Fórum - Téma


MX6 se přehřívá


Fórum MX-6 II GE MX6 se přehřívá

Informace o modelu: Mazda MX-6 II GE



2009-09-13 23:52:38

Zdravím, koupil jsem MX6 2.5V6 a začala se mi přehřívat, ukazatel teploty vylezl nahoru a zpoza levého předního kola mi vytekla voda. Tak jsem to odstavil ale co teď s tím? Nemáte někdo podobnou zkušenost? To auto naprosto neznám, ani jinou Mazdu. Nebo jestli neznáte v Kutné Hoře / Kolíně nějaký servis kde by se na to podívali? Díky moc.

mik
2009-09-14 20:31:41

Ahoj moje mazda mi udělala něco podobného.Měl jsem vháji vodní pumpu.To že na levé straně tečevoda je proto že tam je zásobní nádržka.zkus ji dolít i chladič a pozoruj jestli někde neteče okolo motoru.

2009-09-14 21:09:07

Co jsem tak zběžně pochopil (viděl jsem ten motor poprvé a totál nic o něm nevěděl) tak se to dolévá přes víčko u přední hlavy s nápisem "Filling cap". Pak je podobné víčko u chladiče na takové malé nádobce. A pak takové v plastovém hrdle, v tom je jakási měrka. Marně se snažím najít nějaké schéma chlazení nebo něco v podobném duchu. Prostě byl to asi unáhlený kup, ale to auto se mi dlouho líbilo a všude se člověk dočte jak je spolehlivé. No a mě udělalo tohle U škodovky, fáva nebo seatu bych věděl ale tady jsem nějak ztracený. Jinak co jsem pochopil tak s tím asi souviselo to, že mi držel vysoko volnoběh (jako na sytič), že tam nefunguje ventil na klapce, když má málo vody. Tak jsem vděčný za každou radu.

2009-09-15 11:15:05

Muze byt v haji treba jen termostat,nebo to tlakove prepousteci vicko na chladici

2009-09-15 12:53:45

Tlakové víčko na chladiči (na nádobce u chladiče) myslím je v pořádku. Nepodfukuje a i nazpátek umí propustit (jako když skrz něj nasaju). Spíš mě zajímá kam přesně vede ta hadička od něj a jak v tom autě vlastně koluje voda. Ať hledám jak hledám, tak na to nemůžu přijít. Nevím kde je termostat ani kde pumpa (teda která z řemenic k ní patří). Prostě nějak nemůžu proniknout do tajů toho motoru V knihkupectví k tomu žádnou knížku nemají a ani na netu jsem nic kloudného neobjevil (hledal jsem na MX6 a na Probe). Neosvětlil by mi někdo jak přibližně to tam je? Je to KL 2.5V6 s klimou, manuální převodovka, rok výroby 94.

2009-09-15 13:33:54

Když s tím jedeš, točí se ti ventilátor při teplém motoru? a nebo vůbec nesepne?

Pokud bys hledal pumpu, tak bývá na řemenici, ale je schovaná pod kladkou, proto ji možná na první pohled nevidíš

A ještě mě napadla jedna věc... dělaly se na tom autě předtím nějaký opravy? Konkrétně rozvody, vodní pumpa a tak?

Totiž, pokud tam vyměnili pumpu a dali levnou co má plastový díly, tu vrtulku co točí s vodou. Mohla se ulomit a tím pádem se točí naprázdno a voda se přehřívá. Ale spíš bych to na 80% viděl v termostatu kterej nesepnul

2009-09-15 13:48:32

Ventilátor se točí. Ta závada na pumpě bývá nějak častá? S termostatem mám dost zkušeností z jiných aut Ale tady prostě nevím kde ho hledat. Očekával bych ho na výstupu vody z motoru, coz jsem usoudil je u pravé hlavy (té vepředu) a nad tím to víčko (filling cap). Odtamtud tlustou hadicí nahoru do chladiče. Ale to fakt jen hádám.

2009-09-15 16:16:31

budeme se bavit z pohledu do motoru auta, kdyz stojis pred autem a koukas na motor,

po prave ruce mas prepousteci vicko s malou nadobkou ze ktere vede mala hadicka do praveho rohu narazniku.

duvodu prehrati muze bejt vice.

Nekontroloval jsi vodu a hadicka neni zapojena do expanzni nadobky v rohu narazniku (voda postupne ubyva a nenapadne odkapava tou hadickou az je ji tam malo a motor se neuchladi a zbytek vody vyvari a vytece touto hadickou pred kolo)-presne tohle se mi stalo az na to ze sem to neuvaril jen sem si vsiml zvysene teploty motoru tak sem hned zastavil ,ale i tak mi voda hadickou vytekla.

Druha vec muze bejt spatne to vicko, to jestli ho nasajes a ono propusti nebo ne je naprosto nevypovidajici, vicko ma fungovat na tlak 0,9 a pochybuju ze si to timto testem ozkousel, vicko muze mit i spatne tesneni (sterele a nebo tam neni vubec) na tom prepoustecim vicku jsou tesneni dve.

pak ti muze protejkat vodni pumpa a take to muze bejt tim jak rikal wesker-spatnej termostat,

no a nebo muzes mit foukle tesneni a nebo prasklou hlavu....;) hodne stesti

2009-09-16 01:38:09

Tak to vypadá, že to bylo nedostatkem vody. Po dolití už se teplota držela normálně, nic neteklo. Fouklé těsnění je moje noční můra, už s tím mám zkušenosti, ale u tohohle motoru bych byl asi v háji. Každopádně jsem nenašel na žádném víčku emulzi, což bývá dobré znamení. Víčka asi preventivně vyměním, na tlakovém víčku už jsem kdysi jeden motor udělal. Tehdy mě nenapadlo že motor může pokazit součástka za pár korun. Tehdy to skončilo rovnáním hlavy. Ale jak říkám, tohohle V6 se nějak bojím Není k tomu nějaké příručka? Nemůžu nic najít a docela rád bych ten motor poznal.

2009-09-16 08:29:42

Sam bych to nenapsal vystiznejc nez pan Cuir Dyt je to jen V6ka,neni ceho se bat...No tak to potom vymen to vicko zkontroluj jestli nemas prasklou tu nadobku v rohu narazniku


Odpovědět