Fórum - Téma


Neplynulé přechody při řazení, celkově cukavý chod


Fórum 6 GG / GY Neplynulé přechody při řazení, celkově cukavý chod

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2016-08-27 08:07:16

Zdravím všechny,

Mazdu 6 jakožto majitel nevlastním dlouho ale už v minulosti jsem měl možnost pár kusů řídit, nějaké naftové ale i třeba 2.0i v předfacelift i facelift verzi, 2.3 jsem řídil bohužel jen tu,kterou vlastním teď.

Jak nadpis topicu napovídaní jde o neplynulé přechody mezi jednotlivými rychlostními stupni zdá se mi to dost "nečisté" prostě vycukané.

Čehož jsem si hned všiml, tak oproti jiným autům co zde mám je u mé šestky tužší spojka, troufám si říct téměř bez záběru (hodně krátký chod) o to by zas tak nešlo ale.

Hlavní problém nastává při řazení rychlostních stupňů nahoru,při každém přeřazení se auto rozcuká,škubne,nebo jak to říct rozpumpuje,prostě přechod není vůbec plynulý, nejvíc je to cítit od z 1 na 2 z 2 na 3 z 3 na 4 nejmíň je to poznat na posledním pátém rych. stupni.

Podotýkám že to dělá i při opravdu citlivém zacházení takže pomalejším pouštění spojky a prokládání plynem, o nějakém svižnějším řazení ani nemluvím to je katastrofa sama o sobě, trochu mi to připomíná jedno staré BMW s kterým jsem měl dva roky tu čest a pomocí pomalejšího pouštění spojky a až přecitlivělého chování jsem zde vymezoval vůle v diferenciálu.

Nesetkal se někdo z Vás s něčím podobným u své Mazdy ? Či to nějak řešil už ? čím by to mohlo být ?

Opravdu mi to nedává logiku, doma mám ještě další 3 auta vesměs koncerny,které jsou ještě starší než Mazda a tam je plynulost řazení jedna báseň, nemluvě o vozítku italské výroby kde je to opravdu precizní jak na řazení nahoru tak dolu s meziplynem, což je u mé šestky tak horší podřazování pouze se spojkou je v tomto případě vražda.

Budu rád za každý věcný názor k tématu

Kdyby bylo něco nejasné rád téma doplním.

Zatím se mějte.

R.

2016-08-27 08:19:18

Zdravim..

Neco podobneho to delalo me u me 2.3i a krom soucaneho obcasneho zadrhnuti pri razeni 3.st,nahoru i dolu, vsechny problemy odeznely po vymene spojky.. Treba se mi stalo,ze mi nesla vubec jednicka atp.. Navic,na spojku ukazuje i to,ze ti jde ztuha a bez chodu,mel jsem to presne stejne.. Sezen kvalitni spojku,vymen a mel bys mit klid.. Cus

2016-08-27 09:01:14

wawris: Tak,děkuju za názor a myslím že moje teorie nebyla o moc jiná, též za to trochu viním spojku.

Řekl bych že záběr má dost nahoře a ta práce s ní je nic moc, neklouže, pedál už je trochu víc nahoře, má i takovou větší vůli když ho sešlápnete (hned v horní části). Všechny kvalty jdou ale vždy řadit hned, možna sem tam zpátečka až na druhé vyšlápnutí ale to neberu jako problém. Díku tomu výše zmíněnému krátkému chodu je to takové až tupé.

Případně nějaké od koho hodit spojku ? LUK ? Nipparts ? zas jde o lukrativní cenu dost věcí si dokážu sehnat za top cenu, samozřejmě záleží jak co.

Díky

2016-08-27 09:13:08

Ja mam sadu od LUKu.. Jinak me sla spojka pred vymenou dobre az dolu, ale zabirala okamzite u podlahy a pedal byl ke konci chodu (dole) prave dost tuhy.. Navic se to da na 2.3i stelovat, trochu... Rikal muj mechanik a serizoval mi to..

2016-08-27 09:21:40

wawris: Děkuju za radu, o tom štelováku vím už jsem s tím něco zkoušel ale nějak extra to nepomohlo spíš to bylo ještě horší řekl bych.

Každopádně na tom zkusím mrknout ještě zatím díky.

2016-08-27 09:31:33

romdis6: Zajímá-li někoho můj názor, je to určitě spojkou. Zde bych se ale ještě před výměnou ujistil, že je řádně odvzdušněný její systém ovládání a že je správně nastaven pedál.

Na jednu stranu to nemusí být vůbec lamelou protože pokud je lamela špatná, spojka by ve chvíli (například) kdy se normálně rozjedeš na druhý nebo třetí rychlostní stupeň a šlápneš plyn na podlahu, protočila v otáčkách kde je nejvyšší kroutící moment.

No, asi to beru moc učebnicově ale myslel jsem to tak, že se máš prudčeji rozjet a až zařadíš 3. stupeň, šlápni tomu co to jde. Někde u 4000 RPM ti spojka proklouzne a tím zjistíš špatnou lamelu nebo spálené dotykové plochy.

To cukání bych i tak nedával za vinu lamele jako takové ale spíše těm vyrovnávacím pružinám které jsou v ní umístěné. Pokud jsou již unavené, je to jasné.

Co se týká výběru nové spojky, osobně jsem pro tuto variantu

  • Přítlačný talíř EXEDY, lamela SACHS a ložisko SACHS
  • Přítlačný talíř SACHS, lamela SACHS a ložisko SACHS

2016-08-27 09:46:50

magnetto: Ahoj děkuji za příspěvek. Pojďme to postupně rozebrat:

1. dobrý poznatek s tím nastavením pedálu a odvzdušněním systému, to bych samozřejmě nechal zkontrolovat, asi by mě to ale nenapadlo kdyby jsi to nezmínil.

2. na lamelu to nevidím, zrychlování je absolutně bez prokluzu ať už ve vyšších nebo nižších otáčkách.

3. Jediný je právě to nepříjemné cukání při přechodech mezi jednotlivými rychlostními stupni, neviděl bych to na nešikovnost protože se to spíše nohou snažím vymezovata připomíná to opravdu "čachrování s nohou" jak u nějaký zadokolky kde se načítání vůle na kardanu a v samotném diferenciálu.

Mrknu na dostupnost té spojky ale pamatuji že jsem už jednou jen tak orientačně koukal jak to pohybuje cenově a moc stránek nebo míst kde by měli skladem není.

2016-08-27 10:52:34

romdis6: Já kupuji zásadně u GRANEX.CZ a zrovna včera jsem tam byl pro celou krabici dílů na generálku. I spojku jsem pořídil tam.. No, záleží to na tobě ale prvně zkus ty první poznatky jako odvzdušnění a taky pedál.

2016-08-27 21:03:30

magnetto: Děkuji za tip mrknu na to

2016-08-27 21:53:20

Měl bych okrajově tématický dotaz: jak hladce by měl chodit spojkový pedál? Na mojí 2.0i je od koupě před dvěma lety spojkový pedál strašně tuhý oproti všem autům, ve kterých jsem kdy jel.. tak nějak podezřívám, že už bude spojka téměř před smrtí, ale v jiné M6 jsem neseděl, tak nedokážu porovnat.. jde vám spojka taky strašně tuze, nebo je její síla na pedále srovnatelná s autama jiných značek? Jinak auto řadí dobře, spojka nikde neprokluzuje, jen ještě zabírá strašně rychle (v průběhu cca 1cm zvého chodu).

2016-08-27 23:17:49

ada4: Spojka u Mazdy je ve snad 100% hydraulická. Nemůžeš to tedy srovnávat s např. koncernem který má táhlo.

2016-09-13 07:12:56

Tak, spojka vyměněná a jde krásně lehce, hladce a pohodlně a bez neustálýho posilování levý nohy při řazení, podobně, jako ve všech ostatních autech, ve kterých jsem kdy jel, ať už měly lanovod, nebo hydrauliku.


Odpovědět