Fórum - Téma


Muj pocit z mazdičky


Fórum 323 IV BA / BH Muj pocit z mazdičky

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2008-08-29 08:32:47

Zdravím všechny mazdaky zrovna sem si pořídil nové auto a to mazdu 323F BA tak se chci svěřit smímy dojmy stohoto vozítka a porovnat ho s ostatními auty se kterými sem měl skušenost.Pracuju už mnoho let jako automechanik ve škodovce tak mi pod rukama prošlo už mnoho aut a nejen škoda a musím řict že sem z mazdičky velice nadšený nejen že dobře vypada ale i jizdní vlastnosti a vozu sou třeba z vozy škoda nesrovnatelne navíc sem byl v šoku když po 13 let staré auto šlo na zvedak a nenašel sem jedinou zavadu žadny utrženy silentblok vadný čep nebo unik oleje z motoru nebo skříně převodovky. nevěřil sem svým očím jak vypada auto po 200000km a musím zodpovědně řict že ve škodovce toto neuvidíte tam po 100 tisíci jde pomalu srát vše.Jedinna věc byla vadny koncový díl výfuku ten sem vyměnil stál mne z bosalu 2000 takže nic hrozného. Takže abych to zakončil strašně chválím mazdu nato kolik má let je pořad v dobré kondici jede super a možu ji jen doporučit .

2008-08-29 08:41:34

čupr

2008-08-29 11:30:49

Njn, kvalita je i neni. Asi to plati pro vsechny znacky...zalezi na co clovek narazi. Bratr by ti poreferoval jak je spokojeny se svoji mazdou Pokud je auto udrzovany a melo spravny servis tak v pohode vydrzi tech 200tis, ale v opacnem pripade pujde po 100tis sr*t cokoliv

2008-08-29 11:50:26

Jo maš pravdu že je duležite jak s autem zachazíš otom žádná a sem rád že sem měl štěstí.Jinak ti musim říct že BA ma mnohem lepši jizdní vlastnosti než třeba octavia jen brzdy by mohly být učinější.Auto sem hledal snad měsíc a zjistil sem jednu věc a to NEKUPOVAT AUTO V BAZARU člověk žasne co sou schopni prodavat většinou načančaná auta po havarce a navíc tak mizerně opravena že hruza o nástřiku laku ani nemluvě mám ten pocit že to stříkají někde v garáži někdy nejsou ani schopníi třeba sundat narazník tak nastřikaji spolu sím i chladiče atd prostě zvířata.Je mi jasné že když si člověk takové auto koupí protože tomu nerozumí tak bude mít potom velké problémy.Lidi ale jinak vám radim vyhněte se bazarum a když už tak nechte prohlédnout auta v servise protože takový mechanik přece jen vidí víc.

2008-08-29 12:36:05

o tom žádná,tady je už napsáno tolik zkušeností z bazarama.Vždy je lepší,když si vezmeš někoho kdo tomu rozumí víc a vidí vady ,kterej normální smrtelník nevidí jinak přeji dobré poježděníčko

2008-08-29 14:02:42

Jj, bracha sice kupoval auto v bazaru, ale v nemeckem, takze se cekalo, ze to bude trochu lepsi, ale hold mel smulu. Ja kupoval to stejne v nemecku primo od chlapka a krom vymlacenych cepu rizeni nemam zatim vetsi problem. Jizdni vlastnosti se daji hodnotit ruzne. Podvozek je slusne tvrdy a rizeni super prime, ale ty brzdy jsou strasne lehko unavitelne. Docela dost se divim, ze na to davali tak male kotouce. Prumerove mi to pripomina jako na favoritu jen s vnitrnim chlazenim. Ucinost v malych rychlostech v pohode, ale nechtel bych to videt nekde v horach nalozene. Na rok 98 pocatku vyroby tohoto modelu bych taky cekal lepsi odhlucneni motoru a podvozku. Koroze zadnich lemu je u mazdy asi normalka, takze to nikdo nebere jako vadu Takze je to fakt o tom co clovek od auta ceka. Pokud se chce vyblbnout tak je 323 v pohode. Na nejake delsi cestovani to ale moc neni

2008-09-04 09:15:06

Tak ti nevím, měl jsem taky 98 ale BA, a korozi jsem nikde nenašel. Kromě výměny tlumičů a jednoho stabilizátoru jsem pořád jezdil. A nová majitelka jezdí stále dál. Pravdu máš s těmi brzdami, ty jsou opravdu slabší, ale to je tak nějak problém téměř všech japonců. Musí se vyvinout nohou větší tlak a pak to brzdí.

2008-09-04 10:54:51

Peca mi mluví úplně z duše

Na brzdy zkusím příští rok lepší desky a když to nepomůže, tak alespoň na předek půjdou větší kotouče. Na zadek budu dávat teď nový obložení - ATE, tak třeba se to taky o fous zlepší

Jinak jsem se ptal, co by mě to stálo z vrakáče překopat zadek na kotouče - 10 táců

Jen bych trochu nesouhlasil s tím cestováním. Najel jsem s ní 600km v kuse a nebyl jsem na tom nějak hrozně, zadek ani záda mě nebolely...

Ale na bráchovýho Xedose to má hodně daleko

2008-09-04 11:33:05

No ja ted prave s brachou spekuloval, ze bych az bude treba vymenil kotouce za ty co jsou davane na diesly. Maji vetsi prumer i tloustku. Bohuzel je s tim treba vymenit i trmeny, takze to taky nebude nejlevnejsi a jeste nemame overene jestli je to uchyceni universal....snad jo. Zadni napravu s kotoucema neresim, tam mi to vic vadi vzhledove nez ucinkem Jinak s ucinosti v malych rychlostech jsem spokojeny. Nastup je super, ale kdyz se brzdi treba ze 150 na 100 tak uz je sakra znat, ze predek ma co delat. Jo a s tim cestovanim na delsi trasy jsem to myslel hlavne po strance hluku. Sedacky jsou v poho. Kdyz jsem to vezl z nemecka tak jsem s tim najel 1200km. Bohuzel je to tak, ze BJ sice na BA nenavazalo vzhledove, ale sportovni charakter ma slusny (kdyz je tam silnejsi motor a brzdy). Proto asi v japonsku tolik setrili na tom odhlucneni.

Vim, ze to tady na MC nechce nikdo slyset, ale nejsem zaprisahly priznivec zadne znacky, takze dost srovnavam. Starsi bracha ma Passata B5 a kdyz se podivam na zpracovani karoserie, tak je mazda (hlavne 323) hodne mimo. Lemy jsou reseny tak, ze se tam nedrzi necistoty. Podbehy zakrytovane plasty a dvojite tesneni na vsech dverich, takze odhlucneni uplne nekde jinde. Podotykam, ze Golf IV je na tom stejne, kdyby nekdo chtel resit rozdil ve tridach. Brzdy u Passatu nejsou tak jedovate jako u M, kdyz jsem do nej presedl z me 323 tak jsem mel pocit ze to nebrzdi. Je tam rozdil v naladeni, takze nastup neni tak velky a je treba na pedal trochu vic slapnout, ale aspon tolik nevadnou. Kazdopadne, za ty penize jsem zatim s Mazdou spokojeny. Nebyt toho spatneho odhlucneni a brzd tak bych na ni nevidel vetsi chyby. Koroze neni tak rychla abych z toho delal drama. Nejakych 5 let to snad vydrzi bez problemu. Na lemech to auto nestoji, takze neni co resit. Bracha ma sice chycene i dvere a kapotu, ale ten se asi mazdy zbavi trochu driv nez ja, pokud se mi nezacne sypat motor s me prestavby na LPG

2008-09-04 12:15:56

mazdárek at to vezmeš od kud chceš,každé auto je spotřební zboží. Je jen na tobě po čem šáhneš,každý samozřejmně hájí to své. S mazdičkou sem moc spokojen, jednoduchost v udržbě,spolehlivost v provozu a spotřeba? Záleží za kolik chceš jezdit jako u každého jiného auta.Vlastnil sem dříve mazdu 121 ,prodával sem ji když měla najeto 400 020tis.kilometru na motoru vše originál,ani kapka oleje,do dneška jí potkávám a pořád jezdí . Somozřejmně je třeba autíko udržovat,tlumiče,brzdy atd boty taky nemáš na celý život..Lemy na našich krasavcích reznou a reznout budou,prodejci dříve upřednostnovali prodej jiných značek evropských a japoncum se nevěnovalo tolik udržby při prodeji (vystříkání dutin).Tak je třeba hned při koupi vše vystříkat ,opravit a vše se ti vrátí. zdravím a přeji mnoho ujetých kilometru bez problému čau

2008-09-04 14:09:07

Tak s tím hlukem je to horší, to je fakt, hlavně na našich dálnicích ala tankodrom. To dojedu do Prahy a mám toho dost, to je fakt. Mám tam ještě široký kola, takže na hrubý cestě...

U nás tady udělali nový cesty, krásnej hladkej rovnej asfalt. Do 130km neni "téměř" nic slyšet. Jestli mají takový cesty i ty žluťáci, tak se nedivim, že odhlučnění neřeší.

A k těm brzdám, třmeny se budou muset dát taky určo jiný, teď jde o to aby pasovaly na těhlici...

Teď jsem tu měl kotouč se třmenem s BA 1.8, úplně jinak řešený uchycení třmenu i desek proti BJ, lae šel by vyfrézovat mezikus a pasovalo by to... To mi přišlo ale už moc zdlouhavý...

Dám tam desky buď zelený EBC nebo červený Feroda. Pak se uvidí

Ale jinak s ostrostí mi zase přijde, že němci ty brzdy mají jedovatější. GIV i Audi A4 a to byl ještě kombík

2008-09-04 14:54:39

Zdravíčko,

mám takovej dotaz.Mazda MX 3 mě naprosto okouzlila,jednu jsem si vyhlídl,ale rád bych se zeptal na Vaše zkušenosti s ní a názory.Jedná se o rok výroby 92,1.6 16V,najeto 200km.je naprosto jasný že jen čistě podle inzerátu se nic nezjistí,ale jde mi spíše o to jak dlouho vydrží po technické stránce.díky za odpovědi

2008-09-04 16:40:50

ahoj- to ti nikdo neřekne, nevíš kdo a jak s ní jezdil,jestli je vše originál nebo ne. Kupuješ ojeté auto a musíš s tím počítat. Motor jako takovej vydrží v pohodě(při drobet slušným zacházením) i 500 000km. Opakuji pořád ,že auto ja spotřební zboží a nikdo ti neudělá tlumiče , atd. aby vydržely věky. Jestli mohu poradit až pojedeš kouknout na auto vem si někoho s sebou kdo opravdu autum rozumí. Nenapsal si ani za kolik je.Podívej se tady do inzerce na auta jsou tu moc pěkný mx-3 http://www.mazdaclub.cz/g...assifieds/3221/full/a.jpg čau

2008-09-04 17:55:26

Mam BJ s 1,8 motorem tzn kotouce i vzadu a musim uznat ze je to rozdil jako svina. Brzdi to nezkutecne a uz mi to mnohokrat zachranilo predni naraznik a to sem nesel naplno. Uvadani brzd sem nezaznamenal ani kdyz sem brzdil ze 180-60 samozrejme sem si pomahal motorem. Chce to na tom mit i dobry gumy, mam tam pirelli P6 a P7 195/50/15 a to jsou zatim jedny z nej gum ktery sem kdy mel. Drzi stopu, nepiskaj ani pri prudky zatacce ve vetsi rychlosti a na vode jsem jeste nezaznamenal problem.

MX3: Vem to ke znamymu servisakovi nebo do mazdy at ti to zkouknou, ja bych se bal jedine toho ze je to bud uvareny nebo slepeny z vice aut, jelikoz predpokladam ze MX3 byla nekdy urcite tuknuta takze to vzit i na diagnostiku zbihavosti, podle toho se da poznat jestli treba neni hejbla naprava. Meli sme mazdicku s hejbnutou zadni napravou po bouracce s karavanem a jedinej problem byl v tom ze porad odchazeli zadni tlumice.

Preju dobrou koupi a mnoho stastnych a veselych kilometru

2008-09-04 20:32:33

Jj verim, ze 1,8 BJ uz ma brzdy v pohode. Me to nakonec taky docela staci pac nelitam zase tak rychle a nejakou divocinu si dopreju jen zridka. Jen me stve hlavne ten pohled, kdyz ma bracha na mazde 15" trony a ten kotouc v tom neni skoro videt. Kdybych to auto neznal tak bych skoro rekl, ze koukam na zadni napravu Ja bych si chtel casem dat na svoji mazdici 16" kola, ale nevim jak by to vypadalo a brzdilo s takovym kotouckem. Jedine ze bych se nekdy dokopal to prestavet na ty vetsi kotouce.

S tim odhlucnenim to bude asi jak rika Boda, na pekne ceste je to klidek a dokonce ani ten motor tolik nerve, kdyz neni v zaberu, ale staci par kaminku do podbehu a par nerovnosti na ceste a je po klidu

Njn spotrebni zbozi, tak nejak to beru....ja mel v nemecku pri koupi stesti...bracha uz bohuzel tolik ne. Ma lepsi interier, ale motorove bohuzel hodne spatny. Kazdopadne udrzbu nezanedbavame, tak snad nam budou Mazdice slouzit aspon po dobu nezbytne nutnou

2008-09-05 08:18:25

Zdravim,

na to auto jsem narazil náhodou.Inzeruje ho soukromník na německejch stránkách.Německy moc neumim,ale v počtu najetých km má napsáno 227,ale pod tím je pak německej text,kde jsem právě objevil km 227.000.A přesně toho se bojim.když jsem hledal auto,tak jsem se snažil vybírat s co nejmenším počet najetých kilometrů.Jsem si myslel, že od toho se pak odvíjí celkový technický stav. zde je ta adresa s mx3:

http://suchen.mobile.de/f...ing=&lang=cz&pageNumber=1

Pokud mi k tomu napíšete svoje názory,budu velmi rád.díky

2008-09-05 08:26:00

to:1marty3: je to poměrně hezká cena,ale nemůžeš vždy soudit auto podle najetých km...Vždy jde o majitele a o to jak se k tomu autu chval... a Němci nejsou zrovna nejpečivější autofandové...respektive používají auta opravdu jen jako spotební zboží a zbavují se ho hned jakmile je buď technicky opotřbené a nebo morálně zastaralé....Cenově t tak odpovídá tomu co koupil muj bratr "messiash" tady u nás (taky mx3)...Opravdu záleží na majitely.

2008-09-05 10:08:35

to: 1Marty3 : MX-3 určitě sluši 1.8V6, zaprvé lépe vypadá, kvůli spoilerům z výroby, ale hlavně k tomu jak vypadá i jede. 1.6 nemá v takovíém autě co dělat.

2008-09-05 17:39:42

to-Fredy -možná by ses divil co s tím 1.6 dokáže

2008-09-12 11:19:52

to fredy: jak mile sme do auta dali sportovni filtr a rezonator a lazeny vyfuk a kluci na dilne mi rikali ze mi tam jeste neco postelovali tak name pomalu nejaka 1,8 nema narok no samozrejme ne ta v 6V ale kamos ma mx-3 18, 6V totalne se vysrala tak mu tam ted davaj 2,0 6V a boji se toho prej uz stou 1,8 to bylo divoky a stimhle to snad ani nepude ukocirovat me tam sice chtej davat 2,0 normalni 4V z 323 F ale tak 1,6 staci kdyz umius jezdit pitz


Odpovědět