Fórum - Téma


Naše Mazdy a Ethanol E 85


Fórum Technický koutek Naše Mazdy a Ethanol E 85



1  2  3  4

2012-07-16 11:07:30

Vycerpavajuci clanok, ale je tam povedane NAPROSTO vsetko do bodky. Vid zaver.

2012-07-23 19:34:44

Článek jsem si přečetl a podle svých zkušeností musím souhlasit jen z částí. Je pravda, že olej vydrží míň asi 7500-8000 K. Mazda stejně mění olej do 10000 km. Spotřeba u Mazdy se mi nezvyšuje (BA do 7,5 a Bj 1,8 7,5 - 8,5). Starty jsou dobré (Bj startuje líp). Emise u Ba s vadným katem výborné (vůbec nepoznali, že je po smrti). No a koroze ta tam určitě bude, protože to vidím na víčku kanystru.

2012-07-23 19:40:06

Pár ušetřených kaček bude za pár let bolet

2012-07-23 20:10:34

Někde na netu jsem viděl seznam typu a roku výroby vozu Mazda, které můžou jezdit bez úprav na E85 (mazda Bj 1,8 r.v 99 tam byla uvedena ale BA 1,8 ne). Byly to oficiální stránky Mazda

MAX6  
J.
2012-07-23 20:26:05

Tady: http://www.protege323.com...nt/24_engines/ethanol.php

Ale je to braný pro E10 (90% natural,10% ethanol)

doris  
Doris
2012-07-23 20:46:10

mojky: Kolik máš s tímhle palivem najeto km?

2012-07-23 20:52:51

Na Bj málo (mám ještě Golfa 1,9 D) ale na BA 1,5 dva roky + jedna STK a syn na MX3 1,6 jezdí denně 60 km a většinou čistý (v létě).

2012-07-23 20:55:18

Nevím jestli to tu někdo psal, ale kolik tím, že jezdíte na Ethanol ušetříte?

2012-07-23 22:16:22

do dnes mám na E85 najeto cca 30 000 km veškerá přestavba kterou jsem udělal byla výměna svíček za svíčky pulstar né že by to bez těch svíček nejelo ale v zimě byly ty starty nekonečné, svíčky pulstar startování v zimě výrazně zkrátily, auto má celkem najeto cca 485 000km a počítám že projdu už jen maximálně jednou na stk, do té doby budu jezdit jen na E85 až auti doslouží mám v ůmyslu motor kompletně rozmontovat a zjistit jak se na něm E85 podepsal, zatím jsem musel měnit pouze tlumič výfuku protože jsem ho utrhl při přejíždění překážky a čistota těch trubek mě hodně překvapila, žádná koroze, žádné karbonové usazeniny, jen čistý kov jako nový, podtřebný výfukový díl jsem vzal z jiného vozu který jezdil na benzín a byl černý s vrstvou karbonových usazenin, docela mě zajímá jak bude vypadat po ujetí 10 000km s E85

ročně ujedu kolem 40 000 - 50 000km ůspora na plné nádrži je necelých 500kč někdy tankuji plnou i 2x týdně ušetřím tedy celkem dost

2012-07-24 07:30:39

Jenom ještě jeden dotaz - píšeš, že šetříš 500,-Kč na nádrž - jak velkou máš nádrž, kolik stojí litr E85 a kolik ti auto bere na benzín a kolik na E85? ... jo a lil bys E85 do auta, kdybys měl najeto o 400.000km méně?

2012-07-24 08:35:32

Až budu mít starou herku na odpis,tak s tím E85 bych bto viděl stejně jako Renda,tam už není co zkurvit

2012-07-24 09:44:58

Tak a o tom to je - o staré herce ... nevěřím tomu, že do auta, které není na to přizpůsobené by někdo s duchapřítomným uvažováním E85 vůbec nalil Já jsem do Žigula lil kdysi ředidlo, technický benzín, atd. - vše co hořelo a taky to jezdilo - zvonily ventily až hrůza, ale věděl jsem, že až dojezdí, tak půjde na lis a tak se mi to i splnilo.

MAX6  
J.

Blueberry, 2012-07-24 09:44:58 napsal:

Tak a o tom to je - o staré herce ... nevěřím tomu, že do auta, které není na to přizpůsobené by někdo s duchapřítomným uvažováním E85 vůbec nalil .. Já jsem do Žigula lil kdysi ředidlo, technický benzín, atd. - vše co hořelo a taky to jezdilo - zvonily ventily až hrůza, ale věděl jsem, že až dojezdí, tak půjde na lis a tak se mi to i splnilo. ..

2012-07-24 10:49:52

Ředidlo ?

2012-07-24 11:37:17

Já osobně bych to do auta po záruce dal ale jedině Mazdy, Forda, Volva. Jinak technik z Mazdy neměl námitek jen doporučil co už dávno vím. Poměr max. 50/50,seřizovaní výfuk.ventilů upravit na interval PLG (dřív než obvykle) a měnit dříve olej.

2012-07-24 20:16:13

Tak už sem v MX5 nalítal cca 40tkm na poměr 50:50 a obšas mi ujela ruka a pomer byl asi 90:10 :D a v pohode...když sem mel ale hodte ET tak byl znát pokles výkonu do 3000ot když byl studený motor...jinak co by mělo proboha reznout? :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D nedávno sem měnil palivové čerpadlo, pač sem myslel že je v hajzlu a netlačí...nakonec to byla chyba v halu tak sem se díval do nádrže a ejhle po rzi ani stopa a to to auto stojí vzimě v garáži s plnou ethanolu a nejezdí U oužívání ethanolu jde výrazně znát změna svíček za lepší jaro až podzim na brnknutí klíče a když byla teplota pod 5 stupňů tak to občas šlo až na potřetí nastartovat momentálně mám vytáhnutý motr venku kvůli bouračce, tak pokud někdo chce přijet a okouknout motor který jezdil od 60tkm do 105tkm na ethanol tak můžu ukázat. PS: známí laborujou s turbama a kompresorama na BP motoru a kvůli oddálení detonacím jezdí na čístý ethanol. K tomu samozřejmě přizpůsobená jednotka, předstih svíčky a tak a na brzdě byl znát rozdíl cca 10koní. A spotřeba vyšší asi o 2 litry ale podotýkám na upravovaném motoru na výkon. kdyby chtěl někdo pokecat tak ADixgeaR@seznam.cz nebo na FB Adam ADix Reichel

2012-07-24 20:45:16

lil bych to klidně i do auta které by mělo o 400tkm poku by na to jelo, asi bych to jen nelil do auta které by bylo v záruce, spotřebu mám uplně stejnou jak na benzín a motor nijak nešetřím, mám ho od stavu 120tkm a to co jsem s ním najel já tak čtvrtina je najetá s plně naloženým vozíkem olej měním po 10tkm a od výměny do výměny olej dolívat nemusím počítám že než půjde na crash tak bude mít najeto přes 600tkm do dalšího auta taky minimálně vyzkouším jestli na ečko pojede, jináč mám těch aut víc a jedno další mi taky jezdí na ečko a pak další 2 mi jezdí na přepálený olej co se prodává jako biodisel šetřím kde se dá a zatím nebyl na žádném autě problém který by souvisel s palivem

2012-07-24 21:02:00

No my tu v Pardubicích nemáme čerpačku s E85 nebo sem si ji aspoň nevšiml, tak to ani neřeším - každopádně mám všechny auta na LPG, takže by to nemělo u mě ani smysl - spíše jsem zvědavej kdo s tím jezdíte a do čeho to lejete.

2012-09-15 14:39:15

tk co kluci, nekdo nejaky novinky ohledne etanolu, novy zkusenosti, atp?

2012-09-15 19:07:08

Protože si píšu spotřebu do tankování na našem foru tak jsem zjístul zajimavý úkaz. Při tankování E85 se mi spotřeba snížila ale na N95 se zvedá. Můžu říct že čím vice Naturálu tím větší spotřeba. Zajimavé.......

MAX6  
J.
2012-10-24 21:12:33

Tak napíšu svojí zkušenost s Ethanolem při cestě do Španělska. Ve Francii se v dnešní době nedá natankovat nic jinýho než E10 nebo Natural 98(případně 100). Takže jen co jsem minul Německo-Francouzský hranice jsem tohle musel natankovat. Nabral jsem samozřejmě plnou.

Auto začalo asi po 30km jet tak nějak na 75%. Nechtělo se mu moc za plynem atd... Stačilo najet cca 350km a ŘJ si tuhle věc přebrala a auto jelo docela svižně.Po dalších 200km a dalšim natankování E10 jelo dokonce líp než na klasickej Natural. Musim uznat,že na výkonu to bylo znát. Ve španělsku ale E10 nemají,tak jsem natankoval opět klasiku N95. Auto zase po cca 30km jelo trocha hůř,ale tak po 150km opět jelo normálně,ale ne tak mrštně jako s E10. Takže cestou na zpátek jsem celou cestu tankoval E10,protože jí běžně nabízejí i v Německu a ještě jsem si s ní zajezdil i u nás. Rozdíl v ceně (musim brát německo,tam maj E10 i N95) je asi 1,5Kč (E10 - cca 41Kč/litr, N95 - cca 42,5Kč/litr).

Co mi to dělalo vevnitř motoru,to nevim.Ale na moje auto má podle fabriky povoleno E15,takže E10 tomu nejspíš neuškodila. Celkem jsem na tuhle věc najezdil během 4 dní za volantem 4000km a auto na to jelo opravdu malinko líp.


Odpovědět

1  2  3  4