Fórum - Téma


Nedostatečné topení


Fórum 6 GG / GY Nedostatečné topení

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2011-11-17 20:56:06

Je toho trochu moc ,nevím kde je páčka na ventilu.Když jsem měnil kapalinu a chtěl vyměnit ten termostat ,tak voda po odvdušnění do topení normálně jde,ale motor se zahřívá tak nějak pomaleji a drží se spíš ve čtvrtce až po delší jízdě jde na půlku a pak zas klesne na čtvrtku jak kdyby nedovíral úplně termostat(po krátké jízdě hned topí,ale hodně slabě musím topit max na 2 stupeń na 3a4 fouká spíš vlažnej) .Jenže nemůžu ho sehnat všude na nenu májí nějakej větší než tam mám a origo bude asi pálka.

2011-11-17 21:14:04

ak sa nemylim tak vacsina modernych aut nema pred radiatorom ziadny ventil, tepla voda ide donho stale a regulovanie teploty sa deje len klapkov vzduchu, ktora urcuje kolko vzduchu pojde cez radiator a mimo neho

2011-11-18 14:27:58

Tak, jak to popisuješ pravděpodobně není v pořádku termostat v chladícím okruhu

motoru.Klapky a ovládání radiatoru topení jsou u M 6 od r. 2002-2006 přístupné

po vyjmutí kastlíku před spolujezcem.

2011-11-19 18:42:05

Čuz,taky si myslím termostat,ale když jsem to rozdělal,tak jsem zjistil,že tam mám nějaký menší než všude na internetu nabízeji na tento model.Tak nevím kde ho sehnat,origo bude asi pálka.

2011-12-17 21:05:17

Tak,problém vyřešen,dík všem kdo se snažil poradit.Byl to termostat,myslel jsem,že když blbne termostat tak zůstane buď otevřen nebo zavřen.Mě se Mazda zahřívala normálně a i během jízdy bylo na teploměru vidět,že termostat otevíra i zavírá.Auto ,ale topilo jen málo a na 3 stupeň šel z topení jen vlažnej vzduch a podle diskuze co píšete ,že 1.8 má spotřebu 7-8 L ta mi stoupla na 9-10.Nebyl jsem si jist jestli je to na 100% termostat ,mám tam nějaký menší než nabízí všichni v neoriginále a origo stojí 2000,-nakonec jsem koupil za 400,- na vrakovišti a super konečně se ohřeju a spotřeba okolo 8 L.Teď se voda ohřeje stejně rychle jak dřív,ale teplota zůstane na prostředku a už není vidět klesání a stoupání teploty

2012-09-21 17:11:53

Zdravím kolegy mazďáky. Mám obdobný problém s topením. Tzn. netopí, ale jak kdy. Ukazatel teploty ukazuje stálou teplotu, motor se zahřeje rychle a teplota se drží uprostřed bez ohledu na venkovní teplotu, ale z výdechů jde prostě jen vlahý vzduch. Jindy zase topí normálně. Nevíte někdo, čím by to mohlo být?

2013-05-20 10:02:40

Tak problém vyřešen. Vyrovnávací nádržka plná, ale v chladiči chyběly 3 litry fridexu, ze šesti, které tam mají být. Už topí pěkně, škoda, že na to zrovna není vhodné období.

2013-05-20 19:55:49

keri: Zdravím jak jsi na to přišel,Vypustil jsi vodu nebo nějak jinak.Mě to po výměně termostatu topí mnohem líp ,ale když je pořádnej mráz a nejedu zrovna 100 km tak to přece jenom není to co bych si představoval od moderního auta

2013-05-21 15:57:04

No, přišel jsem na to dost hloupě. Koupil novej termostat a dal to mechanikovi, který vypustil 3 litry fridexu, což mu přišlo podezřelý, nicméně termostat mi tam nový dal. No a když to lil zpátky, vešlo se tam 5,8 litru. Chtělo se mi brečet, že jsem mohl celou zimu jezdit v teple za opravu v ceně 300,-Kč :-/

2013-05-21 15:58:41

Sice bylo o víkendu cca +20 st. nicméně jen na zkoušku jsem to pustil a začal slušně topit po ujetí cca 1 km. Pokud netopí jak má, zkusil bych ještě mrknout na příhřev.

2013-05-21 17:59:15

keri: Jaký předehřev? Ještě když jsi tam měl tak málo vody tak jsi nemohl mít žádnou v přepadový nádržce né?

2013-05-22 08:43:32

Příhřev, bufík. Mám diesel a ten při nastartování a při určité teplotě (tuším méně než 6 st. ) přihřívá motor na optimální teplotu. Co se týká té nadržky, tak to je jediné podezřelé, v systému kapalina chyběla, ale nádržka byla plná

2015-01-12 21:17:21

Ahoj mám taky problém s nedostatečným topením, motor se zahřívá normálně a Webasto si myslím, že taky funguje, protože to vždy dojíždí jak vypnu motor. Když jedu kolem 100 tak to trochu topí, ale jakmile zpomalím tak začne zase foukat studenej vzduch. Všiml jsem si, že jakmile se motor zahřívá tak chvílí fouká teplejší vzduch i když jedu pomalu, ale jakmile se auto zahřeje tak to přestane. A dnes když jsem jel kousek po dálnici okolo těch 130 tak jsem si všiml, že teplota stoupá a auto se začíná přehřívat, když jsem zpomalil tak zase teplota klesla na střed (asi 90°C). A zjistil jsem, že mi u chladiče stříká chladící kapalina, musí to stříkat odshora chladiče podle toho jak je to dostříkaný, ale chladící kapaliny je tam dost, zkoušel jsem dolívat i přímo do chladiče. Je možné, že by bylo špatné víčko chladiče a termostat nebo že by to mohlo dělat jen jedno?

2015-01-12 22:31:23

U Majdy jsem to ještě neštudoval, nebyl důvod. Ale u Vectry mi to dělalo taky. Jak začlo tuhnout, tak to netopilo, teda jen málo. Teploměr ukazoval normálně, páč čidlo je na bloku motoru zvlášť na budík. Odhalí to diagnostika, kde to načte čidla ostatní i na chladiči. No a měl jsem v háji termostat. Nedovíral a propouštěl. Tudíž se to dlouho ohřívalo a okruh se stačil chladit, protože to nepodržel na požadovanou teplotu. Po výměně hotovej Žigul a hic jak v sauně. Bylo vymačkaný sedlo. Ale nikde mi nic nestříkalo. To může být, jak to valilo po dálnici, vznikl velký tlak v okruhu a pustil to přetlak ventil ve víčku. Je to ale jen odhad

2015-01-12 22:55:12

A může ten termostat způsobit i to, že se to při větší rychlosti přehřívá?

2015-01-12 23:36:18

Ale jistojistě může. Protože špatně otvírá a nepouští správně chladivo z motoru do oběhu a tudíž se ti motor hřeje. To vypadá, že bude zakopaný pes. Blbne, propouští a nebo pouští málo. Tam bych začal řešit problém jako první.

2015-01-13 03:03:59

wirda: Souhlasím - Vyměnit termostat > odvzdušnit okruh a vyzkoušet (nejlevnější varianta).

Odvzdušnění po výměně chladícího média má také svůj postup takže když to provede tak jak má, myslím že toto bude ten problém.

2015-01-13 10:38:55

Návod na jak to správně odvzdušnit tady někde najdu nebo bys mi ho napsal.

2015-01-13 10:43:23

aldas: to je dotaz, tak hledej, a neptej se, jestli najdeš

2015-01-13 19:13:14

radomiláček:


Odpovědět

1  2  3  4