Fórum - Téma


Neskutečně tvrdý podvozek


Fórum 626 GF / GW Neskutečně tvrdý podvozek

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2012-10-19 13:09:14

Od začátku co Mazdu 626 mám (asi tři měsíce) mě štve abnormálně tvrdý podvozek. Jakákoli i menší nerovnost je pak za jízdy utrpením. Myslel jsem že je to normální, ale asi není; kupříkladu v recenzi na 626 psali o podvozku že je velmi pohodlný, což ten můj není ani omylem.

Napadlo mě jestli nejsou nějaký zatuhlý či zarezlý tlumiče. Auto mám dotažený z Německa, tak že by tam na těch dálnicích tlumiče zlenivěly? Včera jsem zkusil autu stlačit vždy jednu stranu, a nějak mi to ani nešlo. Skákal jsem na něm jak blázen a propružilo se to sotva o centimetr. Takhle to být asi nemá, že? Navíc je podvozek oproti jiným 626 o dost níž, takže jsou asi prasklé pružiny (nebo jestli Mazda dělala i nějaký sportovní paket...?)

Než budu teda přemýšlet o výměně tlumičů a pružin, rád bych věděl jestli aspoň s tou tvrdostí podvozku jde něco dělat. Normální mi to nepříjde a nepotřebuju tvrdý podvozek z F1 ale pohodlný auto.

MAX6  
J.
2012-10-19 13:21:22

To stlačení a tvrdost jak popisuješ,tak přesně takový mam na svý 323BJ.Ale mam verzi sport a tam jsou tvrdčí tlumiče a mam tam 17" kola. Takže jestli nepoužíváš nějaký velký kola s nízkejma pneumatikama,tak bych to viděl,že předchozí majitel to poladil a dal sportovnější pružiny.Proto je i auto nižší. 626GF měla se správnym obutim opravdu pohodlnej podvozek.

Mazda i prodávala pružiny od Eibach,tak jestli tam nenamontoval tohle.

2012-10-19 13:25:58

Kola mám normální 15" (185/65). Sportovního tuningového ducha předchozího majitele by naznačoval zadní spoiler a kryty předních světel. Ale to auto bylo firemní, "konteknerová doprava", tak nevím...

MAX6  
J.
2012-10-19 13:30:14

Zkusil bych proměřit dýlku pružin,ale to by si je musel vyndat a to rovnou můžeš zkontrolovat tlumič. V německu jim to líp sedělo,tak proto to tam možná dali.

2012-10-19 21:28:07

Na 100% tam je sportovní podvozek. Vlastní zkušenost z předchozího auta, tam jsem ho montoval sám a projevuje se to jak píšeš. Měl jsem kompletní stavitelnej podvozek Koni, když jsem to utáhl, byl problém auto zmáčknout třeba jen o 0,5 cm. Zase se ti na klikaté silnici s dobrým povrchem ani nehne. Kdyby byla prasklá pružina(y), tak to spadne dolů úplně a při otáčení volantem by jsi slyšel divný zvuky.

2012-10-19 22:35:14

Tak to je škoda že nejsem tuner a tohle neocením. Stačilo by teda vyměnit jen pružiny za standartní, nebo se musí měnit i tlumiče? Pružiny by byly dohromady za přežitelných cca 5.000, kdežto tlumiče - hamba mluvit...

MAX6  
J.
2012-10-19 22:40:16

Jestli nemáš tlumič stavitelnej,ale klasickej,tak by mělo stačit vyměnit jenom pružiny. Ale rozhodně je nevyhazuj,ale prodej. Kdyby jsi na nich dokázal přečíst firmu co je vyrobila (typuju Eibach),tak mi dej vědět. Možná bych je odkoupil.

2012-10-19 22:58:45

Tak fajn, zkusím to nechat okouknout mechanikem a pokud to půjde, koupím hned klasický pružiny. Pak dám vědět co že to tam momentálně mám za ty zkroucený traverzy.

Moc děkuju za informace!

2012-10-19 23:29:58

Určitě zkus nejdřív vyměnit pružiny, na nich pravděpodobně nic nevyčteš, ale změnu poznáš hned. Auto je nižší díky pružinám. Pokud s tím pojedeš někam do servisu, mrkni na to a případně vyfoť, docela by mne to taky zajímalo.

OT: Foto mého bývalého auta. Opravdu to nebyla Mazda

2012-10-20 10:11:39

Takhle to mám nízký já

2012-10-20 10:12:27

Tady ještě novější foto

MAX6  
J.
2012-10-20 10:20:16

Zrovna přijel do práce známej. Má tam tlumiče KYB a péra origo a vypadá to takhle:

2012-10-20 10:29:49

Jo no, s origo pružinama je to o kus výš než co mám já. Třeba tady je to dobře patrný (je to z tipcars.cz z nějaký nabídky)

2012-10-22 18:58:21

Nějak tak koukám po standartních pružinách že bych je zrovna objednal... Tyhle by podle všeho měly být zřejmě standartní, že? http://www.mdily.cz/kayab...-mazda-626-v-xedos-6.html

Nebo máte někdo jiné mínění či tip na lepší cenu?

2012-10-23 23:52:56

Zkus: autodilyparts.cz

Nakupuji tam a spokojenost

2012-12-03 19:54:18

Tak to vypadá že tenhle týden konečně objednám nové původně vysoké i měkké pružiny. Jsem na to zvědav!

Pro MAX6 : pokud budeš ty nízký sportovní chtít, stačí říct. Nicméně velmi pochybuju že z nich vyčtu značku výrobce nebo něco.

2012-12-05 21:10:50

Jen mi ještě řekněte jednu věc - jak to je při výměně pružin: je bezpodmínečně nutný měnit i něco navíc (nějaký dorazy, podložky, ložiska tlumičů...)?

Každý mi tvrdí něco jiného a já sám s tím nemám zatím zkušenosti. Údajně by to chtělo vyměnit aspoň horní uložení předních tlumičů (patrně nějaký silentblok s ložiskem), ale ty jsem našel například na AutoKelly za 11.600 Kč!

Nevím ale proč by ty původní uložení (nebo cokoli u pružin jinýho) měly nutně být špatný když slouží bez problémů doteď...

MAX6  
J.
2012-12-05 23:00:42

Až stáhneš pružiny a vyndáš tlumiče,tak sundej to horní uložení a prohlídni to ložisko. Jestli bude zadrhávat,zrezlí nebo prasklí,tak kup nový. Je to klasický ložisko,takže jestli bude dobře fungovat,tak neni důvod to měnit. Teda pokud nemáš před Vánocema peníze,který bys chtěl vyhodit z okna Jediný co se mění docela často jsou ty tlumící gumy na koncích pružin,ale to taky jen pokud jsou spuchřelí nebo roztrhaný.

Kdyby jsi ale přeci jen chtěl horní uložení (kompletní) koupit,tak mi dej vědět.Na eBay se dají sehnat daleko levněji.

P.S.: Ty tlumiče teď nevezmu. Před Vánocema jsem totál vyždímanej. Po novym roce ti písnu jestli je ještě budeš mít.

2014-07-25 11:50:23

Pozdravujem, ako to nakoniec dopadlo?

Stačilo vymeniť pružiny, alebo aj tlmiče? Alebo ešte aj niečo naviac?

Mám podobný problém s Mazdou 6 , 2,5i , 2008. Najprv som si myslel, že si zvyknem ale vyzerá to tak, že na slovenských cestách si asi nikdy nezvyknem


Odpovědět