Fórum - Téma


nefunkční I-stop


Fórum CX-5 nefunkční I-stop

Informace o modelu: Mazda CX-5

Diskuze o vozidlu

2012 CX-5 2.0

51 diskuzí

Výkon motoru 118 kW (160 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui).


1  2  3

2014-04-03 10:48:40

2014-03-28 Na displayi se objevila zpráva BATTERY MANAGEMENT SYSTEM INSPECTION REQUIRED a současně blikal žlutý I-stop. V servisu "výjimečně" nevěděli o co go, změřili baterii a dali ji na cca 1,5 hodiny na nabíječku. Podle servisu jezdíme moc krátké trasy (2. auto v rodině) nebo to dělá I-stop a teď máme sledovat co se bude dít dál. Připadá vám normální, že rok a půl stará - nová baterie nedrží kapacitu při denních krátkých trasách a např. minulý měsíc 2 x 400 km v kuse? Máte někdo podobný problém?

A teď to sledování:

Včera se objevila znovu stejná zpráva BATTERY MANAGEMENT SYSTEM INSPECTION REQUIRED a současně bliká žlutý I-stop. I-stop nejde před jízdou vypnout a auto se chová nějak divně při rozjíždění na křižovatce, jako kdyby se něco protočilo a chvíli nechtělo jet (interpretuji slova řidičky bez technických znalostí). Objednal jsem na příští týden další servis ke stejné závadě, tento týden jsou servismani na školení Začíná mě ta CX-5 pěkně s..t.

2014-04-03 13:02:40

Má to pokračování, I-stop pořád nefunguje a navíc mi před chvílí volala manželka z pneuservisu, že po výměně kol v pneuservisu nenastartovala auto, sešlo se 5 pneuservisáků, přišel se podívat i vedoucí a všichni se divili, že u nového auta je vybitá baterie. Řekli jí, že jsou to baterky z Číny a některé stojí za h...., dali ji na nabíječku a po půl hodině odjela. Může být baterie po totálním vybití ještě po nabití v bezvadném stavu nebo je třeba ji vyměnit v záruce? Pomóóóc!

2014-04-03 14:20:50

rondra: No už od popisu byli pneuservisáci asi taky pěkní vohnouti včetně vedoucího a keců o čínských baterkách. Jako by příznak "nového auta" měl nějaký vliv na to, jestli se vybije akumulátor nebo ne. Asi všichni do jednoho mají v autě emerickou gelovou Optimu Yellow Top za deset klacků.

Pokud po půlhodině nastartoval, tak nebyl _definitivně_ totálně vybitý, to by se nabíjel tak šest hodin, aby byl "ztotálna vybitna" schopen nahodit dvoulitr s kompresí 14:1.

Klíčové slovo pro pana Google je "nabíječka Lidl", zapojit přes noc a dělat to tak pravidelně jednou za měsíc, pokud se s autem jezdí krátké trasy (= vybíjí se a nestačí dobíjet) nebo pokud se auto často nepoužívá a auto stojí (= vybíjí se). A vybodnout se na i-stop, říkám to furt, akorát to ničí ojniční ložiska.

2014-04-03 18:17:39

shr3k:

Protože jezdím kratší trasy také a dále vím ze zkušenosti, co udělá s baterkou i odstavení mé Ochcávky-veterána měsíc na zahradě, koupil jsem si nedávno digitální nabíječku a to fakt od toho Lídla . typ Ultimate Speed Car Battery Charger ULG 3.8 A1 . Jestli tedy jezdí manželka po nákupech a takové ty klasické kratší trasy (nechci jmenovat) a předpokládá se, že nejezdí na nákupy i jinak každý den, tak bych dobíjel, dobíjel a dobíjel. Už jenom když kárka stojí odebírá proud. Čím větší výbava, tím větší spotřeba.

2014-04-03 19:37:14

gutpavel:

Asi trochu blbá otázka když dobijíte CX-5 odpojíte baterku od auta...?nemůže dobíjení poškodit elektroniku auta...?

asi by se pak vše v autě muselo znova nastavit při odpojení baterky a toho se bojím

u mé staré octavky jsem ji při dobíjení odpojoval ale tam nebylo co nastavovat

max.rádio

2014-04-03 20:57:59

ladys: Ne neodpojuju, pokud není v autě zkrat nebo nějaký extrémně velký odběr, nabíječka přežije i nabíjení zapojeného akumulátoru.

2014-04-04 10:23:29

shr3k: Na I-stop se vybodnu, ale baterka bezproblémově fungovala při krátkých pojížďkách 1 a 3/4 roku a jednou za půl roku 2 x 400 km. Minulý měsíc taky trasa 2 x 400 km v kuse. Tak se snad mohla dobít na 100 % a proč tedy nedrží zase aspoň 0,5 roku? Nemůže být špatná?

Ještě existuje alternativa, že ji trvale vybíjí nějaká závada, auto je dnes od rána v servisu, počkám na výsledek. Pokud ji nic nevybíjí, tak dnes říkal technik, že do stáří 2 let ji ještě vymění v záruce. Možná i proto, že jsem k němu včera po telefonu nebyl moc milý

2014-04-04 12:53:58

rondra: Možné je všechno, mně odešel ten originální Panasonic v GH taky asi po třech letech.

2014-04-06 11:41:06

maly poznatek:

nikdy mi iStop nezafunguje pri nezapnutem pasu ridice.... je to mozneee????

2014-04-07 14:08:29

Od pátku nabíjeli baterii a asi se jim moc nevedlo, dnes jsem mluvil se servisem a zřejmě jeden článek "čínské" baterie je v háji. Takže I-stop zase tak nevybíjel, aby totálně vybil baterii při krátkých jízdách a vyřizují reklamaci baterie s dovozcem.

2014-04-09 14:17:38

Dovozce potvrdil výměnu baterie = akumulátoru jako reklamaci v záruce a po výměně baterie s novou zárukou na 2 roky ještě nahráli aktuální software. Údajně je v něm nějaká nová spolupráce I-stopu s baterií v rámci BATTERY MANAGEMENT SYSTEMu. Moc tomu nevěřím, ale "nic není nemožné".

2014-09-23 13:17:00

sircharles: ahoj přesně tak i mne to u automatu taky funguje stejně tj. při lehkém sešlápnutí brzdy se i-stop neaktivuje, jen při silnějším sešlápnutí. Jenom zjišťoval jste někdo, jestli to má takto správně fungovat?

jinak obecně by mne zajímalo jak i-stop působí negativně (či vůbec) na baterku, startér či cokoliv jiného v autě z pohledu jeho častého používání. Podle mne se auta (nejen mazda) už prodávají pár let s tímhle start-stop systémem a měli by být zkušenost, zda časté používání start-stop systému má nějaký negativní vliv, Po přečtení tohoto článku http://www.mazdazlin.cz/n...p-system-s-nazvem-i-stop/ ze kterého tedy nejsem úplně chytrej, mi mezi řádky vyplývá, že auto je plně přichystáno pro používání i-stop

2014-09-23 14:39:11

lookin: Tak mazda první přišla s brzděním motoru do správné polohy pomocí alternátoru, mezítím co ostatní automobilky motaly startéry o sekundu dvě více. Nicméně sebelepší i-stop je záhul pro ložiska, která jsou jaksi kluzná že... více viz bit.ly/start-stop-nici-motory

2014-09-23 16:59:58

lookin: I-stop je pliaga. práve je o tom aktual. článok na autoforum. cz

2015-01-07 13:59:33

Postupně jsem získal názor, že i-stop je pro vlastníka CX-5 na dvě věci - na h.... a na nic. V servisu nějak deaktivovali i-stop a už ho nemusíme pořád před jízdou vypínat. Říká se sice "Zaplať pánbůh", ale nejspíš bych s funkčním i-stopem zaplatil za opravy já. Podle odborníků by měly za svůj odhadovaný životní cyklus nastartovat současné motory stavěné na provoz bez start-stopu 50tisíckrát a se start-stopem toto číslo ale roste na 500 tisíc, tedy desetinásobek. Takže nefunkční i-stop (název tohoto vlákna) je vlastně dobrý i-stop.

2015-01-08 08:41:18

v ktorom servise ti ho deaktivovali? spravili to dobrovolne? mne pri poslednej prehliadke tvrdili že to nie je možné..

2015-01-08 08:56:03

rondra: Tedy nefunkční deaktivovaný i-stop přímo ze servisu = při každém nastartování ti svítí oranžová kontrolka istop? Nebo deaktivovali i kontrolku? Jakým způsobem to ošéfovali?

Mě nejprve dealer tvrdil, že když se to jednou vypne, tak to zustane vyple dokud to zase nekdo nezapne - nesmysl - a posleze mi zase tvrdil, že tu funkci nejde nijak deaktivovat, že na to nemají dílenskou příručku...

2015-01-08 09:30:51

blacklemon4: Dobrovolně, když jsem vyreklamoval akumulátor po 1 a 3/4 roku a poslal je "do háje" s jejich argumentací, že je to naše vina, protože jezdíme krátké trasy a CX-5 má příliš velký odběr na akumulátor, který se nestačí dobít. Dali nový akumulátor a deaktivovali ve svém zájmu i-stop.

2015-01-08 10:39:36

i-stop = k*rvitko"

vypinam ihned po nastartovani, este skor ako zapnem pas

2015-01-08 13:48:35

hanocri: Už jsem psal výše - "Dovozce potvrdil výměnu baterie = akumulátoru jako reklamaci v záruce a po výměně baterie s novou zárukou na 2 roky ještě nahráli aktuální software. Údajně je v něm nějaká nová spolupráce I-stopu s baterií v rámci BATTERY MANAGEMENT SYSTEMu".

Skutečný výsledek je, že nesvítí kontrolka růžová ani jiná a i-stop nejde řidičem aktivovat. Huráááááááááá Dovozce evidentně nechce platit akumulátory v záruce, tak raději oželí u problémových klientů (rozuměj klientů s nákupní taškou ) systém i-stop , který má započítaný v emisním limitu. Nedělám si iluze o nové spolupráce i-stopu s baterií v rámci BATTERY MANAGEMENT SYSTEMu, ale tipuji to na zadání "tajného" úkolu v rámci úspor nákladů dovozce.


Odpovědět

1  2  3