Fórum - Téma


Myčka


Fórum Pokec všeobecný Myčka




2010-06-25 21:46:52

Zdravím Už týden přemýšlím jestli dát Mazdu do myčky.Mám strach o zrcátka,nejdou sklopit a nerad bych o ně přišel.Na benzince pokrčili rameny a řekli "Pouze na vlastní nebezpečí"

2010-06-25 22:56:32

neni nic lepsiho, nez vzit auto na WAPku do myciho boxu, k tomu vzit houbu a kbelik s teplou vodou a auticko hezky rucne umyt. Nevim jak pro ostatni, ale pro me je to docela relax :)

2010-06-26 12:10:46

přesně tak,zajed si do ručního mytí.nebo na Shellku nebo OMV do klasický myčky.že přijdeš o zrcátka,bych se nebál

2010-06-26 12:17:05

obcas do mycky jezdim, casto do stale stejne a jak u tyhle mazdy tak u predchozi almery a mozna i u predchozi mazdy se mi v mycce vzdy lehce sklopi leve zrcatko Ale sam je nesklapim, zbytecny.. Mycka jim neublizi... Nebo si to umejt rucne jak radi kluci.

2010-06-29 00:07:05

Zrcátka mám sice sklápěcí, ale nesklápim je... Zbytečnost... Zatím vždy OK...

2010-07-01 12:50:55

Do myčky nikdy...nevyčistí auto pořádně a muže na laku nechat jemný škrábance...hezky rukama na dvoře...a hlavně auto potom vysušit

2010-07-01 18:52:26

Máš jen o chlup širší auto než já, nikdy jsem zrcátka neřešil takže vždy zůstaly venku. Od té doby co auto používám jen já na myčku ale nejezdím ( asi 3 roky ) jen wapka a houba + voskování a auto vypadá daleko líp než z myčky. Nehledě na to že je v ČR málo myček které skutečně nepoškrábou auto.

doris  
Doris
2014-09-28 14:39:36

http://www.auto.cz/myti-s...a-mytus-nebo-pravda-83290

Proto bych nikdy na kartáče nejela. Zajímalo by mne, jak by vypadala po stejném testování některá z nových Mazdiček, které mají lak ještě slabší než konkurence.

doris, 2014-09-28 14:39:36 napsal:

http://www.auto.cz/myti-s...a-mytus-nebo-pravda-83290

Proto bych nikdy na kartáče nejela. .. Zajímalo by mne, jak by vypadala po stejném testování některá z nových Mazdiček, které mají lak ještě slabší než konkurence. ..

2014-09-29 10:49:36

Nové mazdičky mají tenčí laky než stará konkurence. Tloušťka laků nových mazdiček a nové (třeba evropské) konkurence je srovnatelná, neboť všichni musí plnit evropské normy na těkavé organické sloučeniny. Když se podíváte na fóra ostatních značek, všude se řeší tloušťka laku. Problém je, že když lidé byli zvyklí na tlusté ředidly nanášené laky z 90. let, které měli na svých favoritech, feliciích, octavicích, mondeích, primerách atp., těžko se smiřují s tím, že za 20 let technologie lakování někam pokročila a lakýrníci už běžně neumírají na rakovinu jater.

Jo a auta už se taky nelisují z báječného plechu z košických železáren konce 80.let.

doris  
Doris
2014-09-29 12:36:19

shr3k: No, já mám k dispozici odlišné informace přímo ze zdroje, ne pouze konstatování na základě neověřených údajů. Tak například tloušťka laku u Mazdy je u současné produkce do 70mikronů, Toyota má laky silné zhruba dvojnásobek - cca 130mikronů.

2014-09-29 13:03:14

doris: A ty zdroje? O jakých konkrétních modelech mazd a toyot z jakých roků výroby a z jakých továren je vlastně řeč? Protože ani mazda ani toyota neprodukují cca 10 let zpětně po celou dobu stejné laky, natož pak v různých továrnách. Odstíny možná, ale technologie se mění od organických rozpouštedel přes vodní emulze až po čistou vodu. Také pigmenty se neustále vyvíjejí. Takže ani dvě auta stejné barvy v rámci jedné modelové řady nemusejí být stejně lakované. Mimochodem bylo by bláhové domnívat se, že tenčí lak = méně odolný lak. 99% práce vykoná vrchní krycí lak, jehož tvrdost může být klidně i větší než tvrdost skla. Např. pokud se stříká "na mokro", dojde k většímu promíchání s bází - auto se tolik neleskne, než když se báze nechává sušit a po vychladnutí se hned lakuje. V prvním případě je třeba většího množství levného laku, v druhém případě stačí tenčí vrstva tvrdšího.

doris  
Doris
2014-09-29 14:01:32

shr3k: Info jsem si zjišťovala u současné produkce aut a metalických laků (údaje po změření laku přístrojem + info od prodejců a techniků, kteří se těmito vozy zabývají), konkrétně Mazda 3,6 a CX5 a u Toyoty se jednalo o Corollu a Avensis, rovněž metalické laky. A nejen tyto značky aut..... U klasických pastelových barev je to samozřejmě jiné, ale mne zajímaly metalické laky, které jsem porovnávala. Co se tvrdosti týče, tak i tam jsou docela rozdíly, pochopitelně, bohužel opět například u červené metalízy na Mazdách je to dost bída. Když se pak spojí kombinace měkký + tenký lak, výsledek majitele moc nepotěší. Ale každá automobilka má své + i - . Dokonalý výrobek neexistuje a výrobci ho ani nemají v plánu nabízet.

2014-09-29 14:19:08

Turecká továrna na Corolly nemusí plnit evropské emisní předpisy a přestavba lakovny přesné elektrostatické lakování pomocí robotů pro redukci emisí organických rozpouštědel (jaké zavedla Mazda v roce 2010) se teprve připravuje. To samé platí i o továrně v anglickém Derby, která vyrábí Auris a Avensis. Zdroj: Toyota Motor Europe Sustainability Report 2013

doris  
Doris
2014-09-29 16:33:57

shr3k: Tak nějak. Mno, ta nařízení EU mi z velké části lezou na nervy a vesměs je považuji za nešťastná, neb to, co bylo dobré, zaručeně poslali do kytek. Od složení barev ( především u syntetická báze), přes biopaliva (MEŘO a spol.), až po zákaz či omezení některých výrobků.... Škoda slov. A ekologie? Možná okrajově, ale z velkéké části v tom je něco jiného.....


Odpovědět