Fórum - Téma


Neklidný motor na volnoběh


Fórum 626 GF / GW Neklidný motor na volnoběh

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2010-01-04 11:29:54

Zdravím, tak jsem tu znova... Měl jsem nafťáky a už půl roku jezdim s mazdou 626GF 2.0 benzín 100kw , nějaký drobný mušky to má, viz některé moje příspěvky. Ae chci se zeptat ještě na něco. Když jí ráno natočim, vyletěji otáčky asi na 1700-1800 ale po chvilce se to srovná na těch 500-600, ale třeba na křižovatce cejtim že se to auto divně chvějě, tzn řadicí páka docela vibruje a celkově se mi zdá že je něco špatně... Neví někdo o co go? Nebo dělám zbytečný tlaky? Dík

2010-01-04 15:16:22

První co udělej, tak zkontroluj kabely, svíčky, a hlavně cestu sání, tj. vyměň-vyčisti filtr vzduchu a zkontroluj všechny svorky na potrubí sání /rády se uvolňují/, jestli to někde nesaje falešný vzduch. Pokud to bude přetrvávat, tak spíš zajít do servisu to napíchnout.

2010-01-04 16:57:59

už som to tu riesil a nevyriesil

2010-01-04 23:19:00

Mě to taky dělalo při zastavování motor málem chcípal nebo když zapla klima tak to úplně brzdilo motor a otáčky padaly a pak to pomalu lezlo na svých 800ot/m a dělal to vyrovnávací magnetický ventil volnoběhu který má za úkol vyrovnávat otáčky když zapne klima nebo pohneš servem nebo zapneš el spotřebiče světla aby to při volnoběhu vyrovnalo zátěž,je to takový váleček na sání u co klapky ,byl zasviněný karbonem a olejem nebot mi moje GF žralo olej vyčistil jsem ho a gumičku namazal lehce silikonovým olejem vyčistil i CO klapku a hlavně obtokový kanálek pro přisávání vzduchu na volnoběh, ten ventil je přimontován dvěma šroubky M5 a jsou na hvězdičku se středovým kolíkem tedy torxy . Zítra přihodím fotku kde ho najdeš ,já mám taky dvoulitr ale 85kw ale myslím že ze 100kw je to stejný.A co v zátěži je klid? Svíčky a kabely se poznají hlavně když motor jde do tahu má to takové výpadky (škube to) a vzduchový filtr se taky moc na volnoběh neprojevuje ,to by musel být úplně zabetonovaný a to by si ani snad nenastartoval.

2010-01-05 17:08:50

V zátěži vše OK, když dám plnej knedlík tak je vše v normálu, neškube ale mohlo by to bejt fakt jak říkáš... Zkusit bych to moh:o) Ty svíčky stejně budu muset vyměnit pro sich a projít ty kabely. Kdybys byl tak hodnej a hodil sem tu fotku byl bych rád Ale že by to vyloženě chcípalo to ne... Ale dobrej názor dík za něj jinak v nejbližší době budu měnit olej, nevíš náhodou co tam patří? Abych nemusel kontaktovat bývalího majitele... V servisce ani zmínka, štítek žádnej

2010-01-05 21:30:09

Ty bláho já měl takový fofr že jsem na to ani nevzdech ale dokážu to napravit ,jen si půjčím fotku tady v příspěvku od kapra o prasklé hadičce , snad mi promine a já se mu pokusím za to odpovědět na jeho otázku . Takže ten ventil je ve zeleném obdélníku nebo čtverci co jsem to tam vlastně načmáral. ? A k tomu ,ještě ti to nemusí chcípat protože ti to třeba nežere olej a nemáš třeba zasviněný sání jako jsem měl já. A třeba to tím ventilem ani nemusí být ,jen se to docela shoduje s mým problémem který to dělal ale jak jsem psal mě to i chlastalo olej.A když jsme u oleje tak vím když bylo auto nové tak první maj. dával 5W-40 a pak přešel na 10W-40 a to si myslím že je pro tento typ motoru co se týká konstrukce i kvality je optimální řešení jak ceny tak kvality a mám pocit že ho doporučuje i MAZDA . Myslím že CASTROL 5W-40 do motoru FS a FP je zbytečný luxus.

2010-01-18 16:54:01

schympanze: Mne se taky chvěje řadící páka a na volantu jsou cítit male vibrace při volnoběhu. Myslím ale že na našich mazdách ( z let 91-97 ) to není na závadu, jsou to prostě už babičky. Stačí zvednout otáčky o cca 100 a vše je vyřešeno. Pokud tě to tedy tak trápí zvedni si šroubem volnoběžné otáčky a je. Někde tady o tom byla diskuse jak na to.

2010-01-18 21:18:05

Přesně tak pakliže máš trvale stejné nízké otáčky na volnoběh tak bych také začaroval šroubovákem a naordinoval bych jí víc vzduchu at se motůrku líp dejchá , mě kdyby někdo dusil pod krkem tak bych se na volnoběh taky asi klepal . Já měl ale problém s tím že když jsem třeba zastavoval tak mi to až skoro někdy i dokonce chcíplo a nebo otáčky rapidně cestovaly nahoru a dolu podle zapnutí klimy pohnutí serva atd . proto jsem to tu minule popisoval s tím ventilem který to má na starost aby se toto nedělo a on byl vinen! A vůbec mě netrklo že máš ty otáčky trvale nízké ,tak bych otočil šroubem na klapce jak říká vojtavojta a vyděl bych. Ono na 626ce když nejsou spráné otáčky na volnoběh, tedy jsou hlavně nižší tak je to fakt nesimpatické jako by ten motor měl najeto skoro tři a půl zeměkoule.


Odpovědět