Fórum - Téma


Nestale otacky a cukani


Fórum Xedos 6 (CA) Nestale otacky a cukani

Informace o modelu: Mazda Xedos 6 (CA)


1  2  3

2010-03-04 21:38:39

Zdravim, trapi me otacky, po nastartovani vyleti na cca 1,6-1,8 a pak pomalu klesaj dokud se neustali na 900ot. Jenze pri jizde a pri vyradeni otacky vlitnou na 1500ot a neklesnou na 900ot do te doby, dokud nezastavim auto. Kdyz je auto v pohybu na neutral tak jsou otacky 1500, ale kdyz zastavim auto uplne, tak otacky klesnou na 1100 a pak spadnou na 900ot....nevim co si o tom myslet, tak se o to delim s Vama, dekuju za rady

2010-03-06 00:41:58

A taky auto zaclo poradne cukat. Pri pusteni plynu ma auto brzdit motore, to brzdi, ale po pusteni toho plynu to uplne cukne a to same kdyz pak chci zlehounka popojet tak auto poskoci uplne, ale plyn seslapnu uplne minimalne. Treba na jednicku po pusteni plynu to cukne zabrzdi tak moc, ze me to normalne pritahne hlavu k volantu a pri seslapnuti me to zas zarizne do sedacky jak to skoci...

  • cistil jsem skrtici klapku a diagnostika nic nehlasi...jedna se o auto Xedos6 1,6 79kw 96

2010-03-06 18:45:00

2010-03-07 08:44:54

kabely, svicky, rozdelovac

2010-03-07 10:58:07

Dik za odpoved...svicky jsou tak nejak nove (denso- najeto cca15tisic) rozdelovac Xedo nema a mozna asi ty kabely...

Nemuze to byt neco se vzduchem? Nejakej snimac? kdyz je motor studeny, tak plynule slapnu na plyn a jedu, ale po zahratem motoru slapnu na plyn a auto poskoci jak kdybych na to uplne slapl. Bylo mi receno abych vycistil skrtici klapku, tak jsem to udelal, resetoval a ted tohle... Zacina to po zahratem motoru a otacky klesnou z tech 1500ot az kdyz zastavim, tak se ustali na 900ot, nechapu

Prikladam foto jedne hadicky, kterou kdyz jsem nezapojil, tak otacky klesly az k 500 ale nechciplo, ted jsem ji tam dodelal a zaclo to cukat. Nevim k cemu ta hadicka, ale vede k sani a kdyz jsem ji vdechnul do sebe, tak auto chciplo.

2010-03-07 13:12:31

jo a ked si menil palivovej filtr si ho otočil spravnym smerom lebo palivovej filtr je smerový. Na nem je šipka ktorým smerom se ma otočit

Inač pokial viem tak X6 B6DOHC rozdelovač má!

2010-03-08 12:52:57

Palivovej filtr jsem jeste nevymenil...ja si myslim, ze je to tim filtrem, neco s tou hadickou, ale nevim, kdybych to vedel, tak sem nepisu

Rozdelovac to nema, ma civky.

2010-03-08 16:26:02

hej však vysokonapätové cievky musí mať každý benzinový motor aby mohol dodať sviečke z 12V-ov od 20kV do 60kilo Voltov a viac. Rozdelovač sa ďalej stará o to do ktorého valca vyšle to vysoké napätie. Ak sa v aute nenachadza rozdelovač ( nové auta ho už nepouživajú ) tak sa v aute nachádza riadiaca jednotka ktorá preberá tuto funkciu. Dokonca to tvoje cukanie može sposobovať vadný Hallov snimač otáčok vačkového hriadela. Proste straca po pustený plynu informacie o polohe vačky a nehodi iskru do sviečky a potom to trhne ako keby ty proste na vterinu vypol motor a zacal ho pretačat. To ale trhne potom tak že by sisi mohol zuby vybyt na volante!

2010-03-08 17:03:26

Ja vim k cemu slouzi rozdelovac, ale takovy ten klasicky s palcem tam neni, takze tam nemam co cistit atd. Zkusim ty kable, ale nejdriv si jeste pohraju s tou hadickou co vede k filtru, protoze ta na to ma vliv si myslim. Protoze kdyz byla zaslepena, tak otacky padali na 500, ted jsem ji tam nacpal k filtru a otacky jsou kdyz je auto v pohybu 1500 a kdyz zastavim, tak se ustali na 900, dokud nezastavim, tak jsou poraaad na cca 1500ot. To cukani by taky mohlo souviset s tim sanim, pohraju si s tim a kdyz nic, tak zkusim kable a ten ´´rozdelovac´´ teda. Ale nehlasila by tohle diagnostika?

Jinak jak koukam, tak krome Tebe nikdo nepise to muzem pokracovat zase pres SZ klidne

2010-03-08 17:08:13

jo jo mozeme a když dojdeme k řešení tak ho sem dáme aby ostatný ked sa im to taky nahodou stane si vedeli rady

2010-03-10 16:16:37

no mas tam zapalovaci civky, ne rozdelovac. Nejdriv bych zmeril odpor zapalovaich kabelu, potom se damerit i odpor civek. Z toho uz se da vycist zavada.

Diagnostika by ti vyhodila, pokud by bylo spatne prave treba to cidlo vacky. Pokud je ale nekde naruseny obvod, diag. to nepozna.

2010-03-15 21:54:10

jj dopr ma pravdu X6 1.6 DOHC nema rozdelovac ... otvoril som kapotu a pozrel sa ... tak sa ospravedlnujem

2010-03-18 09:47:54

a co takhle teplotní čidlo?

2010-03-21 17:33:50

Neukazala by teplotni cidlo diagnostika?

Jinak to cukani zaclo po resetu ridici jednotky, takze mozna proto to kuckalo...ted uz se to zlepsilo...ted uz resim jen ty otacky a to je s tim filtrem neco, uz se na tom dela.

2010-03-29 16:37:19

Ahoj, mám ten samý problém, otáčky a cukání, ale mám X6 V6... Podařilo se ti to vyřešit? Díky Duhy

2010-03-30 00:20:53

Nejspis vaha vzduchu, ale potvrdit to nemuzu...

2010-03-31 17:44:27

Tak jsem tady prošel pár diskusí.. a dolil vodu a zatim ok, je to divný, že je to taková prkotina, ale může to fungovat. Já sem měl zvýšený otáčky, tak jsem je jen upravil šroubem na klapce. Auto mám totiž jen velmi krátce a původní majitel nechal klapku čistit a od tý doby to blblo. Taky sem hejbal s.. no nevim jak se to jmenuje, na klapce zepředu, viz foto (není to moje Xedoska, jsou tam dva šroubky, když se povolí lze s tím otáčet vrámci mezí, a má to vliv na otáčky, tím sem je původně také snížil, ale začlo to hrozný cukání, vrátil jsem to zpět a otáčky upravil zmíněným šroubem. Tak snad to někomu pomůže.

2010-04-01 07:25:56

Aha, tak to jsi mel trochu jiny problem, me to necuka doslova, jen i pri sebemensim seslapnuti plynu auto trhne jakoby jsem na to slapl neohrabane, to same kdyz dam nohu z plynu, tak me to trochu trhne dopredu, dela to nekdy a myslim si, ze je to ta vaha, interkou mi chodi plno nazoru, ze to tak je......ty otacky nemam doslova problem jako Ty, ja mam volnobeh dobrej, ale predstav si, ze stojim na kopci a mam neutral, otacky se drzi normalne na 700-800 nebo kolik a kdyz pak auto rozjedes z kopce(na neutral a klidne i pozpatku kdyz ho rozjedes) tak otacky se zvednou na cca 1300-1500 ted nevim a kdyz potom uplne zastavim, tak se otacky zase ustalej....mam tip na jednu hadiku, ale jeste jsem se k tomu nedostal

Tak jsem rad, ze Ty jsi svuj problem vyresil tak at Ti to frci!

2010-04-01 11:50:14

Právě, že jsem měl to samý, škubalo to po zahřátí a když jsem sundal nohu z plynu nebo trošku sešlápl škub, dokonce když jsem v motoru ručně přidával plyn, jen lehce zvýšil otáčky (v určitý poloze), tak motor lítal nahoru a dolu jak bláznivej a to zapříčinilo to škubání, jak popisuješ. Ta věc, kterou jsem popisoval minule je nejspíš senzor polohy plynu nebo plynového pedálu nebo tak něco, nejsem odborník, ale mám pocit, že jsem to už někde slyšel. Jinak si myslim, že váha to nebude, váhu jsem řešil pokaždý u dvou předcházejících aut (alfa, volvo) a vždy to dělalo to samý, volnoběh dobrej, ale motor nešel do výkonu, po přidání se to začlu dusit, jel jsem takhle jednou 50 km z Prahy do Varů , až když jsem váhu odpojil, tak to jelo skoro normálně, podle toho se to také prý pozná, odpoj váhu a zkus s tím jet, pokud to bude lepší, je možné, že je to váhou.

2010-04-01 12:51:31

Uvidime uvidime, ja kdyz vahu odpojim, tak auto chcipne, takze asi bez vahy nikam nepojedu Ja to ted zatim zas neresim, protoze mozna budu menit za V6, takze uvidime...

Jinak vody mam dost a stelovat tam neco si myslim, ze nebude dobre, protoze predtim to bylo normalni...volnobeh je klidnej, zvedne se jen kdyz se da auto do pohybu(z kopce treba na volnobeh, tak se zvednou)

Uvidime


Odpovědět

1  2  3