 626 GE rok 1992 comprex a najednou me prestali svítit zadní světla.mám pojistky u levé nohy řidiče vsechny jsem skontroloval,pod kapotou taky.přední svetla svítí v poradku jen zadní ne....

2009-08-03 20:50:37

nedaval sem to do souvislosti ,ale tady se prihodilo nekomu ´to same s fordem

http://www.ford-focus.cz/...2f77755de6ca26ef2e1a96c1a

me taky prestala svítít palubka,a SPZ

2009-08-04 07:13:02

Co nějaké ukostření? Když jsme skládali motor mé mazdy dohromady tak mi nešly mlhovky a nespínal ventilátor a bylo to přelakovanou kostrou - takový pětikolík, ale koster v motoru jsem napočítal určo přes 20, tak jestli se ti někde neuklepala. Pokud ano tak by to chtělo el. schéma protože podlě mě to nenajdeš jen tak.

2009-08-04 08:33:59

Máš tam tažné zařízení? Máš napětí na pojistce která jistí problémové světla? Brzdové světlo ti svití?

2009-08-04 14:52:24

tažné zarizení mam a taky do nej nejde stava....pojistky prave ze nevim kde presne je....jestli u motoru aanebo v interieru ale bylo by to dobre kdyby me to nekdo napsal.....jinak jsem je ale prosel a vse vypadali dobre

2009-08-04 15:50:00

Nejde o to jak pojistky vypadají, musí se změřit, vizuálně můžou vypadat dobře ale ve skutečnosti může být přepálená. To, že ti vzadu nic (něco) nesvítí múže být zpúsobeno špatnám relé zadních světel, relé je umístěno pod kobercem na pravé stěně kufru ( za úchyty výstražného trojuhelníku pokud je tam máš ). Na tažné zařízení jsem se ptal proto že jej mám taky a jak jsem si vzadu připojoval třetí brzdové světlo tak jsem zjistil že to elektrokář v mazdě odflákl a nechal tam odkryté vodivé spoje které se přímo dotýkaly plechu auta ( kostry ). Doporučuji kouknout na to relé, zkus si tady sehnat zapojení konektoru toho relé a pak už budeš chytřejší jestli ti tam teče šťáva nebo ne, poohlédnu se jestli to scháma konektoru nemám. Odkryj koberec který je pod nákladovou hranou, tam by měly být spoje od tažného zařízení, možná tam najdeš taky nějaký problém. Hodně zdaru.

2009-08-04 15:53:27

a nevis nahodou kde je pojistka?normalne na prední svetla jsem pojistku nasel ale nevím jestli je to i na zadní kdyžnesvíteji.Je pravda ze jsem minuly tyden zacouval na chodnik a uasuvku u tazneho jsem trochu ohnul.Takže rikas na prave strane v kufru je rele...dobre ja na to mrknu a pak dam vedet.

2009-08-04 19:26:03

Boužel, zapojení konektoru v rele jsem nenašel.

2009-08-05 01:16:43

a myslis ze to rele muze mit vliv na to ze nesviti podsvícení palubní desky....to se me prave moc nezda...jak jsem nahore posilal odkaz na tu stranku Ford tak tak prave nekoho potkalo to same a prestala mu svitit i palubka....

2009-08-05 11:59:50

je to urcite poistka,aj mne sa stalo to iste,tiez mi to nesvietilo,ale neviem ktora teraz,nepametam uz,skontroluj vsetky a jedna znich urcite bude odpalena

2009-08-05 12:29:33

a to byla poistka v interieru auta nebo pod kapotou?me na jinem foru zase napsali ze to bude urcite spínač pod volantem.

viz:

http://media8.dropshots.c...27010/20090805/065600.jpg

2009-08-06 00:04:04

tak už me dnes chytli policajti...uz me chteli napařit 2 litry ale pak nejak v pohode....rikal že to bude asi zkratem...taky mam takovy pocit....

2009-08-06 09:31:06

mam dojem ze pojistka v mot. prostoru, uz nvm ktera, vim ze sem tam mel od minulyho majitele 25A, ale patrila tam mensi... A ta byla prepalena. Kdyz jsem na to prisel, dal sem tam tu origo hodnotu co mela bejt a uz se mi to nestalo

2009-08-06 19:47:13

no dneska jsem na tom delal a taky me to došlo....

je to podle me jasne.nesvítí přední obrysové svetlo ,osvetlení palubního displeje a zadní svetla a osvícení SPZ,

takže poloha jednapodleme nefunguje je tam nejaky spatny dotyk nebo neco....zavada je podle me tedy v přepínači,pojistky jsem vymenil vsechny jak v interieru tak pod kapotou....

2009-08-06 19:49:46

Schéma pojistek v motorovém prostoru, ale pozor, je to schéma pro 626 od roku 98, snad to bude podobné

2009-08-06 20:03:23

Pokud chceš ověřit funkčnost spínače světel povím ti jak na to, nedávno jsem si na ty kabely zapojoval jedno zajmavé zařízení tak vím co a jak, pokud jsi elektrokář tady je návod. Zespodu jsou na sloupku řízení 3 nebo 4 šroubky, sloupek je v sobě zacvaknutý, takže trošku síly aby se horní a spodní kryt oddálil. Po té co sundáš plasty koukni se spodní dírou ve volantu stejným směrem jako je týč volantu( stejným směrem jako je tyč řízení, po její spodní straně ), uvidíš tam modrý konektor (konektorem se rozebírá stiskem packy na jeho vzdálenější straně, drží to v sobě hodně dobře, rozebírat jej není nutné, stačí k příslušným drátům narvat měřící hroty) který je osazen asi 20 ti kabliky, jsou to kabliky od všech voličů na volantu. Všechny svazky vodičů jsou ve vlastních ochranách. Hledáš svazek který je tvořen 3 dráty. Černý = trvalá zem. Zelený=přivádí zem na obrysové světla. Červený=přivádí zem na potkávačky. Doporučuji najít svazek přimo u ústí od voliče a pomalu za něj tahat, podle toho poznáš zda-li je to ten správný nebo ne. Pokud si nebudeš jistý vyfoť konektor a já ti řeknu zda-li je to on. Pozor nachází se tam taky konektor od airbagu ( pokud jej máš ) při jeho rozpojení by měl airbag vystřelit !!

2009-08-06 23:15:21

ahoj dík za radu

Myslíš tedy konektor na tomto?

http://media6.dropshots.c...27010/20090805/065625.jpg

Ja se do toho zitra pustim a uvidim.Tedy na tu jednu polohu obrysovych svetel se ovlada asi i dalších 5 věcí jako jsou ty zminovane zadní svetla,SPZ,tachometr atd...

ale nevim presne jak si to myslel ze zjistim v cem je zavada...kdyby to slo trochu více a podrobneji možná polopateji popsat...mám GE rok 1992 nafta airback nemám...musím sundavat volant?ja ho chtel dnes sundat ale zase matice je na 21 klíč ktery samozrejme nemam

2009-08-07 07:05:30

Kdepak, konektor je na kabelu. Na fotce není. Volant sundávat nemusíš. 1.sundáš černý plast který je okolo volantu na sloupku řízení, šroubky zespodu. 2.po sundání plastu vznikné mezi pákou kde nastavuješ sklon volantu a plastem přistrojové desky větší otvor. 3.koukneš do otvoru a najdeš volně uložený modrý konektor, z jedné strany do něj jdou kabely od těch páček na volantu po jednotlivých skupinách ve vlastní ochraně. 4.musíš najít skupinu kterou tvoří 3 vodiče Černý = trvalá zem. Zelený=přivádí zem na obrysové světla. Červený=přivádí zem na potkávačky. 5. Najdi kam přesně vedou ty vodiče do konektoru a ze stejné strany k těm odpovídajícím konektorům nasuneš měřící hroty multimetru. 6. ověř zda-li je při zhasnutých světlech na černém vodiči zem, na ostatních dvou +12V. 7.při sepnutí obrysových světlech dochází ve spínači ke spojení černého a zeleného vodiče, takže by jsi měl na obou naměřít zem. 8. při sepnutí potkávaček jsou ve spínači všechny 3 dráty spojeny takže je na všech třech zem. Udělej to, napiš zda-li všechno sedí a pokud ne určíme zda-li je závada v páčce spínače světel nebo někde dál.

2009-08-07 11:05:17

Toto je z GV 1992:ak by si chcel dať volant dole tak by si si asi musel spraviť sťahovák tak 21klúč nezháňaj. Nečítal som to celé, ale asi by bolo dobré merať priamo ma tom konektore, čo je na fotke aby vylúčil chybu všetkých káblov.

Ale asi najednoduchšie riešenie by bolo pripojiť to ja neviem zástrčka 12V v aute funguje?

2009-08-07 14:38:55

12V zástrčka se světlama nemá co dělat, ta je spínána prvni polohou klíče v zapalování. Na konektoru na fotce nezjistí zda-li je chyba mezi spínačem světel a ŘJ světel, když to bude měřit se zapojeným konektorem na který odkazuju já, tak to zjistí.


Odpovědět

1  2