Fórum - Téma


Nedostatečný výkon (motor 121kw)


Fórum 6 GJ Nedostatečný výkon (motor 121kw)

Informace o modelu: Mazda 6 GJ

Diskuze o vozidlu

2015 6 GJ 2.0

2 fotek  |  16 diskuzí

Výkon motoru 121 kW (165 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 210 Nm (155 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.



2016-07-27 10:49:55

Zakoupil jsem v 1/2015 nové auto Mazda 6 s deklarovaným výkonem 121 kw a kroutícím momentem 210Nm. Auto se mi od začátku zdálo slabší, neboť jsem v minulosti vlastnil podobně výkonné auto. První výkonnostní zlom k lepšímu nastal v 10 tis. Km. Nicméně když jsem si před měsícem zapůjčili novou Mazdu 6 s výkonem 108kw zjistili jsem, že auto jede pocitově lépe než mé „výkonnější“ s nájezdem 37 tis.km.

Proto jsem nechal změřit výkon na necertifikované válcové zkušebně.

  • reálný výkon je o 15,8 kw (13%) menší
  • reálný moment je o 23,03Nm (11%) menší

V servisu Mazda vše proměřili a sdělili mi, že auto je téměř jako nové a i přes nájezd 37 000 Km prý není zajeté, prý ho šetřím. V jiném servisu Mazda mi sdělili, že se jedná o pocit a to způsobují ho kola 19, oproti 17 na slabší verzi auta se 108kw.

Subjektivně s autem zacházím šetrně, ale motor vytáčím občas až k 6 tis. ot a celkově jezdím velmi svižně. Dále jsem zkoušel kontaktovat Dekru, kde mi vysvětlili, že měření výkonu pro soudní spor je velmi složitá a drahá věc a že je třeba součinnosti výrobce.

Takže s autem jezdím ještě svižněji a uvidím…

2016-07-27 10:56:38

Mam 6ku v naftě 129kW a taky mi přijde, že to nejede jak by mělo. Nemam ale srovnání s podobně výkonnou naftou, benzinové auto o stejné váze a výkonu 135kW je nesrovnatelně rychlejší. Chtěl jsem se v tom rejpat, ale pak mi došlo, že Mazdu stejně nemam na závodění a nejspíš si jen pletu dojmy z rozdílného průběhu výkonu benzin/nafta.

2016-07-27 12:38:31

Když srovnáváte jízdu s různými motory, výkonnostními křivkami, převody, vždycky to bude jenom o pocitech. Musela by se porovnat dvě úplně stejná auta s podobným km proběhem, pak snad...

Udělal jsem zkušenost, že když je motor v pořádku (a vyloučíme vliv paliva, nadmořské výšky apod.), tak asi od 50000 km už to jezdí stále stejně dobře.

2016-07-27 23:31:52

xvohankl: vitaj v klube. Pisal som to uz v cx5 aj m3 treade, skus pozriet "zvysenie vykonu"

Tie G165 maju realne okolo 150ps na brzde. S tym nic nenarobis a ani to "nezabehnes" na 121kw. Mozes ist akurat na upravu ecu a naladenie na 180ps

2016-07-27 23:56:01

tibalt: u zvýšení výkonu se obávám, zda se nezkrátí životnost motoru, nemám s tím zkušenosti

2016-07-28 08:02:10

Výkon motoru a celkově auta je odlišný vždy podle toho jak kdo s autem jezdí, jak je staré, v jakém stavu je motor, jaký je v autě olej, v jakém stavu jsou ložiska a také na tom, jak je zajeté.

Pokud koupím auto s např. benzínovým motorem které budu točit maximálně do 3000 RPM, bude několikrát slabší než to které budu točit do 4500 RPM. Vidět je to na našich firemních vozech kdy je polovina točena do omezovače (jsou do diesely a omezovač mají kvůli automatu u 4000 RPM) a tyto auto jsou daleko pružnější než ty kde kolegové nevyužívají sekvence ale jen automatu.

Měřit na takovém autě výkon je dle mého názoru nesmysl pokud nemá až tolik najeto. Možná by to chtělo nejdříve zjistit jaké jsou tam kvalitní pneumatiky, vzduchový filtr, palivo...

Ono totiž pokud chce někdo ušetřit a koupí filtr STARLINE, výkon ubere oproti špinavému originálnímu filtru - a to jsou faktory které to opravdu ovlivňují. Navíc, nechápu k čemu lidé dnes potřebují 100% přesnosti výkonu když jej v 99% ani nevyužijí.

U mého BJ jej maximální výkon 84 kW při 6000 RPM a já jej třeba využiji protože točím co to jde ale například uživatel "Blah" který má stejný auto i motor nikdy netočí na 6000 RPM a proto maximální výkon motoru nevyužije nikdy.

Spíše by mě asi zajímal kroutící moment.

2016-07-28 09:34:05

Ano, domnívám se, že výkon motoru opravdu také závisí na zajetí a na filtrech, oleji apod. Nicméně v mém případě mám najeto 37 tis.km, olej měním po 15 tis. Originál Mazda, plnou syntetiku. A auto tak úplně nešetřím, jednou týdně se projedu po okrskách a naposled mi dokonce zasáhl omezovač v 6,5tis. Ot. Je fakt, že tomu dám ještě čas, neboť se domnívám, že výkon stále narůstá. Výkon surového auta z výroby a současný výkon se nedá srovnat.

Co se týká samotného krouticího momentu, chtěl bych upřesnit, že se jedná o dílčí parametr. Je uváděn společně s otáčkami pro upřesnění, v jakých otáčkách má motor nejvyšší zátah. Obecně platí, že: výkon motoru = otáčky x krouticí moment. Z toho jasně plyne, že i když zážehové motory mají výrazně nižší moment než vznětové, mají vždy možnost vyšších otáček. Z tohoto důvodu mají vždy potenciál na vyšší výkon, proto se benzínové motory velmi uplatňují u sportovních aut.

2016-07-28 09:58:53

ako pise magnetto, kazdy Motor ma trochu iny vykon. Natankujes 95tku a mas menej na brzde ako so 100oktanom.

Na druhej strane ako som pisal, su tie G165 motory realne slabsie ako uvadza vyrobca. To mam potvrdene nie len na vlastnom aute, ale aj podla skusenosti/merani dalsich aut pred upravou ecu.

premapovanim ecu ( chipom ) neznizis zivotnost motora ( pokial je to spravene dobre ). ale k tomu som pisal hafo informacii v inych treadoch. staci si najst.

Ja netocim casto do cerveneho, ale do 4500rpm bezne. svokor ma to iste Auto, a Motor este nevidel otacky nad 3000

2016-09-26 10:49:49

xvohankl: Je to atmosféra - turbokáry tomu prostě na akceleraci vždycky kousek ujedou. Já to prostě točím, nebojím se jít na těch 6000 (kolikrát řadím za 4 až při 140kmh ). Hodně často se mi stává že musím přeskočit i dva rychlostní stupně - typicky ze trojky rovnou na 6. Chce to pracovat s meziplynem a při těch 6500ot už ho je potřeba docela dost, aby to necuklo, ale ten pocit ze zvuku a jízdy je k nezaplacení. Předevčírem jsem narazil omylem při dvojce na omezovač otáček - cca někde kolem 7000-7200ot - aspoň se nemusím bát že bych to upekl

2016-09-26 10:57:25

Už mám najeto 46 tis. Jsem po výměně filtrů a oleje a zdá se, že auto ochotněji reaguje a začíná to být zábava.

2016-09-26 10:59:07

xvohankl: tak to se těším na nájezd já mám zatím nějakých 9600km

2016-09-27 12:29:12

s3icc0: si si isty ze si na G165 siel s otackami az cez 7000 ? Ja som to este nikde nevidel, ze by sa dostali podla otackomera cez cca 6800 podla uhlu pohladu. A na brzde to nechodi cez 6600.

2016-09-27 12:33:10

mirec38: ahoj - schválně píšu cca, ale neřekl bych že to bylo o moc míň než 7000 - sledoval jsem víc silnici a až jsem cejtil ten zásah omezovače tak jsem se podíval a bylo tam těch cca 7000. Schválně zkusím kolik tam dostanu.

2016-09-28 20:27:02

Ja som sa cez priblizne 6600-6700 se nedostal.

2016-10-04 08:54:12

mirec38: no tak jsem si na to dával pozor a opravdu je to někde cca 6600-6700

2016-10-04 11:19:25

skoda, som myslel ze mas daku otvorenu verziu s posunutymi otackami :)


Odpovědět