Fórum - Téma


Nepravidelný chod motoru


Fórum 121 (obecně) Nepravidelný chod motoru

Informace o modelu: Mazda 121


1  2  3

2008-08-03 10:57:05

Prosím o radu ,při zapnutí světel na volnoběhu se lehce sníží otáčky a motor začne pokuckávat skoro jako by šel na tři válce. Čím to může být ???

2008-08-05 10:13:05

Nam to dela uplny opak,ale pak sme si sehnali jinou karburaci a bylo po problemu.

2008-11-25 17:16:01

me po zapnuti svetel rapidne klesnou otacky volnobehu, obcas az do zdechnuti motoru. Nejspis slaby altik

2008-11-25 20:54:56

Mne se to o dost zlepsilo novou baterii...jinak spravne ,zkontrolovat alternator

2009-01-12 08:56:35

Mám podobný problém,

poslední dobou se mi čím dál víc stává, že při přidáván plynu auto začne nehorázně cukat.

Když se jede stabilní rychlostí tak se to nedějě.

Svíčky mám nové od listopadu,klíňák týden starej.

Jinak taky mám strašně vysoké otáčky.Kolem 1400 na volnoběh.

Při rychlosti 90km/h mám 3000.

Neví někdo čím by to mohlo být?

Prvně bych chtěl vyřešit asi to cukání, poslední dobou se mi to děje čím dal casteji taka abych nezustal někde vyset.

2009-01-12 13:08:44

my měli podobný problém a pomohlo vyčistit sítko v nádrži. Bylo tam dost nečistot z nálevky na benzín, ona nám prohnila skrz pod tím plastem co jí hrání.

2009-01-12 15:40:43

sítko bych měl hledat kde?Auto mám zatím jen chvylku takze se zatim do toho jen dostavam

2009-01-12 21:24:16

pod zadní sedačkou je kulatej dekl pod klerým se schovává čerpadlo. Po odpmontování několika šroubů(nevybavim si počet)se vytáhne z nádrže palivové čerpadlo včetně plastového síta. Tu zkus vyčistit. Jinak jsme měnili i palivový filtr v motorovém prostoru. Ted to cuklá jen když jsem na rezervě když je tam málo benzínu. U nás to bude chtít vyčistit celou nádrž. Já mám na volnoběh cca 800-900 otáček a je tu gut.

2009-01-24 17:35:44

Tak dnes jsme to rozdělal a nádrž i to sítko byly čisté,takže ted se skusím mrknout na ten filtr u motoru.Ten bych měl hledat kde nebo spíš jak by měl vypdat?

2009-01-24 22:25:53

Otáčky budou kolísat pořád pokud se zapnou světla, zvýší se odběr.. Dělá mi to taky, takže bych to nehrotil. Jen pokud klesnou otáčky natolik že se motor začne třást, je to nepříjemné, ale zase pokud to nezdechne tak je to dobrý. Dá se to naštelovat šroubem na klapce sání, za teplého motoru si s tím pohrát, sledovat otáčky a povolit nebo přitáhnout. Je tam klasický křížák. Stejně tak jak sem četl výše, při zvětšených volnoběžných otáčkách dotáhnout šroub, otáčky se budou postupně snižovat. Já to dělal asi tak před 14 dny, a problémy jsou pryč. Mám sice asi tak o 100 otáček víc, ale to se na spotřebě projeví nula nula prd

2009-01-24 23:53:39

Ok, a klapku sání bych měl hledat kde?Hodil by se mi právě na to manuál,ale ten bohuzel nemuzu zatím nikde sehnat.Jinak mám obavy že to bude něco horsiho, protože dle mě to bude cukat znovu a vysoké otácky me zlobí i pri jízdě,ale rano skusím pořešit alepoň ten volnoběh ,protože kolem tech 1300-1500ot je na volnobeh celkem dosta za studena to hrčí na nejakych 2500.

Jen potřebuju zjistit kde najít tu klapku :D

2009-01-25 11:42:39

Tak za studena je za studena, automatický sytič si přidá víc směsi...

Klapku hledej v motoru za černou hubicí sání. Vede k ní lanko plynu, kterou klapku otvírá

Nahoře je takovej komínek a v něm štelovací šroub klapky. Nevyndávej ho celej ven a pak dovnitř, po půl otáčkách otáčet při nastartovaným TEPLÝM motoru. A sledovat otáčky. Za studenýho nemá význam Trošku ho dotáhni a běž se podvíat na budík otáček kolik ukazuje, a takhle pořád dokola až na budíku bude nějakých 800-900. Můžeš i míň, ale jak se začne motor zřetelně třást, už sou to nízké otáčky. Nic náročného, zvládne každý

2009-01-25 11:49:32

Toto jsem na našem dělal, otáčky se seřídí, ale po dvou třech jízdách se to rozhodí a je to horší než před tím, jednou to má víc, jednou méně, spotřeba jde nahoru, tak to mám raději stáhnuté, ale po zahřátí motoru mám jen 600 otáček a to se klepe celé auto, hlavně žárovky kvůli tomu třepání odcházejí. Jako kdyby si to to nové nastavení "nepamatovalo".

Rada?

2009-01-25 11:50:22

ps: dle údajů pro náš motor máme mít 820/min

2009-01-25 12:06:57

Tak je možné že se to časem rozhodí, ale já to dělal říkám asi tak 14 dní zpětně a od té doby jezdím denně, najeto tak 700 km a zatím se to drží tam kde sem to nastavil. takže pohoda. a s tou spotřebou..to myslim nebude mít nějaký rapidní vliv, to jsou jen kapky navíc

2009-01-25 12:16:04

já to poznám už po dvou nastartováních, a spotřeba jde nahoru tak o necelé dva litry!!

2009-01-25 12:33:09

Tak ptal jsem se otca kde je klapka sání načež mi bylo odpovězeno že je to řízeno elektronicky a ne šroubem , tak mi moc neporadil.

Tak jsem to nafotil:

http://picasaweb.google.cz/MSMisak/Mazda121Servis#

kdyby mi nekdo v malování načmrtl kde to hledat,tak by to bylo asi nejlepsí.Díky

2009-01-25 13:05:08

tak moooc??? to je mi teda divný

Jejda, ty máš 121..ahaa..já se bavil o 323

Zkusim na ten motor mrknout, a dám vědět

2009-01-25 13:16:24

Díval sem se na to, motor sem našel stejnej, ale u 121 je jinak řešený sání.. Mrkni na fotku aspoň ať víš co máš hledat

2009-01-25 13:21:00

a rada pro nás?


Odpovědět

1  2  3