Fórum - Téma


Nadměrná spotřeba oleje a jak ji omezit


Fórum Technický koutek Nadměrná spotřeba oleje a jak ji omezit



1  2  3  4

2015-03-02 21:23:05

mypex: ahoj, a jak to ted máš se spotřebou oleje?

2015-03-03 11:14:13

andrewx: Zatím jsem od opravy ujel cca 2tis. km a zatím stále drží hladinu, takže asi dobrý i když mne s tom servisu upozorňovali, že může ze začátku docházet k menší spotřebě než si to prý všechno "sedne". Jediné co zatím pozoruji, tak je zvýšená spotřeba benzínu jelikož před opravou jsem měřil kolem 8L/100km a po opravě mám zatím stabilně 10L/100km. Tak nevím jestli je to normální?

2015-03-03 19:35:57

tak snad si to taky jen čeká na "sednutí"

2015-03-03 22:22:42

mypex: diky , tak at slouzi..a dela jiz jen radost..P.

2015-03-28 10:46:19

Dneska voláno do Mazdy Autopalace skrze jeden díl a to tento: B541-13-890A

Je to PCV ventil který je na víku ventilů a slouží jako jednostranný ventilek na odvětrávání motoru..

Cena? 840 Kč bez DPH

Ebay - 478 s DPH (+ 502 Kč za dopravu)

2015-03-30 08:47:41

jj. pěkná zlodějina ty díly na Japonce :-/. Hlavně téměř skoro žádný aftermarkety takže jediná možnost je originál. :-/

2015-03-31 16:54:53

mypex : Ja ti nejak nevim jestli je to zlodejina jestli nahodou v tom nema prsty EU a spol? kdyz to tak vemu kolem a kolem kazdy chce vydelat to ze ten dil v americe stoji mnohonasobne min je dano asi tim ze to maj bliz a nemaji takove marze jak zde v evrope kdyz to logicky vemez dovoz do evropy nejake prasule + DPH dovoz do skladu dalsi prasule v EU + DPH uskladneni a skladovani dalsi prasule + DPH dovoz do CR i moznost uskladneni dalsi prasule + DPH + CLO rozvoz po CR dalsi prasule + DPH nasledne prodej v autorizaku mas posledni a asi jedna znejvisich castek + DPH sumarum sumarum nejmin 100% navic oproti americe, jinak si to neumim vysvetlit

2015-05-21 19:08:29

Ahoj. Řeším problémek s olejem :D 323f V6... Mám jí necelej rok. Koupil jsem jí pěkně pochybně, ale za dobrou cenu, takže s investicema počítám. Před prodejem mi vyměnili olej+filtr za 10w40ku. Nevím jakou kvalitu a je mi to jedno, protože ho stejně budu měnit. každopádně 2 měsíce v kuse během kterých jsem najel cca 2000km jsem každý druhý den ráno přišel k autu a kontroloval hladinu vody a oleje. Nic se neměnilo, strašně jsem si liboval v tom jak jsem koupil dobře. Teď v zimě jsem měl mazdici tak 5 měsíců odstavenou v garáži a dělal jsem nějaké úpravy/opravy. Mimo jiné jsem měnil těsnění pod sáním a víkama ventilů. (pěkně jsem to nalakoval :D ) Přišel duben, já celej natěšenej auto složil a vyjel na sezónu. Olej jsem párkrát překontroloval, zjistil jsem, že je Ok a přestal ho hlídat.

Nedávno jsem vyndal budíky a ejhle vyndány žárovky ABS, olej... řikám si" proč ten olej je vyndanej, vždyť je úplně okej. Žárovky jsem nevyměnil.

Před třemi dny přijdu k autu a napadne mě zkontrolovat olej. (přibližně po dalších 2000km) WTF olej přesně na low? Koupil jsem litrovku a nalil to tam. Olej se dostal na full rysku cca o čtvrt litru. Včera jsem s tím najel cca 60km a cca 1-2 deci zase pryč... Příznaky jako měl mypex - žádné. jediný stálý bílý dým v malém množství. Voní jako pára. Vejfuk ještě nemám vyměněnej, je děravej a mám pocit, že v něm je hodně vody. Dýmilo to ale hned po koupi. Mezi 40-50km/h když pustím plyn ať na trojce nebo na čtyřce, tak auto škube jako bych ho pustil náhle v nevhodné otáčky, ale to asi bude problém jinde. To samé to dělá i když plyn sešlapávám a to ho jenom maličko šimrám. V otáčkách je klidnej. Tachometrově má auto najeto 170 000. Dle mého názoru 300 000. Podle volantu a podlahy. Ještě jsem nekoukal na svíčky, tak uvidím. Jenom předběžně informuji, že jsem další mazďák oleják =( Na cenu 2x těsnění pod hlavou, 24 gufer ventilů jsem už koukal, kroužky na válce nějak nemohu najít. Hodil by mě někdo odkaz třeba na kellynu na kroužky? Je člověk schopnej tyto tři věci vyměnit doma bez nějakých spešl přípravků? Děkuju

Ještě se chci zeptat, může mi někdo říct, jestli jste změřit tlak válců doma v garáži? Popřípadě jakým způsobem?

Děkuju za info chlapi!

MAX6, 2014-12-30 14:52:33 napsal:

Asi tak jak píše Rado. Tohle bych se pokusil uhrát na skrytou vadu,protože už jen podle fotek je ten motor zapečenej snad úplně všude. I podle množství oleje co jsi psal co ho to zbaští,to bude chycený na kroužkách a možná i gufera na ventilech budou protejkat. Takovejhle sajrajt jsem nenašel ani na tý naší M6 kterou jsem dostal po švagrovi v popelnicovym stavu a která ve 280000km žrala 1 litr oleje na 400. Ten tvůj motor buď nemá najeto 80000km a jestli má,tak od samotnýho zajíždění po pravidelnej servis se tam museli dít katastrofický věci. K motoru se někdo musel chovat jako ani nevim jak a v servise do toho lili fritovací olej jestli to vůbec někdy servis mělo,protože tohle u motoru co má 80000km jsem opravdu ještě neviděl pokud měl správnou údržbu a zacházení.

To že to nekouří je díky docela dobrýmu emisnímu systému co tyhle motory maj,ale to nevydrží věčně. Takovýhle množství bordelu ten katalizátor neuhlídá dlouho,potom se zanesou všechny emisní prvky jako EGR,PCV atd... a nakonec tenhle karbon co vidíš na těch svíčkách se začne usazovat i na ventilech a jednoho dne dojde k jejich podpálení a auto se zastaví.

Kdyby jsi neměl jinou možnost,tak ti samozřejmě nějaký čističe atd.. doporučim a kdyby to nepomohlo,tak takovou malou GO udělat,ale nejdřív bych se opravdu pokusil jim tohle auto hodit v tom bazaru zpátky na hlavu.

Oni v těch bazarech prodaj cokoliv. Už jsem jednou řešil s jednim klukem tady na klubu co koupil M6 všecko voňavka,ale baštilo mu to taky 1 oleje asi na 2 centimetry jízdy a po rozebrání se zjistilo že je jeden válec úplně v kytkách a musela se dělat velká generálka s výbrusem atd.... Ten kluk si dal práci a podařilo se mu najít původní německej inzerát (od kterýho to zřejmě koupil ten českej bazar) a v tom inzerát bylo jasně německy napsáno motorschaden (nebo jak se německy řekne motor v prd .. ). A tady bazáč v ČR mu to prodal jako TOP STAV.

2016-01-29 14:54:17

max6: ahoj, poradis jeste prosim. Mam M6, 2005 FL, 2.0i 108kw, najeto 315.000km. Uz jsem jednou tu nekde na foru psal, mam problem s ubytkem oleje a muj mechanik mi nameril nizke tlaky (7-11 na ruznych valcich). Co mam za moznosti, jak to vyresit? Nehce se mi davat 15Tkc za GO, pokud nebudu muset.. :( dik

2016-02-18 01:36:15

igor1980: Asi to tak ale bude . Já si řekl dost a jdu do generálky. Už jsem tu psal článek o chemické očistě a ta pomohla jen na chvilku. Díky tomu že mám další dva stejné motory samozřejmě že se stejnými problémy jsem využil jedné z hlav a tu jsem odnesl na generální opravu všeho co na tom půjde udělat. No, nic nespraví žravost oleje lépe než GO a i když je chem. čistění super, myslím že největší úspěch má před výměnami oleje nebo při přetažení intervalu. V mém autě je nasypáno přes 160 000 Kč a to jsem ho koupil za 40 000 Kč. Rozhodně se ho nevzdám a jen čekám jak mi přijde odpověď že si mám pro hlavu přijet. Navíc čekám na díly které jsem včera objednal na GRANEX.CZ z Ostravy. No, snad to bude OK. Díky bohu jsem automechanik a hodně si toho udělám sám . Navíc jsem musel vzít jiné písty protože jeden z nich dopadl špatně takže výměna všech v jedné sérii..

Cena opravy hlavy zatím není vyčíslena, díly co jsem objednal dorazí každým dnem a zbytek dílů mám doma už nějakou dobu...

2016-06-18 23:02:40

mypex: ahoj, kde jsi to nakonec nechal dělat?

2016-06-19 19:27:36

olut: Nejlepší je dělat to doma protože víš jak je to kvalitně udělané a hlavně to máš zdarma (tu práci)..

K předchozímu:

Po mé vlastnorušní GO se neztratila ani kapka oleje. Ono pokud je to řádně udělané - nemá ani kudy. To že auto zahulí při prvním startu také není pravda a servisy se větou "za začátku...." pojišťují před případným neúspěchem nebo úspěchem "nestoprocentním"..

2016-06-22 13:58:08

olut: Zdravím, mě to nakonec zajistil ten autobazar v jednom jejich spřízněném autoservisu. Je to v Praze 8 v ulici Šenovská 480/3 autoservis Brejcha. Byl jsem se tam párkrát podívat v průběhu opravy a musím říct, že žádní šmudlové to rozhodně nejsou, jak by si možná mohl někdo myslet. Nakonec jsem se domluvil tak, že si připlatím 11tis. a autobazar dorovná zbytek. Celková cena za opravu motoru byla někde kolem 25tis. a vzhledem k tomu, že jsem před tím v bazaru ukecal slevu 10tis. tak mi to ani nepřišlo nefér podílet se z mé strany těmi 11 tis. Ale všechno bylo cajk, motor jak novej. Byly tam jednak připečený ty kroužky což by možná se dalo vyřešit nějakým vyčištěním, ale hlavně protekaly těsnění kolem ventilů a tam tudy mizelo nejvíc oleje. Prý s tím byly u této 1.8 problémy už z výroby a ti kteří stihli najet kolem 100tis. km ještě v záruce tak měli opravu grátis. Asi nejvíc mne naštvali u dealera MAZDA (Auto Zeman), že když jsem tam šel s tím autem před zakoupením na kontrolu tak to byla jen samá chvála a ani zmínka o tom, že tyhle motory měly nějaký takový problém. Autopbazar se nakonec postavil k problému čelem a vše vyřešili k mé spokojenosti. Peníze sice vrátit nechtěli, ale nabízeli výměnu za jiný auto nebo tu opravu. Celkem nečekaný přístup od tak malého bazaru.

2016-06-22 22:50:20

mypex: Ano, ono jsou i "dobré" bazary které nestojí o špatnou reklamu nebo tahanice o náhradu škody.

Tyto auta na to netrpěli, pouze tyto problémy vznikli špatným používáním a to mohu potvrdit.

Kroužky jsou z dobrého materiálu ale po 200 000 km mi praskly v ruce při sundávání. Největší průser je však v těch guferech na ventilech které zmiňuješ ale je to způsobené opotřebením a vím že ne jen u Mazdy a tohoto motoru. Podíváš-li se na ostatní značky (stačí napsat do google "výměna gufer ventilů"), vyjedou fóra koncernů, italů, francouzů...

Toto je hodně namáhané místo a myslím že i tak, tento motor je nezničitelný. Jo, kdyby tak byl prostor shrnout to všechno do jednoho ale myslím že mé články a příspěvky mluví za své.

2016-06-23 18:38:56

Nechal jsem si "chytre" přivézt vůz z nemecka Mazda 5 2007 1.8 benzín 160 tis. Krásný stav, vše čisté.jen ta spotřeba oleje,nikde nic není vidět,nekouri.cca 5l na 1000km.v mazde potvrdili nutnost opravy motorů.cekam na nabídku úplně se desim.nejakej šikovnej motorar na severu cech ?

2016-06-24 00:31:11

olut: Kasl - Řevnice


Odpovědět

1  2  3  4