Fórum - Téma


Nejde otáčkoměr


Fórum 626 GF / GW Nejde otáčkoměr

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2010-10-01 07:38:20

Zdravím všechny, není to nic tak zásadního, ale najednou mi přestal fungovat otáčkoměr, všechny ostatní budíky bez problémů fungují. Shodou okolností jsem měl auto v naplánovaném servisu (kvůlu úplně jiným věcem), tak jsem si myslel, že to je nějaká pojistka či nějaká jiná hloupost, ale můj mechanik si s tim neporadil. Nenapadá Vás prosím něco? 626 r.v.2001 2.0 85kW combi. Díky

2014-03-21 18:22:55

otačkoměr-děla si co chce Ditd .. prosim,kdo mi pomůže, otačkoměr na palubce lita a přitom otačky motoru jsou normalni.nevi nekdo kde je čidlo na otačky Mazda 626 2l ditd

2014-04-05 13:43:48

Rovněž stejný problém. Nejprve se zbláznily ručičky a kontrolky a vytřískala se baterka. po odpojení rádia u blbnul jen otáčkoměr, tak jsem nabil baterku. po nabití se auto chovalo normálně, otáčkoměr u nelítá, ale občas svítí a nesvítí nabíjení baterky, prostě jak se mu zachce a baterka je do 10ti hodin vytřískaná, což je spotřeba přes 3A za hodinu. Zatím nevím čím to je

2014-04-05 15:58:37

berni: patrně to nedobíjí, změř to. při nastartovaném motoru by jsi správně měl naměřit cca 14.5V

2014-04-05 16:08:20

radomiláček: Díky za radu, jakmile nabiju baterku, půjdu to zkusit změřit. Může jít o tuto závadu, ale nechápu souvislost s vybíjením baterie, když auto stojí a souvislost se skákajícím otáčkoměrem.

No, jak to změřím, dám vědět.

2014-04-05 16:28:20

berni: můžeš změřit i klidový odběr. před týdnem jsem měl stejný problém, z ničeho nic vybitá baterka, začalo blbnout rádio, pak budíky..... nový altík a oprava kabelu k němu vedoucího to vyřešilo.

2014-04-06 14:39:45

Zdravím, u mě postupně odcházeli všechny budíky, začalo to zmiňovaným otáčkoměrem, a skončilo tak, že mi nešel ani digitální ukazatel ujetých km :) Množství paliva jsem jen náhodně odhadoval :) Kupoval jsem celou novou kapličku budíku, všude byli samé na D a já potřebvaol na 2.0ben, nakonec jsem je sehnal za pár korun na polskym Aukru (Alegro) a pokud mám info, fungují bez problému dodnes (Mazdu už nemám). Se zapojením nebyl žádný problém, bál jsem se jeslti tam není nějaký imobil. jako mají škodovky, ale vše fungovalo na první pokus. Pokud by někdo chtěl na něco ty původní nefunkční budíky, mám je ještě ve sklepě :)

2014-04-06 16:23:05

radomiláček: Tak ještě jednou dík za rady.

Dnes jsem to měřil a výsledek je jasný - regulátor nabíjení, který je navíc integrován v Alternátoru.

Při nastartovaném autě šlo na baterku cca 16,6 V což je moc a při vyšších otáčkách začali blbnout budíky a kontrolky. Při vypnutém motoru a všem co se dalo vypnout byla klidová spotřeba 2,05A. Po odpojení alternátoru spotřeba klesla na 0,02A což je v pořádku.

Cesta domů tedy probíhala v poklidu a s co nejvíce zapnutými spotřebiči, včetně světel a větrání, aby maximální výkon Alternátoru neponičil elektroniku, budíky a vstřikování.

Takže teď jen sehnat Alternátor, popřípadě jen v něm vyměnit regulátor nabíjení.

2014-04-06 17:29:35

berni: projdi inzeráty, já sháněl narychlo, vrakáče chtěli nesmyslné ceny, pak jsem sehnal za 800 i s dovozem od soukromníka, tuším, že jsem to našel na bazoši.

2014-04-06 17:32:07

radomiláček: Jo díky, už jsem našel tady na klubu týpka z Opavy. Ve středu si ho tam vyzvednu za 800,-

2014-04-07 08:55:00

Ja by som tu nadhodil dotaz: koľko komu z vás, aké napätie dáva altík? Koľko má dávať? Ktosi mi tvrdil, že na mazdách je nabíjacie napätie 13,8 V. Mne to napríklad dáva 14,2 V; keď sú studené rána, tak aj 14,4 - 14,5 V. Viem len jedno - hraničná hodnota u šesťčlánkového oloveného akumulátora je 14,7 V - vtedy už elektrolyzuje vodu a dochádza tak k poškodeniu akumulátora.

2014-04-07 10:50:24

když jsem nedávno měnil aku, tak mi to dávalo správných 14.3V, no mám teď nějaký lepší a ten prý podle prodejce potřebuje 14,5V, vyměnili jsme aku, pán dal měřák na aku, já nastartoval a asi za deset sekund se to z 14,3 zvýšilo na 14,5, nějak automaticky, nechápal jsem, nedokážu vysvětlit, je to tak.

když jsem před týdnem měnil altík, tak jsme to po zapojení udělali stejně a na měřáku šlo vidět, jak to z nějakých 13,5V postupně šplhá k 14,5V. chvíli to kolísalo, pak se to ustálilo. prý určité typy baterií potřebují více a elektronika si s tím poradí, ale fakt nevím, jak to je, popsal jsem jen své sledování a info dávám tak, jak jsem "koupil", tak ať mě nikdo nekamenuje.

2014-04-07 11:06:31

radomiláček: ten nárast po štarte chápem ako správnu činnosť regulátora alternátora. Pri štarte sa akumulátor trochu vybije, tak si chce "potiahnuť", aby to nepreťažilo alternátor, prúdová ochrana to rieši pozvoľným nárastom napätia v sústave. Nechápem však teraz tvrdenie sprostredkovaného autoelektrikára, že mazdy majú normálne napätie v sústave pri bežiacom motore 13,8 V.

2014-04-07 11:11:25

merlinhawk: ano, při prvním startu jak s novou baterií, tak s novým aku to bylo pozvolnější a ke konci to více kolísalo, teď je proces rychlejší a i ustálení na koncové hodnotě je plynulejší. neumím ti to popsat jinak, nejsem elektrikář, takže mě asi ubiješ argumenty, bohužel jsem při výměně aku takové kouzla nečekal a při výměně altíku jsem byl na tolik špinavý, že v ani jednom z případů jsem to nenahrál na video. prostě mi to dává 14,52 přesně napsáno. akumulátor se tváří spokojeně, altík zatím pracuje jak má. jsou to jen mé poznatky, více odborných věcí ti k tomu nenapíšu.

2014-04-07 12:44:17

radomiláček: neboj, ja sa len snažím spracovat realitu a podporit ju teóriou. Skrátka, nájsť súhlas medzi nimi. Niekoho ubiť argumentami - no way Ja sa tiež len učím.

2014-04-19 16:13:04

Tak nové zprávy. druhý aternátor - v pytli, nefunguje, borec přes altíky tvrdí, že je špatné buzení. nechal jsem tedy jeden ze dvou zrepasovat (1500,-) a bude to v úterý.

Dnes jsem zajel na vrakáč, koupil další altík (1600,-) - nefunkční, zajel jsem jej vyměnit a další vyměněný je taky nefunkční.

Začal jsem tedy poctivě pátrat, kde je problém. Všechny pojistky OK, kabely OK, budící napětí OK - z auta je cca 11,8V ale to beru, protože motor a celé auto jelo jen z baterky bez alternátoru při cca 12,2 Voltech.

Proběhl tedy test údajně funkčního alternátoru a to tak, že byl odpojen od baterky na jedoucím motoru, na vstup buzení jsem přivedl napětí přímo z baterky, čili 12,2V a altík ani neťuknul a i při otáčkách cca 4000 dal max 0,9V bez proudu, což beru jako zmagnetizovanou kotvu, stejná hodnota byla bez budícího napětí.

Doporučení a běžná kontrola při koupi altíku: budící vinutí musí mít nějaký odpor, u posledního funkčního altíku mělo cca 1 kiloohm. Na mém dalším autě Opel Vectra B má budící vinutí hodnotu na svorkách alternátoru cc 1,2 kiloohm. Pokud nic nenaměřím, tak buzení nemůže fungovat. Jen mi nejde do hlavy, že by na vrakáči měli 10 po sobě měřených altíků vadných

Teď musím počkat do úterka na repasovaný altík, který před montáží proměřím, po namontování znovu proměřím bez připojení k baterii a pak ještě jednou po kompletním připojení. Nemyslím si totiž, že by byla chyba v elektronice auta.

Nějaké rady či připomínky ? Pište, zjišťuji, že se pořád máme co učit

2014-04-22 15:14:35

kolega berni se strašně vzteká, že mu téměř za tři dny nikdo neporadil, i přes to, že v pravidlech klubu je jasně napsáno, že odpověď je dobrovolná a nelze si ji vynucovat.

Poradí mu někdo?????? Za těchto podmínek by mě chuť radit přešla Ale stejně nevím, resp se mi o tom nechce přemýšlet, ale aby kolega neřekl, jak jsem zlý a jak bych se měl přiučit lidskosti, tak mu to takto TOPuji

2014-04-22 16:53:14

Tak díky za reakci.

Stav je nyní takový, že byl namontován 100% funkční alternátor, napětí na buzení jde, ale altík prostě nevyrábí.

Předpokládám, že je v háji koncový stupeň řídící jednotky, která tak sice vygeneruje potřebné napětí, ale nedodá žádný proud pro budící vinutí. Takže jdu hledat, za kolik peněz a kde pořídím aspoň na zkoušku potřebnou jednotku.

Za případné reakce předem děkuji.


Odpovědět