Fórum - Téma


MX-5 NC - Vybíjení akumulátoru


Fórum MX-5 III NC MX-5 NC - Vybíjení akumulátoru

Informace o modelu: Mazda MX-5 III NC



2016-03-17 21:54:31

ahoj prosím o pomoc po týdnu stání v garáži vybitá baterie koupená nová a dělá to taky kontroloval jsem jestli se nesvítí v kufru a podobně nic nenalezeno nemá někdo radu nebo tip? (při výměně baterie měřeno dobíjení a je vpořádku)

2016-03-17 22:23:13

matesák: Postupně si ujasníme fakta.

V první řadě změř napětí na baterii při nastartovaném motoru. Musí mít kolem 14V (13,9 - 14,2) a změříš to tak, že vezmeš multimetr a změříš na očištěných kontaktech na baterii. Pokud bude proud o dost menší, je poškozený alternátor nebo jeho díly. Pokud je to opravdu alternátorem, tak buď je špatný jeho regulátor, diodový můstek a nebo špatné uhlíky které nedosáhnou na hřídel a tím vlastně nedobíjí (nemá kontakt)..

Nevím jestli ti nesvítí nějaká kontrolka dobíjení ale v případě že je alternátor špatný, svítit nemusí

Pokud je baterie stará, nedokáže udržet proud a tím se třeba po třech dnech nedá nastartovat.

!! Vidím že jsi ji měřil a stejně tak proud při dobíjení. Pokud je to opravdu v pořádku, čti dál!!

Je celkem pravděpodobné, že má vysoký odběr nějaký systém v autě při uzamčení. Většinou to dělá alarm, svítící žárovka v kufru která by se po zavření měla zhasnout (ale nezhasne kvůli špatnému přerušení kontaktu) či centrální zamykání atd.

Pokud je v autě špatně zapojený zesilovač, může to dělat i on. Stejně tak i rádio..

Má auto alarm? Centrál? Další externí systémy?

Pokud ano, a máš podezření na špatný nějaký systém (třeba alarm), dej mezi kabel (-pól) a baterii (-pól) multimetr a zamkni auto. Počkej asi 5 minut a sleduj proud. Pokud bude odběr vetší než 0,10A je problém opravdu v nějakém systému.

Potom budeš po jednom a hezky popořadě vytahovat pojistky (centrál, rádio, alarm, přídavný immo...) až zjistíš který z nich to odebírá. Vždy po vytažení pojistky musíš počkat 3 - 5 minut aby nastal pokles v řídící jednotce (po uzamčení auta)..

Multimetr musíš mít nastavený na největší zatížení a správně zapojené konce ve správných zdířkách

Pokud tak neuděláš, odvaříš jej! Kabel (+) si dej do měření pro "A" ampéry a mínus nech na zemnění.. Prostě jako když měříš ampéry. Poté nastav největší zatížení na kolečku multimetru.

// EDIT: Je to tak dostačující? Pokud máš další otázku, rozhodně napiš. V každém případě budeme rádi za tvoji odpověď a to, jak jsi problém vyřešil


Odpovědět