Fórum - Téma


MX-5 NB - Vysoká spotřeba


Fórum MX-5 II NB MX-5 NB - Vysoká spotřeba

Informace o modelu: Mazda MX-5 II NB



2008-03-15 18:12:44

Ahoj, prosím poraďte, mám mazdu mx-5 1998 1,8L manuál mám tam oproti sérii navíc kit sání od K&N jinak je to naprostá sériovka. Spočítal jsem si spotřebu z 5ti plných nádrží a vyšlo mi že mi můj cumel žere 12L/100 !! To přece není možné aby 1,8L v autě které váží 1150Kg, má vítečnou aerodynamiku a jezdí na gumách o šířce 195 žralo tak moc! Táta měl kdysi 2.0L toyotu carinu a ta byla o něco těžší a jezdil s ní za 7,5 průměně. Mazdu moc nehoním, jezdím celkem umírněně, fakt je že ji sem tam šlápnu na krk ale 12L je prostě strašně moc. Nechápu jak je to možné.. Vyjel jsem už 2 nádrže s lehkou nohou a vypadá to na spotřebu 11,2L. Napadá mě že by to mohlo být třeba geometrií ale kola se sjíždějí rovnoměrně. Čím by mohlo být že to auto žere tak moc? Mimochodem není problém vyjet 10L za 50km při rychlém nočním přesunu a to je fakt už moc..

ado
2008-03-15 20:08:24

Niekde chyba je,mam rovnaky problem s mojou 323 Bj 1,5 16v a teraz mi v pohode žere 10l,ale pred približne 3 mesiacmi to bolo 6,5l,tak sa chystam na diagnostiku,určite nie je tvoja spotreba v poriadku.

2008-03-15 21:55:51

No tak geometrii to rozhodne nebude

Pokud nejezdis stylem kvalt plny plyn, dalsi kvalt, plny plyn, jak rikas tak to muze byt obligatni vadnou lambda sondou, nebo vahou vzduchu (zanesena cidla). Olej ti nepapa ? Jeste bych zkotroloval svicky. Ale tipuju tu lambdu nebo vahu. Chtelo by to diag., abychom si byli jisti

2008-03-16 01:17:33

olej nežere a svíčky jsou vyměněný, jakože sem tam si užiju motůrku ale stejně mi přijde že ta spotřeba prostě nesedí, sakra vždyť je to 1,8L tak to neni možný aby to tak žralo. Možná fakt je něco špatně, nějaké čidlo čehokoliv. Nevim asi byc h měl zajít na diagnostiku.. Jakože dříve jsem měl oktávku 1,6L 2ventily na válec 75koní 55kW a jezdil jsem s ní za 6,9L/100km dlouhodobě tak sakra to neni možný přece..

2008-03-16 01:38:55

jo a jede 205 tachometrových a šla by více, ale pak už fakt pomalu, nebyl na to dost dlouhá rovinka. Nemůže se stát že by třeba byla lamda špinavá od sazí? nebo třeba to čidlo vahy vzduchu? čidlo teploty je v pořádku volno běh klesne celkem brzy na 700nebo800ot/min oproti 1100ot/min při studeném motoru.

2008-03-16 08:27:07

Dopr. ma pravdu ještě bych přidal vyměnu čidla teploty motoru protože zřejmě ti to jede pořad na sytič.

2008-03-16 12:57:16

osobne bych tipl lambdasondu, protoze pokud se sekne v krajni poloze kdy hlasi do RJ hlasi 0,8V tedy mnoho kysliku ve vyfuku, RJ na to reaguje obohacenim smesi coz se ma za jizdy cyklicky menit v otackach az 5x za vterinu. Pokuj je ale lambda seknuta, dochazi porad k obohacovani coz je pak vysoka spotreba.

Prvni ti poradim odpojit lambdu, RJ naskoci do nahradniho programu kdy jede na tzv zlaty stred, tedy cca 0,4 az 0,5V...toto bys mel poznat na znizsi spotrebe nez doposud, ale je to takovy test onicem, autoelektrikar ji dokaze zmerit. kdybys byl z moravy tak ti s tim muzu pomoct

Pak samozrejme cidlo teploty vody a zminovany sytic, ale to bys videl na otackach, nebyly by do 800 ale nekde kolem 1000 az 1200

2008-03-16 16:35:58

hm.. okej dík za radu splašim někoho kdo umí vyzkoušet lambdu jestli funguje tak jak má. Pak tu napíšu jak to s ní vypadá.


Odpovědět