Fórum - Téma


Nafta


Fórum Technický koutek Nafta




2007-05-03 22:26:20

Ahoj! Ma vliv stari nafty na jeji kvalitu? U benzinu je to jasne - tam treba do mot. pily se vubec nedoporucuje davat starsi benzin nez 1 mesic. S autem to bude asi podobne. Zpet k nafte - mam 200 l sud, ulozeny v nevytapene garazi - meni se starim kvalita?

2007-05-03 23:45:51

Vliv na kvalitu má, jelikož se v ní vysráží parafín, a tím se zhoršuje její kvalita. Pokud ji chceš nějak použít tak řadové čerpadlo si s ní poradí, pouze může ucpat naftový filtr. Do rotačního čerpadla nedoporučuji.

2007-05-04 06:59:26

Dik za odpoved! Jeste co je stara nafta? 1 mesic, pul roku, rok? Je zimni kvalitnejsi?

2007-05-04 07:36:04

to záleží na výkyvech teploty, jestli zmrzla, poznáš to podle množství kalů na dně, a podle toho jak smrdí. Také to poznáš podle její barvy, když do ní svítíš tak musí dělat jako by duhu.

doris  
Doris
2007-05-04 07:51:19

Jak se to vezme, stará nafta, ono záleží taky, jak strarou ji mají i na benzínkách. Na některých vesnických pumpách s malým odběrem ji klidně můžeš natankovat zvětralou s vyšším obsahem nežádoucích látek včetně vody. Osobně tankuji diesel extra jen na jedné Shellce, kde mám jistotu kvality (mohli jsme v laboratoři několikrát testnout kvalitu paliva různých benzinek) a jsem dlouhodobě spokojená. Mají tam velké odběry a palivo stále čerstvé a těch pár haléřů navíc si ráda připlatím, když vím, že takové palivo je pro motor našeho auta nejlepší a jezdí na ně skvěle. Má nalítáno 260.000km a jezdí jak nové včetně bleskových a klidných startů v okamžiku otočení klíčku v zapalování. Jinak se snažíme, aby v nádrži nebyla nafta starší než 1 měsíc, zejména pak v zimě, příjde mi pak méně vznětlivá hlavně při studených startech, ale ber to jako subjektivní názor. Celoročně přidávám do nafty čistící a mazací přísadu s funkcí zvýšení cetanového čísla paliva od Liqui Moly a je to paráda. Má schopnost odstraňovat i vodu a zlepšovat studené starty. Zkuseli jsme i V-power diesel, ale s těmihle aditivy to jede líp. Motor jede na svůj věk velmi tiše a klidně a jen minimálně kouří, když to porovnám třeba s moderními dieselovými motory - ty jsou někdy jak dýmovnice. Auto je i o něco živější. Kdysi jsme tankovali i jinde a bylo to o něčem jiném, motor byl hlučnější, více vibroval a celkově to jelo líněji. Měli jsme i větší spotřebu.

Skladovat dlouhodobě větší množství nafty osobně nedoporučuji.

2007-05-06 09:43:31

Pro Kodlx - posvitim si do sudu, jen co sezenu sirky :). Diky za odpoved, nezmrzla, tak bude dobra. Petr

2007-05-06 09:59:30

Pro Doris - diky za fundovanou odpoved. Vsechny clanky a odpovedi, ktere jsem od Tebe cetl, jsou znale veci a mnoho chlapu by mohlo Tve znalosti a zkusenosti zavidet. Do predlonska jsem jezdil na benzin, mel jsem Mazd vic, nejlepsi byl X-6, 2.0, potom 626 TD, r.v.99, 323F DITD r.v. 01, nadherne cerv. auto, ale bohuzel mi ho pri navsteve na Slovensku zezadu totalne zrusil jeden polnohospodar pred prechodem pro chodce. No a ted mam zas 626 a jsem max. spokojeny. Je to takovy auto pro fotry, tahoun, nalozis psa, cihly, tramy. Nejak jsem se rozepsal :), jeste jednou dik! Petr

doris  
Doris
2007-05-06 13:33:44

Petr: Děkuji Ti, to mě těší, že mě takto posuzuješ. Je to mé hobby a ráda se taky dovím o autech cokoliv užitečného. Tak jak něco vím, ráda pomůžu. Taky jsem ráda, když mi někdo poradí, jako třeba lidí z Mazdaclubu nebo mechanici. Jinak s Tvou Mazdou je mi to líto, vím, jak Ti to asi bylo. Též jsem si prožila peklo, jak nám do krásně zrenomované Primerky skočila z ničeho nic srna a zničila pravý bok auta. Samozřejmě, že se to nechalo opravit, ale už to zanechalo drobné nedostatky a hlavně trpkou vzpomínku. Ale co, život jde dál. Hlavní je zdraví, to se nedá ničím nahradit a člověk může být rád, když z toho všeho výjde v pořádku. Tak ať se Ti daří a hodně dalších spokojených a šťastných kilometrů s Mazdičkou. Máš ji moc pěknou.

2007-05-06 18:59:28

sebor: jak dlouho ti leží ta nafta v tom sudu?

2007-05-06 20:10:45

Kodlx - Dostal jsem ji minuly rok v lete, pres zimu jsem jezdil na zimni a ted od jara beru ze sudu. Prave dnes jsem musel vracet sud, tak jsem zbytek, asi 10l nalil do pruhledneho PE kanystru a nafta moc pruzracna zrovna nebyla, takova tmavsi. Asi to byl kanystr od oleje.Jeste stesti, ze jsem precerpaval posledni, 3. varku pres dvojitou puncochu. Nejakej bordel tam byl. Na jizde zatim nic znat neni, jezdim obcas dlouhe dalnicni streky v D a zatim v pohode. Priste uz ale riskovat nebudu.

2007-05-06 20:20:54

Pro Doris: pro zajimavost posilam fotky323 pred a po kolizi.

2007-05-06 23:56:30

je to škoda, byla opravdu nádherná, doporučuji ti až vyjezdíš tuto naftu z toho sudu, tak vyměn projistotu palivový filtr

doris  
Doris
2007-05-09 07:40:30

Tak to je vážně velká škoda, moc pěkné autíčko to bylo. Já jsem naši Primku neměla chuť ani fotit po té kolizi se srnou, bylo mi z toho na nic.

2007-05-10 22:39:36

Doris: tech fotek jsem napraskal pro jistotu asi 20, pred prijezdem levocskych policajtu. Chovali se ale profesionalne a byli ferovi.

2007-05-11 07:01:26

Můžu se zeptat jak se ti to stalo??? Je to totiž zajímavě nabořené

doris  
Doris
2007-05-11 10:33:49

Petr: Nám pachatel=srna utekla, a auto nemělo ani havaríjko ( u tak starého auta by to už nebylo ani ekonomické), takže všechno zůstalo na nás. Poliše sme nevolali, u nás jsou většinou hnusní a arogantní, o městských strážnících už ani nemluvím, pro ně nemám prostě slovník. Něco jsem si opravila sama, ale stejně to muselo do karosárny a lakovny. Od té doby jsou ve dveřích navíc nerezové a velmi pevné výstuhy, ty původní byly spíše slabé a po nárazu povolily, takže plášť dveří se při zavírání chvěl a vypadalo to divně. Hodně mě též zamrzelo, že ani v profesionální a ne zrovna levné lakovně nebyli schopni udělat práci pořádně a krom mizerného nastrojení a chybného umístění kabeláže do dveří urvali jeden ze čtyř šroubů, které drží přední dveře v závěsech. Skoro dva dny jsem pak dávala auto po jejich fušerské práci dohromady. Bylo mi z toho všeho do pláče, ale i po tom všem se auto podařilo dát zcela do pořádku a měla jsem radost, že můj stříbrný mazlík je opět "zdravý".

2007-05-11 11:14:36

Metrix: Navrat z Kosic, pohoda, Levoca asi 9.00, po desti, mirny skopec ke krizovatce, pred vyzn. prechodem stoji jiz dve auta, pomalu dojizdim, zastavim a ve zpet. zrcatku vidim, jak to na me vali stara Liazka, rikam si to nemuze ubrzdit, zapru se, hlavu do operky, strasna rana. Hodil me na prede mnou stojici auto a to jeste zuchlo do toho prvniho. Nic se mi nestalo, vystupuji, vystupuje taky ridic Liazky a hovori - mam brzdy v riti. Behem chvilky se setmelo - prisla banda cikanu, a chteli mi pomahat vyndavat rozbitym zadnim sklem nakoupene darky :). Za chvili prijeli policajti, sefovala jim schopna porucice, pomerili, sepsali, alkohol u nikoho. Liazka gumy sjete na platno, ve strasnem stavu - stoji vzadu v krizovatce, dostal pokutu jen 2000.-Sk, jezdil se svym vozem pro mistni polnohosp. druzstvo jako brigadnik. Na zakl. tech. stavu dostal zakaz odjezdu, normalne ale do auta sedl a odjel a nic se nedelo :). Me to taky doporucili, kdyz jsem si ale predstavil tu dobu, nez by prijela odtahovka z JH, tak jsem to risknul, zprovoznil LZ obrysovku a mazal tech 600 km domu s vedomim, ze kdyby me chytli polisi, ze bych to vsechno samozrejme prohral. Na celnici ale dobry, nejhorsi to bylo jiz za tmy na D1, svitilo mi to dost dolu a jel jsem, co to slo. Nakonec jsem v poradku doma a v zapisu o dopr. nehode ctu, ze Liazka nema povinne ruceni. Co vse nasledovalo s pojistovnama, s CKP, SKP by vydalo na roman, ale jak rikaji Cesi - Ende gut, alles gut - mam zase Mazdu. Ahoj!


Odpovědět