Fórum - Téma


Naše Mazdy a Ethanol E 85


Fórum Technický koutek Naše Mazdy a Ethanol E 85



1  2  3  4

2009-11-10 12:24:57

Jak si možná někteří všimli, v síti našich tuzemských čerpacích stanic se začíná objevovat nové palivo - Ethanol E 85. Jde o biopalivo, a jak už značí název, jedná se o líh, získaný z obnovitelných zdrojů - jako je například kukuřice, brambory, obilí a další rostliny, smíchaný s 15% Naturalu 95.

Při příjezdu k čerpací stanici překvapí svou nízkou cenou a proto by mě zajímalo, jestli někteří zvás už toto palivo někdy vyzkoušeli a nebo ho používájí pravidelně a podělili se o zkušenosti z jízdy, spotřeby,...

2009-11-10 19:53:41

Richhies: Je fajn, že jsi sem dal toto téma, byť o Ethanolu E 85 slyším prvně. Každopádně pokud číslo 85 není oktanové číslo, tak by to problém být neměl - vždyť já jezdím na LPG ( propad-butan ) a teď ho budu dávat i do své Mazdy Tribute a taky všichni z počátku dělali bubáky jak je to špatná věc, atd. a přitom pokud je to udělané tak jak se to má a jezdí se na pravidelné kontroly, tak neexistuje nějaký extra problém, který by byl spojen s LPG.

Čili pokud nekdě uvidím čerpací stanici s E 85 a cena bude příznivá, tak to klidně hned vyzkouším ( samozřejmě po zjištění jestli neodpálím katalyzátor,atd. )

Kolik stojí litr toho Ethanolu?

2009-11-10 19:57:21

NĚCO MALINKO PŘIDÁM CO JSEM NAŠEL

Alkoholové bio palivo ethanol E 85

Firma Vena-Trade s.r.o zahájila 1 června 2009 prodej ekologického paliva E85 na svých čerpacích stanicích,palivo je mísitelné s naturelem ba 95. Na základě osobních zkušeností při provozu s vozidly VW Passat VR6 a Škoda Octavia 1.6 standartní výroby je provoz na E 85 smíchaný v poměru 1:1 s naturelem BA 95 bez potíží. Výsledkem je nižší spotřeba,výborný chod motoru a nižší emise. Nejvhodnější je se osobně přesvědčit,že se jedná o vysoce kvalitní ekologické palivo. Nová vozidla,která jsou na provoz E 85 upravena továrně mají zapsáno v TP,že je vozidlo přizpůsobeno k provozu na E 85, mají dle zákona osvobození od silniční daně.

Co je ethanol

Bio ethanol je ethanol vyráběný z rostlin obsahujících větší množství škrobu a sacharidů, nejčastěji z kukuřice, obilí, brambor, cukrové třtiny a cukrové řepy. Široké uplatnění má jako automobilové palivo zejména v Brazílii.

2009-11-10 20:23:05

Tak jsem nyní dohledal, že Ethanol 85 má oktanové číslo v rozmezí 105 - 111. Spotřeba je průměrně o 25% vyšší, byť prý oficielně může být až o 40%.

Co vidím jako problém je prý zamrzání směsy, kdy čistý Ethanol 85 zamrzá při - 5 °C, tak v zimě je třeba míchat palivo 1/1 s natural 95, kdy prý pak zamrzá při nějakých - 25 °C. Dále jsem našel, že je třeba častější měnění filtů, apod.

2009-11-10 21:01:14

Tak tyto parametry samozřejmě dobře znám, nicméně jsem se zajímal o to, jestli někdo na toto palivo jezdí, protože se to dá.

Když jsem se o stejné téma zajímal před pár měsíci, tyto informace byly poněkud jiné a je to vlivem odbytu. Kdo dočte tak pochopí. Co se týče E 85, je nový druh paliva, ale také pro nové motory. Nesou označení FlexiFuel a můžeme je již v dnešní době vidět např. u Fordu a u aut Severských výrobců kteří toto palivo používají běžně. Tyto motory a celá palivová soustava jsou uzpůsobeny tak, že mají protikorozní ochranu celé soustavy a pevnější hlavu motory spolu s písty. Proč? Ethanol je totiž více výhřevnější a mohlo by dojít k uvaření hlavy. Do normálních, starších aut výrobce paliva nedoporučuje používat. Oktanové číslo nižší než 95, mírně zvýšná spotřeba - toto jsem se dočetl v minulosti. Když to přenesu do dnešní doby, odbyt a propagace udělaly své, a již z toho máme: Použití do starších automobilů v poměru nejméně 1:1, používáním se sníží hlučnost motoru, sníží spotřeba, a zvýší výkon vlivem oktanového čísla 106. Pokud jde o cenu, u nás v Olomouci se prodává v síti čs Vena-Trade za 22.50,- Kč/ litr

Ještě dodám.. zásadní věc je ta, že při používání E 85 se množství emisí sníží až o 75 % oproti klasickým palivům

2009-11-10 21:25:34

http://www.dvorek.eu/article.do?articleId=4456

2009-11-10 21:37:30

Tak při další četbě a různých odkazech jsem se dočetl, že Ethanol 85 má v motoru, který na to není výrobcem přímo uzpůsoben, silně korozivní účinek a vzhledem k vyšší teplotě při spalování dochází i podpálení ventilů .... čili já mám již rozhodnuto - do mého vozidla Ethanol 85 ani nepáchne - KONEC

2009-11-10 21:39:15

Dyˇto píšu.. motory na FlexiFuel mají zvýšenou antikorozní ochranu...

Možná kdyby to tam někdo lil pořád a nezředěné s N 95, mohlo by se mu to čase posr... ale když to tak vemeš, koroze se objevuje normálně i u benzinových motorů do kterých liješ pořád jen to samé. A je to právě špatnou kvalitou PHM u nás v ČR. Vždyť už i do benzinu na pumpách se běžně přidává Bio Ethanol, byť jen v malém poměru, ale je tam

2009-11-12 10:46:25

Nechcu vás strašit ale toto palivo má několik velkých ALE o kterých se raděj přesvědčovat na vlastní kůži nebudu. 1.Ale bych viděl v názvu Ekologické, co to slovo vůbec znamená? Pokud je to získáno z obnovitelných zdrojů = rostlin, tak je to ekologické? V tom případě je ekologická i ropa = benzín = nafta, kdo ví jak ropa vzniká mi musí dát za pravdu, jen to trvá trošku dýl. 2.Ale se zase týká "ekologie" při výrobě jednoho litru tohoto Ethanolu85 se spotřebuje víc než jeden litr naturalu 95. 3.Ale vidím v tom že při spalování tohoto výrobku vzniká skoro to samé jako při spalování benzínu, takže zase ekologie. 4.Ale je velké ALE pro životnost starších motorů které na tuto směs nejsou postavené, tato směs má podle pár testů na starších motorech vysoké korozivní účinky. Proto to já na své mazdě určitě zkoušet nebudu. Co uděláte je jen a jen na vás. Všechny tyto ale určitě postupem času přejdou do výhod tohoto paliva, jen je potřeba přizpůsobit motory už od výroby a zvýšit poptávku aby se technologie výroby stala méně závislá na ropě. Ještě bych možná zauvažoal nad tím oktanovým číslem, co by to asi udělalo s mojim autem které má klasická rozdělovač, který háže jiskru na základě pozice ventilů? Nikoli přímou úpravou předstihu od řídící jednotky ( vím, nějaká malá korekce tam je )??? Nalít tam palivo s oktanovým číselm 110 by mi asi vyhodilo válce z motoru.

2009-11-12 11:48:07

Ekologické proto, že při spalování má o 75% menší CO2 než při spálení benzínu. A navíc je prakticky nevyčerpatelné - vyrobím-li ho ze zbytků rostlin a nebo už rostlin celých, ty si mohu kdykoli znovu vypěstovat. Ložisko ropy mi ale bude dávat ropu pouze do té doby, než se vyčerpá a pak už je konec. Nové vytvoření trvá několik tisíc let a musí pro něj být ještě vhodný podklad z minulosti.

Druhou věcí však opravdu zůstává vliv paliva na celou soustavu u starších motorů. To je fakt. Ale vyzkoušet se má všechno.. já to zkusil v poměru tak 2:1 ( 31l E85 + zbytek co byl v nádrži N 95). Auto neuvěřitelně ožilo, jede jako drak. Sice mi i stoupla spotřeba, ale to je asi tím že sem na to víc šlapal a užíval si rychlou jízdu?

Nehodlám však stále jezdit na E85, ale myslím si že jednou za čas to neuškodí. Do starších motorů doporučuji v tom případě, kdy se chystáte na STK, emise půjdou dolů a já se nemusím bát že neprojdu - můj názor

A jak si přišel na to že při výrobě jednoho litru Ethanolu se spotřebuje 1 litr Naturalu?

2009-11-12 15:49:25

Viděl jem nějaký dokument který hodnotil pro a proti výroby v ČR a po konečném sečtení všech nákladů to vyšlo na něco málo přes litr. Jenže jelikož stát výrobu těchto paliv dotuje tak se to nepromítne v ceně.

2009-11-12 18:06:19

Aha.. no je to dost možná. Co já si ještě vybavuji, tak taky někde psali že se zatím vyrábí lehce pod cenou výrobních prostředků a vynaložené energie

2009-11-12 20:55:52

Časem se to s rozvojem určitě zmení a nakonec to půjde i bez ropy. ( doufejme )

2009-11-12 21:11:20

Už se stalo , ale vše je o penězích a vše drží OPEC

http://www.enviweb.cz/cla...a-ropy-z-odpadku-realitou

2009-11-19 07:51:07

Další článek o biopalivech, ve kterém je pěkně řečeno, že výroba je mnohem finančně náročnější než benzín/nafta. http://ekonomika.idnes.cz...1118_203456_ekonomika_mmb

2009-11-19 23:18:06

Doufam ze bez ropy to nikdy nepude

2009-11-22 19:32:07

Tak ve článku krásně vidíme, jak parádně by se nám jezdilo bez zk... spotřební daně. Je mi z toho na blití dávat víc peněz za nic státu než za celou surovinu

2009-11-22 21:13:08

Kdyby v USA byl benzín zatížen 100% spotřební daní jako u nás nikdo by tam autem už nejezdil. Je to bordel. Kdyby se ty miliardy které se tím vyberou aspoň investovali do dopravy, oprav silnic atd, ale hovno. Chtěl bych být poslanec, měl bych pracovní dobu tak pružnou že bych tam ani nechodil, vozil si prdel v limuzině zadarmo, neplatil nájem, neměl žádnou zodpovědnost.. prostě nejlepší zaměstnání v ČR.

2009-11-23 01:26:41

F(V)šem :No místo nafty jest palivo jako u benálu,že jo?!To víme.

Jezdil jsem Fordem Tranzitem a Feldou1.9D a do obou sem čerpal Bionaftu.Správně mělo být BioPHM protože kecali že jde o čistý řepkový olej. Šlo o poměr 50% nafty -40% biooleje -a 10%palivových aditív!Oba autˇáky odjezdili co měli,odvezli co měli ale jediný přínos mimo finančního,byl ten na emisích při STK.Poté co zvedli ekodaň a spotřební daň tak to kleslo tak,že žádný přínos , a pumpy už jí neprodávají.Dokonce tady v Kolíně byla míchárna veliká kde to nějaký bývalý chemik z Výzkumného ústavu paliv a maziv-Kolín míchal a ve velikom prodával.Jezdili sem až z ČSAD PLZEŇ A SUŠICE(možná někdo pamatujete na autobusy na Šumavě, co jezdili třeba do Modravy a tam měli nápisy na co jezdí a jak šetří živ.prostředí)a brali to ve velkém.Ze začátku to asi byl dobrý byznys.Ale proč se každý z politiků ohání kecama o živ.prostředí,když nakonec zvedne pracky pro nějaký zprasený zákon který toto všechno popře?!Protože tady, jako v celém světě ,maká Ropo-lobby! Spotřební daně nikdo nezrušíVždyť to by stát daroval prachy výrobním subjektům a asi by ceny klesly ale známe český národ -o kolik?!A pak z čeho by tento stát a jeho aparát žil?!

Vojtavojta:Můžeš být politikem!Nech se zvolit!! Bohužel ty naše sme si zvolili sami i když někdo bude namítat že on nevolil.Volil i tak!!Ale toto už patří někam jinam

2009-12-20 13:12:54

Ahoj Máma pracuje přímo na vena-trade kde tento druh paliva prodávají a to zamrzání jak kdosi psal v -5 je podle mě blbost!!Podle toho co říkali majitelé aut co na ethenol jezdí tak se jim na oktávce snížila spotřeba o 0.72L a výkon šel nepatrně nahoru!Měl by se opravdu tankovat 1:1 s naturalem


Odpovědět

1  2  3  4