Fórum - Téma


Návod - výměna spojky vakuové pumpy


Fórum 6 GG / GY Návod - výměna spojky vakuové pumpy

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2015-07-30 15:34:52

Návod na výměnu spojky vakuové pumpy Mazda 6 2.0D

Plním slib a zveřejňuji postup výměny spojky na vakuové pumpě. Jak tušíte, opotřebovaná spojka vydává nepříjemný zvuk z motoru kolem 2000 otáček. Po této opravě byl motor tichý. Já jsem postupoval dle návodu na PL stránkách, a vše šlo dobře.

Potřebné díly:

spojka RF2A-18-V50

šroub 9YA02-1242

šroub M8x70

doporučuji při jednom vyměnit i ložisko 6005-2Z

a samozřejmě nářadí.

1) Sundat kryt motoru, vyndat baterku, a sundat všechny podtlakové hadičky (i ty co vedou dopředu k filtru vzduchu – 2 šrouby). V některých místech jsou dvě stejné hadičky vedle sebe, tak označit aby se při montáži nezaměnily, popřípadě některá mají uprostřed zelený váleček tak označit směr aby se hadička neotočila. Také jsem musel odšroubovat podtlakový ventil z motoru (solenoid).

2) Vlastní pumpa drží na 4 šroubech. Při demontáži z ní může vytéct olej, proto je dobré pod ní dát hadr. Ale mě ho moc nevyteklo. Pozor na spojku aby vám nespadla pod auto.

3) Největší práce je s demontáží šroubu který je ve vačce. V žádném případě se šroub nesnažte povolit teď. Nejdřív musíte vačku zaaretovat. Zde by se hodily malé ruce, ale protože je nemám, postupoval jsem takto: zvedl jsem a podložil pravou přední stranu auta a sundal kolo. Potom jsem sundal plastový kryt pod motorem a motor v pravé části podepřel lehce heverem. Na to jsem demontoval pravý silentblok motoru a konečně jsem mohl sundat horní kryt rozvodového řemene. Vačku je teď potřeba natočit dírou proti závitu v tělese motoru. V místě sundaného předního kola se demontuje plast, který chrání řemenici (plastové šrouby). V řemenici se pak vydloubne velká gumová zátka, a šroubem na klikové hřídeli se může otáčet motorem. Pozor! Otáčíme jen doprava. Otáčíme, dokud se nám nekryje díra se závitem na řemenici vačkové hřídeli a našroubujeme šroub M8x70. Stačí dotáhnout zlehka. Teď konečně můžeme vyšroubovat šroub spojky na vačce. Mě hodně držela, tak bude zapotřebí síla. Hned jsem zkusil drátem vyšťourat bordel z olejového kanálu ve vačce.

4) Když jsem měl pumpu na stole, tak jsem se rozhodl i preventivně vyměnit ložisko. Ložisko co jsem tam měl bylo SKF 6005-2Z. Zajímavé, že SKF v Mazdě bylo Japan, ale nové co jsem koupil už bylo SKF Poland. Pumpa drží pohromadě třemi šrouby, které ani nejsou moc dotažené (je to hliníková slitina tak pozor na strhnutí při montáži). Tak je odšroubovat a vše vyndat, otřít hadrem, profouknout trubičky (je tam zpětný ventil tak zkontrolovat jeho funkci), vyměnit ložisko a zas složit. Ložisko drží jen jedna segrovka, ale bez kleští ji asi nesundáte. Taky jsem si dával pozor na lopatky abych je nepřeházel nebo neotočil. Na ničem nedrží, jsou v rotoru jen volně vložené. Ještě před montáží jsem nalil do pumpy tak půlku malého panáku čerstvého oleje. A složil. Pumpa teď při zkoušce rukou táhla jako ďas :)

5) A vše v obráceném pořadí namontovat.

Dělal jsem to poprvé, a měl za cca. 4 hodiny hotovo, na podruhé by to bylo tak za dvě. Doporučuji ještě před montáží zkontrolovat každou podtlakovou hadičku, zdali nemá prasklinku.

Ještě dodávám, mám motor RF7J (Mazda 6 GY po FL) a spojku se šroubem jsem koupil v PL přes Allegro.

2015-10-29 21:58:07

Mohu se zeptat k čemu je tento proces dobrý ??

Co jsi tím vyřešil ? pomohlo to k lepšímu chodu motoru a třeba i na výkonu znát ?

2015-10-30 09:01:01

thomas17: Chod motoru je stále stejný, a v mém případě to závadu kterou mám neodstranilo. Já mám problém s výkonem v nízkých otáčkách. Do cca 2tis otáček se motoru moc nechce roztočit, ale po chvilce držení pedálu na zemi vystřelí jako střela. Připisuji to problému někde v systému podtlaku, proto jsem se do tohoto pustil.

Každopádně co na 100% tato oprava odstraní, je nepříjemný zvuk v otáčkách okolo 1800-2000. Někomu tento zvuk vadí a proto se do této opravy pouští. Každopádně z mechanického hlediska se může jezdit i s opotřebovanou spojkou a nic se nestane. Tady je o tom víc: http://www.mazdaclub.cz/f...a-podtlakovej-pumpy-43280


Odpovědět