Fórum - Téma


Nafta v oleji


Fórum 6 GG / GY Nafta v oleji

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



mkr
2009-04-26 09:09:52

Zdravim. Kupil som ojazdenu M6 10/2006 2.0 diesel 105kw. Vsimol som si ale, ze v oleji je celkom vela nafty - na mierke oleja je cierna tekutina celkom vysoko nad X. Mate s tym niekto skusenost?

Olej bol podla servisnej knizky meneny cca pred 1500 km, tak mi to na vymenu pride trosku skoro.

2009-04-27 08:26:50

Ahoj - předpokládám, že máš filtr pevných částic DPF - tzn. nafta v oleji souvisí s funkcí DPF, kdy patrně jezdíš jen krátký trasy a DPF se nestačí regenerovat - nesvítí ti výstražná kontrolka?

Mara

více např zde

http://forum.fordclubs.or...35a51dfc1165751e73d0595a7

mkr
2009-04-28 14:50:17

Ahoj, dik za info. Mam DPF ... keby som bol vedel, co je to za uzasny vynalez, asi by som to nebol kupil. To , co si mi poradil som sa uz tiez docital, ale pride mi to divne - presne ako tomu cloveku tam na fore. Ved predsa, ked sa DPF ma regenerovat a nahriat, nafta sa musi spalit, aby sa DPF nahrial. Co teda robi v oleji?

Kontrolka zatial nesvieti, ale tej hmoty nafta+olej je v motore pozehnane. No nic. Som objednany do Mazdy, snad mi to tam objasnia, dam vam potom vediet. Dufam, ze sa mi nebudu snazit nahovorit, ze nesmiem jazdit kratke vzdialenosti, to mi pride celkom postavene na hlavu, aby som sa prisposoboval tomu, aka vzdialenost sa autu paci.

Nemate tu niekto podobnu mazdu s DPF? Zaujimali by ma konkretne skusenosti - aj pozitivne. Dik.

2009-04-28 21:01:58

mkr: Pokud je hladina oleje na nebo nad značkou X, je to na pováženou. S ohledem na najeté kilometry od výměny bych to navíc viděl i na diletanta mechanika, který olej jednoduše přelil (dal ho tam při výměně moc, nebo ho všechen nevypustil).

Vezmi to na OBD diagnostiku, jestli načtou chybový kód P252F (bude jen uložený). Pokud ano, je to ještě v normě. Při opravdu nadměrném zředění oleje začne blikat kontrolka DPF, s autem bude možné jet pouze 150 km/h a bude vyplnutá automatická regenerace filtru a v PCM se uloží kód P253F. Příčinou jsou nedokončené cykly automatické regenerace = jízdy na krátkou vzdálenost, časté zastavování a rozjíždění. Pak je potřeba vyměnit olej a resetovat hodnotu OIL_DIL.

2009-04-28 21:11:33

Ještě něco, pokud vyčteš na diagnostice kód P252F, stejně by se měl olej vyměnit, protože tě to v blízké době nemine. Já osobně najel na pětce 50000 km bez jediného problému s DPF nebo ředěním oleje. Důležité je jezdit s rozvahou a uvědomit si, ve kterých režimech diesel generuje nejvíc kouře. Stačí tomu přizpůsobit styl jízdy, nekochat se brutálním zátahem "ocpoda" od volnoběhu, ale nechat motor pracovat v optimálních otáčkách 2000-3000, kdy turbo fouká na plné plíce. Napiš sem kdyžtak VIN, řeknu ti pak víc.

mkr
2009-04-29 21:43:32

Shr3k, diky za uzitocne info, urcite dam spravit tu diagnostiku a ihned dam aj vymenit olej. Presne jak vravis, skor ci neskor to budem musiet urobit, tak nebudem cakat. Dufam, ze to bude sposobene nanajvys tou zlou jazdou predosleho majitela a nie nieco horsie. VIN mam JMZGY19R67143155

2009-05-02 09:40:49

Regenerace filtru:

Doporučeno prodejcem v mazdě při koupi M6 II. generace 2,2 diesel GTA

minimální rychlost 40km/h v otáčkách cca 3000ot/min by prý mělo stačit. Po dobu 10 - 20 minut, do doby kdy zhasne kontrolka.

V případě, že nezhasne, hned do servisu, udělaj to "ručně" a v nejhorším to bude nový filtr, což nikomu nepřeji, asi se prodraží.

mkr
2009-05-07 17:07:08

tak to bolo presne ako ste vraveli. Vraj je to uplne normalne chovanie. Vymenili mi olej, filter, urobili tu regeneraciu nejako "manualne". Poucili ma, ako mam chodit DPF "vyvencit" na dialnicu tak casto, ako je to len mozne. 2,500 - 3000 otacok 10-20 minut v kuse pomoze.


Odpovědět