Fórum - Téma


Nestartuje - nejde do motoru nafta (asi)


Fórum 6 GG / GY Nestartuje - nejde do motoru nafta (asi)

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2003 6 GG / GY 2.0

23 diskuzí

Výkon motoru 100 kW (136 PS) při 3500 ot./min. Točivý moment: 310 Nm (229 ft/lb) při 2000 ot./min. Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.


1  2

2013-12-26 02:26:07

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli není u motoru MZR-CD 100 Kw nějaký odpojovač nafty mezi nádrží a motorem, nebo něco kvůli čemu by nemohlo jít palivo do motoru. Umřela nám mazdička a ani v servisu už netuší čím to může být (i když pravda že to je jen obyčejný servis, není určen na mazdy) . Ze začátku to vypadalo na SCV ventil, je tam již nový, ale ani po výměně skoro žádná změna (ale aspoň prý drží volnoběh), Již dřív byly problémy i se studeným startem, často to chcípalo na volnoběh i při zahřátem motoru, ale výkon to mělo, tak to majitel moc neřešil (jezdil na hodně "kvalitní" naftu, často i bionaftu). Jakmile to nastartovat nešlo, vyměnil se palivový filtr a byl na chvíli pokoj. Teď to nastartovat nejde už vůbec, ani do bufika už nejde nafta.

Doufám že to má hlavu i patu, za jakýkoliv tip na opravu děkuji

2013-12-26 11:25:09

smajls: odpojovač asi ne, ale palivové čerpadlo tam určitě je, jak je na tom?

2013-12-26 11:50:53

radomiláček: Právě po čerpadle jsem se už díval, ale v modulu v nádrži není. A ani když ještě fungovala, tak u filtru po zapnutí zapalování tlak nebyl, mysleli jsme že si ji natahuje vysokotlaké čerpadlo.

2013-12-26 12:25:13

Nevím jestli tu teď nebudu přímo kecat.

Ale M6 nemají čerpadlo v nádrží ale přímo u motoru. Zkus udělat to jak máš u Pal filtru takovej černej kolíček na něho tlačit jestli ti to sosá naftu z nádrže ;) je to vlastně taková pumpička.

Popřípadně odpoj vývodní hadičku z pal filtru a mačkej na to a uvidíš jestli ti koluje nafta. Pokud né, koukl bych jestli někde neuniká nafta. A asi nejhorší věc by mohla být ta že odešlo vysokotlaké čerpadlo

2013-12-26 12:44:56

thomas17: ono právě když se pumpuje tou ruční pumpou, tak to trochu chytí, ale max. do 2k otáček a i s plynem na podlaze. Když se nepumpuje, tak jen občas škytne. Navíc když se takhle aspoň trochu roztočí, tak šedivě dýmí (skoušeli jsme to nastartovat v brně ve futuru, moc rádi nebyli :D ). Podezřelý byl ten SCV a vysokotlaké čerpadlo, oboje je vyměněné a pořád práve nic (čerpadlo je z vraku, mělo by být funkční).

2013-12-26 12:48:03

smajls: A co vstřiky ? a podložky pod nima ? nechal sis otestovat vstřikovače ?...

Pokud to takhle dýmí tak to špatně spaluje... zkusil bych ještě vstřiky

2013-12-26 13:02:26

thomas17: ty vstřiky mě už taky napadlo, ale majitel otestoval jen přepady, ne rozvstřik. Hlavně je problém že se aspon trochu roztočí pouze když se pumpuje (teoreticky jde do motoru málo nafty), samo si to naftu nenatáhne a ani topení nejede (je tam i s hodinama. Proto si myslím že je chyba někde v palivovém vedení (i když netuším kde by mohla být ta chyba).

2013-12-26 13:04:57

Ještě me napadá zkusit odvodnit Pal.Filtr ;) ale to by nedělalo to že by to auto nemělo tlak nebo spíš pal.vedení.

Potom jedině fakt projít celé pal.vedení. Ale stejně bude něco špatně ze spalováním nebo tak když to auto dýmí ;)

2013-12-26 14:45:49

thomas17: Filtr je tam nový, na ten se najelo tak 100 km. Dle mě je tam někde opravdu nějaký ventil který odpojuje palivo od motoru nebo podávací čerpadlo (jestli je mimo vysokotlaké čerpadlo). Akorát naprosto netuším kde by mohly tyto dvě věci být (jestli tam jsou)

joj
2013-12-26 15:33:53

Ty je divné, máš podezření na přívod paliva, měníš čerpadlo (dost odborná práce) ventil a proč tedy nevezmeš metr hadičky, čistou bandasku, jeden konec hadičky napoj na filtr paliva místo přívodu z nádrže, druhý dej do té bandasky kde bude nafta, pořádně natlakuj ruční pumpičkou a hned uvidíš. Ono jestli to máš zavzdušněné bude to možná porod. Jestli se povede,tak počítej s tím, že přepad jde pořád přímo do nádrže

PS: čerpadlo v nádrži mají pokud vím benzínové verze a žádný ventil tam také asi nebude, přeci jen to je nafta. Takže jedině, někde chytá vzduch po vedení, nebo ucpaný filtr v nádrži.

2014-01-30 19:37:55

Zdravím, mám problém s Mazdou 6, 2002, 100kw. Vše bylo v pořádku, dojel jsem domů v pátek a v neděli jsem už nenastartoval, startér točí. Přes noc bylo tak -14C, myslím si že nafta nezamrzla, beru ji od kamaráda co má dopravu a své dodávky nastartoval všechny. Vyměnil jsem palivový filtr a pořád nic. Dočetl jsem se, že to může být i nějaký scv ventil nebo palivové čerpadlo, ale vždy měli už nějaké problémy předtím. Uvažuji, že ho ještě zavezu rozmrznout do garáže,ale mám to 12km. Lze něco ještě dělat na místě, či raději zavést do garáže a pak se uvidí?

Romanus, 2014-01-30 19:37:55 napsal:

Zdravím, mám problém s Mazdou 6, 2002, 100kw. Vše bylo v pořádku, dojel jsem domů v pátek a v neděli jsem už nenastartoval, startér točí. Přes noc bylo tak -14C, myslím si že nafta nezamrzla, beru ji od kamaráda co má dopravu a své dodávky nastartoval všechny. Vyměnil jsem palivový filtr a pořád nic. Dočetl jsem se, že to může být i nějaký scv ventil nebo palivové čerpadlo, ale vždy měli už nějaké problémy předtím. Uvažuji, že ho ještě zavezu rozmrznout do garáže,ale mám to 12km. Lze něco ještě dělat na místě, či raději zavést do garáže a pak se uvidí?

2014-02-16 23:36:28

romanus: Ahoj, taky mě potkala přesně tato závada s tím samým motorem...-10C v noci, ráno -7C a hodně dlouho startoval,volnoběh nedržel, až po zahřátí držel otáčky.Teď jsem to odvezl do servisu,napíchli mi to a zjistili nízký tlak paliva.V pondělí si mám zavolat, co a jak... Tak písnu co mi řekli...

2014-02-25 11:35:27

Zdarvim mam ten sami problem co se tady resi a chci se zeptat jestli nekdo nevi o nejakych strankach kde bych sehnal odnoty :snimace tlaku railu

filtru

cerpadla

nastaveni rozvodu,poloha vacky,poloho cerpadla a poloha kliky

velikost predvstriku(kolik v HU)

snimac polohy kliky+vacky (kde jsou a nejake hodnoty k nim.......

predem DEKUJI ZA KAZDE INFO

Wladimir, 2014-02-25 11:35:27 napsal:

Zdarvim mam ten sami problem co se tady resi .. a chci se zeptat jestli nekdo nevi o nejakych strankach kde bych sehnal odnoty :snimace tlaku railu

filtru

cerpadla

nastaveni rozvodu,poloha vacky,poloho cerpadla a poloha kliky

velikost predvstriku(kolik v HU)

snimac polohy kliky+vacky (kde jsou a nejake hodnoty k nim.......

predem DEKUJI ZA KAZDE INFO

2014-02-25 12:28:30

wladimir: Ahoj, auto jsem odvezl v pondělí do servisu a tam jsme přišli na závadu. 2 žhaviče byly KO...ty prostřední, krajní trochu ještě šly. Sám si je odzkoušej, odpoj je od lišty a napájení a drátem je napřímo propoj s baterkou a uvidíš jestli se udělá jiskra při připojení.Objednal jsem je a zítra mi mají přijít. koupil jsem je za 318Kč/kus + poštovné. Jsou to orig. DENSO DG-502. A to proč byl nízký tlak paliva na reilu..? Bylo to zavzdušněno a to tím,že jsem jel na rezervu hodně dlouho...cca 100km, tak si to asi nacuclo vzduch.(s tímto mají už zkušenost jiní při málo palivu).Jinak repas reilu dělají prý někde u Třebíče kolem 5000,-. Držím a napiš,jak jsi pochodil.

2014-02-26 17:13:15

tomasm6: ahoj tak vstriky mam ok ale pri zapojeni na pal, trubky a kabely tak dava jen prvni vztrik...a kdyz prepojim prvni kabel postupne na kazdej vztrik tak davaj vsechny 4. takze uz nevim...

A chci se zeptat jestli nekdo nema schema zapojeni vztriku atd.

+ schema zapalovani....

a jeste se chci zeptat kde najdu ŘJ

DIK ZA ODPOVED

2014-03-01 00:53:17

wladimir: Chceš poslat tech.listy na mazdu 6...? Napiš e-mail kam to poslat... Není to ale česky ale dá se v tom hledat...

2014-03-01 12:44:24

Dik tuni1@seznam.cz

2014-03-02 02:49:03

wladimir: Ahoj,stahni si to z uschovny...Měj se

2015-01-12 22:30:36

Zdravim vsechny....chci se jen optat jestli jste ty Mazdy uz nekdo rozchodil????moje chudera je uz rok v komatu

2015-01-15 17:56:52

wladimir: Ahoj. Já ji rozběhal už minulý rok. Jak ale začala zima- kolem 6st.C.- tak mi to zase začalo blbnout...Nechtělo to nastartovat a kolísal mi volnoběh až do chcípnutí. Teď už nejezdím také-nenastartuji. Začal jsem po tom pátrat a zjistil jsem následující ze zjištěných informací a zkušeností: Když jsem měl auto napíchlé, tak mi řekli že ŘJ hlásí nízký tlak paliva.Pátral jsem tedy proč.Palivový systém není již zavzdušněný, nikde nic neteče a vše zkontrolované, jestli nic někde nebere vzduch.Vše OK a stále nenastartuji. S tlakem paliva má co dočinění SCV ventil.(Ten je přišroubovaný na čerpadle dvěma inbusy). Vede k němu kabel s konektorem. Tak mě napadlo to odpojit a zkusit nastartovat. A ejhle, motor naskočil během 2vteřin! Takže tento SCV ventil, který řídí tlak paliva je s velikou pravděpodobností v háji. Motor je ovšem v nouzovém režimu a max.otáčky na plný plyn je 1500ot./min., motor klepe a svítí plno kontrolek na palubní desce.Takže sháním SCV ventil. Cena je kolem 4-5tis.a dokonce i včetně čerpadla.Přehodím si SCV ventil sám a čerpadlo nechám zkontrolovat na tlak a event.zrepasovat.Kdyby jsi chtěl, moje tel.č.tak napiš a poradím ti po telefonu kde to najdeš a jak to odzkoušíš. Jinak jsem z Brna


Odpovědět

1  2