Fórum - Téma


Natřít výfuk nebo ne?!?


Fórum Technický koutek Natřít výfuk nebo ne?!?




2013-03-27 17:18:09

Ahoj všichni,

mám Mazdu 323 BJ sedan z roku 1999, střední díl výfuku je původní a tak se chci zeptat, zda ho mám něčím v létě natřít. Někde je chycen rzí, ale není to tak strašné, snad ještě něco vydrží. Doris psala v článku proti korozi o nějaké speciální barvě, kterou bych eventuálně použil, ale chtěl bych znát také váš názor. Výfuk tam je 13 let od novoty. Nestane se mi to, že po natření výfuku bude rez více pod tou barvou kvést a může mi rychleji odejít?!?

Díky za rady.

2013-03-27 18:43:19

ProkopCZ: samozrejme pred naterom odstranit koroziu- brusenie,odhrzovac inak by ti farba aj tak odpadla

2013-03-27 20:15:08

myslím že 13 let starý výfuk už ničím nezachráníš výfuk ti většinou prorezne zevnitř a nátěr z vnější strany nepomůže

2013-03-27 22:12:09

taky si myslím, že lakovat 13 let výfuk je blbost, nechám to tak a uvidím, co ještě vydrží. Když tak potom koupím nový, do čehož se mi moc nechce, ne tak ani kvůli financím, ale kvůli toho, že ten středový díl je dohromady s katem (to už se tu ale řešilo), museli by mi to chlapi v servise říznout hned za katem a navařit ten středový díl, který bych si někde musel sehnat (to by ale neměl být problém, třeba magnaflow nebo tak).

2013-03-27 22:56:03

ProkopCZ: 13 let starej výfuk určitě nenatírej. Pokud se ti udělá někde malá dirka, tak to nevař nebo tam budeš mít lochnesku. Po staru to omotej alobalem a něčím zajisti a máš chvíli zase klid a nebo prodávají takové "kyty", které jsou s nějakou kovovou bází a když to tam nakydáš, tak to ti to zatvrdne a zalepí dirku. No a v nejhorším prostě uřízneš katalyzátor a navařího ho na nějakou trubku, dle rozměrů středního dílu.

2013-03-27 23:22:13

Blueberry: o těch kytech na výfuk jsem už taky slyšel, sice to teď není aktuální, ale raději se ptám dopředu pro jistotu. ještě takový technický dotaz, kde jsou umístěné lambda sondy? ve střednim díle nebo v prvním u motoru? a když bych kupoval nový výfuk střední díl, součástí jsou lambda sondy? díky za vysvětlení.

2013-03-28 07:17:37

Domnívám se, že lambda sondy jsou výlučně v prvním díle. Rozhodně je hledej před katalyzátorem.

2013-03-28 08:04:05

Blueberry: OK, tak to jsem klidný. No, budu Mazdě věřit tak jako doposud, žádná závada, jen olej a benzín jak se říká (samozřejmě investice do provozních věci - kapaliny, nástřik podvozku + investice do podvozku jako každý + nová spojka po 225 tkm, což je pěkné). nevíte tak kolik ty motory 1.9 16 V benzíny vydrží? já si myslím že okolo 450-500 tkm určitě ne? když se provádí vše pravidelně jak se má.

MAX6  
J.
2013-03-28 10:08:00

ProkopCZ: Ty tam stejně máš jen jednu lambda sondu a ta je na druhym dílu vejfuku (na tom kolínku pod motorem).

Výdrž tohodle motoru je určitě přes 300 tisíc. Ono teoreticky ten motor může najet i přes mega,protože ty vnitřní části se dají kupovat větší když se motor vyběhá.

2013-03-28 10:23:39

MAX6: jj tak to jsem klidny, ono ta výměna mě možná čeká možná ne, uvidíme co s Majdou najezdím. je v docela dobré kondici, podvozek komplet nový + nástřík, garážuji v 9°C přes zimu takže koroze neměla kvést, akorát ramena zadní mám od rzi ale na technické i v Mazdě s tím zkoušeli hýbat a říkali, že to je jenom povrchové ta nápravnice prý drží jak sviňská víra a není třeba nic měnit, tak jsem klidnej. Motor tež celý zkontrolovaný, vše funguje jak má, zdravý zvuk motoru akorát mi bouchá trošku zadní pravé kolo, ale tlumiče nové, kostice nové, třmeny nové, destičky nové :D nemá tam co bouchat, možná horní uložení tlumiče, ale to se snad dává nové při výměně tlumiče ne? když tak se na to v létě podívám, jinak s tím jezdím a no problem.

já plánuji najezdit s Mazdou alespň 300 - 350 a pak se podívám po něčem jiném, líbí se mi ty nové Mazdy 6, ale zase náhradní díly jsou pálky jak sviň. chtěl bych někdy zkusit Oktavku jedničkovou výroba okolo roku 2005-2009 (Tour) a to buď v dieslu 1.9 81 kW a nebo v benzinu 1.6 75 kW tu silnější verzi - ale Mazda nadevše ty jo.

MAX6  
J.
2013-03-28 10:33:12

ProkopCZ: No když se mění jen tlumič tak se mění jen tlumič. Horní uložení je zvlášť položka (pokud nekoupíš nějaký super spešl i s pérem). Škoda,minulej tejden jsem obě dvě zadní uložení prodal.On je u nich problém,že se ta horní guma v tom uložení totálně vyrve z toho kovovýho kalíšku a je po hehe.

2013-03-28 10:40:47

MAX6: no mrknu na to, jako není to zas tak strašné to bouchání, ale chci to mít tip ťop. Dá se to zjistit okem nebo se to uložení musí rozebrat? na kolik tak asi vyjde a kde to sehnat?

MAX6  
J.
2013-03-28 10:51:14

ProkopCZ: Když odendáš v kufru ty boční plasty tak tam uvidíš takovou kovovou misku přes kterou vede pás. Tak tu povolíš a pod ní už bude taková gumová záslepka (véliká). Tak tu rukou sundáš a pod ní už uvidíš samotný horní uložení jakoby zezhora. Uprostřed uvidíš matku která drží píst tlumiče a okolo bude takovej gumovej váleček. Tak jestli ten váleček bude nepoškozenej,tak s největší pravděpodobností bude nepoškozenej i zespoda,takže to bude OK. Jestli na něm ale uvidíš trhliny nebo praskliny,tak bude určitě zespoda totál mrtvej a bylo by lepší to uložení koupit nový.

No buď připravenej že jedno to uložení vyjde na cca 2500Kč.Ale když seženeš hezký použitý,tak taky nebude problém. Jinač to uložení pasuje i z Premacy.

http://www.ebay.de/itm/1x...Mazda&hash=item3a7f9cf8be

2013-03-28 10:55:32

ty vado to je docela sumička, ale za ten litr z ebay bych to určitě koupil, já na to mrknu a uvidím co a jak. Zkusím se zeptat známého v obchodě za kolik by to bylo. Díky za tip.


Odpovědět