Fórum - Téma


Nedostatečné topení


Fórum 6 GG / GY Nedostatečné topení

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2015-02-02 13:30:58

Dobrý den,

potřeboval bych prosím radu, zde na fóru ani nikde jinde jsem to nenašel. Mám 323F BJ 2.0 16v 96kw r.v. 2001, koupená v létě, jezdit jsem s ní začal pořádně asi až měsíc zpátky. Skrz léto to nešlo poznat, ale teď v zimě prostě se nedokázala pořádně zahřát ani po 150km. První mě napadlo KO termostat, objednal jsem druhej, sundal domek od termostatu a hle ho, on tam žádný nebyl. Dal jsem tam teda ten koupený, auto se zahřeje, ale až tak po 10-15km, na chladič jsem musel dát papundekl.

Problém je v tom, že ani s novým termostatem se auto pořádně nezahřeje. Musím jet s vyplým topením, potom se jakž takž zahřeje (ručička je za 10minut 9), pokud zapnu topení, okamžitě letí ručička dolů a netopí to. Vypnu topení a ručička zase jakž takž vyleze. Voda se neztrácí, motor netlakuje, v oleji není voda.

Je možné, že fungl novej termostat může být zmetek?

Máme doma ještě Premacy 1.8 a ta topí i se zaplým topením na plno za 5km.

Radili mi tady v servisu, kde dělají Mazdy, že prej vodní pumpa KO. To je dle mě blbost, protože to by auto vařilo - možná se mýlím, ale beru to logicky. Pokud někdo dokážete poradit nebo alespoň navést, byl bych rád.

Děkuji.

MAX6  
J.
2015-02-02 13:32:25

mikexf:Tak největší pravděpodobnost je že ten termostat je zmetek. Druhá možnost je,že jestli někdo z nějakýho pro mě neznámýho důvodu nebyl schopnej dát termostat,tak bych se nedivil kdyby jsi našel třeba ucpaný trubky žvejkačkou. A nebo zavzdušnění systému,respektive špatný odvzdušnění systému.

Vodní pumpou to může být,ale jak si sám psal,tak to by se auto neuvěřitelně přehřívalo a došlo by i ke zkroucení hlavy (hlavy FS a FP bloků na to dost trpí když se něco stane s vodou) a pak k následnýmu ubejvání vody - u FS jde spíš voda do válců než do oleje. Navíc vodní pumpa je hnaná natvrdo klíňákem,takže kdyby byla přidřená,tak by se ti minimálně pálil klínovej řemen nebo by pískal jako blázen.

V tomhle případě,když se majitel před tebou v autě zřejmě vyřádil,tak bych kontroloval hadici po hadici,kontroloval netěsnosti (klidně tlakovym testem) a ten termostat klidně můžeš doma ozkoušet v hrnci nad sporákem jestli máš teploměr (můžu ti poslat míru otevření při určitejch teplotách). Ale asi úplně jako první bych provedl pořádný odvzdušnění i s počkánim až do rána až to vyhodí tu poslední bublinu.

2015-02-02 13:36:19

max6: OK, děkuji za radu, dle mého názoru je termostat taky zmetek. Ale přiznám se nejsem si úplně jistej jak se FS odvzušňuje. Mohl bych poprosit o radu...

Teploměr nemám, takže teploty mi sice poslat můžeš, ale asi mi to nepomůže a co se týče auta, tak předchozí majitelka se vyřádila celkem fest, škoda mluvit.

MAX6  
J.
2015-02-02 13:44:12

mikexf: Vyměnil jsi vodu a nalil novou - plnej chladič a expanzku na FULL nebo blízko k FULL.

Máš studený auto/motor.

Necháš otevřenou expanzku a otevřený víčko chladiče. Nastavíš si topení na nejteplejší a foukání aspoň na 1 stupeň rychlosti (ty máš automatickou klimu,tak dáš prostě otočíš knoflíkem úplně doprava až za poslední číslo teploty a rychlost foukání přepni z AUTO na další polohu).

Nastartuješ a budeš koukat do tý dolejvací díry v chladiči (ne do expanzky). Voda by ti měla ubejvat. Můžeš tomu lehce pomoct,že sáhneč na klapku sání a lehce zvedneš otáčky a nebo můžeš rukou promačkávat tu horní hadici od chladiče. Jak voda bude ubejvat tak jí přímo do toho chladiče budeš dolejvat aby byla pořád nahoře. V jistej moment,až se začme motor trošku ohřívat,tak ta voda už ubejvat nebude,ale bude naopak stoupat. Tak v tenhle moment zavřeš víčko chladiče a zvařeš expanzku. Motor necháš pořád nastartovanej a topení pořád na nejteplejší. Takhle to necháš volně běhat dokud ti poprví nesepne sahar. POZOR ať nemáš zaplou klimatizaci,protože by se mohla zapnout a tim by se zapla i sahara klimatizace a mátlo by tě to. Prostě necháš to blafat dokud nezapne sahara chladiče. Můžeš tomu pomáhat že budeš na chvíli lehce přidávat plyn.

Jak zapne sahara,tak můžeš v klidu někam jet. Až zastavíš,tak nech topení pořád na nejteplejší a nech auto odpočinout nejlíp do rána. Ráno to tožiž při vychladávání odpustí tu poslední velkou bublinu co byla třeba v topení.

Takže než ráno druhej den nastartuješ auto,tak koukneš na expanzku,případně i do chladiče a doleješ to znovu vodu pokud ubyde.

Toť vše.

2015-02-02 15:13:03

a teď snad návrat k řadě M6 GG/GY o které je primárně toto vlákno

2015-12-21 14:06:06

Zdravím všechny,

Momentálně řeším taky tento problém s nedostatečným topením.

Auto se při delší rychlejší jízdě a zátěži nad 3000ot/min začne přehřívat, ale zároveň při tom velice slabě topí. pokud auto není v zátěži ale pouze běžná jízda po městě teplota vody se drží hezky v polovině, ale vůbec netopí (ohřeje se rychle, tak jako tomu bylo vždy)

Vyzkoušel jsem snad již všechny zde uvedené rady.

Výměna termostatu, odvzdušnění systému, propáchnutí radiátoru opáčným směrem vodou, kontrola vodní pumpy, ale auto stále ne a ne pořádně topit, a nyní v chladných dnech je problém i s rozmrazením (odmlžením) předního skla.

děkuji všem za jakýkoliv nápad.

(Mazda 6 diesel 100kw rok 2003)

2015-12-21 17:51:07

Já jsem to teda u Majdy ještě nezkoumal, páč topí. Ale občas se stane, že webasto nenaskočí a trvá to sakra dlouho, než se začne linout teplý vzduch z trubek. Webasto máš? Funguje? Já měl podobný problém u jiného benzínového auta. Netopilo a ručička na budíku se občas zvedla do půlky a při rychlejší jízdě klesala, jak se to chladilo. Jasně, problém s termostatem. Koupil jsem nový, vyměnil a zklamání! Problém zůstal. Koupil jsem nové čidlo ukazatele budíku, které bylo na domku termostatu. Nic. Potom jsem nas..nej sundel domek, rozebral a závada byla na světě. Bylo vymačkaný dosedací sedlo temostatu a pořád to propuštělo... Po osazení nového domku ihned teplota na provoz a topení sauna! Jak říkám, nevím jak to má Majda, ale může být čidlo na teplotu vody budíku na bloku motoru, kde ti to ukazuje +/- provoz, ale tremostat může pořád propouštět a okruh už je "studenej", jak se chladí škvírou. Co auto, to jinak rozložený čidla... Doporučuju prozkoumat domek. Jinak nemohu sloužit

2016-01-04 14:35:29

Podle všeho to vypadá na těsnění pod hlavou a unikající tlak do chladící kapaliny přes nějakou mikrotrhlinku (ztrátu výkonu nepozoruji) a tvoření vzduchové bubliny v chladícím systému. Vodní pumpa je v pořádku, termostat vyměněný, chladící system vypuštěný a propláchnutý, ale pořád je problém že auto netopí někdy jen chvilku a pak zase (nejspíš po zavzdušnění) z ničeho nic topit přestane. Navíc při svižnější jízdě, stačí pár minut nad 3000ot a ručička na budíku leze nahoru a po zastavení jde vidět postříkaný motorový prostor od vařící se chladící kapaliny. Navíc se k tomu přidalo blbnutí zámku u dveří řidiče. Z ničeho nic nejdou otevřít ani z venčí ani zevnitř. Mechanik to dokáže opravit (sundáním tapicirungu a "rozhýbáním" zámku) ale je to vždy jen chvilkové řešení a po 1-3týdnech je to zase stejný případ. Nevíte kde sehnat nový zámek? Nikde v nabídce eshopů jsem to nenašel, tak bude asi zbývat jen nějaké vrakoviště.

2016-01-04 17:29:45

bystri: To by ti musel žrát chladivo motor a muselo by jít jedině do válce. Ale popkud by bylo fouklý těsnění, tek to tlačí při zážehu ven. Pokud by si dal novou kaplinu, byla by za chvilku černá a kdyby to tlačio do oleje, měl by si na víčku pro dolívání bílej sajrajt. Ale pokud ti to prská, když to držíš pod plynem, tak to pravděpodobně bude někde fouklý, páč to tlakuje oběh.

2016-01-04 17:44:44

bystri: Špatné chlazení a zároveň špatné topení může být také nenaředěním chladiva. Je to potom husté a tenkýma trubičkama chladiče a topení chladivo špatně proudí. Nařeď na max -30.

2016-01-04 17:56:49

věslav: Za mě nesmysl. I kdyby použil ten nejhustší koncentrát, který má hustotu plnotučného mlíka, tak v žádným případě se nestane, že by bezpečně nekoloval okruhem. Na motorce mám trubičky poloviční co Mazda, pumpičku jak desetikoruna, a i samotný koncentrát běhá bez problémů. Oni výrobci těchto kapalin si jsou vědomi lidské nezodpovědnosti a chráni sami sebe, aby nečelili problémům typu U.S.A . Že pani chcípla kočka, poté, co jí dala sušit do mikrovlnky a po firmě soudí miliony, že to nebylo v návodu.

2016-10-11 12:11:14

wirda: Zdravim. Dalo by se upresnit "po osazeni noveho domku"? Da se ten novy domek koupit, nebo to bylo z vrakace, nebo ...? Mozna je to nesmyslna otazka, zatim jsem to nerozebiral, takze nevim jak to vypada, ale mam ted zda se obdobnej problem, tak mne to zaujalo. Mam 100kw naftu r.2004 a prestalo mi to topit. Resp. obcas se to na chvili chytne ale pak mi zase vetsinou poskoci nahoru o nejakych 15-20% ukazetel teploty motoru. Muze to byt taky tim vymackanym dosedacim sedlem termostatu? predem diky za nazor

2016-10-11 21:51:02

Z vlastní zkušennosti si myslím, že může. Sice jsem tento problém neřešil u Mazdy a už jí ani nemám, ale u jiného auta a benzínu jsem měl totožný problém. Netopil jsem. Problém nastával v zimních měsících a pozorován byl jednoduše na budíku teploty. Ten se v chladném počasí nedostal na provozní teplotu, páč termostat byl stále uvřený. Vyměnil jsem termostat (vnitřek), ale problém setrval. Poté jsem vymenil čidlo, a stále. Nakonec jsem koupil nový domek termostatu, protože na starém bylo vymačkané sedlo. Poté jak když střelí. Provozní teplota a topení sahara do 5 km v zimě.

Teď kouká, že to samé jsem psal o něco výš. Pokud bufík maká, tak z cela jistě musí jít vyměnit samotný domek termostatu, nebo vnitřek. Z vrakáče bych to nekupoval, může se problém dostavit velmi brzy, nebo už bude vymačkaný. Takové drobnosti radši nové.


Odpovědět

1  2  3  4