Fórum - Téma


Nedostatečné topení


Fórum 6 GG / GY Nedostatečné topení

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2010-01-28 20:48:18

Mazdar,potřeboval bych poradit mám mazdu 6 tady jsem se dočetl ,že Vám v mrazu nejdou dveře vrže interiér atd.,ale chválíte topení jak rychle topí,já to mám naopak vše jde super ,ale netopí to dle mích přectav!Měl jsem 626 a to se nedá srovnat sice se zahřeje rychle ,ale s topení nejde horko ,ale jen podprůměrný teplo který se zvyšováním rychlosti větráku snižuje až bych řek že na mě fouká polo studený vzduch.Když dám ruku k výdechu tak je teplý ,ale do prostoru to už nestačí.Kabinový filtr mám nový proud vzduchu je dostatečný.Dík za Vaše poznatky.

2010-01-28 20:53:38

Napiš co máš za klimu. Aut. nebo manuál. Na automatu ti to fouká podle nastavený teploty, vždy mám víc nebo max aby to foukalo pořádně teplý. Jinak topení mi funguje rychle, je brzo ohřátý a brzo fouká teple

2010-01-28 21:01:55

a hlavne napis ci mas dizel alebo benzin

2010-01-29 17:26:52

Ja som raz pomahal kamosovi menit radiator na Peugeote, lebo mu to velmi slabo kurilo. Motor teply, vzduch studeny. Vymenili sme radiator a bolo to v pohode. Potom sme stary radiator rozrezali na polovicu a bol totalne zapchaty. Vo vnutri hlinikovych ruriek boli vlozene plastove "skrutkovice". Neviem naco su tam, ale boli tam.

Tie sa rozpadli a upchali cely radiator. Ale toto by sa hadam u Japoncika stat nemalo.

Ale najskor odstran ostatne moznosti (nastavenie teploty na klime a pod.)

Nam sa motor v M6 benzin 2,3 na prevádzkovú teplotu zohreje neuveritelne rychlo, aj teraz v mrazoch staci par km.

Ale diesel v Octavii sa mi teraz zohrieva na 90 stC približne až 20km (vonkajsia teplota - 12 stC)

doris  
Doris
2010-01-29 19:09:53

Nám funguje topení O.K., topí jakž takž rychle a je poměrně účinné.

2010-01-29 20:50:10

Mám manuální klimu a je to 1,8 benzín auto se zahřeje rychle,ale jak říkám na staré 626 když jsem dal ruku na topení tak to opravdu pálilo ,ale tady to jen hřeje auto to vytopí ,ale ne tak aby když jedu nekam dál sem mohl vypnout topení ,protože je tam horko.

2010-01-29 21:37:50

a co chladicí kapalina,máš jí dost?

2010-01-30 21:21:52

Jojo to vše kontroluju,s brachou když jsme jeli asi 400km tak na mistě spolujezce mi řikal ať zatopím ,že se ješťě neohřál tak jsem dal topení větrák na plno,začal se smát že mu tahne na nohy z jedný strany zima prej jestli tam nejde luft z větráčku pak na druhý straně že to fouká teplý tak nasáčkoval nohy k jedný straně .

2010-01-30 21:39:06

Čoveče, tak to asi budeš mít problémek s topením jestli ti to "topí" takhle studený. Mě v autě spíš ještě nadávají, ať to uberu, že je tam vedro, nikdy přitom nepouštim větrák na plno (max. na třetí rychlost) a teplotu mam přes zimu nastavenou furt na 24 (aut. klima) a prostě mi to fouká krásně teplej vzduch, teplota nekolísá, za chvíli je v autě vedro.

2010-01-30 22:18:27

Nemá M6 nějakou páčku, kterou měla 626 s jejíž pomocí jsi určoval odkud se bude nasávat vzduch pro sklo a odkud pro interier? mnohem rychlej to zahřeje auto. Nikdy jsem nevěděl na co to jo, po zjištění jsem koukal jak velký je rozdíl v zimnní a v letné poloze. http://www.mazdaclub.cz/g...d/50463/full/pc280067.jpg

2010-01-30 22:32:04

Mrknu do manuálu, třeba tam o tom něco bude sesmolený...

Tak nic, žádný spešl čudlíky, nic podobnýho.

2010-01-30 22:44:17

Tudy cesta nevede... Nevím, jak v 626 ale u drtivé většiny aut to znamená tlačítko pro přepínání ZDROJE přívodu čerstvého vzduchu. Pokud to přepneš, zapneš recirkulaci... Nevím, proč by tohle hebýlko mělo znamenat něco více. Taky teorie, že se dřív vytopí...no, pokud "vytápíš", je kosa všude. I uvnitř. Tohle je relativní. Ale jak se říká: smrádek ale teplíčko...hihi

K tématu...nedostatečného vytápění přidám opět svou zkušenost, ale zase ne z Mazdy. Ale to je fuk..tyhle věci sou všude stejný.. Zajímalo by mne, jak "cítíš pohyb lanka"...nevyměklo, resp.cítíš nějaký odpor? Já si kdysi urval (jistěže plastové) ramínko, kterým otvíráš přívod teplého vzduchu od výměníku. Tenkrát jsem si na to "připasoval takové hejblátko", a účel světil prostředky. Topil sem zas jak divý.. stalo se mi to v zimě...to je pes na tyto plasty.

Takže - tady máš jednu možnost na prověření: otevírá se ti výměník?

2010-01-30 23:00:32

mě to v 323 taky takhle málo topilo a bylo to nedostatkem chladící kapaliny,která rozvádí to teplo od motoru do topení,tak jestli není zrada v tom,někde ucpaná hadice kudy cirkuluje voda...

2010-01-30 23:16:55

Přepínač přívodu vzduchu tam je normálně jako u všech aut, hned nad klimou, buď čerstvý vzduch z venku, nebo cirkulace uvnitř - doporučuje se VŽDY mít přepnuto na přívod vzduchu z venku, zvlášť v zimním období. Při přepnutí na vnitřní cirkulaci se prý interier v létě ! rychleji ochladí, ale v zimě se mlží okna (což je holý fakt a logické). Vnitřní cirkulace je určena pouze pro situace, kdy člověk jede po prašné cestě apod.

Tak mě napadá, zda to nemá stále přepnuté na vnitřní cirkulaci a ono to nemá spíše ten efekt, že to méně topí... jestli to už to ale není scifi myšlenka...

V opačném případě má zkrátka někde závadu

2010-01-31 09:19:31

Samozřejmě přepínač pro cirkulaci vzduchu uvnitř nebo nasávání z venku je snad ve všech autech. Ten ovladač co je na fotce ale nějaká special záležitost které přepne určité okruhy na nasávání ohřátého vzduchu přes radiátor a jiné na neohřátí vzduch mimo radiátor. Nicméně ve výsledku to znamená že v poloze dole se celý interiér zahřeje daleko rychlej.Pokud to M6 nemá tak v tom to určitě nebude.

2010-01-31 10:41:44

hm, takže JE to spešl-čudl, to na té fotce...ten piktogram tak i vypadá, že "chladnej vzduch nahoře"...Tak to smekám před výbavou 626ky...ale nepřekvapuje mne, to. Zřejmně dobrej ročník...

Ale k věci. Pokud by topení jelo jak má, jistěže "normálně" vytopíš i odspodu, dyt v automatice se to taky bere jako "základní"směr vytápění...na nohy. Pokud už kolega má teplou vodu...otázka zní, proč mu to neohřívá vzduch pro topení.

Sázel bych na nějakou otvírací klapku, nebo ovládání té klapky...ale jen v případě, že teplou vodu má ve výměníku. A to by chtělo ověřit...protože nemusí fungovat i ventil, co otvírá vodu, nebo ještě hůř, mohl by být výměník ucpaný, a tudíž v něm necirkuluje...hm, nojo. Bude beztak někde "tam dole" pod středním panelem... Snad se ozve někdo, kdo tam už "hrabal"... Mám automatiku, a raděj ani nebudu přemýšlet, jakým způsobem to funguje mi...hihi

doris  
Doris
2010-01-31 12:00:39

Nepřečetla jsem sice celou diskusi, ale nedostatečné topení může být důsledkem zavzdušněného systému.

2010-01-31 12:06:37

Ahoj začal bych termostatem

2010-01-31 21:00:40

Dík za rady,termostat funguje Mazdička topí,ale není to ono,co se týká cirkulace vzduchu mám ji přepnutou z venku četl jsem manuál tak je to tak jak píšete to jsem věděl,nevím jesli to má lanka nebo už je to přes elektriku (626 jsem měl už tlačítkama)sice otáčím kolečkem ,ale jde to lehoučko asi elektricky ,ale určitě funguje.Teď si brácha koupil Hondu HRV 1,6 a tak to topí ,že na větráku skoro neudržím ruku super!Docela rozdíl prý mám zkusit jezdit ve větších otáčkách (já to většinou jen lechtám),taky jsem zavřel dva výdechy na středovým panelu tak z jednoho je to přece jen teplejší .

2010-01-31 21:52:49

mno já ti nevím...ale pokud jedeš dýl, jak si psal...na otáčkách už až tak nesejde. Topit by to mělo už "normálně", obvzlášť když máš manuál +/-... A ty průduchy ve středním panelu mají myslím jeden zdroj, jedny klapky..takže to bude asi jen "pocit", že z jednoho to topí víc, viď. Že tam nejsou lanka ale elektricky, to je dost možné...asi jo. Pokud mají ty panely už na motorky, asi se nebudou "srát" z lanky, máš recht...ale jistě jsem to nevěděl. Že termostat funguje asi poznáš lehce. Teplota motoru bude konstantní... Ale asi budeš muset "prozkoumat", jestli máš vodu v tom výměníku, jestli je horký. Pokud jo..pak už je vše otázka větráku a klapek.. Předpokládám, že ti to moc netopí ze všech míst stejně...jako okno, nohy, panel.

Zítra hlásí ráno slušnou kosu... Budem testovat... chcá nechcá


Odpovědět

1  2  3  4