Fórum - Téma


Nedostatečné topení


Fórum 6 GG / GY Nedostatečné topení

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2010-02-02 12:10:51

6tka nemá žádná lanka, vše jsou motorky.

2010-02-12 07:18:53

zdravím lidi mám ten samý problém oddělal sem na své mazdě 6 celou palubovku abych se dostal k topení jen sem si do něj posvítil baterkou a topení je čistý nechápu teda proč to netopí ještě kouknu na ty hadice a uvidíme. A neví někdo jestli tam není nějakej ventil kerej nezůstává viset?

2010-02-14 12:15:23

cuz ,a jak Ti to netopí vůbec nebo jak mě ,že je to jalový prostě na moderní auto si představuji topení aspoň tak jak u žigula zatopíš a musíš vypnout, protože je tam hic .

2010-02-14 14:24:06

Už nevím, kde by mohla být chyba mě topí jako blázen, nikdy nemám ventilátory na plno, ani nastavení teploty. Musím to vypínat, abych nezdechnul vedrem.

2010-02-15 17:32:55

no na moderní auto to topí málo at dám teplotu nebo ventilátor naplno tak fouká jen vlažnej vzduch docela mě to sere a to je tam vyměněná chladící směs,nová vodní pumpa a termostat a topení je čistý :-D nevim v čem je problém :-D ale závidim těm co to topí:-D

2010-02-15 21:05:06

tipuju to na zaneseny "radiator" topeni ... zkusil bych sundat hadice (obe) a zkusit do toho pustit opacne vodu, uvidis co ti z toho potece. Jestli bahno, tak bych ho vymontoval a poradne to vyplach, na stridacku teplou/stdenou, tam a zpatky

cisticim sajrajtum do vody neverim .... sajrajt se akorad uvolni a koluje v systemu tak dlouho dokud se neusadi nekde jinde (a usadi se bud v chladici, nebo prave radiatoru)

2010-02-16 08:26:54

M6/diesel topí v poho...mi dokonce překvapivě brzy . Takže pokud chceš řešit, proč ti netopí..je třeba ověřit postupně tyto skutečnosti: Jestli máš teplou vodu (což předpokládám jo...a to ve velkém okruhu z chladičem) macnout na výměník (radiátor), jestli je horký. Když ne, je buďto ucpaný (viz.thom.s)...nebo ventil, který tam pouští vodu je vadný. A to buď mechanicky nebo tam nejde napětí... Pokud je tohle OK...a předpokládám, že větráky fungují (o tom tu nebyla řeč), je třeba ověřit klapky, resp. jejich motorky. Ne, že bych to měl rozebrané...třeba se ozve ňáký praktik, ale bývá tam i klapka, hlavní klapka, která se otvírá zároveň z potřebou teploty. Jiné klapky by topily aspon někde...že

Pak je tu třeba zavzdušněný systém nebo vadný teploměr(!) Pokud zkresluje údaj o teplotě...automatika topit nebude...atd.

No, rozebírat bych to nechtěl...tak hodně štěstí

P.S. Pokud nepomůže nic...dobrá zpráva je, že se blíží jaro a topit nebude třeba

2010-02-16 20:06:17

no zkusím teda ten radiátor propláchnout su zvědavej jak se tam na to pořádně dostanu od motoru:-D a rozdělávat se mi to znova nechce i když ted už by to byla třeba záležítost půl hodky,hodky a ne celý dopoledne až bude čas tak na to teda kouknu a vyzkouším co se dá no taky už se těšim na to jaro když sem ju kupoval tak byli teploty kolem 30°C tak se zkoušela akorát klima a topení nikoho nenapadlo :-D tak pro příště si to snad zapamatuju:-D

2010-02-17 14:46:37

mno, tak to jsme na tom stejne

ja ji kupoval pred mesicem, venku bylo pro zkusebni jizde -19°C, topi perfektne ... ale jestli nepujde z pruduchu stejny hyc i v cervenci .... to se uvidi :o)

2010-02-17 19:17:15

no, vidím...že nikomu "neumrzl" úsměv.

To je fajn...držím palec jelikož si myslím, že tohle "hoďka" nespraví...

Navíc bych řek, že se tam poleze zevnitř...je to zasekaný pod středním panelem, ale to nevím jistě..chce to zkouknout workshop Jistě vím, že u mého bývalého auta jsem si urval heblo, co pouštělo vodu...a řekl bych, že takovou závadičku si člověk vyžere... Nejen že je kosa, ale dech ti zmrzne na předním skle...hua, to je masakr . A pak neméně oprava (provizorní)pod palubní deskou v lednu...brrr.

Tak ať vám to topí...! a raděj trochu jak vůbec...

2010-02-17 19:52:30

tak já sem to rozebíral podle mazda EPC sem si našel místa kde sou šrouby a tak nějak pomalu sem se k nim prokousával nic tam nezakřupalo nic se nezlomilo takže si myslím že to je OK no se vám to říká když to topí ale co mi chudáci kerejm fouká jenom vlažnej vzduch když je velká zima tak musim sedět v autě bundě páč to někdy vypadá že je tam ještě větší kosa než je venku ale po najetí nějakejch kiláku je tam líp než venku jen o trochu ale fouká tam teda aspon ten vlažnej vzduch

2010-02-28 17:38:34

Ahoj ,mě se něco podobnýho stalo na starým autě a po delším trápení jsem přišel na tu potvoru termostat byl seklej a malinko pootevřenej čehož jsem si ze začátku ani nevšimnul.Ale bylo tím .

2010-03-03 12:53:49

Tak me ted netopi a nebo topi na plnej kotel. Kdyz nastavim teplotu mensi jak 29stupnu, fouka studeny. Kdyz 29 tak horky...

2010-03-03 18:39:34

1N7RUD3R (Michal): Kámo, tak u tebe bych viděl spíš spojitost s tím měřením teploty, o kterém si tu psal myslím včera...než závadu na topení, jako takovém. To co je na displeji, s tím pracuje i automatika...pokud máš venku "šedesát", se divím...že to vůbec chce topit . Věřím, že to bere i údaje "z venku", vevnitř vlastně teploměr není...respektive je, ale není reálné měření na displeji..jen požadovaná teplota. A podle rozdílu se volí intenzita topení.

Zkus ten reset... s tím nic nemůžeš pokazit.

Současně ty dva čudly, dokud se nerozsvítí rozmražování př.okna

viz: http://www.mazdaclub.cz/g...msgboard/54075/full/4.jpg

2010-03-03 19:25:35

Castor, to vyzerá rozumne. Asi si tomu prisiel na "kloub".

2010-03-04 13:38:01

tak sem tu zas zkusil sem vypustit fridex z chladiče a nalejt tam čistou vodu pak sem to projel a topilo dobře ne tak že by mě pálela ruka ale bylo na nu velký teplo pak sem ju vypustil a rozředil ten fridex co sem vypustil půl na půl s vodou zítra pojedu dálkovou a v nedělu se vrátím tak dám vědět jestli se to zlepšilo nebo ne moc tomu nevěřim ale nechám se překvapit

2010-03-08 08:56:03

tak lidi u mě je to asi vyřešené oproti tomu jak to topilo to ted topí nějak moc stačil asi jenom vypustit fridex propláchnout to vodou a pak ten fridex zředit

2010-03-08 21:04:46

Preboha, co mal teda predtym v tom chladiacom systeme? Mazut?

2011-11-16 21:05:20

Tak začala být venku kosa,a v mazdě se neohřeju tak jak bych si u moderního auta představoval.Dal jsem si dečku před chladič jak u škodárny a je to konečně skoro ono,topí tak ,že neudržím ruku na výdechu.Termostat sice funguje,ale mám tušení ,že nedovírá tak jak má proto to pořádně topí,jen s dečkou.Potřebuju poradit vyndal jsem termostat,ale ten co jsem objednal přímo na mazdu 6 2005 vagon 1.8 (ten mají všude na netu na tento model) tak tam nepasuje je nějakej větší.Má někdo skušenost kde ho koupit a jakej tam máte vy? Ten můj je menší a má na konci ještě tak 1cm tyčku.

2011-11-17 18:19:28

Proveď za sebou: kontrolu množství chladící kapaliny u zahřátého motoru a kontrolu termostatu motoru

zda se motor řádně zahřívá. Dále- kontrolu funkce otevírání ventilu topné kapaliny před výměníkem tepla - zda je v poloze páčka na plno otevřeno topení i v tomto stavu páčka na ventilu.Kontrolu průtoku chl. kap. přes radiator

topení a popř.i hadic přívodu a odvodu kapaliny v top. okruhu. / lze u zahřátého motoru rozdíly porovnat

osaháním hadic jak topení tak motoru / U zahřátého motoru je vstupní teplota skoro stejná jak výstupní

jak u chladiče tak u topení. pozor na ruce - hrozí úraz od otočných částí motoru včetně větráků chladiče !!


Odpovědět

1  2  3  4