Fórum - Téma


Nefunkční tlačítka na volantu


Fórum 6 GG / GY Nefunkční tlačítka na volantu

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2010-11-10 17:56:02

Ahoj, potřeboval bych radu, jak zprovoznit tlačítka na volantu. Mám mazdu 6, 100kW, kombi. Tlačítka na volantu nefungují a ani při rozsvícení světel nejsou podsvícené. Pojistky jsem překontroloval v kabině i pod kapotou -> OK. Asi to bude chtít odkrytovat u volantu a zkontrolovat zapojení, ale vůbec netuším co a jak je to složité. Díky za každou radu, nebo osobní zkušenost.

2010-11-10 20:27:28

zdarec no na volantu bys měl mít na každé straně takovou záslepku pod nima sou šrouby ty povol pak povytahni volant dál musíš odpojit airbag tak že na tech kontaktech buď šroubovákem nebo nožem přizvedneš takovej černej platstík to je pojistka aby to nevypadlo a pak ho normálně vytáhneš. Už je to dýl co sem to měl dole takže nevim jestli je potřeba oddělat airbag aby ses na ty 2 kontakty kerý sou k tem tlačítkům. Snad ti to pomůže

2010-11-10 20:54:26

Před tím vším si odpoj baterii nebo tě airbag může i zabít. Viz Workshopmanual pro M6

2010-11-10 22:15:01

Hmmm.... To zní nebezpečně. Asi to nechám až na servis. Děkuji za radu.

2010-11-10 22:19:47

Nelekej se pokud tu baterku odpojíš tak se opravdu není čeho bát.

2010-11-10 22:42:30

OK, zítra vyzkouším. Pak možná napíšu jak jsem dopadl. A když nenapíšu, tak si jistě každý domyslí, jak to dopadlo....

2010-11-11 06:19:28

jo jo, baterii odpoj ... at se ti nestane tohle: http://www.youtube.com/watch?v=FkkNkFVnmgk

2010-11-11 13:51:46

OK, volant rozebrán, airbag přežil. Konektor byl správně zasunut, na pohled nic nezjištěno. Ve workshop manuálu jsem našel i nějaké proměřování toho konektoru, ale to se mě zdá zbytečné, když ani jedno tlačítko nefunguje, jak ovládání rádia, tak tempomat. Netuší někdo, kam vedou ty kabely z toho konektoru co je ve volantu?

2010-11-11 19:14:45

všechna elektrika je vedená volantem do páskováho převodníku, to je cívka s plochým kablíkem, je to taková krabička pod volantem na volantové tyči, no mezi volantem a lukasem, pokud se ta páska dostane ven, je dost honička to poskládat zpět, mě se to povedlo. Tam bude třeba taky problem, pokud to někdo rozebral před tebou, mohl to poškodit. Něco podobného , tohle je fotka toho samého ale z fiata.

2010-11-28 18:47:49

Je to tzv. hodinova pruzina. Musis velky pozor na pocet otacek, jinak se pruzina pretrhne. Tento paskovy vodic, pokud byl rozebran a spatne slozen, muze se zlomit. Jinak tato hodinova pruzina vetsinou prezije auto. Asi bych to nechal na odbornikovi nebo elektronikovi.

2010-11-29 12:13:43

Ja jsem mel problem jen s nefunkcnosti tlacitek od radia na volantu a to mi vyresilo rozebrani stredovyho panelu a procisteni vsech konektoru a spoju .. pak uz to bezelo ..

2010-11-30 06:08:26

A nedá se to nějak proměřit multimetrem? Existuje třeba nějaké schéma zapojení a co na jekém konektoru naměřit?

2010-12-02 10:11:17

zkus si stahnout workshop manual a tam k tomu neco malo je .. strana 853, 867, 951 ..

http://www.mazdaclub.cz/manuals.php

2011-01-14 12:52:16

Dnes bylo trochu casu, tak jsem se mrknul na tu tzv. hodinovou pruzinu. Po rozebrání té černé krabičky jsem zjistil, že tam žádný vodící pásek není . Ten konektor k tlačítkům vůbec není propojen. Asi se v tom vrtal ještě někdo přede mnou. Nemáte někdo nápad, kde ten vodící pásek sehnat, popř. celou tu krabičku?

EDIT 1: MAZDA origo. servis necelé 3400,- Možná bude mít někdo levnější typ....

EDIT 2: MAZDA Pavlice 1000,-


Odpovědět