Fórum - Téma


Mráz a moje šestka


Fórum 6 GG / GY Mráz a moje šestka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 6  7  8  9  10

2012-02-03 11:23:05

Nevím, jestli to pomůže. Já jsem v létě měnil reproduktory ve předu a u té příležitosti jsem všechno vystříkal wedeckem. Nevidím žádný rozdíl v třískaní dveřmi letos a loni, nebo ve předu a vzadu, kde jsem to nestříkal.

Musíme počkat, až se otepli...

MAX6  
J.
2012-02-03 14:17:39

Trocha odbočim od M6. Když jsem před měsícem vyměnil na 323BJ motor tak jsem samozřejmě potřeboval dolejt i vodu do chladiče. Koupil jsem v jednom autošhopu koncentrát fridexu(vyroben v ČR) a v práci jsme měli destilku. Dle návodu aby se dosáhlo že kapalina zamrzá až v -35°C jsem to namíchal 1:1. Všecko v pořádku až do dnešního rána. V 9:00 bylo u nás -17°C a tak jsem nastartoval a drandil do města. Po asi 3km mi začínalo bejt divný, že vevnitř auta se už spustily ventilátory,ale foukaly studenej vzduch. Po dalšim asi 1km mi to bylo jasný,když mi ručička teploměru vylezla nahoru tak na cca 100°C. Okamžitě jsem zastavil a otevřel kapotu.Samozřejmě v expance se vařila pomalu polívka. Nezbylo nic jinýho než čučet v tomhle mrazu asi 15minut venku. Potom samozřejmě termostat povolil a já moch svištět dál. Dojel jsem do práce a vyštrachal refraktomer. Když jsem na něj kápnul kapalinu z chladiče tak jsem nevěřil svejm očím co vidim v kukátku. Kapalina byla naředěná na -11°C(to bych musel dát asi 3:1). Takže ponaučen z předchozího neuspěchu, jsem se vyprdnul na levný fridexi a koupil o něco dražší. Všecko sem musel vypustit pak znovu nalejt,nastartovat a nechat promíchat (To už to bylo na -20°C) a potom znova vypustit a znova nalejt a už je to OK. Super jaký se dneska prodávaj šmejdy. Příště si v práci pučim refraktometr a budu si jí měřit už u prodejce.

2012-02-03 14:33:56

Tak ja mam castrol antifreeze NF, dle navodu naredeno 1:1 s destilkou a melo by to byt az do -35°C...doufam, ze nedopadnu stejne. 1l stal 220kc, tak snad to nebude nejakej smejd...

2012-02-03 19:30:40

Já jsem to vyřešil tak, že od jisté doby kupuju už tu přímo naředěnou a mám klid. Je to sice dražší, ale nemusím nic míchat, měřit apod. Mám to jak v autě, tak v motorce, je to naředěné na -30°C, léto nebo zima liju jenom toto a bez problému.

2012-10-11 08:21:07

Po lete mam takmer plnu nadobu letnej zmesi(nepoznam vyrobcu) - kvapalitny do ostrekovacov celneho skla. Je nejaka moznost, ako z nej spravit zimnu? Staci pouzit tabletu(len aby to nedopadlo ako mentos a kola) alebo odmontovat nadobu, vyliat a dat novu zimnu ?

2012-10-11 08:27:37

Staci hadicka a odsat do nadoby ..

2012-10-11 08:29:09

To je tiez moznost, ale co tie tablety?

2012-10-11 08:34:32

zatim jsem se s tabletkou na zimu nesetkal, pouze s letni .. uz i kvuli tomu, ze tam ma byt metanol,

2012-10-11 08:37:36

njn vdaka par blbcom bude zimna zmes pre nedostatok metylalkoholu drahsia

2012-10-13 11:50:21

" Koupil jsem v jednom autošhopu koncentrát fridexu(vyroben v ČR) a v práci jsme měli destilku. Dle návodu aby se dosáhlo že kapalina zamrzá až v -35°C jsem to namíchal 1:1. Všecko v pořádku až do dnešního rána. V 9:00 bylo u nás -17°C a tak jsem nastartoval a drandil do města. Po asi 3km mi začínalo bejt divný, že vevnitř auta se už spustily ventilátory,ale foukaly studenej vzduch. Po dalšim asi 1km mi to bylo jasný,když mi ručička teploměru vylezla nahoru tak na cca 100°C. Okamžitě jsem zastavil a otevřel kapotu.Samozřejmě v expance se vařila pomalu polívka. Nezbylo nic jinýho než čučet v tomhle mrazu asi 15minut venku. Potom samozřejmě termostat povolil a já moch svištět dál. Dojel jsem do práce a vyštrachal refraktomer. Když jsem na něj kápnul kapalinu z chladiče tak jsem nevěřil svejm očím co vidim v kukátku. Kapalina byla naředěná na -11°C(to bych musel dát asi 3:1). Takže ponaučen z předchozího neuspěchu, jsem se vyprdnul na levný fridexi a koupil o něco dražší. Všecko sem musel vypustit pak znovu nalejt,nastartovat a nechat promíchat (To už to bylo na -20°C) a potom znova vypustit a znova nalejt a už je to OK. Super jaký se dneska prodávaj šmejdy. Příště si v práci pučim refraktometr a budu si jí měřit už u prodejce."

Zdar. Bylo to asi proto, že i když se vypustí z chladiče chladící kapalina, tak tam v bloku atd nějaká zůstane, a ta pak naředí tou novou a je z toho třeba jen do - 15....

Celý to nejde jednoduše vypusit. Např v M6 D má být objem chladící kapaliny : 9 litrů, a když jsem ji vypouštěl šroubkem na dně chladiče, tak vyteklo tak 4 litry.

Naředil jsem nový fridex 1:1, nalil tam ty 4litry nové (do -35), po tydnu změřil, a ukazovalo to cca do - 27...

Předtim tam byla do -20... takže to odpovídá smíchání s tím, co zůstane v motoru po vypuštění toho, co šlo....

Fridex je v pohodě , ten za to nemůže.

2012-10-13 13:18:11

V bloku vždy zůstane voda která nelze vypustit,v AR 166 je zhruba 11l a vypustil jsem z bídou polovic,proto jsem tam nalil nezředěnou nemrznoucí směs a mám to do -30° .

2012-10-13 22:37:45

Platí známé pravidlo používat i při výměně stejnou kapalinu

v chladícím okruhu popř. doporučenou výrobcem vozu.

U Mazdy není doporučen Fridex, ale orig. Chladící kap. Mazda

nebo Castrol,

Je známo, že vypustíš cca 50-60 %staré náplně a tak je dobré

použít mísitelnou a doporučenou náplň. Každý výrobce

chladících kapalin používá trochu jiné složení aditiv,

a tak prohlážení jejich výrobců o mísitelnosti

je potřeba brát s určitou rezervou. / jinak je doporučeno

2x proplach 1x vodou z vodovodu a 1x destilkou./

I použití Fridexu je pak možné, ale pozor je několik

druhů- dle složení s ohledem na material chl. okruhu

a motoru,/ kapalina nejen chladí, ale i zabraňuje korozi

a tvoření úsad v okruhu chlazení,a topení.

MAX6  
J.
2012-10-13 23:45:41

U Mazdy,kde je originální kovový těsnění pod hlavou,používat jedině modrou (modro-zelenou) chladící kapalinu. Červenou v žádnym případě,jedině,že bylo těsnění pod hlavou vyměněný za papírový. Ideálně namixovat na -35°C.Dá se to zkontrolovat refraktometrem nebo nějakym hustoměrem co prodávaj na benzínkách. Nic víc se na chladícim okruhu před zimou dělat nemusí (netýka se RX kde je i olejový chlazení)

2013-03-10 09:39:28

Mazdar,mám čerstvě koupenou šestku a chladicí kapaliny mám brutálně málo. Přes víčko nádrže vidím do takové malé dírky,kde je hladina zeleno-modré kapaliny,spíše do zelena . Na ryskách to absolutně nejde poznat,ale vypadá to,že je hluboko pod miminem. Auto se sice nepřehřívá, ale v nádržce je na první pohled totální prd.Jde o mi, jestli bude stačit dolét destilku a nebo tu zelenou kapalinu vzhledem k tomu,že příští týden mají být slabší mrazíky. A pokud ano,tak absolutně nevím, jakou značku použít,poradíte mi prosím někdo?

2013-03-10 20:26:58

http://www.autokelly.cz/#...0s/e1z502SqxzBLub7pOpnTz4=

kup tuhle a nared 1:1 s destilkou, mam to doporucene primoz mazdy a sam to mam odzkousene!

2013-03-10 20:31:40

Odkaz mi nenaskočí na ten výrobek

2013-03-11 10:09:38

Je to castrol antifreeze nf zelenomodre tmave barvy!

2013-03-24 19:39:22

Mazdar, dneska jsem se dočetl poměrně zajímavou věc o destilce z jednoho fora. Viz.

Destilovana voda sa kedysi pouzivala preto aby sa system nezanasal vodnym kamenom. Nove zmesy obsahuju inhibitory korozie a usadzovania mineralov a preto sa destilovana voda pouzivat nemusi. Dalsi dovod je ze destilovana (deionizovana) voda je zbavena ionov a ked sa naleje do (obzvlast hlinikoveho) systemu tak 'vytrhava' iony prave z toho hliniku a tym oslabuje steny. Neviem posudit do akej miery sa toto 'vytrhavanie' prejavi na hrubke steny chladica v realnej prevadzke ale je to tak. Preto sa odporuca klasicka voda z vodovodu - so sucasnymi zmesami system nezanesie a zaroven, ako bonus, nenapada system.

Takže poměrně zajímavé info,zvlášť když jsem chtěl zitra dolét asi tak litr destilky...

2013-03-28 14:40:23

Zdravím, celou zimu řeším startování V listopadu se mi povedlo natankovat do mojí 6 místo nafty benzín no sem si pěkně stříknul do textilu když jsem to zjistil naštěstí to bylo po zavěšení pistole do stojanu. Auto jsem hned nechal odtáhnout do servisu ani jsem to nestartoval. Po vyčištění nádrže a natankování plné už správně naftou to začalo, po každé když bylo vnenku víc jak -5 to nechtělo chytit, začak jsem u žhaviček ,ale vše OK, tak jak to bylo na střídačku s těma teplotama tak to samozřejmě 4x šlo a v pátek so a neděli nic. ( - 5 až - 14 ) . nechal jsem to napojit i na diagnostiku a jediná závada - že není palivo v čerpadle. - no to jsem poznal taky . Když už to pánová po čtvrtý všechno překontrolovali a stále nic tak sem si na vývod z filtru napojil průhlednou hadici a ručně pumpoval a pořád pěna a bubliny Rozebral jsem ty zasraný forďácký rychlospojky u nádrže a vyměnil je za hadici a sponky a problém byl vyřešenej za 70 kč. Takže kdo bude mít problém s přisáváním vzduch do nafty , tak hledejte u nádrže hadice prům 8mm cca 2x 10 cm + 2ks vsuvky a 4 ks sponek Jdu na další závadu, při brždění táhne do Leva .

2016-04-25 13:35:22

Mam takovy problem. Prosim o pomoc.

Dnes jak sem koncil praci sem mel rano totalne namrznutr okna ( byl mraz v noci a auto vypadalo ako keby ani nebylo jaro) nemel sem ale skrabku kedze sem myslel ze uz je zima davno prec a tak sem si ji pujcil od kolegy co stal vedle mne.

Slak by to ale trafil ked sem poobede zistil ze na vsech oknach ktere sem oskrabbaval kolegovou skrabkou mam drobne skrabance dlouhe asi 10 cm a su uplne vsude. Na celnim na bocnich a je to hodne neprijemne a kdyz na to zasvity slunicko je to hodne videt. Co s tym? Da se to nejak opravit?

Pravdepodobne mnel nejakou sitni skrabku a tak sem dopad


Odpovědět

1 ......... 6  7  8  9  10