Fórum - Téma


Nerovnoměrné sjíždění pneumatik


Fórum 6 GH Nerovnoměrné sjíždění pneumatik

Informace o modelu: Mazda 6 GH


1  2  3  4  5

2013-03-27 11:30:51

uz asi vym co je za problem kdys mi jazdy auto samo mam zly axialny tyc s capem vymenim ji a dam vedet

zed
2013-11-21 09:46:46

Zdravím všechny a prosím o radu. Vy tady píšete převážně o sjíždění vnější strany pneu. Já mám naopak problém se sjížděním vnitřních hran pneu na přední nápravě, viz foto, na kterém jde vidět zhruba 2 cm široký pruh, po kterém jako by ta pneu jezdila. Přitom geometrie i test tlumičů byly OK. loni jsem měnil i spodní ramena a nějaké čepy a silentbloky. Původně jsme měl na pravém kole špatný odklon, protože byla ohlá těhlice. (bouračka v minulosti) Ta se vyměnila letos v létě (geometrie udělána), odklony i vše ostatní je v normě, ale pneu se pořád na vnitřních hranách sjíždí. tohle je nová pneu po cca 9tis km (pneu 205/55 R16 Vredestein Sportrac5. Pneu hustím na 2,4 - 2,5.

Máte někdo nějaký nápad co by to mohlo dělat? Jinak mám teda mazdu 6 GY, r.v. 2005, 100kW

Díky za každou radu

2013-11-24 21:50:57

A nesoupe se ti to o neco?

2013-11-24 21:59:19

zed: co nás učili na škole, tak vnitřky sjíždí nejčastěji špatný odklon případně velká sbíhavost. volant se ti vrací do neutrální polohy???

MAX6  
J.
2013-11-24 22:12:41

zed: Se ti pneu šoupe o nějakej díl zavěšení nebo lumiče ?

2013-11-24 22:13:41

radomiláček: ...ale zase pise, ze geometrie je v poradku. Vcetne odklonu. Sbihavost bude tedy asi taky dobra. Napadlo me, ze by se pri plnym rejdu mohl guma o neco odirat. Ale Zed tam zase nema nejaky bestialni rozmer...

2013-11-24 22:27:35

Jestli platí co má na fotce, že jsou to origo 16 disky a i origo rozměr kol 205/55/16 tak by to dřít o zavěšení nemělo. Sice je to za pneu docela na těsno, ale tak cenťák až dva tam podle mě místo zbejvá. Napadá mě ještě nějak uvolněnej podběh.

2013-11-24 22:43:47

pokud se to o něco dře, tak by to podle mě nebylo tak hladce ošoupané, ale bylo by to jakoby potrhané a hlavně, asi by to slyšel. pokud jsem to dobře pochopil, geomku dělal 2x, bylo vždy na stejném místě, nebo ve dvou servisech??

zed
2013-11-25 07:10:19

Ahoj. Díky že se to tu trochu rozproudilo. No geometrie byla dělaná už ve 3 různých servisech, včetně mazdy. Ta geo u Mazdy byla ale ještě před výměnou těhlice. tyto poslední 2 geometrie jejichž protokoly jsou v tom mém předchozím příspěvku už jsou po výměně těhlice a ve dvou různých servisech. jak je vidět, všechno je v normě, jak sbíhavost tak odklony.

že by se něco dřelo bych asi fakt slyšel, navíc když dělali geometrii tak zkoušeli pod autem i plný rejd.

Co mě ještě napadlo...teď jsem měnil olej, a zjistil jsem že u přední nápravy je světlost podvozku cca o 2 cm nižší než u zadní nápravy. Ale to je asi tím že je vepředu těžký motor....nebo by tam měla být tužší pružina a světlost být stejná? že by to mohlo dělat to že jsou už možná unavené pružiny...ale zas si říkám...nebylo by to nějak poznat na odklonech na geometrii??? ¨

Fakt už nevím

2013-11-25 11:28:13

zed: unavená pružina to dělat také může, více propruží a tudíž se v tu chvíli změní ten odklon.

2013-11-25 15:11:46

To by jsi s tim musel mit alespon pul milionu nekde po vychodnich tratich... aby se ti unavila pruzina. Ale vyloucit se to gatim taky neda.

2013-11-25 16:44:55

Pružina,že by to dělala se mi moc nezdá. Ten předek myslím na šestce normálně o trochu níž je obzvlášť nafťáky maj těžší motor a kombíky maj tvrdší péra vzadu (jestli si dobře pamatuju měřil jsem si u svojí šestky světlost před snižováním a měl jsem vepředu mezi nárazníkem a silnicí něco kolem 18cm)

Navíc ten lichoběžník vpředu je, co se týče odklonu, poměrně stabilní ve velkym rozsahu (já ani po 35mm snížení do geometrie hrabat nemusel) a kdyby byly hodnoty špatně, tak by se to podle mě na geometrii ukázalo.

Otázka je jak se podvozek chová při zatáčení, tam by moh bejt zakopanej pes.

zed
2013-11-25 17:41:16

no s tím zatáčením je to taky docela možné a už mě to taky napadlo, protože jediné co by mohlo signalizovat na nějaký ten problém se zatáčením je to, že když třeba na parkovišti točím plný rejd tak do volantu jde občas takové jakoby cukání jako by tam bylo něco volné...je to něco jak tu někdo popisoval ohledně tyče řízení. já ji už taky promazal, ale nepomohlo to. V servisu na tom nic neobjevili co by to mohlo dělat, nic volné tam nenašli

je to fakt záhada. jako vyměnit pružiny a tlumiče a pak zjistit že to tím nebylo,....to se mě nechce

2013-11-25 17:42:33

ještě jsem se ptal, jak je to s vracením volantu do neutrální polohy.

2013-11-25 17:46:03

Tlumice a pruziny by se imho projevili na celem plasti a ne jen na okrji. Tady jde fakt jen o hranu. Jediny co asi muzes doma udelat je, zvednout auto a podivat se. Kdyz mas kola od dorazu k dorazu v rejdu jestli neni nejaka sance, ze by to drhlo... Vylagrovanou napravu mit jiste nebudes. To by se zjistilo uz zpocatku... takze to bude nejaka kravina... Hledej nemozny

zed
2013-11-25 18:27:51

volant se vrací normálně do neutrální polohy. jj no v prosinci jdu na STK, mám tam známého tak zkusím ještě sundat plast a pořádně se podívat na třasadlech zda se něco nehýbe, ale jinak fakt nevím. ASi zkusím napřed nějak odhalit příčinu toho lupání v řízení. možná tam je fakt něco volného a při zatáčení se kola při rejdu více nakloní a pak to jakoby jede po hraně...nevím...

2013-11-26 16:14:53

ahoj delsi dobu sleduji tuhle diskuzi a mam naprosto to same. mazda 3 uplne od noveho auta...foto jsou po 15tis km jen predni pneu...muzu pozdej dat i foto, po 30tis km jsem musel pneu vyhodit ,tou vnitrni hranou byly uplne do dratu.

2013-11-26 16:46:47

tady jsou dalsi foto po 25tis km. pripominam nove auto a orig pneu

2013-11-26 17:09:19

radek33: .. to je docela mazec na nový káře... když sundáš kolo a strčíš hlavu do podběhu, tak nikde není vidět ošoupaný místo..?

2013-11-26 17:15:02

ne naprosto nikde nic! je to nove auto nikdy zadna havarka sbihavost udelana 2x nezavysle na sobe....


Odpovědět

1  2  3  4  5