Fórum - Téma


Nad 200km/h kontrolka chladící kapaliny


Fórum RX-8 I SE3P Nad 200km/h kontrolka chladící kapaliny

Informace o modelu: Mazda RX-8 I SE3P



2012-07-17 15:57:38

Zdravim. Mam mensiu zahadu. Ked idem po dialnici a dajme tomu idem 130 na 6tku a zacnem pridavat rychlost a dostanem sa nad 200 a chvilku idem takto (niekedy to je 210,207,220,takze to nie je stale v rovnakej rychlosti) zacne namna svietit kontrolka chladiacej kvapaliny (domcek ) pustim nohu z plynu a zacnem automaticky spomalovat a dajme tomu na tych 180 a kontrolka zhasne. Potom som aj skusal nasledne aj akcelerovat zo 100 na 220 a to stylom, 3jka do 9tis,4ka to iste a 5tka taktiez. A v tedy nic. Je sice pravda ze v tejto rychlosti som dlho nezotrval,ale aj tak. V nadobke na chladiacu som mal kvapalinu na Full,ale potom som ju kus odobral striekackou a aj tak. Aj ked mam podozrenie ze teraz zase mam na riske MIN. Ved viete jak je riesena tato nadopka a ako su debilne umiestne risky a ze ani nadrzka nieje moc priesvitna. Nestretol sa niekto s takym niecim a neviete cim by to mohlo byt? Diky moc za rady

MarkoDaytona, 2012-07-17 15:57:38 napsal:

Zdravim. Mam mensiu zahadu. Ked idem po dialnici a dajme tomu idem 130 na 6tku a zacnem pridavat rychlost a dostanem sa nad 200 a chvilku idem takto (niekedy to je 210,207,220,takze to nie je stale v rovnakej rychlosti) zacne namna svietit kontrolka chladiacej kvapaliny (domcek .. ) pustim nohu z plynu a zacnem automaticky spomalovat a dajme tomu na tych 180 a kontrolka zhasne. Potom som aj skusal nasledne aj akcelerovat zo 100 na 220 a to stylom, 3jka do 9tis,4ka to iste a 5tka taktiez. A v tedy nic. Je sice pravda ze v tejto rychlosti som dlho nezotrval,ale aj tak. V nadobke na chladiacu som mal kvapalinu na Full,ale potom som ju kus odobral striekackou a aj tak. Aj ked mam podozrenie ze teraz zase mam na riske MIN. Ved viete jak je riesena tato nadopka a ako su debilne umiestne risky a ze ani nadrzka nieje moc priesvitna. Nestretol sa niekto s takym niecim a neviete cim by to mohlo byt? Diky moc za rady

2012-07-17 16:40:50

Aj ja chcem dialnicu kde budem moct ist 220 :)

2012-07-25 13:43:41

Co vím, tak je to jen chyba čidla a osobně to ignoruju. Už se mi taky párkrát rozsvítila a to nejezdim tak rychle jak píšeš.

2012-08-13 22:57:16

tak dnes se mi taky rozsvitila ale ficel jsem 236 s moji 141kw ale jak jsem dal nohu z plynu na tech 190 tak po chvilce zhasnula

2013-10-08 17:30:16

mám podobný problém ale v mnohem nižších rychlostech - stačí mi akcelerovat z dvojky 8 tis. ot, atd. a po vyjetí na pátý kvalt už na pohodu pomalu do 4 tis. ot. se to rozsvítí, zpomalím na 3 tis. a za chvilku zhasne. Stalo se mi to potom ve městě v garážích při vytočení na neutrál kvůli proceduře předcházející flooadu a to stačilo jen na 3 tis.ot.! Prostor motoru pak vařící i v oblasti vrchu předního nárazníku (nevím jestli to tak má být nebo ne ale kolikrát na něm po jízdě v klidu můžu nechat ruku a tentokrát vůbec). Auto je po výměně cívek svíček a kabelů, s novým starterem a vyměněným olejovým vedením z kterého olej odkapával a měl sem za to že po výměně bude vše už ok. Nevím si s tim už rady, nevíte někdo čím by to ještě mohlo být?

2013-10-09 00:11:05

martystejsn: Zkus jeste tu vymenu chladici kapaliny. Urcite to musime udelat....

Jinak dalsi kroky potom. Jestli to nebude nekde zanešené např a hůře procházet vedením. U toho nárazníku je samo chladící kapalina ta nádržka, a také to vedení oleje k chladičům trochu pod tím... Hele kdyžtak opravíš po zimě. Na zimu pod plachtu a přemýšlet je čas pak. V zimě je RX mrcha a jezdí jen hazardéři z Ostravy protože "Kotle" nepočkají....

2013-10-30 21:28:03

Tak to je zajimave -- stalo se mi to ted taky, poprve na okruhu v Moste. Nejdriv jsem se lekl, ze mi prdla hadice od chlazeni a jedu na sucho, ale vsechno bylo v cajku. Tak jsem si rikal, ze mi v nadrzce asi nejak sploucha chladici kapalina a cidlo urovne to na chvili necha na sucho.

Ale v pondeli jsem se vracel do CH pres DE a na dalnici se mi to v rychlostech mezi 180 a 200 stavalo taky. Nikdy predtim se mi to nestalo, tak taky nevim. Bud je vadne cidlo, nebo se deje neco jineho. Ale jinak mazdice slape jak hodinky. Jinak spis nez o rychlost mi prijde, ze to muze souviset s otackama motoru, tech 180-200 bylo kolem 6k5 RPM a rikam si, jestli to nemuze nejak souviset s vodni pumpou. No... uvidime.

2013-10-31 09:57:01

"...jezdí jen hazardéři z Ostravy..."

2013-10-31 10:22:14

pallas: tu asi nejde o rýchlosť ale skôr o otáčky. Vodná pumpa sa pri otáčkach okolo 6000 vrtí toľko, že asi dochádza ku kavitácii. Zoberte aj do úvahy teplotu CHK - keď má nad 90°C, má ku kavitácii bližšie ako za studena.

MartyStejsn: Väčší výkon nemusí nutne znamenať väčšiu rýchlosť, avšak počíta sa s tým, že keď máš plyn "u podlahy", motor dostáva väčší nápor vzduchu, čo mu pomáha k ochladzovaniu. Takže vytočiť motor na dvojke - to ho dobre "rozpáli" a môže dôsť k javu čo si popisoval.

Pre lepšiu predstavu: američanka si požičala kdesi v H malé auto (C3), ale jaksi netušila, že u nás v EU musí radiť ručne. Výsledok jej jazdy po niekoľko málo KM :

2013-10-31 10:52:36

merlinhawk: Dobře to dostala malá "žabička" C3 tedy

Jinak MartyStejsn musi vymenit chladici kapalinu a pak uvidime, jestli bude dal problem budeme resit. Pokud se take napr. ztraci chladici kapalina, je mozne, ze je spatne to WATER PUMP SEAL a unika to tedy mirne tesnenim... Jedno tu mam, takze kdyztak to vymenime.

2013-10-31 10:57:24

merlinhawk: ano, tim smerem jsem taky uvazoval -- psal jsem, ze mi prijde, ze to spis souvisi s otackama, ale netroufnu si tvrdit, jestli diky kavitaci muzou vznikat nejakek bublinky, ktere pak na chvilku poblazni cidlo.

Navic nikdy predtim se mi to nestalo, tak si rikam, jestli to treba nesignalizuje unavu vodni pumpy.

2013-10-31 11:03:02

machbuster: nojo, ak mu motor čúrá, tak to može byť tesnením. Naviac, teraz pozerám, že sa bavíte o rotárkach .

ktovie čo robia hadice pri tých vysokých otáčkach motora, ktovie, ako rýchlo prúdi CHK a s akým tlakom? Hoci sú hadice vystužené, mierne sa nafúknuť môžu, potom zákonite (hoci len málo) poklesne hladina CHK a už to kontrolka môže hlásiť...

458
2014-02-17 12:31:15

Klasická závada u RX-8, špatné čidlo, které kontroluje hladinu kapaliny. Vyměnit se musí bohužel celá nádobka. Lepší ale je čidlo odpojit, je to to šedé na levém boku nádobky chl. kapaliny a kapalinu před jízdou zkontrolovat, tak jako to jistě děláte s olejem :)

2014-02-17 13:17:21

Nojo, to delame Ale zajimalo by me, jakym zpusobem je to cidlo vadne, kdyz normalne funguje a takhle se chova jen pri delsi zatezi, tj. otacky nad 6000 po nejakou dobu. Kdyz trosek zvolnim, tak kontrolka zhasne.

2014-02-17 15:19:49

ja mam rovnaky problem ale z olejom. Ked vytocim motor nad 6000otacok sa mi rozsvieti kontrolka oleja a ostane svietit kym nevypnem motor. Po nastartovani uz je zas vsetko OK


Odpovědět