Fórum - Téma


Mráz a moje šestka


Fórum 6 GG / GY Mráz a moje šestka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10

2010-01-31 17:48:24

Doris: kdyby jen do fábie,i v Ticu(0,8i/6V) mám 44Ah

2010-01-31 20:26:43

Xenony o slabé baterce nejsou. Kdyby byla slabá baterka tak by se vůbec nerozsvítily, protože potřebují nejvyšší proud při startu, potom už je odběr nižší, pokud by byla baterka natolik slabá aby xenony zhasnuly, už by se nerozsvítily. Ani intenzita světla není o slabé baterce. xenonům totiž stačí v porovnání s klasickou žárovkou pouze 12,5V ( možná i míň, 12,5 mám změřeno na reál baterce ). Kalsická žárovka svítí před startem miň a po startu víc, jelikož tam jde vyšší napětí. U xenonů si napětí hlídá řídící jednotka která ať už z 12,5V nebo 14V udělá okolo 100V ( nevím to jistě, můžu se plést ), pro start xenonů je dokonce potřeba 20 000 V, a max 12V / 18A ( před řídící jednotkou ) pro zážeh. Pak už je odměr nižší ( záleží na typu ). Modernější xenony si vystačí s nižším odběrem při zážehu i běhu. Typická vlastnost xenonů je, že se světelný výkon po dobu asi cca 1 - 4 sec postupě zvyšuje ( obdobná vlastnost jako u úsporných "žárovek" doma ( ony to nejsou žárovky ale výbojky stejně jako xenony )). Pokud můžeš pujč si od někoho nové nebo ověřené výbojky a otestuj to, pak už bude jasné čím to je. O xenonech se říká že mají životnost 3000h, což při průměrné rychlosti 75Km/hod vychází na něco přes 200 000Km nevěřím tomu. Co vím od autoelektrikářů tak se v některých případech mění xenony častěji než klasické žárovky. Takže pokud na nich máš najeto víc jak 50 000 Km nespoléhal bych na životnost výbojek.

2010-01-31 21:04:39

Takhle je to s xenonama. Díky za vysvětlení

Nikdy jsem je ve svám autě neměl a ani je nechci. Nějak jsem se s nima ani nesetkal (co se týče servisu, oprav apod.), byla to spíše výsada dražších vozů (či vyšších výbav) a když už člověk jel s vozem s xenonama, tak to bylo půjčený auto. Spíše jsem na ně nadával - za zimního či oplzlého/deštivého/mlhavého počasí mě prostě nenadchly, jejich světlo se prostě rozptýlilo a člověk neviděl ani prd, byl jsem pak rád za svoje nažloutlé "há čtyřky" (v tehdejším voze). Ale to už je asi vlastnost xenonů (proto také ty nutné ostřikovače, světlomet musí být čistý, aby nedocházelo k rozptylu světla, v dešti/sněžení apod. pak jejich účinek nebyl takový - alespoň mě to tak vždy přišlo). Za běžných podmínek ale byly fajn

2010-01-31 21:32:48

Vojta: Nie je na xenonoch napätie 85V? Mne sa zda, ze je tam 85V.

2010-01-31 21:53:45

Když jsem montoval blasty bylo tam myslím 100V, ale jiště to nevím. Bez ohledu na to je ta funkce popsána tak jak je, je to prostě výbojka, která potřebuje pro strat vyšší odběr než pro klid.

2010-01-31 21:58:37

to: vojtavojta, dik za podrobne vysvetlenie..kupim si jednu nahradnu, ved tusim ju ajtak musim mat v povinnej vybave a otestujem ju :) potom budem mudrejsi..

2010-01-31 22:55:35

Nooo s tou povinnou výbavou netuším jak to je. Ale jelikož se mají zásadně měnit vždy obě výbojky tak by měly být 2 náhradní. Navíc, pokud nebyly xenonové výbojky jako náhradní kusy už u auta jakožto součást povinné výbavy, těžkou hlavu bych si s tím nedělal.

2010-01-31 23:36:45

Mno, není u xenonových výbojek vyjímka? Vždyť kdejaký výrobce doporučuje svěřit výměnu xenonové výbojky "odbornému servisu" (kvůli nebezpečí úrazu vysokým napětím, které je právě pro výbojku potřeba)... Takže z tohoto pohledu by to byl nesmysl, vozit náhradní výbojku Ale nevím jako je to opravdu, jen mě to teď napadlo

2010-01-31 23:54:21

(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:

b) po jedné náhradní žárovce (výměnného zdroje světla s výjimkou výbojek) od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení.

2010-02-01 08:47:52

hm ci ma byt ci nie je to diskutabilne :) a kedze by sa mali vymienat hned obe, tak by musel mat kazdy vo vybave dve ako uz vnimavo poznamenal vojtavojta..

Kolega mi vravel ze to bude vraj starterom(teda tym xenonovym aby si to niekto nemylil), ze zvyknu odchadzat aspon co vie tak u neoriginalnych montovacich setoch kde by som mohol zohnat taky starter a dokazem som ho vymenit sam? neviete niekto kde okrem orig. MAZDA servisu sa daju zohnat taketo nahradne dieli?

doris  
Doris
2010-02-01 15:05:30

Pokud budeš měnit výbojku, vždy je lepší měnit je obě, neboť pak svítí každá jinak. Bohužel intenzita s přibývajícími provozními hodinami svíceni klesá a to dost výrazně.

2010-02-01 17:21:32

Podla navodu vyrobcu by mal vymenu xenon vybojky robit len servis (napätie 85V). Pokiaľ však vypneš svetlá pred výmenou, tak je to bezpečné (a nenechas dieta v kabine )

Ked sa vybojka pri zasvietení nerozsvieti (resp. niekedy áno a niekedy nie), tak to vyzerá na štartér výbojky (nízke napätie si už asi vylúčil). Problém je, že štartér v origoš MAzda xenonoch je súčasť riadiacej jednotky svetlometu. Táto má na starosti aj dynamické sklápanie (v domontovaných je štartér zvlášť a výmena je lacná a v pohode, nemá dynamické naklápanie). RJ svetlometu je v hliníkovom puzdre zospodu nasrobovana na svetlomet. Cena myslím cca 100€ a viac. Ak sa mýlim, budem rád.

2010-02-01 19:13:05

pustim sa teda do maleho testu len potrebujem viac svetla a trocha teplejsie pocasie, vidim to na vikend niekde pod garazami (cudzimy)... vymenim lavu vybojku za pravu(ta blika a vypina sa) a uvidim ci to je vnej alebo v elektornike

len dnes som pozeral naten pristup a hruza a des, asi budem musiet vymontovat poistkovu skrinku

doris  
Doris
2010-02-01 20:51:55

S tím napětím pro výbojky si nejsem jistá, ale co jsem si všimla, tak startéry generují až 20.000V.

2010-02-02 12:13:34

Tak tak, jsou to desetitisíce voltů, 85V je nesmysl.

2010-02-03 12:36:38

Jak to pročítám, zdá se mi těch 85V také jako nesmysl. Xenonová výbojka potřebuje k "rozsvícení" daleko vyšší napětí, co si pamatuji, tak mi ji kdysi přirovnávali k zapalovací svíčce, laicky řečeno se mezi dvěma elektrodami vytvoří oblouk - v našem případě tedy vznikne světelné záření. K tomu je potřeba několik tisíc voltů.

Dokonce v Mazdě mi mechanik tvrdil, když jsme se bavili o poruchových xenonech u Šestky, že výměnu u xenonů doporučuje provádět každý výrobce v jejich servisu, jelikož žádný výrobce nestojí o problémy a pomluvy, "že uživatel zemřel po zasažení el. proudem při výměně žárovky...", jelikož xenony vygenerují několik tisíc voltů

2010-02-03 13:36:21

tak snad jen idiot by měnil xenonové výbojky při zapnutých světlech...

2010-02-04 07:34:12

to je fakt, ved tam mam napisane 25 000 V jaaj cakam na vikend, nech to mozem vymenit

2010-02-07 09:05:56

tak ako uz si to skusal ?

2010-02-07 11:41:37

Ty " desetitisíce " voltů jsou jen při zážehu, pak už stačí mnohem míň.


Odpovědět

1 ......... 4  5  6  7  8 ......... 10