Fórum - Téma


nejde topení na mrkačce 323f BG


Fórum 323 III BG nejde topení na mrkačce 323f BG

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé III BG


1  2

2009-10-20 16:46:17

zdravím začína zima a me to přestalo topit no hruza když to nacham běžet pa po chvýli pustim tak to fouka trochu teplí a po chvýli už je to studevý nejdřív jsem myslel že tam neproudí vody jestlittam není náká klapka která pouští vodu a to my de ale foukato pořad stedený poradte nekdo kdo ma zkušenost dík moooc mějte se

2013-01-26 18:33:04

ja mam ten sami problem na mazde 323 s bg. bez topeni je to vazne hruza. poradte nekdo

2013-01-26 19:08:58

voda sa vam nestraca?

2013-01-27 14:41:46

no mne ne? v motoru je podle mne vsechno v poradku. mne se zda jako kdyby ten teplej vzduch nesel od motoru k topeni. jako kdyby se nekde stracel. motor je v provozni teplote.

2013-01-27 15:55:05

potom by mohol byt problem v prepinani vzduchu v tej klapke co pusta teply vzduch skontroluj

2013-01-27 17:41:19

od motoru vedou do kabiny dvě trubky , jedna z nich musí být pořádně horká. pokud není, zkus odvzdušnit chladící soustavu, návod jsme tu na klubu viděli už několikrát, tak si ho najdi.

edit: dle nákresu je to ta vrchní a je cca v ose spojky, nebo jinak napsáno kousek od posilovače brzd

2013-01-28 22:23:24

Zdravím, už je zřejmě pozdě na odpověď, ale mám 323 rok 93, třídveřák a topení byl problém od začátku. Nejdříve jsem proplachoval okruh horkou vodou (několikrát), což pomohlo jen na chvíli. Pak následoval termostat (Starline) a najednou jsem topil...pouze rok, takže Starline nebrat. Nyní jsem koupil dražší termostat a topí to krásně druhou zimu. Pokud nepomůže termostat, tak už asi jedině rozdělat palubovku a kouknout na topení, jsetli není zarostlý, ale to je za trest...

2013-01-29 12:59:13

hadice od motora sou obe horke, takze to bude asi ten termostat. ja to skusim prehodit a pak se uvidi. jinak dik za odpovedi.

2013-01-29 13:01:45

odvzdušňovat jsi zkoušel? i když to by ty trubky nebyly tak horké.

2013-01-29 17:18:42

ne zatim sem to neskousel ale myslim ze to nebude zavzdusnene kdyz sou obe horke. skusim termostat.

2013-02-03 23:06:52

Ahooj, před pár dny jsem si koupil 323ku 91 rok, 1.9 (1.8) 76kw mrkačku, s autem jsem spokojenej jenom bych potřeboval radu od větších expertů v těchto autech :) Podobná témata jsem si našel a přečetl ale pořád mi pár věcí nesedí..

Majitel údajně všechny kapaliny doléval, ale druhý den v garáži koukám a v expanzce nic nebylo, sucho. Hadice jsou teplé, chladič taky, dnes jsem to dolil tak uvidím co zmizelo. Pod autem louže není, emulze taky nejsou, přehřívaní taky není, mokro v autě taky ne, nevím kam to kdyžtak mizí! Ještě mrknu na pumpu!

Další problém je že z topení ne a ne foukat teplí vzduch :( Když chvíli auto stojí je opravdu jen lehce cítit teplo, ale opravdu žalostně málo! Přepínaní funguje v pořádku.

Přitom motor má teplotu podle budíku správnou, jen mě překvapuje že je motor ani ne po kilometru jízdy hned na půlce teploty, nekecá to náhodou, jak se to ohřeje vám? Ventilátor se spíná podle jeho pozorování správně, k přehřívání nedochází! Že by termostat? Ale to mi připadá divný když se podle budíku ohřeje normálně, navíc ani po stání a běžícímu ventilátoru (teplota vody by měla být přes 90c) netopí nic moc

2013-02-05 11:53:42

Ahoj, s kapalinami ti neporadím, ale s topením jsem měl ten samý problém. Podobnou odpověď už jsem psal dříve. Pomůže výměna termostatu a když už budeš v tom, tak rovnou propláchni okruh horkou vodou, usazuje se tam spousta bordelu. Termostat hlavně ne Starline, jinak to budeš řešit za rok znovu. Hodně štěstí

2013-02-05 17:58:09

Ahoj, tak hladina kapaliny se už ustálila a drží, nicméně stále netopí. Termostat koupím, ikdyž se mi zdá že funguje správně, protože i v těchto teplotách stačí chvilku postát a jede ventilátor.

A jelikož nemám teď koruny koupím starline, nevím ale já s ním mám dobré zkušenosti, čepy, tlumiče, termostaty, kotouče, desky, všechno mi drží a funguje parádně, nic jsem nemusel nikdy reklamovat ani nijak stěžovat na funkčnost

Děkuji za radu snad to půjde

MAX6  
J.
2013-02-05 19:35:37

Teď nevim jak BG,ale třeba BJ má čidlo spínání ventilátoru na rozvodně vody co je na hlavě motoru a to je ještě před termostatem.Takže termostat může bejt KO,ale ventilátory sepnou. A hlavně jestli se ventilátor sepne rychle tak to je taky známka mrtvýho termostatu. Mě v těhle teplotách okolo 0°C sepne ventilátor tak jednou... ? Vlastně ani nevim jestli mi v těhle teplotách vůbec spíná,protože se to dokáže uchladit samo jízdou.

2013-02-05 21:52:30

To by ale odpovídalo spíše zavřenému / přivřenému termostatu kdyby ventilátor pouštěl často, protože by šel jen malej okruh nebo by neotevíral úplně. Kdyby ale byl pořád otevřenej auto se nemůže vůbec ohřát. Proto mi připadá funkce správná, protože když třeba dojedu domů, hledám místo na parkování, zacouvám, všechny spotřebiče povypínám ale najednou sepne ventilátor tak to nechám dochladit, ale myslím že kdyby byl termostat otevřenej pořád, na takovou teplotu by se to tak rychle nedostalo.

Třeba felicie se špatnym termostatem se nedostane ani na 70c, octavia tdi se sotva odlepí ručička, u mazdy jsem hned na půlce a vůbec nepadá za jízdy, drží v půlce.

Koupím ho, je to pár stovek, ale bojím se že to topení bude stejně zarostlí, uvidíme :) Hadice od chladiče jsou horké ale od topení co vedou do kabiny jen tak vlažné :(

MAX6  
J.
2013-02-05 21:54:47

No a co když je špatnej v tom,že vůbec neotevírá ?

2013-02-05 22:11:31

Kdyby termostat neotevíral tak funguje jenom malej okruh a voda vůbec neproudí přes chladič, navíc by šlo topení jako zběsilí to je taky (mělo by být) v malém okruhu a chladič a hadice k němu jsou studené, motor by se ihned přehřál.

To mě ale funguje správně, pozoroval jsem to několikrát navíc teplota je v normálu a chladič horkej.

Jsem z toho už jelen

MAX6  
J.
2013-02-05 22:21:47

Můžu tě poprosit jestli by jsi mi do interky poslal VIN ? Já teď koukam jak to má BG řešený,ale bez VINu mi katalog ukazuje asi 10 různejch možností jak tam ta voda koluje.

Já mam třeba termostat dole na motoru a když se mi tehdá v důsledku zamrznítí zadrhnul,tak se motor ohřál a cca po 10km se přes rozvodnu vody přehřál i chladič a ten to poslal všecko do expanzky,takže expanzka mi vyřila jak sviňa a vyhazovala vodu ven.Topení taky netopilo.

Je možný že ho máš přidřenej jen trochu a nedokáže se otevřít úplně ale jen trocha.

2013-02-05 23:25:25

prosim te najdu nekde na nete ten katalog kde to koukas ten obeh vody? dik

MAX6  
J.
2013-02-05 23:31:43

Jojo: http://old.japancars.ru/cat/mazda/

Buď nahoře do kolonky VIN Код napíšeš VIN a mělo by to vyhledat díly přesně podle tvýho auta (neni to se zárukou).

A nebo v tom rámečku pod tim Модель vybereš model auta atd...

Pak jestli chceš přímo na tu vodu,tak musíš dát buď GASOLINE ENGINE SUPPLEMENT nebo DIESEL ENGINE SUPPLEMENT a pak je tam COOLING SYSTEM. Ukáže se ti obrázek a když na tom obrázku klikneš na číslo nějakýho dílu,tak se ti vlevo ukáže přenej kód toho dílu. Podle toho obrázku můžeš taky koukat jak co funguje (nebo si to domyslet jak to funguje)


Odpovědět

1  2