Fórum - Téma


Mráz a moje šestka


Fórum 6 GG / GY Mráz a moje šestka

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 10

2010-01-28 21:08:06

Sakryš, poslední dobou tu přibývá mnoho problémů, nedovírají dveře/zámky, nedrží páté dveře, neúčinné ostřikovače, lak oprýskaný od šutrů, elektika náchylná k oxidaci, různě svítící kontrolky, nestartující motory atd. Ten, kdo je zde poprvé si musí myslet, že je Šestka pekáč

2010-01-28 22:12:54

Šestka je pekáč

Když nedrží vzpěry pátých či jiných dveří. Na vině je buď věk a nebo mráz. Ale za to firma mazda nemůže, jen že by vyráběla hydrauliku a maziva.

Když vlezete do ostatních vozů, tak zjistíte? Je to samé, extrémní mrazy dělají své.

Já musím zaklepat, M6 I. generace naprosto bez problémů, M6 II. generace bez problémů, M3 I. generace bez problémů. Šestky jsou naftové s webastem, start bezproblémový. M3 je benzín a v - 19°C chytla hned.

Plasty vržou, stěrače stírají dle očištění od ledu a sněhu, ostřikovače stříkají podle nemrznoucí kapaliny. Centrály fungují.

Takže jako vážný problém shledávám, že auto není ráno odmetené od sněhu. Jako velký problém bych viděl vodu na podlaze u řidiče. Od neustálého nastupování vystupování, tam prostě voda zůstane. :D

Doporučuji staré noviny, hodit je tam, oni to nasají, a když zmrznou tak se prostě vyhodí

Vozy jsou negarážované.

2010-01-28 22:28:27

Neříkám, že je to pekáč! Ale že ten, kdo sem vleze poprvé si musí asi myslet (po tom co se zde dočte), že je to pekáč... Čti!

2010-01-29 09:30:50

re: Pepa

JJ, s tebou naprosto souhlasím.

Ten příspěvek byl pro ostatní.

Páč se chovají, jako kdyby ráno sedli do auta a neodjeli do práce. Kamarádka má passat cca stejně starý jako M6 I. generace, s kterou jezdím denně, neodjela do práce.

doris  
Doris
2010-01-29 10:06:41

No my jsme už s M6 taky neodjeli a to byl přitom červen.... Takže asi tak. Drobné neduhy beru jako marné, smířila jsem se s tím, i když jsem od M6 čekala mnohem víc jakožto od auta střední třídy za nemalé peníze, ale spíš mi vadí, že u jiných a mnohdy o dost starších aut se s ničím podobným nesetkávám. Když si člověk koupí nějaké vozítko nižší třídy za třetinovou cenu a má to neduhy, budiž, s tím se dá počítat, že materiály tam nebudou zrovna honosné, ale u auta střední třídy? To je dost mimo mísu! Je to asi o štěstí, když někdo trefí na dobrý kus, pak chválí, my jsme trefili na zmetek a to se má to auto celou dobu jako v bavlnce. Musím však konstatovat a za tím si stojím, že M6 není auto na naše podmínky a silnice. Nehorázně rychle chátrá v porovnání s konkurencí. Auta dovezená z Holandska a pod. jsou v úplně jiné stavu, než ta provozovaná u nás. Tolik můj názor.

2010-01-29 10:56:39

moje dvere su natom po natreti vazeliny lepsie :)

ale vsimol som si nieco ine, neviem ci to ma nieco stouto temou ale asi nie.. moja m6 ma xenony a vsimol som si ze obcas prebliknu to vizera ako by som na niekoho s dialkovymi zablikal.. teraz neviem ci to tak ma byt ze si xenony automaticky nieco nadstavuju, alebo mi blbne elektronika vsimol som si to len predvcerom, hm

doris  
Doris
2010-01-29 10:59:35

Možná Ti odchází výbojka, někdy ty originály za moc nestojí. Ono to má taky nějakou životnost ( mám pocit že maximálně cca 3000 provozních hodin) a pak se musí vyměnit. Blikat by to rozhodně nemělo.

2010-01-29 11:43:31

Nemusí to být nutně jen výbojka, může to být i nefunkčni " blast " nevím jestli originální xenony nějaký blast mají nebo ne, no prostě řídící jednotka toho xenonu. Taky může být problém v ukostření světlometu/výbojky, nebo v kabelech.

2010-01-29 13:56:54

Když máš rozsvíceno, zkus poklepat na světlomet, jestli nezamrká, nebo v okolí světlometu, či ze zadu z motorového prostoru. Jednoduchej tip, jak odhalit případnej špatnej kontakt apod. je to primitivní, z časů stodvacítek, ale funkční bez ohledu na to, jestli máš luxusní auto, nebo Favorita Také malinko zahýbej/zatahej kabely, zda při tom světla nezamrkají. Pokud to nereaguje přesně na klepání a "hýbání" kabeláží, ale mrká to kdy chce, může to být již odcházející výbojka - ale osobně si myslím, že by nemrkala, buď prostě jde, nebo už to má za sebou, co vím, tak u výbojek jejich intenzita spíše slábne a mění se barva jejich světla, dokud samozřejmě neodejdou zcela.

Mrkání také způsobí vyšší odběr, např. když zapneš vyhřívání skla, někdy když zapneš klimu, atd. Také stačí slabší akumulátor a světla mrkají při zapnutí čehokoliv, co má vyšší odběr. Samozřejmě také vhkost a mráz nyní v zimě udělají své, pak stačí jeden netěsný konektor, či zoxidované ukostření apod.

Někdy to může značit jinou závadu, u naší Šádinky to byla porucha na servu, které mělo vyšší odběr a mrkaly při tom světlomety. Opraveno a žádné mrkání.

Je mnoho důvodů, proč mohou mrkat světla, mnohdy to nemusí znamenat nic jiného, než že slábne akumulátor. U xenonů je toho ještě víc, co se může pokazit

2010-01-29 23:19:13

asi skusim najskor poklepat potych kabloch lebo mi to blikne len obcas, vlastne ani neviem pri xenacoch je to tazke vidiet, musi byt uplna tma aby som si to vsimol pocas jazdy.. ale stym odberom a slabou baterkou to tiez moze byt, hlavne teraz ked rano idem do prace, tak hned po nastartovani zapinam vetranie na sklo, zadne sklo, 2x sedacky a to moze mat velky odber

no uvidim, dik za tipy

2010-01-30 10:46:29

Jojo, vyhřívání má vždy větší odběr, při zapnutí vyhřívání zadního skla, mi pokaždý zamrkají světla, ty máš k tomu navíc sedačky. Pak stačí slabší akumulátor (např. již 3 nebo 4 roky starý) a mrkání je na světě. Pokud říkáš, že to dělá občas a je to navíc sotva viditelné, nějak bych to neřešil, bude to normální jev. Neznám auto, kterému by někdy nezamrkaly světlomety (kromě světelné houkačky samozřejmě )

2010-01-31 11:28:43

Setkali jste se už někdy s tím, že když " kope " ABS tak blikají i přední světla? To že blikají zadní brzdové to je mi jasné, dokonce bych to bral i jako pozitivum.

doris  
Doris
2010-01-31 11:50:53

My zatím ještě ne. Nemůže to být málo nabitým akumulátorem, kdy ABS okamžitě odebírá větší množství proudu a tím pádem množství proudu do dalších spotřebičů nárazově kolísá?

2010-01-31 12:07:03

Jojo, je to jen odběrem. Všechny tyhle systémy mají obrovský odběr. Není to ani tak o akumulátoru samotném, jako o celkovém systému nabíjení, který udržuje stálé napětí okolo 14V, i přes rezervy, které musí mít, je tohle "odběrová šleha". Kdysi se dokonce uvažovalo, že napětí v osobních automobilech se zvedne z 12 na 24V, někteří tvrdili, že i to je prý málo a uvažovalo se o standartním napětí okolo 40V (teď nevím přesně kolik). Jak vidno, nakonec to neprošlo a ve vozidlech je stále 12V a výrobci jsou hnáni spíše za snižováním spotřeby Což je u dnešních vozů samozřejmě prakticky nemožné, jelikož všemožných elektronických systémů stále přibývá

2010-01-31 12:29:33

Čau.dělá to i mě. je to slabou baterkou...

2010-01-31 14:40:53

tak kablami to nebude, lebo aj ked idem po nerovnostiach, kolajniciach atd. vtedy to neblikne..premyslam ze akoby to mohlo byt bateriou, ked mi xenony bliknu aj vtedy ked uz mam auto vyhriate a vypnem aj vsetky veci ako kurenie, sedacky, lebo mne ani nieze bliknu( zoslabnutim svetla) ale prave naopak (bliknu silnejsim svetlom) presne ako ked ich prave zapnete oni tak bliknu silnejsie...tak neviem vcera sa vecer stalo to ze mi uplne pocas jazdy vypli, som ich na packe vypol a zapol a uz zasa isli....fakt uz neviem, ako sa prejavuju xenace ked odchadzaju? ozaj ako zistim ze mam slabu baterku?

doris  
Doris
2010-01-31 16:07:04

Baterie je tam skutečně slabá, manžel se koukal a říkal, že stejnou od výroby mají i ve služební Fabce 1.2HTP. Pro M6 by se spíš hodila minimálně těch +-60Ah pro benzín.

2010-01-31 16:34:29

Je to tak, v M6 je na dnešní poměry slaboučký akumulátor

Již jsem psal v jiné diskusi, pokud to prostor dovolí, vsadit tam aku s vyšší kapacitou, když už člověk musí koupit nový... na každý aku jednou dojde. Přesně jak píšeš Doris, pro M6 minimálně šedesátku

2010-01-31 17:29:12

Já mám baterii 70AH a sedí tam přesně. Je ale možné že tam je vyměněný i ten "tácek" pro baterku, mám WEBASTO, proto asi ta silnější baterka. Díval jsem se ted´ do tech. údajů a docela mě překvapilo jak velký je rozdíl v příkonu startéru mezi benzínem a dieslem. Benzín 1,8 i 2,0 mají 1,0kW, chrochtáky 2,2kW. Alternátory jsou všude stejné, 12V - 90AH, takže silnější baterka do benzínu - žáden problém

2010-01-31 17:43:25

tak prave som sa nato poriadne pozrel a blika mi len lavy xenac, alebo uplne zhasne...ale ked svetla vypnem-zapnem svieti zase normalne-sem tam blikne...tak uz viem na 100% ze to nieje mechanicka chyba...myslite ze by to mohlo byt tou vybojkou?


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7 ......... 10